ПОДОРОЖ У ГОРИ МЕДОБОРИ Природознавство З клас

Про матеріал

Розширити знання дітей про різноманітність звірів у природі, їх пристосування до зміни умов життя; розвивати мислення, зв'язне мовлення, допитливість; виховувати бережливе ставлення до звірів.

Перегляд файлу

 

ПОДОРОЖ У ГОРИ МЕДОБОРИ

Природознавство


 


З клас


 

Класовод: Фафруник Л.І.

 


Тема: Звірі

Мета: 

Розширити знання дітей про різноманітність звірів у природі, їх пристосування до зміни умов життя; розвивати мислення, зв'язне мовлення, допитливість; виховувати бережливе ставлення до звірів.

 

Обладнання:

План-карта, путівки, індивідуальні картки для опитування, ребуси, малюнки із зображенням звірів, ілюстрації Медоборів.


Хід уроку:

І. Установчо-мотиваційний стдн.

  •       Який настрій у вас?
  • Усміхніться самі до себе, до мене, поділіться гарним настроєм з
    товаришем^ бачу, що все гаразд, і загальний настрій можна показати
    так:

(задоволення)

 

 

 

 

 

 

- Я бажаю, щоб такий настрій був у вас до кінця уроку.

ІІ. Організаційна частина.

- Сьогодні ми продовжимо подоррж у незвіданий світ природи.
Відправимось у гори Медобори, які знаходяться у Під волочиському і
Гусятинському районах.

Щоб вирушити у подорож(треба придбати путівки. Отримати можна їх тільки тоді, коли дасте відповіді на запитання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  •      Над якою темою ми зараз працюємо? (Тварині).
  •      Які групи тварин ви знаєте? (Комахи, птахи, звірі, риби).
  •      На які групи за умовами життя діляться тварини? (Дикі, свійські).
  • На які групи за способом живлення діляться тварини? ( Всеїдні, травоїдні,
    хижі).
  •      Щоб вирушити у подорож,треба знати погоду.

IV. Робота з календарем природи.

  •    Опишіть сьогоднішню погоду.
  •    Як треба одягатися?

V. Подорож у Медобори

  •    Тепер отримуйте путівки і ознайомимося з планом-картою (дод№ 1)
  •    А зараз відправляємось у подорож.
  •    На дорозі до першої зупинки є знак . Що він означає? (Загадки).

V

--

Загадки:

  1. Відлітають з аморя, у краї далекі, на будинках гнізда в'ють. Звуть же
    їх... (Лелеки).
  2. Уночі гуляє, а вдень спочиває, має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова).

3.  Біла латка, чорна латка, по дереву скаче. (Сорока).

- Як назвати їх одним словом?

1 зупинка Запитальна

Перевірка домашнього завдання.   

Робота з індивідуальними картками (3 учні).

№1

1). Які птахи відлітають першими? Чому?

2). Яких птахів називають перелітними?

№2.

1). Яких птахів називають зимуючими?

2). Хто зимує з нами? (Вказати за малюнками).

№3.

1). Який зовнішній вигляд шишкаря?

2). Коли з'являються пташенята в шищкарів?

Усне опитування по темі "Птахи". Оцінювання відповідей:

Підсумок:

Що повинні ми робити, щоб птахам легше було перезимувати?

Хвилинка - цікавинка.

Цікаві повідомлення про птахів учнями.

-   По дорозі до другої зупинки знову є знак. Що він означає? Ребуси: (дод. №2).


- Якщо відгадаємо ребуси, то дізнаємось, хто заховався у рукавичці.
(Знайшли по дорозі).

2 зупинка Допитливих*

  •      Лисичка, білочка, зайчик просять взяти їх з собою. Можливо лісові
    мешканці допоможуть знайти їм хвости.
  •      А ось і галявина.
  •      Кого ви тут бачите? ,
  •      Як їх можна назвати одним словом? ( Звірі).

Повідомлення теми і мети уроку.

- Як поділити їх за способом живлення?

Робота в групах.

Підготувати розповіді про всеїдних, хижих і травоїдних звірів. (На основі тих знань, що одержали на попередніх уроках). Представники груп по черзі розповідають про звірів. Доповнення вчителем.

Фізкультхвилинка.

Робота з підручником.        

Опрацювання статті "Звірі".

Конкурс "Гостре око".

Дібрати звірям з рукавички хвости. (Робота в парах).

Хвилинка-цікавинка.

Для чого звірям хвости.

З зупинка Недобори.

  •      Ці гори невисокі, але дуже гарні. Більшість вкрита лісами. Тут живуть
    різні звірі. У 1990 році був створений перший на Тернопільщині
    заповідник "Медобори".
  •      Що таке заповідник? 

- У Медоборах можна зустріти козулю, дику свиню, лося -дуже рідко.
З хижих звірів лисиця, ласка, борсук, куниця, тхір.

VI. Розповідь про Червону книгу.

Тих звірів, котрих є дуже мало, занесено до Червоної книги.

Червоний колір - сигнал тривоги, що наближається якась небезпека. Ця книга незвичайна. Аркуші можна виймати, або перекладати з одного місця на інше.


-

 

 


У Червоній книзі встановлено 4 категорії:

  1. Зникаючі види, ті, що перебувають під серйозною загрозою,
    (червоні аркуші).
  2. Рідкісні види, ті, які зустрічаються в невеликій кількості (білі
    аркуші).
  3.                 Види, кількість тварин в яких швидко скорочується (жовті аркуші).
  4. Види, які поновлюються завдяки піклуванням людини (зелені
    аркуші).

 

  •       В 1980 році була вперше надрукована "Червона книга " України.
  • Зараз в нашій країні більше 130-ти видів тварин занесених до
    "Червоної книги" (розгляд ілюстрацій).

Продовження роботи з підручником.

( Читання про тварин, які охороняються законом і про Червону книгу).

VII. Підсумок уроку.

  •       Куди ми здійснили подорож?
  •       Що запам'ятали?
  •       Як треба ставитись до звірів?
  •       Чи задоволені ви результатами своєї праці?

VIII. Домашнє завдання.

Підготувати розповідь про звірів.

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку