Заняття на тему: «Ввічливість»

Про матеріал
Пр. зміст: вчити дітей застосовувати етикетні норми (привітання, прощання, прохання, подяки) у стосунках з оточуючими; продовжувати формувати уявлення про позитивні риси характеру, зокрема ввічливість; розширювати уявлення про зміст, виділяти з конкретних ситуацій і вчинків, давати мотивовану моральну оцінку; продовжувати знайомити з правилами ввічливої поведінки та усвідомлено дотримуватись їх; продовжувати знайомити з приказками та прислів’ями, розуміти їх зміст та використовувати їх під час спілкування; закріпити в активному словнику поняття ввічливість; закріплювати вміння добирати слова протилежні за значенням; виховувати бажання наслідувати позитивні зразки поведінки.
Перегляд файлу

Тема: «Ввічливість»

Пр. зміст: вчити дітей застосовувати етикетні норми (привітання, прощання, прохання, подяки) у стосунках з оточуючими; продовжувати формувати уявлення про позитивні риси характеру, зокрема ввічливість; розширювати уявлення про зміст, виділяти з конкретних ситуацій і вчинків, давати мотивовану моральну оцінку; продовжувати знайомити з правилами ввічливої поведінки та усвідомлено дотримуватись їх; продовжувати знайомити з приказками та прислів’ями, розуміти їх зміст та використовувати їх під час спілкування; закріпити в активному словнику поняття ввічливість; закріплювати вміння добирати слова протилежні за значенням; виховувати бажання наслідувати позитивні зразки поведінки.

Матеріали: демонстраційний матеріал, картинки-загадки, мультфільм «Образливе слово»,

 картка-мнемотехніка «Як зробити день веселим»

І. Організаційний момент.

Любі діти, щоб наша зустріч була теплою, щирою, подаруйте усмішки одне одному. Адже відомо, що коли люди посміхаються та відбуваються дива. Які саме? (стає веселіше, стає тепліше на душі, через усмішку людина дарує доброту свого серця)

Читання стартового тексту.

Одного разу вихователька розповіла дітям про ввічливі слова, і Максимко твердо вирішив стати ввічливим хлопчиком. Тим більше, що нічого складного в цьому не було – говори «Добрий день» всім, кого зустрінеш, і все. Але все виявилося не так просто.

Запитайте дітей: Як ви думаєте, як реагували люди, з якими він вітався на вулиці, в магазині, в лікарні? Чому?

Запросіть дітей до виконання вправи «Вибір» (вступне самодослідження).

Вступне самодослідження

1. Я думаю, що з людьми треба вітатися.

2. Коли я бачу знайомих мені дітей чи дорослих, я вітаюся з ними.

3. Я використовую вітальні слова протягом всього дня.

4. Я намагаюсь привітатись першим.

Робота з картинками Запропонуйте дітей розповісти, як кожен і кожна з них може діяти у подібній ситуації і допоможіть їм сформулювати наміри, починаючи зі слів: «Тепер я буду…».

Гра «Каруселька». Правила гри: об’єднайте дітей у пари. Поставте їх у коло обличчям одне до одного. Поясніть, що зараз буде гра «Каруселька» і як на кожній каруселі ті, хто стоять до кола спиною, не рухаються, а ті, хто навпроти, – за командою будуть переходити від партнера до партнера.  Запропонуйте дітям пригадати всі відомі їм слова привітання і привітатись якимось з них з першим партнером чи партнеркою. Запросить зовнішнє коло перейти до наступного співрозмовника і знову привітатись, бажано іншими словами. (Сигналом до переходу може бути дзвіночок або плескання в долоні тощо). Гра продовжується допоки дитина не повертається до свого першого партнера.

 

Прислів’я:

 -  Слова щирого вітання дорожчі за частування

- За добре слово не платять, а скажеш – усім приємно.

ІІ. Основна частина.

  • Діти сьогодні до нас прийшов лист від Мудрої тітоньки Сови. У листі вона просить пояснити чому людей називають ввічливими і як себе поводять ввічливі люди. Допоможемо їй розібратися?

Ввічливість – це уміння поводити себе так, щоб іншим було приємно з тобою.

  • Яку людину називають ввічливою?

Гра «Хороші та погані риси» (фішки: червоні та зелені) Вихователь називає хороші та погані риси, а діти фішками показують ( жадібний, байдужий, неохайний, чемний, щирий, добрий, хвалькуватий, привітний, лінивий, грубий, дружний)

  • Людину називають ввічливою тільки тоді, коли вона вітається з усіма, чи не тільки? (коли людина робить добрі вчинки)

Дидактична гра «Квітка вчинків» (діти розділяються на дві команди та складають квітки гарних та поганих вчинків.)

Прислів’я:

  • Шануй людей і тебе шануватимуть.
  • Щире слово – добре діло, душу й серце звеселило.

Фізкультхвилинка

Загадки Тітоньки Сови.

Тітонька Сова приготувала для нас загадки, вона хоче дізнатися чи вміють дітки нашої групи бути ввічливими.

  1. Філя наш цуцик гуляв вздовж дороги

Зненацька зустрів він старого бульдога

Я прошу вас діти скоріш відгадати

Хто першим повинен «Здоров був» сказати? (першим повинен привітатися менший песик)

  1. Ось іде болонка Жулька модниця і вередулька,

А назустріч кавалер симпатичний скоч-терьєр

Тож мерщій мені скажіть хто першим вигукне «Привіт» (першим має привітатися  скоч-терьєр тому, що він хлопчик)

 

 

  1. Незграбний песик Костик

Мишці наступив на хвостик

Посварилися вони, побігла мишка до нори.

Що повинен був сказати песик мишці? (песик повинен був сказати слова вибачення)

  1. Красуня корова Лола їла сіно і чхнула

Щоб не чхала знову ми їй скажем «Бувай здорова»

  1. До восьминіжки камбала

У понеділок запливла

А у вівторок на прошання

Вона сказала «Добрий ранок»

Яку помилку допустила камбала? (на прощання треба було сказати до побачення)

  • Молодці діти. Тепер назвемо правила ввічливості:
  1. Вітатися
  2. Допомагати слабшому.
  3. Просити вибачення.
  4. Слова вимовляти чітко, дивлячись в очі.

Прислів’я:

  • Ввічливих і лагідних скрізь шанують.

Мозковий штурм.

  1. Що ми скажемо під час зустрічі вранці?
  2. Що слід сказати коли тобі зробили щось приємне?
  3. Що говоримо прощаючись?
  4. Що потрібно сказати, коли когось ненавмисно образив?
  5. Коли лягаємо спати, бажаємо один одному?
  6. Якщо пригощають цукеркою, що сказати?
  7. Що необхідно зробити, коли зустрічаєш знайомих?
  8. Що слід зробити, коли назустріч іде старший за тебе?
  9. Як потрібно звертатись до дорослих?
  10. Як необхідно промовляти слова вітання, прощання?

 

Діти розповідають вірш за допомогою мнемотехніки

«Як зробити день веселим» А. Костецького

ІІІ. Підсумок. Молодці діти. Ви допомогли тітоньці Сові розібратися яку людину називають ввічливою.

Діти складають «Квітку ввічливості» (повторюють слова ввічливості)

Прислів’я:

  • Ніщо не коштує так дешево і не ціниться так дорого, як ввічливість

Тітонька Сова запрошує дітей переглянути мультфільм «Образливе слово»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як зробити день веселим

Костецький Анатолій

 

Ти прокинься рано-рано,
лиш над містом сонце встане
привітайся з ластівками,
з кожним променем ласкавим

Сам гарнесенько умийся,
сам швиденько одягнися,
підійди до тата й мами
і скажи їм:
— Добрий ранок!

Усміхнися всім навколо:
небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
день тобі —
веселим буде!

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку