План-конспект уроку навчання грамоти (письмо).
Тема. Поєднання коротких та подовжених прямих ліній із заокругленням унизу і вгорі. Звуковий аналіз слів. Розвиток зв'язного мовлення «Мої друзі».
Урок письма, 1 клас
Підготувала: вчитель початкових класів,
школи І ступеня №333
Лозінська Надія-Юлія Василівна
Тема. Поєднання коротких та подовжених прямих ліній із заокругленням унизу і вгорі. Звуковий аналіз слів. Розвиток зв’язного мовлення «Мої друзі».
Мета: закріплювати вміння учнів орієнтуватися на сторінці зошита, правильно сидіти за партою під час письма, правильно тримати ручку; вчити писати прямі похилі лінії із заокругленням унизу і вгорі, поєднувати їх; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати працелюбність.
Обладнання: таблиці: «Сиди правильно під час письма», «Тримай ручку правильно», предметні малюнки; письмове приладдя: зошит із навчання грамоти та розвитку мовлення (частина перша), кольорові олівці, простий олівець.
Хід уроку
І. Організація класу.
Пролунав дзвінок -
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі
Діти - просто молодці.
Психологічна настанова.
Учитель. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Девіз нашого уроку буде такий:
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним бувай
І про кмітливість не забувай!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Повторення вивченого на попередньому уроці.
(Повторення правил сидіння за партою під час письма, розташування зошита на парті та положення ручки).
Учитель. Повторимо правила сидіння під час письма. Пригадаємо, як правильно покласти зошит та як правильно тримати ручку.
Учитель. Пригадаємо, чому до одних назв предметів ставимо питання хто?, а до інших – що? До слів, що є назвами істот (людей і тварин), ставимо питання хто?, до всіх інших – що?
На дошці ви бачите малюнки предметів. Я показуватиму на малюнок, а ви ланцюжком ( парами як сидять за партами) будете запитувати що це? або хто це? і відповідати. Наприклад, (показує на яблуко) 1 учень: «Що це?», 2 учень відповідає: «Це яблуко».
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
1. Відгадування загадок.
Учитель. Послухайте уважно загадки та відгадайте їх.
І не боїться жити в нім.
Довгі крила має,
Високо літає. (Орел)
2. Бесіда за змістом загадок.
– Скажіть, як відгадки можна назвати одним словом?
– Доповніть цю групу слів іншими.
– Вимовте ще раз слова-відгадки. Поділіть їх на склади.
ІV. Фізкультхвилинка.
Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці)
І суницю знайшов. (нахиляються вперед)
З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик)
Петрик йшов, йшов, йшов
І горішок знайшов.
Підняв і далі пішов.
Петрик йшов, йшов, йшов
І грибочок знайшов.
Поклав у кошик
і додому пішов. (сідають за парти)
V. Повідомлення теми і завдань уроку.
Учитель. Діти, ви вже вмієте писати коротку та подовжену похилі палички, похилі палички з заокругленням вгорі та внизу та похилі подовжені палички з петлею внизу та вгорі. Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу і навчимося поєднувати короткі похилі палички із заокругленням внизу та вгорі, та подовжені похилі палички між собою.
VI. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота над малюнком зошита.
Учитель. Пограємо у гру «Упізнай казкового героя».
Якось у школу із книжкою
Прямував дерев'яний хлопчись
І потрапив якось сам
В полотняний балаган.
Як називається ця книжка?
А як зветься сам хлопчисько?
От підказка, друзі, вам:
Його дівчинка Мальвіна
Називала... (Буратіно)
– Кого чекав Буратіно у гості?
– Хто запізнився? Ахто прийшов у гості вчасно?
– Чим Буратіно збирався пригостити друзів?
– Який епізод оповідання зображений на малюнку?
– Доберіть слова до поданих звукових схем.
2. Виконання вправ (Поєднання коротких та подовжених прямих ліній із заокругленням унизу і вгорі).
Учитель повільно виконує вправу на дошці і пояснює, як треба поєднувати елементи. Після показу і пояснення вчителем виконання вправи на дошці учні «проводять лінії» у повітрі.
Алгоритм написання поєднаних коротких похилих ліній із заокругленням внизу
– починаємо писати коротку похилу паличку вниз від верхньої рядкової лінії;
– біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо вправо, торкаючись лінії, і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії;
– не відриваючи руки, знову вниз пишемо пряму похилу лінію із заокругленням внизу;
– пишемо під лічбу «раз-і, два-і».
Алгоритм написання поєднаних короткої похилої ліній із заокругленням внизу із короткою похилою лінією
– починаємо писати коротку похилу паличку вниз від верхньої рядкової лінії;
– біля нижньої рядкової лінії заокруглюємо вправо, торкаючись лінії, і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії;
– не відриваючи руки, ведемо вниз на себе до нижньох лінії робочого рядка;
– пишемо під лічбу «раз-і-два»
Пальчикова гімнастика
Пальчику, пальчику,
Де ти бував?
Я з цим братом вліс ходив,
А з цим братом борщ варив,
З цим я кашки скуштував,
А з найменшим заспівав.
VI. Продовження роботи в зошиті.
1. Виконання вправи у третьому та четвертому рядках.
Учитель. Починаємо писати від верхньої рядкової лінії, ведемо вниз пряму похилу паличку, біля нижньої рядкової лінії заокруглуємо і ведемо вгору до верхньої рядкової лінії. Не відриваючи руки ведемо вниз до нижньої міжрядкової лінії. Під час написання звертаємо увагу на нахил елементів та розміщення їх у рядку.
2. Самостійна робота. Виконання завдань п’ятого рядка.
Перевірка та оцінювання дитячих робіт ( наліплювання оцінок-наліпок). Заохочення.
VI. Підбиття підсумків уроку.
– Які завдання виконували на уроці?
– Що вчилися писати?
– Які враження та настрій у вас залишилися після цього уроку?