Урок "Перетворення води в природі"

Про матеріал

Урок з курсу Я і Україна (природознавство)

3 клас.

Тема: Перетворення води. Кругообіг води в природі


вчитель початкових класів

Шевченко Людмила Миколаївна

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з курсу  Я і Україна (природознавство)

3 клас.

Тема: Перетворення води. Кругообіг води в природі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:Перетворення води. Кругообіг води в природі.

 

Мета:формувати уявлення про умови перетворення води з одного стану в інший (з рідкого в газоподібний і з газоподібного в рідкий, з рідкого в твердий стан і з твердого в рідкий), про властивості снігу і льоду, про кругообіг води в  природі;

розвивати вміння аналізувати природні явища, робити висновки;                  формувати вміння застосовувати засвоєні знання в подібній і новій ситуаціях, виконувати досліди для перевірки передбачуваних властивостей або умов;

виховувати прагнення висловлювати власну думку і доводити її, бережне ставлення до води, спостережливість.

 

Обладнання:Мультимедійна презентація, добірка     книг  до теми уроку,

   брошура, виставка малюнків, обладнання для дослідів.

 

Тип уроку:Засвоєння нових знань. Урок-подорож.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

  1. Організація класу.

1.     Створення сприятливої атмосфери.

- Діти, піднімітьдолоньки рук. Заплющітьочі і думайте про щосьхороше.

Ви віддаєте тепло своїхдолонь і вбираєте добро всіхприсутніх, аджевивідчуваєте, як лине тепло до ваших рук.

А теперрозплющіть оченята та візьміться за руки і зігрійте ними тих, хтопоруч з вами, посміхніться один одному, побажайтеуспіху.

Сідайте, діти, всі рівненько

 Посміхнулися гарненько.

    Настрій на урок взяли,

   Працювати почали.

Запрошую вас на урок природознавство.

 

ІІ. Актуалізація та мотивація учбової діяльності.

- Сьогодні ми продовжуємо подорожувати з Капітошкою, він запропонував нам нові завдання. Але спочатку визначимо погоду . Звернемося  до гідрометцентру.

1.Повідомлення гідрометцентру.

Слайд 2.

     1)Яка зараз пора року?

2)Який місяць?

3)Що ви можете сказати про стан неба?

4)Яка сьогодні температура повітря?

5)Чи є надворі вітер?

6)Чи спостерігали якісь інші явища?

 

- Дякуємо. Погода сприятлива для подорожі.

Але з собою нам потрібно взяти знання , які ми отримали на минулому уроці.

2.Фронтальнеопитування.

Де на Землі є вода?(В океанах, морях, озерах, річках, джерелах)Асоціативний кущ (вода).

Слайд 3.

Слайд 4.

— У якихтрьох станах перебуває вода в природі? (рідкому вода, твердому – сніг і лід, газоподібному – водяна пара)

Слайд 5.

Чому в акваріумі добре видно рибок, пісок, водорослі? (Властивість води –прозора, безбарвна)

Чому взимку під час сильних морозів можуть руйнуватися водопроводні труби? (властивість води – при замерзанні перетворюється на лід і починає розширюватися)

Властивості води (ґронування).

- Про які властивості води ви дізнались на попередніх уроках?

 

Ну, що ж ми готові до подорожі. Вирушаймо.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Тож, вода – надзвичайно цікава рідина. Про її властивості ви дізналися на попередніх уроках. А сьогодні ми повинні зясувати,

Слайд 6.

  • За яких умов вода може перебувати в трьох станах.
  • Дізнаєтесь про перехід води з одного стану в інший під впливом сонячного тепла і повітря.
  •  Визначити, що таке кругообіг води в природі.

 

Вправа "Очікування"

- А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? (Написати на краплинах).

Я очікую, що на уроці буде цікаво.

Я хочу дізнатисящоськорисне та важливе.

Я очікую, що ми будемопрацювати в групах.

Я сподіваюсь, щодізнаюсьбільше про значення води та їїохорону.

Я навчусьробитивисновки.

Я очікую, щобудемотворчопрацювати.

Аналізуватиспостереження за природою.

Висловлювативласні думки, своєставлення до природи.

- А я, у свою чергу, сподіваюсь, щови будете правильно, точно й красиво висловлюватисвої думки, відстоюватисвої точки зору, злагодженопрацювати в групах, робитивисновки.

 

ІV . Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя супроводжується показом дослідів.

 

Кожен спостерігав, що коли пройде дощ. То через деякий час калюжі зникають, мама попрала і вивісила одяг на вулицю, то через деякий час речі стають сухими. А якщо забули чайник з водою на плиті, то він стає порожнім.

 І у Капітошки виникло питання:

 Куди зникає вода з вологої поверхні та під час кипіння з чайника чи каструлі?

Слайд 7.

Дослід (кипіння).

  • Що ви бачите в посудині? (воду – рідину)

(Нагріваю воду до кипіння, відкриваємо чайник)

  • Що спостерігаємо? (З чайника виходить пара).

Висновок. Перетворення води-рідини на пару називається – випаровуванням.

Слайд 8.

Слайд 9.

  • А чи може водяна пара перетворитися на рідину? Слайд 9.

Дослід. Над парою тримаю холодну поверхню. Спостерігаємо утворення краплинок води.

Висновок. Водяна пара при охолодженніперетворюється на воду-рідину.

Слайд 10.

- При яких умовах вода з рідкого стану перетворюється у твердий?

Слайд 11,12.

Сніжинки.

Слайд 13.

Фізхвилинка

Час настав для відпочинку, проведемо фізкультхвилинку.

 

1)Розповідь вчителя (кругообіг води).

-  Вам відомо, що поверхня Землі вкрита багатьма морями, ріками, озерами, ставками.

- Щодня Сонце прогріває повітря і землю.

- Під дією сонячного тепла випаровується вода з поверхонь морів, озер, річок, ґрунту, рослин. Пара підіймається високо вгору, охолоджується і перетворюється на крапельки води. З них утворюються дощові або снігові хмари, залежно від температури повітря. Краплинки зливаються, стають важкими і випадають на землю. Частина цієї води просочується в грунт, потрапляє в озера, річки. І повторюється цей процес постійно.

- Перетворення води з одного стану в інший називається кругообігом води.

- Це зацікавило навіть наших поетів. Т.Коломієць у вірші „Океан” писала:

Дивовижне вічне коло

Є в цілющої води.

І нема йому початку,

І нема йому кінця.

В нім, немов найменша цятка,

Б’ється серце джерельця.

- Як автор називає кругообіг?

Слайд 14.15.

 

 

  1. Робота з підручником (с. 96 – 97).

Робота в групах.

 Позначте на малюнках як відбувається кругообіг води у природі. Розкажіть за малюнком, як відбуваєтьсякругообіг води вприроді.

Слайд 16.

V. Закріплення та осмисленнязнань

 

  1. Гра «Так чи ні»

 

1.Перетворення води-рідини на пару називають випаровуванням.(так)

2.Перетворення води з рідкого стану у твердий відбувається при замерзанні. (так)

3. Замерзання відбувається при температурі вище нуля градусів. (ні)

4. Сніжинки утворюються з водяної пари високо над землею. (так)

5. Вода в природі рухається не постійно.(ні)

6. Перетворення води з одного стану в інший називають кругообігом води (так)

7. Вода в природі зникає.(ні)

 

2.Виступи підготовлених учнів з повідомленнями.

  1. А чи знаєте ви...
  • Вода дорожча за золото, стверджували бедуїни, які все життя кочували в пісках. Вони знали, що ніякі багатства не врятують мандрівника в пустелі, коли вичерпаються запаси води.
  • У пустелі людина без води не витримує й доби.
  • Майже 25 століть тому у західній частині Єгипту у безводних пісках Сахари  безслідно зникла могутня 50 – тисячна армія перського царя Камбіса.
  • Якби всю воду Землі можна було рівномірним шаром розподілити на всій планеті, утворився б Світовий океан, глибина якого сягала б 4 км.
  • У Чорному морі глибше 200 м тварини і рослини жити не можуть, бо у воді розчинено багато шкідливих сполук.
  • Із 90 хімічних елементів, які зустрічаються у природі, у морській воді вчені виявили 70.
  • Верблюд не лише запасає воду, а й дуже економно її витрачає. Його ніс вбирає в себе всю водяну пару, що виходить з організму разом з видихнутим повітрям – ні крапельки не втрачає. А от людина із випаровуванням втрачає майже третину спожитої рідини.
  • Один міський житель за добу використовує від 200 до 400 л води.
  • Воду називають колискою життя, матір’ю врожаю.

 

VІ.Підсумок уроку.

 

 

  • Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
  • Що нового ви дізнались на уроці?
  •  Що вам видалось цікавим?
  •  Які висновки для себе зробили?

 

 

VІІ.Домашнє завдання.

 

Слайд 18.

1) Опрацюватистаттіпідручника «Перетворення води», «Кругообіг води в природі» (Ст. 94–97).

2) Дативідповіді на поставлені в підручникупитання.

3) Скласти казку «Краплинка – мандрівниця»

4) Намалюватисніжинкирізноїформи.

 

 

1

 

docx
Додано
23 серпня 2018
Переглядів
18211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку