План-конспект уроку
Тема. Звук [г]. Позначення його буквами Г, г («ге»), уроки навчання грамоти 1 клас
Мета:ознайомити учнів з літерами Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв'язне мовлення учнів, вміння узагальнювати та удосконалювати сказане.
План-конспект уроку
Тема. Звук [г]. Позначення його буквами Г, г («ге»), уроки навчання грамоти 1 клас
Мета: ознайомити учнів з літерами Г, г («ге»), їх назвою та звуковим значенням; формувати навички читання слів із цією літерою, удосконалювати вміння виконувати звуко-буквений, складовий аналіз слів, сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів; розвивати спостережливість, фонематичний слух і зв’язне мовлення учнів, вміння узагальнювати та удосконалювати сказане.
Обладнання: каса букв; предметні малюнки, таблиці, фішки.
ХІД УРОКУ
- Повтор попередньо вивченої букви.
Вч: Пригадайте, яку букву ми вичили на попередньому уроці?
Уч: Букву «бе».
Вч: Які звуки позначає ця буква?
Уч: Звук [б],[б'].
Вч: Зараз я промовлятиму слова, а ви плескайте, коли почуєте в слові звук [б] або [б']. (Друзі, горобець, суп, банка, радість, бабуся, подарок, собачка)
Вч: Прочитайте слова з вивченою буквою(з дошки):
Вч: Яке слово зайве? Чому?
Уч: (відповідь учнів)
Вч: Як одним словом назвати інші слова?
Уч: (відповідь учнів)
-Виділення звука [г] зі скоромовки.
Вч: У вірші зустрінеться звук, який часто повторюється. «Впіймайте» його та назвіть, у яких словах він зустрічається.
У ставку з гусаком
Гусенята й гуска.
Гусенята плюскотять,
Гуска носом плюска.
Уч: (відповідь учнів).
Вч: Сьогодні ми вивчатимемо нову букву – Г, яка на письмі позначає звуки [г],[г']. (на екрані появляється нова буква).
Га-га-га та Ге-ге-ге…
Це напевне буква Г?
Буква Г якраз така,
Неначе шия в гусака.
Вч: Спробуйте назвати слова, в яких також ми чуємо звук [г]. (Гриб, магазин, гарбуз, гора, сніг, гілка)
Уч: (відповідь учнів).
Вч: Який звук [г] — приголосний чи голосний?
Уч: (відповідь учнів).
Вч: Давайте поставимо нову букву в будиночок, до букв, які ми вже вивчили.(показує місце букви в касі)
Уч: (Виходить до дошки і ставить букву на її місце).
-Робота з букварем
Вч: Розгортаємо буквар. Погляньте на велику та мальньку букву Г. Що помітили? (За розміром різні, а за формою — однакові.)
Уч: (відповідь учнів).
Вч: Погляньте на малюнки. Що ви там бачите?
Уч: Ми бачимо гриб, гороху, грушу.
Вч: Який перший звук ви чуєте, коли називаєте їх?
Уч: Звук [г].
Вч: Він м’який чи твердий?
Уч: Твердий.
Вч: Ставимо пальчики на перший склад в будиночку. Чатаємо вголос.
Уч: (читають).
Вч: Я прочитаю вам наступні слова, а потім прочитаєте ви. ( чатає слова, подані в аналітико-синтетичній формі: гілка, голка, гуска.)
Уч: (спочатку разом читають, потім вчитель вибірково називає учня).
Вч: Погляньте на хлопчика. Він засмутився, допоможемо йому?
Уч: Так.
Вч: (Викликає учня, той читає запитання, дає відповідь, і так до кожного слова).
Вч: Ви справились з завданням і допомогли хлопчикові. Погляньте на колонки слів (ст.83 букваря). Прочитайте їх.
-Прочитайте слова, у яких буква Г стоїть на початку слова.
-Прочитайте тільки ті, які написані з великої букви. Чому вони з великої?
-Прочитайте слова, які відповідають на питання хто?
-Прочитайте назви тварин.
Уч: (читають).
Вч: Погляньте на малюнок. Що ви там бачите?
Уч: Ми бачимо гусака і гуску з гусенятами.
Вч: Та це ж ті, яких ми бачили на початку уроку. Я прочитаю вам скоромовку, а потім ви повторите. Готові?
Уч: Так.
Вч: (промовляє скоромовку в різному темпі, діти повторюють, потім розказують напам’ять).
Вч: Яку букву ми сьогодні вивчили?
Уч: Ми вивчили букву Г.
Вч: Які звуки позначає на письмі ця літера?
Уч: Вона позначає звуки [г],[г'].
1