Заняття з мовленнєвого спілкування на тему:
«Подорож з веселим автомобільчиком»
ДНЗ №22
група ФФНМ
вихователь:
Попелянець О. В
Мета: уточнити та збагатити словник дітей відповідно до теми «Дорожні знаки», використовуючи слова: проїжджа частина, зебра, пішохід, тротуар, світлофор, перехрестя; вчити дітей класифікувати дорожні знаки за їхнім призначенням; закріпити дорожні знаки та правила дорожнього руху; спонукати складати розповідь за сюжетними картинками; відповідати на запитання складними реченнями зі сполучниками сурядності. Розвивати мислення, увагу, вміння аналізувати ситуацію.
Виховувати потребу дітей бути дисциплінованими та уважними на вулицях, обережними і обачними; та вміння піклуватися про власне життя.
Матеріал: відео презентація, коло Луллія „Дорожні знаки”;, Д/в “Добре чи погано?”, сюжетні картинки, ілюстрації із зображенням різних дорожньо-транспортних пригод; LEGO – цеглинки; мнемосхемами «Картинки оберай, правила пригадай»
Привітання:
Доброго ранку дівчатка й хлоп’ята
І чорняві кароокі, і біляві синьоокі
І кмітливі, розумненькі, великі і маленькі
Радо всіх я вас вітаю
Щоро вам добра бажаю
(Діти) Доброго ранку. Доброго дня!
Бажаєм присутнім здоров я й добра.
Ігровий момент: надходить звонок зі скайпу
Вихователь: Діти, чуєте хтось дзвонить нам на скап.(включаю, з’являться Тачка Маквін)
-Діти, ви впізнали хто це?
Давайте послухаємо, що він хоче нам сказати.
Текст листа:
«Добрий день , діти , Я хочу запросити Вас до Країні дорожніх знаків. Але для того, щоб провести для вас екскурсію, я спочатку перевірю ваші знання за допомогою загадок. Якщо загадки відгадаєте то двері до країни для вас відкриті. То що, ви згодні?
Вихователь: Ну що, малята, спробуємо відгадати загадки?
Загадки
Не гуде і не летить,
Жук по вулиці біжить,
Оченята у жука –
Два блискучих вогника.
(автомобіль)
Що за диво, диво дивне:
На колесах цей будинок,
Гумове взуття на нім,
А харчі його - бензин.
У середині – малята,
І дорослих там багато.
(автобус)
Він по рейках розїжджає,
Пасажирів не чекає,
Поспішай не зволікай,
Щоб устигнуть на...(трамвай)
На двох колесах я кочу,
Двома педалями кручу,
За руль міцний собі тримаюсь,
Уважним бути намагаюсь,
І хутко мчить мене вперед
Мій вірний друг...(велосипед)
Тачка Маквін: Молодці ,малята! Ви правильно відгадали мої загадки.
- А хто мені скаже, як ці відгадки можна назвати одним словом? (транспорт)
- Так, вірно, це транспорт, якого є дуже багато на дорогах Країни дорожніх знаків, тому слід добре знати правила дорожнього руху, щоб не потрапити в дорожньо-транспортну пригоду. Тож зараз я хочу подивитись, як ви знаєте їх! -
Як ви гадаєте, чи легко бути пішоходом?
- А що тут важкого?
- Так, це вірно. Вулиця - це не парк, а шосе – це не стежка. Справжній пішохід – це той, хто спокійно йде по шумній вулиці, не лякається автомобілів, автобусів, мотоциклів. Веде себе на вулиці впевнено, не заважає машинам і сам ніколи під машину не потрапить.
- Діти, а скажіть мені, чим відрізняються один від одного водій, пішохід та пасажир?
- Пасажир – це хто?
- Водій – це хто?
- Пішохід – це хто?
- Так, молодці. Ми дізналися, чим вони відрізняються одне від одного. Та хоч вони і різні, але для всіх них існує одне головне правило - це правило дорожнього руху і дорожні знаки.
Вихователь: Діти, покажемо Маквіну, що ми знаємо правила дорожнього руху.
- Ну що , вирушаймо в подорож!
Тож в машини ви сідайте
І за мною вирушайте.
Всі разом
У машини сіли ми раді покататись
Бі –Бі –Бі
Раді покататись.
Вихователь: Ось, перша зупинка! Відгадайте загадку:
Ця тваринка не проста:
Без копит і без хвоста.
Не гуляє, не біжить,
Серед вулиці лежить.(Зебра)
Вихователь: – Для чого потрібна зебра на дорозі?
– А який ще знак вказує де потрібно переходити проїжджу частину?
– Так, це знак «пішохідний перехід» та «підземний перехід»
Дидактична гра „Добре чи погано?”
Мета : закріпити з дітьми правила дорожнього руху:
Діти розглядають сюжетні картинки з різними ситуаціями на дорозі або в транспорті, та мають зробити висновки добре це чи погано, обгрунтовуючи свою відповідь.
Виховтель : Які ж ви молодці! Рушаймо далі – наступна зупинка. Відгадайте загадку. Уважно слухаємо загадку до кінця, та не викрикуючи даємо відповідь.
Загадка
Як переходиш вулицю,
На розі зупинись.
І перш за все уважно на мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорове око я маю недарма. ( світлофор)
Вихователь : Молодці! Подивіться, малята, із світлофором в Країні дорожних знаків щось не те ! Давайте його полагодимо.
Д/гра «Полагодимо світлофор»
Мета: Закріпити знання дітей проосновні кольори світлофора
- Діти, а скажіть будь ласка, які пригоди можуть трапитись на дорозі при непрацюючому світлофорі?
Дидактична гра „ Кольори світлофора”
Мета: розширити уявлення про значення світлофора.
– Давайте змінимо сигнали в світлофора. Які мають бути кольори?
- Тож, хто мені скаже, що означають кольори світлофора?
«Зелений сигнал» - спокійно переходимо вулицю.
«Жовтий сигнал» - попередження, чекай подальшого сигналу.
«Червоний сигнал» - заборонено, йти не можна.
Вихователь: А зараз ми трохи відпочинимо.
Фізкультхвилинка
Ми по вулиці ідем,
Гарно всі себе ведем.
Ось і «зебра» зупинись.
Вліво, вправо подивись
Вільно скрізь, машин нема
Йду по «зебрі» прямо я.
Далі ми усі йдемо
Світлофор ми бачимо.
Світить жовтий – стоїмо,
А зелений – ми йдемо,
Ось червоний – зачекай,
Транспорту не заважай.
Вихователь: Та крім світлофора, є ще багато помічників на дорозі.
Як вони називаються ? (дорожніми знакам).
Кожен з них про щось попереджає. Тож, наступна зупинкою буде гра „ Дорожні знаки”. (використанням коло Луллія)
Мета: удосконалювати вміння дітей розрізняти дорожні знаки та пояснити їх призначення.,
Вихователь: Так, дорожні знаки - кращі друзі пішоходів і водіїв. Вони розповідають про те, що можна і чого не можна робити на дорозі.
На шляху дітей дорога,
Транспорт їздить швидко й довго.
Якщо світлофора ніде не має,
Дорожній знак нам допомагає.
Дидактична гра «Хто де їздить, хто де ходить?»
Мета: Закріпити знання дітей про те, що проїжджа частина для машин,
а тротуар для пішоходів.
На макеті вулиці на проїжджій частині викладаємо пішоходів, а на тротуарі машини.
– Чи правильно їздять машини, та ходять пішоходи? (Відповіді дітей)
–Хто такі пішоходи?
– Де повинні ходити пішоходи? (По тротуару, або пішохідних доріжках)
– Де на макеті проїжджа частина. Що по ній їздить?
– Як називається частина дороги, якою рухаються автомобілі. (проїжджа частина).
– А по тротуару ходять… (пішоходи).
Слід пам’ятати всім надовго –
Від дорослих до дітей:
Є для транспорту дорога,
Тротуари для – людей!
Вихователь: Тож наша подорож закінчується, і я хочу , щоб ви ще раз пригадали правила дорожнього руху.
Вправа «Картинку оберай , правила пригадай»
Мета: закріпити правила дорожнього руху за мнемосхемами.
Ду – ду- ду – я по дорозі іду.
Ари –ари –ари – пішоходам тротуари.
Ор – ор – ор – допомогає світлофор.
Ай – ай- ай – на дорогу не вибігай.
Ки – ки – ки – дивись на знаки.
Ни – ни – ни – на дорозі машини.
Ись – ись – ись – на дорозі зупинись.
Ти - ти – ти – всі машини пропусти.
Ара – ара – ара – я тримаюсь справа.
Вихователь:
- Які ви молодці, малята! Ви добре знаєте правила , тому я вам подарую
медальйони „ знавців дорожнього руху”. Та намагайтеся завжди бути уважними на дорозі, щоб не робити неприємності ні собі, а ні близьким вам людям.
Любіть себе і інших поважайте,
Своє життя й здоров'я бережіть.
І правильну дорогу обирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.
Своє життя й здоров'я бережіть!
все те що ви робили. ( ставить дітям запитання, стимулюючи до обґрунтування власної відповіді.)
–Чому небезпечно гратися з м’ячем біля дороги?
– Що треба робити якщо м’яч або іграшка потрапили на дорогу?
–Чому неможна переходити проїжджу частину на червоний сигнал світлофора? А на який можна?
– Чи можна дітям кататися на роликах, або велосипеді по проїжджій частині? А де можна кататися?
–Чому не можна перелазити через огорожу на проїжджу частину?
А де потрібно перейти дорогу?
– Чому неможна машинам їхати по тротуару?
- Хто йде по тротуару?
– Чи можна пішоходам ходити по проїжджій частині?
- Де люди чекають транспорт?
- Хто називається «водієм?»
- Як на дорозі позначається пішохідний перехід?
- Як називається місце перетину двох доріг?
- Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти?
- Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду?
Вихователь:
- Які ви молодці, малята! Ви добре знаєте правила , тому я вам подарую медальйони „ знавців дорожнього руху”. Та намагайтеся завжди бути уважними на дорозі, щоб не робити неприємності ні собі, а ні близьким вам людям.
Любіть себе і інших поважайте,
Своє життя й здоров'я бережіть.
І правильну дорогу обирайте,
Якщо бажаєте до старості дожить.
Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,
Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
А на дорозі рот не розкривайте,
Своє життя й здоро'вя бережіть.
Бо їде транспорт, всюди перехожі,
Хто на роботу, хто з роботи йде.
Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
А рух не припиняється ніде.
Летять машини,
Швидкість в них висока,
Миттєво транспорт цей не зупинить.
І хоч, дорога, може, й не широка,
Та через неї, діти, не біжіть,
Спіткнутись можна чи перечепитись,
Летять машини, вам несила встать.
Автомобіль не може зупинитись,
Страшне нещастя може вас спіткать.
Дорогу оберіть до рідного садочка,
Щоб світлою й безпечною була.
І навпростець теж не ходіть ніколи,
Собі і іншим не бажайте зла.
І в темряві ніколи не блукайте,
А з друзями старайтеся іти.
І людну вулицю чи стежку обирайте,
Своє життя й здоров'я бережіть!
Дидактична вправа: «Впізнай дорожній знак»
Педагог-логопед: Ну, що ж, я пропоную відпочити
Й масаж обличчя вам зробити.
У Руслана і Тараса гарні личка!
П’ять хвилин масаж робити —
добра звичка!
Для початку сім разів щічки надуваємо
І повільно через рот повітря
випускаємо!
Потім, ніби кропивою, щічки розтираємо:
Кровообіг всім корисний —
це ми добре знаємо!
Підборіддя ми легенько пальцями
лоскочемо
І підняти настрій всім дуже-дуже хочемо!
А під носом на два боки вуса
«намалюємо»:
Ми ж веселі козаки — ніколи не сумуємо!
Жив на світі язичок, (вистукують ритм пальцями по столу)
Мав будиночок-роток!
Вранці швидко він вставав, (піднімають руки вгору)
Хатку чисто замітав.
Потім він робив зарядку —
Вправи чітко по порядку:
Догори і вниз стрибав, (рухають язиком вгору-вниз)
Ліні волі не давав!
Подивився у віконце:
Чи сьогодні буде сонце?
Потім за кермо сідав
І двигун ключем вмикав! («р-р-р» — рикають, імітуючи звук двигуна)