"Подорож у країну добра" Виховна година

Про матеріал
Мета :Підвести до розуміння змісту поняття «добро». Вчити встановлювати взаємозв’язки між поняттями «людина» і «добро». Збагачувати уявлення про вияви почуттів добра. Залучати до міркування щодо проблем «добра» і «зла», формувати почуття обов’язку і відповідальності за свої слова і вчинки. Розвивати емоційну сприйнятливість, вміння творити добро, зв'язне мовлення, уявлення, творче та логічне мислення. Виховувати почуття чуйності, доброти, ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро.
Перегляд файлу

 

 

 

 

                                          

 

 

 

 

 

Підготувала та провела

вчитель І категорії

Сиваської спеціальної школи

Херсонської обласної ради

Бурлака Н.В.

 

 

                                                                   2018 рік

 

Мета :Підвести до розуміння змісту поняття «добро». Вчити встановлювати взаємозв’язки між поняттями «людина» і «добро». Збагачувати уявлення про вияви почуттів добра. Залучати до міркування щодо проблем «добра» і «зла», формувати почуття обов’язку і відповідальності за свої слова і вчинки. Розвивати емоційну сприйнятливість, вміння творити добро, зв'язне мовлення, уявлення, творче та логічне мислення.

Виховувати почуття чуйності, доброти, ціннісні орієнтири, схильність безкорисливо чинити добро.

                                                  Хід заходу

1. Організаційний момент

     Діти стоять в колі. Слайд 1.

Я всміхаюсь сонечку:  

 — Здрастуй, золоте! —
Я всміхаюсь квітоньці

Хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику:

— Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся

 Зичу їм добра!

Створення емоційного настрою. Слайд  2 

- А тепер подивіться, будь ласка, на екран, яке чарівне сонечко завітало до нас, воно посилає нам промінчики доброти. Я пропоную вам простягнути долоньки і взяти ці промінчики. Бережно їх тримайте, щоб не один не втік, адже добра повинно бути в людини стільки, щоб зігрівати не тільки себе, а й оточуючих.

   Поселимо промінчики доброти до себе в серце. Поверніться до свого товариша, подайте руки, посміхніться, поділіться добром та добрим настроєм.

   Молодці, я бачу, що в кожному з вас уже поселилися промінчики доброти.

Займіть, будь ласка свої місця.

2. Тема, мета

    Діти, як думаєте, про що ми сьогодні будемо говорити? Так, про добро!

А також, будемо подорожувати по країні Доброти для того, щоб з’ясувати, що таке добро, де воно живе, які справи називаються добрими та дізнаємося як потрібно робити добро.

3. Основна частина

    3.1 Ментальна карта         Слайд 3-

Починаємо нашу подорож із Стежки Доброти, щоб нею пройти, треба виконати завдання, а саме : з’ясувати, що таке добро.

Можливо, хтось з вас вже знає, що таке добро?

Хто хоче висловитися на цю тему, прошу стати на стежинку Доброти

Діти по черзі виходять до дошки, стають на вимощену з килимка-пазлика стежинку і за бажанням висловлюють свої думки.

А давайте, щоб більш точно дати визначення поняттю «доброта», створимо ментальну карту  «Добро», вона нам допоможе зрозуміти і запам’ятати що це таке.

Створення карти (в кожної дитини набір карток з добрими вчинками та поганими вчинками, діти обирають і клеять до карти, ті, що на їх думку розкривають поняття «Добро»)

Підсумок: Отже, добро - це турбота, корисна справа.

3.2 Вправа «Павутинка»                     Слайд 4

Ми підійшли до міста Добрих Слів, і його жителі пропонують нам подумати чи можна:

- доторкнутися до добра?

- Чи можна його скуштувати?

- Чи можна понюхати?

 

- Отже, добро – це духовна категорія, його не можна торкнутися, понюхати, посмакувати. Добро можна тільки відчути.

 

А ще можна відчути добро, за допомогою добрих слів.

— Діти, подивіться, що в мене в руках? (клубок ниток)

Той, кому він в руки попаде,

Добре слово всім нехай назве.

Вправа «Павутинка».

Діти стають разом з вчителем у коло, передають одне одному клубочок, по черзі називають добре слово і намотуючи ниточку на палець, утворюють нитяне коло.

 

— Подивіться, у нас утворився ланцюжок добрих, щирих слів.

     А чи змінився від них ваш настрій?

— У мене на серці стало приємно і тепло. А у вас?

— Давайте змотаємо наш добрий клубочок і нехай тепер він буде у нас в класі. А якщо комусь стане сумно, чи будуть потрібні щирі слова, він може трохи потримати клубочок у руках – і одразу пригадати їх.

 

І я впевнена , що йому стане краще. Пригадайте як ми на ранковій зустрічі проводили дослід з 2 склянками води. Що ми нашіптували в одну зі склянок? (На ранковій зустрічі у склянку з чистою водою кожна дитина нашіптувала «добре» слово)

А тепер погляньте, у склянці без нашіптувань вода зіпсувалася, а у склянці з добрими словами вода чиста, прозора.

Тож кажімо більше добрих слів!

Прощаємося із містом Добрих Слів, і вирушаємо далі. І ось перед нами озеро Добрих Справ. У ньому живуть всі добрі справи хороших людей.

3.3 Робота у центрах                 Слайд 5

А як ви думаєте, де живе добро?  (в серці людини)

І саме добре серце допомагає нам робити…а давайте краще поглянемо, що нам допомагає робити добре серце.

                                      ВІДЕО ПРО ДОБРО (мій фільм 2)                              Слайд 6

Що це було діти?  Добрий вчинок

Добро дає нам можливість радіти, любити, співчувати.

 

Озеро добрих справ приготувало для вас корисні поради, давайте з ними ознайомимося.              перегляд Корсних  порад        (мій фільм 2)          Слайд 7

Давайте поглянемо, як ви зрозуміли, що таке добрі вчинки і попрацюємо у центрах Дослідження та Вибору.

                 (Об’єднання у центри за кольорами листочків

Робота під супровід «Промінчик доброти»……..)

1 гр. Дослідити як впливають на наше життя добрі та погані вчинки

Обладнання : 2 стакани з водою, сіль і цукор. Один стакан – добрі вчинки (на бокалі приклеєне червоне серце) , інший – погані вчинки (чорне серце ). Інструкція: Пригадати свою добру справу, розповісти про неї і всипати в бокал ложечку цукру, погану справу – ложечку солі.

                            Опісля спробувати на смак воду в обох бокалах.

Що смакує краще?

Ось так кожного разу коли ви зробите поганий вчинок серце ображеної вами людини обливається сольовим розчином і навпаки, коли робите добро – воно радіє.

2 гр. Обрати картки з добрими справами.

Серед запропонованих карток обрати ті, які відображають добрі справи, і як підсумок – наклеїти на галявину в середину кожної квіточки ( на дошці галявина з травичкою та квітами) бо добрі справи так радують серце людей, як квіти радують людські очі.

А що ви не обрали?Що робимо із непотребом, сміттям? Викидаємо до урни.

Давайте викинемо погані, злі справи з нашого життя.

Сподіваюся, відтепер ви в своєму житті будете робити тільки добрі справи!

Рушаймо далі!

3.3 Ліс Вдячності                                        Слайд 8

Діти, ми недаремно потрапили до лісу Вдячності, адже навколо нас багато людей, які щодня роблять нам добро, і ми повинні вчитися бути вдячними їм. Давайте пригадаємо зараз таких людей. У вас на партах лежать плоди дерева доброти. Прикрипіть їх на дерево назвавши добру, на вашу думку, людину , і розкажіть, яке добро вона для вас робить. Своє яблучко вішаєте на дерево.

                         Виконання завдання під супровід «Промінчик доброти»

 

Погляньте, скільки яблучок на нашому дереві!

А як ми можемо показати свою вдячність добрим людям?

Вправа «Мікрофон»

 

А давайте перевіримо, чи ви знаєте, як бути добрими людьми, та робити добрі справи

Гра « Якщо ти добра людина»

(умови гри: якщо людина повинна робити те, що я буду називати, плескайте в долоні, а якщо ні, то тупайте ногами).

-Допомагати             -Ображати інших           - Турбуватися про тварин

- Говорити неправду                                         - Ділитися

- Не слухатися старших                                    - Дражнитися

- Радіти, коли когось сварять                           - Красти

- Любити людей

 

Молодці, добре все розумієте. Тепер діло за малим, навчитися так робити)

ХІ. Підсумок уроку.                                                       Слайд 10

Наша подорож добігає кінця, і ми потрапляємо до селища Вільного вибору.

Діти, ви багато дізналися про добро та добрі вчинки, тож настав час обрати для себе як жити з добром чи злом.

Вправа «Вибір»

У вас на партах лежать сердечка з одного боку вони червоні – добро, з іншого чорні – зло. Зробіть свій вибір на користь добра чи зла і поверніть до мене сердечка тим кольором, що ви обрали.

А тепер давайте створимо велике серце доброти нашого класу, прикріпіть свої маленькі сердечка до серця нашого класу.

Під супровід «Даруй добро»

Молодці. Дякую за увагу! Добра і радості вам, в кожній хвилинці!!!!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Джигирей Любовь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 1 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
1091
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку