Урок математики Додавання і віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків

Про матеріал

Урок математики для учнів 3 класу на тему: "Додавання і віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків"

Перегляд файлу

                                                         Тихонова О.А.

                                                                             учитель початкових класів

                                                                                  «спеціаліст вищої категорії»

                                                                 «старший учитель»

 

Відкритий урок з математики

 

Тема: Додавання і віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків.

Мета: формувати предметну математичну компетентність, закріпити прийоми додавання і віднімання круглих чисел, удосконалювати вміння і навички користуватись математичною технологією, розвивати логічне мислення.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

У народі кажуть: «Добрий гість – радість в домі». Ми раді вітати вас у нашому домі.

І слайд. Девіз уроку:

Хочу все знати.

Буду уважним і старанним.

Буду активним і кмітливим,

Щоб на уроці добре працювати,

Ми будем міркувати, рахувати,

Свій розум розвивати.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Усний рахунок

ІІ слайд. Треба вибрати 3 доданки і знайти суму, яка буде дорівнювати останньому числу.

100  250  50  60  360 – це число означає кількість сторінок в дитячій енциклопедії.

80  60  120  20  220 – 220 років назад вийшов перший номер журналу «Барвінок». (ІІІ слайд)

  • З яких джерел ми з вами отримуємо інформацію? (книги, інтернет, газети)

Але інформація буває хибна і достовірна.

  • Кожна книжка має певну кількість сторінок. Книга про міста України, я кажу, має 2000 сторінок (показую книгу).
  • Як ви думаєте, може ця книга мати стільки сторінок?
  • Для цього треба подивитися, скільки сторінок на останній сторінці.
  • Львів – столиця України. Як можна перевірити цю інформацію?          (біля дошки учениця з планшетом)

III. Мотивація навчальної діяльності.

  • Які числа ми з вами додавали?
  • Круглі.
  • А які числа називаються круглими?
  • Як треба додавати і віднімати круглі числа?
  • А про що ми ще з вами говорили?
  • Про газети, журнали?
  • Як сказати це одним словом?
  • Періодична преса.
  • А що таке періодична преса?
  • Газети, журнали виходять через певний проміжок часу. Має визначену, постійну щорічну кількість і назву пронумерованих, однаково оформлених випусків, які не повторюються за змістом.
  • Як ви думаєте, яка тема уроку?
  • Про що ми будемо говорити?
  • Як зв’язані ці поняття між собою?
  1. Каліграфічна хвилина.

230 років назад з’явився 1-й журнал «Дитяче читання в картинках для розуму і серця».

Поміняти місцями десятки і сотні. Записали. Яке число отримали?

320 V слайд)

  1. Математичний диктант.

а) Перший номер журналу «Барвінок» був надрукований 220 років назад, а журнал «Колосок»  – 90 років назад. На скільки років раніше вийшов журнал «Барвінок», ніж «Колосок»?

220 – 90 =130 (р.) (VІ слайд)

б) Енциклопедія для дорослих коштує 300 грн., а енциклопедія для дітей 140 грн. скільки коштують дві енциклопедії?

300 + 140 = 440 (грн.)  (VІІ слайд)

в) У книзі було 240 с. Оленка прочитала 110 с. скільки сторінок залишилося прочитати?

240 – 110 = 130 (с.) (VІІІ слайд)

г) у шкільній бібліотеці було 720 книжок з оповіданнями і казками. З них 310 книжок з казками. Скільки книжок з оповіданнями?

720 – 310 =410 (кн.) (ІХ слайд)

д) Петрик 3 дні читав по 10 сторінок. Йому залишилось прочитати 120 сторінок. Скільки сторінок було у книзі?

10 . 3 + 120 = 150 (с.)

  1. Робота з тренажерами.

І-в працює з ноутбуками.

ІІ-в з підручниками.

Потім міняються (взаємоперевірка)

  1. Фізхвилина.

 

  

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота по підручнику, №344.

Скласти задачу за скороченим записом.

  • Можна зразу відповісти на питання? (аналіз задачі)

Діти по одному виходять до дошки і по діях розв’язують задачу.

  1. Завдання дітям по групах.

І гр. По інтернету знаходять скільки міст, сіл і селищ міського типу в Кіровоградській області.

ІІ і ІІІ гр. по книжкам. Потім порівнюють і складають по скороченому запису задачу.

Достовірна інформація по інтернету (геопортал адміністративно-територіальний устрій України)

Міста - ?

Села - ?

Селища міського типу - ?

(слайд VІІІ)

Діти розв’язують задачу по групах.   1) 885 – 875 = 10 (міст)

І гр. самостійно                                     2) 860 – 10 = 850 (сіл)

ІІ гр. за допомогою підказки.               3) 875 – 850 = 25 (с.м.т.)

(пояснення по діям)

 

  1. ___  – ___  = ___ міського типу        885 – 860 = 25
  2. ___  – ___  = ___ села                           875 – 25 = 850
  3. ___  – ___  = ___ міста                           860 – 850 = 10

 

ІІІ гр.  – кому потрібна допомога.

  1. Геометричний матеріал.

Визначити прямі кути (слайд ІХ)

 

V. Підсумок уроку.

– Закінчити речення.

  • Мені було цікаво…
  • Мені сподобалось…
  • Я дізналась…

  Кому з учнів ви хотіли б подякувати за співпрацю?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жабуровська Катерина Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Тихонова Олена
Додано
8 червня 2018
Переглядів
2891
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку