Подорож у казку Урок математики 3 клас

Про матеріал

Урок - подорож у казку

Тема: Закріплення знань про додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. Розв'язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.

Перегляд файлу

 

 

Тема:  Закріплення знань про додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. Розв’язування прикладів і задач на вивчені випадки арифметичних дій.

Мета: узагальнити і систематизувати вміння учнів  додавати і віднімати круглі трицифрові числа, розв’язувати приклади і задачі.

- розвивати логічне мислення, кмітливість, математичне мовлення;

- виховувати в учнів пізнавальний інтерес до математичних знань; бережне ставлення до природи, вчити відгадувати загадки, використовуючи раніше набуті знання;

-пробуджувати інтерес до занять математикою, активність та увагу.

Тип уроку:  урок  практичного застосування навичок, знань і   вмінь.

Обладнання: проектор, картки, презентація

 

 

 

1

                         Хід уроку

І.Організація класу

    Учні:

            Пролунав шкільний дзвінок,

    Розпочався наш урок.

    Вчитель посміхається,

    Школярики стараються.

    Будемо вчитися старанно,

    Щоб побачити в кінці,

    Що у 3 нашім класі

    Діти просто молодці.

ВЧИТЕЛЬ:

Сьогодні гості завітали до нас .

Вас, шановні, вітає наш дружний клас.

Діти, встаньте всі рівненько  

 Й  привітайтеся гарненько.

 

Учні. Ми вам раді, люди добрі

          І вітаємо щиро вас,

          І запрошуємо ласкаво

          На урок у третій клас.

 

- А девізом нашого уроку будуть такі рядки: (СЛАЙД  1)  Математика – наука

           Точна і серйозна.

І прожити без неї нам

Навіть дня не можна.

2

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. (СЛАЙД 2)

  • Діти , сьогодні у нас незвичайний урок.
  • Ми з вами будемо закріплювати  наші знання, будемо додавати і віднімати круглі трицифрові числа. Будемо розв’язувати задачі, приклади і рівняння.

 

ВЧИТЕЛЬ:      Розгорніть зошити і запишіть:

                      16 листопада

                     Класна робота

16

ІІІ. Контроль і корекція  знань.

Ми з вами здійснимо подорож у цікаве місце.

А дізнаємось, куди у подорож підемо,

Коли хвилинку каліграфії проведемо.

Запишіть числа в порядку зростання 

І розшифруєте слово – без вагання.

   1)  Хвилинка каліграфії    (СЛАЙД 3)

   Перемістити квіти з числами в рядочок.

- записати числа в порядку зростання

230, 450, 520, 530, 540.

- Куди ми сьогодні  вирушаємо? (У казку. )

   2) Робота в парах

Обмін зошитами з сусідом по парті. Підкреслення найкраще написаного числа.

 

 

3

      Розповідь вчителя      (СЛАЙД 4)

- Ми з вами потрапимо у казку, де нас чекає багато випробувань. Ну що, готові?... Тоді казка починається….

  « Одного дня  Кощій Безсмертний налетів  на казкове королівство і викрав з палацу молоду Принцесу.

Засумував її наречений Іван, впав на землю та затужив.  А берізка над ним схилилась та й каже:  ( СЛАЙД 5)                                                       «Не плач, добрий молодець, знайдеш ти свою Принцесу у Кощія Безсмертного в невідомій державі. Все там підкорено законам математики.» Всі завдання потрібно розв’язати і тоді Принцесі зможеш життя врятувати. І пішов Іван в далеку дорогу.

На його шляху зустрінеться багато перешкод. А ми допоможемо завдання розв’язати і принцесу врятувати .

Отримав Іван від берізки мапу подорожі і побачив на свому шляху першу перешкоду.                                   

         3)Усний рахунок   ( СЛАЙД 6)

Підійшов Іван до залізних воріт -

Непорушні вони на замках золотих.

Тайна ключів від трьох замків

Міститься в коді математичних ланцюжків.

360 + 240 – 120 – 80 = 400

810 + 130 – 230 +110 =820

640 – 120 +80 – 400 = 200

      а) Робота в зошитах.   (СЛАЙД 10 )

            Чия це хатинка має курячу ніжку?

              В її господині нога кістяна.

              Здогадатися дітям не важко –

              Проживає в хатині – ….(Баба Яга)  ( СЛАЙД  11)

4

              Ягу Кощій послав на допомогу

              Перегородити Івану дорогу.

              Вона  тут так танцювала,

              Що багато каміння понакидала.

              Наше завдання – каміння зібрати,

              Результати математичного диктанту записати.              

          б) Математичний диктант  (СЛАЙД 12)

           (два учні  біля дошки )

790 – 700 = 90                           800 – 400 = 400

350 + 450 = 800                         180 + 20 = 200

                            950 – 450 = 500

         - Перевірка. Оцінювання учнів.   (СЛАЙД  13)

         ІV. Узагальнення та систематизація знань.

  1. Тренувальні вправи додавання і віднімання трицифрових чисел .

- Наступна частина нашої подорожі вимагає від нас самостійності.

                     ( СЛАЙД 14 )

            Тепер перед нами ліс густий.

            Шлях  через нього ох і непростий.

            На стежині знак трьох напрямків стоїть.

            Закликає - трьома дорогами ліс перейти.            

Ліворуч підеш – в зимову казку попадеш !

По прямій дорозі помандруєш – на морі побуваєш!

Праворуч підеш – на галявину квітів попадеш!

5

Напрям дороги  оберіть

І завдання на шляху розв’яжіть.                                 

  1. Завдання. 

  Гра  «Мандрівка метелика » . ( СЛАЙДИ 15, 16, 17 )

      А ось на галяві запашній

      Мандрував метелик чарівний.

      Зможете й ви дізнатись

      На яких квітках довелось йому зупинятись,

      Якщо рівняння розв’яжете  без вагання.

210 – Х = 60          Х+ 60 = 330        90 + Х = 270

І рівняння

  1. Як називаються числа при відніманні?
  2. Як знайти невідомий від’ємник?

                                ІІ рівняння

  1. Як називаються числа при додаванні?
  2. Як знайти невідомий доданок?

                           ІІІ рівняння

  1. Як називаються числа при множенні?
  2. Як знайти невідомий множник?

                    (Перевірка.  Оцінювання.)

  1. Завдання

Гра «Повернення красунь» ( СЛАЙД 18 )

Три красуні на морі відпочивали.

Повз них три кораблі пропливали.

Спробуйте вирази розв’язати

І дізнаєтесь, яким кораблем буде кожна із них повертатись.

                                          6

Приклади на дошці з коментуванням.

70 + 140 + 230 =440      520 + 80 + 90 =690      70 +100 + 400 =570

(використовуємо переставний закон додавання)

  1. Завдання. ( СЛАЙД 19 )

 Гра  «Допоможіть Сніговичку

Підсипати  трішечки сніжку»

Допоможіть, щоб зима до нас прийшла.

І для  нашого Сніговичка

Сніжок принесла.

(Завдання на сніжинках)

750 – 140 =610        300 + 260 =560        490+ 210 = 700

-    Перевірка.  

Фізкультхвилинка. ( СЛАЙД  20 )

         2) Колективне виконання вправи  ( СЛАЙД 21)

         Ось на шляху і місток чарівний.

         Зустрівся Івану тут гість лісовий.

         Лісовичок попередив, що Кощій чаклував

         І місточок небезпечним став.

         Зможеш по ньому тоді ти пройти,

         Якщо розв’яжеш  приклади.

         Послідовно свій шлях проклади

         І впевнено до мрії своєї іди.

 

 

 

7

Колективне розв’язування прикладів . (СЛАЙД 22)

Кругові приклади:

240+ 400= 640                    300 + 580 = 880

640 + 320 = 690                     880 – 400 = 480

690 – 500 = 460                     480 + 120 = 600

460 – 160 = 300                     600 -360 = 240

      4) Розв’язування задач.  ( СЛАЙД 23 )

         Щоб піднятися в гори й підкорити вершини,

         Потрібно всі сили зібрати людині.

         Спробуєм й ми цей шлях подолати,

         А на шляху задачу розв’язати.

 

        Аналіз задачі

    Про що йдеться в задачі?

Задача № 407

Синя фарба – 10 банок по 2 кг

Жовта фарба – 4 банки по 3 кг ?

Біла фарба – 180 кг 

         Складання плану розв’язування задачі. ( СЛАЙД 24)                             

  • Чи можемо ми відразу дати відповідь на головне питання задачі?  Чому?
  • Як дізнатися, скільки кг синьої фарби придбав завгосп?
  • Як дізнатися, скільки кг жовтої  фарби придбав завгосп?
  • Що  відомо нам про білу фарбу?
  • Скільки кг фарби придбав завгосп для ремонту спортзалу?

 

              Учні на дошці записують дії з поясненням.

-З усіма завданнями допомогли упоратись Іванові.    ( СЛАЙД 25 )

8

          VІ.Підведення підсумків.

(Мозковий штурм)

-Ось і закінчилась наша подорож до царства Кощія.

-Чому ви навчились сьогодні на уроці? Що повторили? Які завдання викликали труднощі?

-Ви сьогодні молодці, дуже гарно працювали на уроці.

                                  ( СЛАЙД 26 )

       Вихід Царівни. Дякую, друзі, за допомогу.

                            Завдяки вам відпустив Кощій мене додому. 

                                Щастя вам й добра

                                Бажаю на довгії літа.

VІІ. Домашнє завдання.

-Повторити правила додавання та віднімання трицифрових чисел.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 травня 2018
Переглядів
1243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку