«Подорож з веселим автомобільчиком»

Про матеріал
уточнити та збагатити словник дітей відповідно до теми «Дорожні знаки», використовуючи слова: проїжджа частина, зебра, пішохід, тротуар, світлофор, перехрестя; вчити дітей класифікувати дорожні знаки за їхнім призначенням; закріпити дорожні знаки та правила дорожнього руху; спонукати складати розповідь за сюжетними картинками; відповідати на запитання складними реченнями зі сполучниками сурядності. Розвивати мислення, увагу, вміння аналізувати ситуацію. Виховувати потребу дітей бути дисциплінованими та уважними на вулицях, обережними і обачними; та вміння піклуватися про власне життя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Заняття з мовленнєвого спілкування на тему:  

        «Подорож з веселим автомобільчиком»

 

 

 

         Похожее изображение

 

 

 

                                                                                              ДНЗ №22

                                                                                                                     група ФФНМ     

                                                                                                                       вихователь:

                                                                                                                  Попелянець О. В

Мета:   уточнити та збагатити словник дітей відповідно до теми «Дорожні знаки», використовуючи слова: проїжджа частина, зебра, пішохід, тротуар, світлофор, перехрестя; вчити дітей класифікувати дорожні знаки за їхнім призначенням; закріпити дорожні знаки та правила дорожнього руху; спонукати складати розповідь за сюжетними картинками; відповідати на запитання складними реченнями зі сполучниками сурядності. Розвивати мислення, увагу, вміння аналізувати ситуацію.

Виховувати потребу дітей бути дисциплінованими та уважними на вулицях, обережними і обачними; та вміння піклуватися про власне життя.

 

Матеріал: відео презентація, коло Луллія  „Дорожні знаки”;, Д/в “Добре чи погано?”,   сюжетні картинки, ілюстрації із зображенням різних дорожньо-транспортних пригод;  LEGO – цеглинки;  мнемосхемами «Картинки оберай, правила пригадай»

 

Привітання:

                     Доброго ранку дівчатка й хлоп’ята

                      І чорняві кароокі, і біляві синьоокі

                      І кмітливі, розумненькі, великі і маленькі

                      Радо всіх я вас вітаю

                      Щоро  вам добра бажаю

  (Діти)         Доброго ранку. Доброго дня!

                      Бажаєм  присутнім здоров я й добра.

      

 

Ігровий момент:  надходить звонок зі скайпу

 Вихователь:  Діти,  чуєте хтось дзвонить нам на скап.(включаю, з’являться Тачка Маквін)

-Діти, ви впізнали хто це?

Давайте послухаємо, що він хоче нам сказати.

Текст листа: 

«Добрий день , діти , Я хочу запросити Вас до  Країні дорожніх знаків. Але для того, щоб провести для вас екскурсію, я спочатку перевірю ваші знання за допомогою загадок. Якщо загадки відгадаєте то двері до країни для вас відкриті. То що, ви згодні?

 

Вихователь: Ну що, малята, спробуємо відгадати загадки?

Загадки

 

Не гуде і не летить,

Жук по вулиці біжить,

Оченята у жука –

Два блискучих вогника.

(автомобіль)

  

Що за диво, диво дивне:

На колесах цей будинок,

Гумове взуття на нім,

А харчі його -  бензин.

У середині – малята,

І дорослих там багато.

 (автобус)

 

Він по рейках розїжджає,

Пасажирів не чекає,

Поспішай не зволікай,

Щоб устигнуть на...(трамвай)

 

На двох колесах я кочу,

Двома педалями кручу,

За руль міцний собі тримаюсь,

Уважним бути намагаюсь,

І хутко мчить мене вперед

Мій вірний друг...(велосипед)

 

Тачка Маквін: Молодці ,малята! Ви правильно відгадали мої загадки. 

 - А хто мені скаже, як ці відгадки можна назвати одним словом? (транспорт)

- Так, вірно, це транспорт, якого є дуже багато на дорогах Країни дорожніх знаків, тому слід добре знати правила дорожнього руху, щоб не потрапити в дорожньо-транспортну пригоду. Тож зараз я хочу подивитись, як ви знаєте їх! -    

  Як ви гадаєте, чи легко бути пішоходом?

-       А що тут важкого?

-     Так, це вірно. Вулиця - це не парк, а шосе – це не стежка. Справжній пішохід – це той, хто спокійно йде по шумній вулиці, не лякається автомобілів, автобусів, мотоциклів. Веде себе на вулиці впевнено, не заважає машинам і сам ніколи під машину не потрапить.

-      Діти, а скажіть мені, чим відрізняються один від одного водій, пішохід та пасажир?

-        Пасажир – це хто?

-        Водій – це хто?

-        Пішохід – це хто?

-        Так, молодці. Ми дізналися, чим вони відрізняються одне від одного. Та хоч вони і різні, але для всіх них існує одне головне правило - це правило дорожнього руху і дорожні знаки.

 

Вихователь:  Діти,  покажемо Маквіну, що ми знаємо  правила дорожнього руху.

- Ну що , вирушаймо в подорож!

Тож в машини ви сідайте

І за мною вирушайте.

Всі разом

У машини сіли ми раді покататись

Бі –Бі –Бі

Раді покататись.

Вихователь: Ось, перша зупинка! Відгадайте   загадку:

 

Ця тваринка не проста:

Без копит і без хвоста.

Не гуляє, не біжить,

Серед вулиці лежить.(Зебра)

 

Вихователь: –  Для чого потрібна зебра на дорозі?

–  А який  ще знак вказує де потрібно переходити проїжджу частину?

–  Так, це знак «пішохідний перехід» та «підземний перехід»

Дидактична гра „Добре чи погано?”

Мета : закріпити з дітьми правила дорожнього руху:

Діти  розглядають сюжетні картинки з різними ситуаціями на дорозі або в транспорті, та мають зробити висновки добре це чи погано, обгрунтовуючи свою відповідь.

Виховтель : Які ж ви молодці! Рушаймо далі – наступна  зупинка. Відгадайте загадку. Уважно слухаємо загадку до кінця, та не викрикуючи даємо відповідь.

        

Загадка

Як переходиш вулицю, 
На розі зупинись. 
І перш за все уважно на мене подивись. 
Я шлях вкажу надійний, 
Де небезпек нема. 
Трикольорове око я маю недарма. ( світлофор)


Вихователь  : Молодці! Подивіться, малята,  із світлофором в Країні дорожних знаків щось не те ! Давайте його полагодимо.

Д/гра «Полагодимо світлофор»

Мета: Закріпити знання дітей проосновні кольори  світлофора

-  Діти, а скажіть будь ласка, які пригоди можуть трапитись на дорозі при непрацюючому світлофорі?

Дидактична гра „ Кольори світлофора”

Мета: розширити уявлення про значення світлофора.

 – Давайте змінимо сигнали в світлофора. Які мають бути кольори?

  • На який сигнал світлофора можна спокійно переходити вулицю? (Зелений.) - А  якщо сигнал зміниться на жовтий? (Цей сигнал попереджає водіїв і пішоходів про те, що слід бути уважним,   бо  невдовзі  буде  червоне  світло    заборона  руху.)
  • Крім жовтого і зеленого, який ще сигнал має світлофор? Що він означає?

- Тож, хто мені скаже, що означають  кольори світлофора?

 «Зелений сигнал» - спокійно переходимо вулицю.

«Жовтий сигнал» - попередження, чекай подальшого сигналу.

«Червоний сигнал» - заборонено, йти не можна.

Вихователь: А зараз ми трохи відпочинимо.

 

Фізкультхвилинка

Ми по вулиці ідем,

Гарно всі себе ведем.

Ось і «зебра» зупинись.

Вліво, вправо подивись

Вільно скрізь, машин нема

Йду по «зебрі» прямо я.

Далі ми усі йдемо

Світлофор ми бачимо.

Світить жовтий – стоїмо,

А зелений – ми йдемо,

Ось червоний – зачекай,

Транспорту не заважай.

Вихователь: Та крім світлофора, є ще багато помічників на дорозі.

Як вони  називаються ? (дорожніми знакам).

Кожен з них про щось попереджає. Тож, наступна  зупинкою буде гра  „ Дорожні знаки”. (використанням коло Луллія)

 

Мета:  удосконалювати вміння дітей розрізняти дорожні знаки та  пояснити їх призначення.,

Вихователь: Так, дорожні знаки - кращі друзі пішоходів і водіїв. Вони розповідають про те, що можна і чого не можна робити на дорозі.

 

На шляху дітей дорога,

Транспорт їздить швидко й довго.

Якщо світлофора  ніде не має,

Дорожній  знак  нам допомагає.

 Дидактична гра «Хто де їздить, хто де ходить?»

Мета: Закріпити знання дітей про те, що проїжджа частина для машин,

а тротуар для пішоходів.

На макеті вулиці на проїжджій частині викладаємо пішоходів, а на тротуарі машини.

 – Чи правильно їздять машини, та ходять пішоходи? (Відповіді дітей)

  –Хто такі пішоходи?

 – Де повинні ходити пішоходи? (По тротуару, або пішохідних доріжках)

 – Де на макеті проїжджа частина. Що по ній їздить?

– Як називається частина дороги, якою рухаються автомобілі. (проїжджа частина).

– А по тротуару ходять… (пішоходи).

                                Слід пам’ятати всім надовго –

                                         Від дорослих до дітей:

                                         Є для транспорту дорога,

                                         Тротуари для – людей!

 

Вихователь: Тож наша подорож закінчується, і я хочу , щоб ви ще раз пригадали правила дорожнього руху.

Вправа «Картинку оберай , правила пригадай»

Мета: закріпити правила дорожнього  руху за мнемосхемами.

Ду – ду- ду – я по дорозі іду.

Ари –ари –ари – пішоходам тротуари.

Ор – ор – ор – допомогає світлофор.

Ай – ай- ай – на дорогу не вибігай.

Ки – ки – ки – дивись на знаки.

Ни – ни – ни – на дорозі машини.

Ись – ись – ись – на дорозі зупинись.

Ти - ти – ти – всі машини пропусти.

Ара – ара – ара – я тримаюсь справа. 

 

Вихователь:

  - Які  ви  молодці,   малята!   Ви   добре   знаєте    правила ,  тому  я   вам  подарую

медальйони „ знавців дорожнього руху”. Та намагайтеся завжди бути  уважними на дорозі, щоб не робити неприємності ні собі, а  ні близьким вам людям.

 

                                 Любіть себе і інших поважайте,

                                 Своє життя й здоров'я бережіть.

                                 І правильну дорогу обирайте,

                                 Якщо бажаєте до старості дожить.

                                 Своє життя й здоров'я бережіть!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

все те що ви робили. ( ставить дітям запитання, стимулюючи до обґрунтування власної відповіді.)

–Чому небезпечно гратися з м’ячем біля дороги?

– Що треба робити якщо м’яч або іграшка потрапили на дорогу?

–Чому неможна переходити проїжджу частину на червоний сигнал світлофора? А на який можна?

– Чи можна дітям кататися на роликах, або велосипеді по проїжджій частині? А де можна кататися?

–Чому не можна перелазити через огорожу на проїжджу частину?

А де потрібно перейти дорогу?

– Чому неможна машинам їхати по тротуару?

 - Хто йде по тротуару?

– Чи можна пішоходам ходити по проїжджій частині?

 -  Де люди чекають транспорт?

  -  Хто називається «водієм?»

 -  Як на дорозі позначається пішохідний перехід?

 -  Як називається місце перетину двох доріг?

 -  Хто перший повинен вийти з автобуса - дорослий чи ти?

 -  Як треба правильно обходити автобус, спереду чи ззаду?

 

 Вихователь:

  - Які ви молодці, малята! Ви добре знаєте правила , тому я вам подарую медальйони „ знавців дорожнього руху”. Та намагайтеся завжди бути  уважними на дорозі, щоб не робити неприємності ні собі, а  ні близьким вам людям.

 

Любіть себе і інших поважайте,

Своє життя й здоров'я бережіть.

                                        І правильну дорогу обирайте,

   Якщо бажаєте до старості дожить.

        Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,

    Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

А на дорозі рот не розкривайте,

Своє життя й здоро'вя бережіть.

     Бо їде транспорт, всюди перехожі,

 Хто на роботу, хто з роботи йде.

  Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,

                                       А рух не припиняється ніде.

                                       Летять машини,

                                       Швидкість в них висока,

       Миттєво транспорт цей не зупинить.

І хоч, дорога, може, й не широка,

                                      Та через неї, діти, не біжіть,

       Спіткнутись можна чи перечепитись,

   Летять машини, вам несила встать.

Автомобіль не може зупинитись,

      Страшне нещастя може вас спіткать.

  Дорогу оберіть до рідного садочка,

                                     Щоб світлою й безпечною була.

  І навпростець теж не ходіть ніколи,

                                     Собі і іншим не бажайте зла.

                                     І в темряві ніколи не блукайте,

                                  А з друзями старайтеся іти.

І людну вулицю чи стежку обирайте,

                                   Своє життя й здоров'я бережіть!

 

 

Дидактична вправа: «Впізнай дорожній знак»

  • Складіть із частин ціле зображення. Який знак ви впізнали?
  • Де найчастіше встановлюють цей знак?
  • Що цей знак означає?
  • До якої групи знаків він належить?
  •  

Педагог-логопед: Ну, що ж, я пропоную відпочити

Й масаж обличчя вам зробити.

У Руслана і Тараса гарні личка!

П’ять хвилин масаж робити —

добра звичка!

Для початку сім разів щічки надуваємо

І повільно через рот повітря

випускаємо!

Потім, ніби кропивою, щічки розтираємо:

Кровообіг всім корисний —

це ми добре знаємо!

Підборіддя ми легенько пальцями

лоскочемо

І підняти настрій всім дуже-дуже хочемо!

А під носом на два боки вуса

«намалюємо»:

Ми ж веселі козаки — ніколи не сумуємо!

 

Жив на світі язичок, (вистукують ритм пальцями по столу)
Мав будиночок-роток!
Вранці швидко він вставав, (піднімають руки вгору)
Хатку чисто замітав.

Потім він робив зарядку 
Вправи чітко по порядку:
Догори і вниз стрибав, (рухають язиком вгору-вниз)
Ліні волі не давав!

Подивився у віконце:
Чи сьогодні буде сонце?
Потім за кермо сідав
І двигун ключем вмикав! («р-р-р» — рикають, імітуючи звук двигуна)

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку