Звук [г]. Позначення його буквами Г, г («ге»), уроки навчання грамоти

Про матеріал

План-конспект уроку

Тема. Звук [г]. Позначення його буквами Г, г («ге»), уроки навчання грамоти 1 клас

Мета:ознайомити учнів з літерами Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв'язне мовлення учнів, вміння узагальнювати та удосконалювати сказане.

Перегляд файлу

План-конспект уроку

Тема. Звук [г]. Позначення його буквами Г, г («ге»), уроки навчання грамоти 1 клас

Мета: ознайомити учнів з літерами Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв’язне мовлення учнів, вміння узагальнювати та удосконалювати сказане.

Обладнання: каса букв; предметні малюнки, таблиці, фішки.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.
  2. Актуалізація опорних знань.

- Повтор попередньо вивченої букви.

Вч: Пригадайте, яку букву ми вичили на попередньому уроці?

Уч: Букву «бе».

Вч: Які звуки позначає ця буква?

Уч: Звук [б],[б'].

Вч: Зараз я промовлятиму слова, а ви плескайте, коли почуєте в слові звук [б] або [б']. (Друзі, горобець, суп, банка, радість, бабуся, подарок, собачка)

Вч: Прочитайте слова з вивченою буквою(з дошки):

Вч: Яке слово зайве? Чому?

Уч: (відповідь учнів)

Вч: Як одним словом назвати інші слова?

Уч: (відповідь учнів)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

-Виділення звука [г] зі скоромовки. 

Вч: У вірші зустрінеться звук, який часто повторюється. «Впіймайте» його та назвіть, у яких словах він зустрічається.

У ставку з гусаком
Гусенята й гуска.
Гусенята плюскотять,
Гуска носом плюска.

Уч: (відповідь учнів).

Вч: Сьогодні ми вивчатимемо нову букву – Г, яка на письмі позначає звуки [г],[г']. (на екрані появляється нова буква).

Га-га-га та Ге-ге-ге…
Це напевне буква Г?
Буква Г якраз така,
Неначе шия в гусака.

Вч: Спробуйте назвати слова, в яких також ми чуємо звук [г]. (Гриб, магазин, гарбуз, гора, сніг, гілка)

Уч: (відповідь учнів).

Вч: Який звук [г] — приголосний чи голосний?

Уч: (відповідь учнів).

Вч: Давайте поставимо нову букву в будиночок, до букв, які ми вже вивчили.(показує місце букви в касі)

Уч: (Виходить до дошки і ставить букву на її місце).

-Робота з букварем

Вч: Розгортаємо буквар. Погляньте на велику та мальньку букву Г. Що помітили? (За розміром різні, а за формою — однакові.)

Уч: (відповідь учнів).

Вч: Погляньте на малюнки. Що ви там бачите?

Уч: Ми бачимо гриб, гороху, грушу.

Вч: Який перший звук ви чуєте, коли називаєте їх?

Уч: Звук [г].

Вч: Він м’який чи твердий?

Уч: Твердий.

Вч: Ставимо пальчики на перший склад в будиночку. Чатаємо вголос.

Уч: (читають).

Вч: Я прочитаю вам наступні слова, а потім прочитаєте ви. ( чатає слова, подані в аналітико-синтетичній формі: гілка, голка, гуска.)

Уч: (спочатку разом читають, потім вчитель вибірково називає учня).

Вч: Погляньте на хлопчика. Він засмутився, допоможемо йому?

Уч: Так.

Вч: (Викликає учня, той читає запитання, дає відповідь, і так до кожного слова).

Вч: Ви справились з завданням і допомогли хлопчикові. Погляньте на колонки слів (ст.83 букваря). Прочитайте їх.

-Прочитайте слова, у яких буква Г стоїть на початку слова.

-Прочитайте тільки ті, які написані з великої букви. Чому вони з великої?

-Прочитайте слова, які відповідають на питання хто?

-Прочитайте назви тварин.

Уч: (читають).

  1.  Закріплення вивченого матеріалу

Вч: Погляньте на малюнок. Що ви там бачите?

Уч: Ми бачимо гусака і гуску з гусенятами.

Вч: Та це ж ті, яких ми бачили на початку уроку. Я прочитаю вам скоромовку, а потім ви повторите. Готові?

Уч: Так.

Вч: (промовляє скоромовку в різному темпі, діти повторюють, потім розказують напам’ять).

  1. Підсумок уроку.

Вч: Яку букву ми сьогодні вивчили?

Уч: Ми вивчили букву Г.

Вч: Які звуки позначає на письмі ця літера?

Уч: Вона позначає звуки [г],[г'].

1

 

docx
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
19847
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку