Урок математики для учнів 3 класу на тему: "Додавання і віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків"
Тихонова О.А.
учитель початкових класів
«спеціаліст вищої категорії»
«старший учитель»
Відкритий урок з математики
Тема: Додавання і віднімання круглих чисел. Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумою двох доданків.
Мета: формувати предметну математичну компетентність, закріпити прийоми додавання і віднімання круглих чисел, удосконалювати вміння і навички користуватись математичною технологією, розвивати логічне мислення.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
У народі кажуть: «Добрий гість – радість в домі». Ми раді вітати вас у нашому домі.
І слайд. Девіз уроку:
Хочу все знати.
Буду уважним і старанним.
Буду активним і кмітливим,
Щоб на уроці добре працювати,
Ми будем міркувати, рахувати,
Свій розум розвивати.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Усний рахунок
ІІ слайд. Треба вибрати 3 доданки і знайти суму, яка буде дорівнювати останньому числу.
100 250 50 60 360 – це число означає кількість сторінок в дитячій енциклопедії.
80 60 120 20 220 – 220 років назад вийшов перший номер журналу «Барвінок». (ІІІ слайд)
Але інформація буває хибна і достовірна.
III. Мотивація навчальної діяльності.
230 років назад з’явився 1-й журнал «Дитяче читання в картинках для розуму і серця».
Поміняти місцями десятки і сотні. Записали. Яке число отримали?
320 (ІV слайд)
а) Перший номер журналу «Барвінок» був надрукований 220 років назад, а журнал «Колосок» – 90 років назад. На скільки років раніше вийшов журнал «Барвінок», ніж «Колосок»?
220 – 90 =130 (р.) (VІ слайд)
б) Енциклопедія для дорослих коштує 300 грн., а енциклопедія для дітей 140 грн. скільки коштують дві енциклопедії?
300 + 140 = 440 (грн.) (VІІ слайд)
в) У книзі було 240 с. Оленка прочитала 110 с. скільки сторінок залишилося прочитати?
240 – 110 = 130 (с.) (VІІІ слайд)
г) у шкільній бібліотеці було 720 книжок з оповіданнями і казками. З них 310 книжок з казками. Скільки книжок з оповіданнями?
720 – 310 =410 (кн.) (ІХ слайд)
д) Петрик 3 дні читав по 10 сторінок. Йому залишилось прочитати 120 сторінок. Скільки сторінок було у книзі?
10 . 3 + 120 = 150 (с.)
І-в працює з ноутбуками.
ІІ-в з підручниками.
Потім міняються (взаємоперевірка)
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
Скласти задачу за скороченим записом.
Діти по одному виходять до дошки і по діях розв’язують задачу.
І гр. По інтернету знаходять скільки міст, сіл і селищ міського типу в Кіровоградській області.
ІІ і ІІІ гр. по книжкам. Потім порівнюють і складають по скороченому запису задачу.
Достовірна інформація по інтернету (геопортал адміністративно-територіальний устрій України)
Міста - ?
Села - ?
Селища міського типу - ?
(слайд VІІІ)
Діти розв’язують задачу по групах. 1) 885 – 875 = 10 (міст)
І гр. самостійно 2) 860 – 10 = 850 (сіл)
ІІ гр. за допомогою підказки. 3) 875 – 850 = 25 (с.м.т.)
(пояснення по діям)
ІІІ гр. – кому потрібна допомога.
Визначити прямі кути (слайд ІХ)
V. Підсумок уроку.
– Закінчити речення.
– Кому з учнів ви хотіли б подякувати за співпрацю?