Поетичні рядки на уроках географії "Дитяча географічна поезія" з досвіду роботи

Про матеріал

Це матеріал з досвіду роботи про використання поезії на уроках географії. Аби розкрити суть географічної науки та її дивовижну природу, пропоную учням поринути у світ поезії, розбудивши у собі поета-географа. Це - метод «поетичного забарвлення», який робить урок цікавим, новим і оригінальним, стимулює до пошуку, творчої діяльності учнів, пробуджує інтерес до вивчення географії

Перегляд файлу

Поетичні рядки на уроках географії

                                                               з досвіду роботи вчителя географії  Зубик Н.В                                                                        

          Географія – цікава наука, яка відкриває нам неповторний світ, який містить стільки невідомого та унікального. Аби розкрити суть  географічної науки та її дивовижну природу, пропоную учням поринути у світ поезії, розбудивши у собі поета-географа.

            Поезія стимулює пізнавальний інтерес та розкриває творчий потенціал, інколи завдяки поезії можна мобілізувати та розряджати психологічну атмосферу у класі, а головне: саме поезією можна зацікавити учнів географією, а зрештою – відкрити учня як особистість, його творчий потенціал, через збагачення досвіду у творчій діяльності. Інколи, нудні чи строгі наукові факти, через поетичне слово,  відкривають учням іншу сторону цього матеріалу, який стає набагато цікавішим і легшим для сприйняття у віршованій формі.

            Використання поезії на уроках географії це – свого роду метод «поетичного забарвлення», який робить урок цікавим, новим і оригінальним, стимулює до пошуку, творчої діяльності. У своїй роботі практикую такі «поетичні галявини», використовуючи поезії сучасних, чи вже давно відомих класиків, інколи власні твори, стимулюючи при цьому учнів до написання своїх поезії. І це дає результат. Зі свого досвіду можу сказати, що це хороший підхід до виховання творчого мислення, розвитку інтелекту та активізації пізнавальної діяльності на уроках географії.

 

Дитячі «географічні поезії»

Австралія

Сьогодні унікальний материк,

Пов’язане зображенняВідкрив для вас я.

Він зветься так цікаво:

«Південна невідомая земля»!

Там світ навиворіт увесь:

У нас на півночі – зима,

А там – панує літня спека,

Тай у річках водиці геть нема!

Живуть тут дивні ще звірята:

Єхидна, кенгуру, коала,-

Дерева тіні не дають,

Тут із кори у них водичку п’ють.

Цей материк захоплює усіх

Й відкрити більше хочу я

У цьому допоможе нам усім,

Предмет цікавий – географія!    ( учень 7 клас Лехновський Назарій)

Антарктида

Це – вічний полюс холоду,

Це – дивний світ для нас…

Зате, ховає в собі

Чимало він прикрас:

Безкраї снігові простори,

В мороз закутані вони

Вітрами вічними обдуті,-

Столітні ці льодовики.

Тут серед снігу є життя

Перлина Антарктиди це однак,

В суворім кліматі зими

Прожити зможе не усяк!!!

Пінгвіни – королі материка.

Без снігу жити важко їм,

Пов’язане зображенняТому завдання наше є –

Цей материк для них ми збережім! (учениця 7 клас Вагіла Марія)

Африканський континент

Африканський континент –

Такий незвичний є для нас,

Бо тут спекотно і волого

Буває водночас.

З’єднались разом тут в одне -

Здавалось різнії світи:

Пустельная жарка Сахара,

Зі снігом величного Кіліманджаро.

Тут зебри й крокодили, -

Одвічні запеклі вороги,

А фікуси й ліани

Сплелись мов ріднії брати.

Цей дивовижний материк -

Сухі пустелі і дощові гілеї,

Облюбували найвищі люди світу :

Масаї, і карлики – пігмеї.  (учень 7 класу Куропась Андрій)

 

 

 

Рідний край

Пишаюсь дуже тим,

Що золотківчанка зроду я!

Мостищина – мій рідний край,

Галичина – моя земля!

Пишаюсь дуже тим,

Що народилась в цьому я краю –

Тут все моє й найкраще.

Це рідний край мій – Україна!

І я її люблю!!!  (учениця 8 класу Андрушко Вікторія)

 

Люблю своє село

Люблю село Золотковичі,

Бо тут я народився й зріс.

Обличчя друзів і знайомих,

Вони в рідню мені сплелись.

Люблю коли сади цвітуть весною,

Коли в гаю співають солов’ї,

Та понад річкою іде луною -

Цей спів і ледь торкається землі.

Люблю дорогу в нашу школу,

Стежину, витоптану безліччю дитячих ніг,

Люблю ставок, ліс, природу

І сільський гамір до якого звик.

Люблю свою маленьку Батьківщину

І зичу людям всім добра,

Наснаги, сили і здоров'я,

Щаслива доля щоб була (Паласевич Ігор 9 клас)

 

 

Казочка «Краплинка-Мандрівниця» Мегес Василини 5 клас:

У вишневому садочку,

Пов’язане зображенняНа зеленому листочку

Маленька Карапелька жила,

Дуже гарною була.

Світле Сонце засвітило,

І Краплиночку пригріло.

В пару враз перетворилась,

І у небо легко полетіла…

Там на хмарку вона сіла,

Тай з веселкою зустілась.

З вітром в дощ перетворилась -

І на землю опустилась…

Не помітила як знову

Впала у садочок

На зелений той листочок.

 

Батьківщина маленька моя

Золотковичі, село рідне!

Шістсот років ти живеш!

Добре, щире та привітне –  

У майбутнє сміливо ведеш.

        Зеленіють навколо садочки,

        Колосяться пишні поля,

        Тут зростаємо ми – твої сини і дочки,

        Батьківщино маленька моя! (Семен Ірина 9 клас)

 

 Мандрівниця Крапелька-Водиця

Результат пошуку зображень за запитом "краплинка мандрівниця"У вишневому садочку ,

На зеленому листочку

Жила-була манрівниця

Роси Крапелька-Водиця.

Рано-вранці Крапелька збудилась,

Сонячним теплом умилась.

З Промінцем в танку кружляла,

І тут легка, мов пір’їнка стала.

Вітерець чимдуж схопив Краплинку

І заніс її в Хмаринку.

Там з Веселкою пожартували ,

Й вище в небо піднімались.

Вітерець кружляв Краплинку,

А Мороз різьбив Сніжинку.

Стала граціозно-ніжна.

Забрала її Королева Сніжна,

Танцювали, жартували, веселились

Й на Хмаринку знову всілись.

Враз тут крикнув дядько Грім:

«Нумо вниз летіти всім!!!», -

Так мерщій усі тікали,

Що краплинками знов стали –

Розлетілись у садки

На зеленії листки  (Лехновська Іванна 6 клас)

 

 

              Учні з великим задоволенням складають вірші - сенкани. Сенкан - це вірш з п’яти рядків, який синтезує інформацію в стисле повідомлення. Ця форма роботи вимагає не тільки знання теми, а й творчої фантазії, вміння виділити головне, сприяє розвитку інтелектуальних здібностей. Пропоную вашій увазі зразки віршів сенканів, які склали мої учні:   

 

Вірші – сенкани

         Україна                                                                                        Степ

 Соборна,незалежна,                                                                     Могутній,спекотний

   Вражає, надихає, міцніє,                                             Збільшується, творить, надихає,

  Україна моя країна                                                               Найбільша природна зона

              Держава                                                                                     Ландшафт              (Сютик Юля 8 клас   )                                                                (Семен Ірина 8 клас  )     

 

 

 

             Річка                                                                                                          Хмари.

    Звивиста , глибока.                                                                             Шаруваті, купчасті Руйнує, переносить, творить,                                  Пливуть, насуваються, утворюються

   Води суходолу.                                                                                 Вкрили голубе небо.

        Дніпро                                                                                                   Пара

 (Лехновський Назар 8 клас   )                                                          (Сютик Юля 6 клас   )     

 

         Капати                                                                                       Море                                Високі, могутні                                                                             Глибоке ,синє                 Дивують, ростуть, височіють                                                Шумить, співає, хвилює Найвища складчаста система                                               Тут можна завжди відпочити

              Гори                                                                                     Чорне                        (Андрушко Вікторія 8 клас   )                                                    (Семен Ірина 8 клас  )     

 

 

             Полісся                                                                                             Світязь

    Болотне,  торфове                                                                   Глибоке, карстове                    Цікавить, захоплює, співає                                                        Чарує, дивує, пливе

   Природна зона України                                                     Перлина Волині та України

                  Північ                                                                                    Озеро

 (Тимосевич Артур 8 клас   )                                                    (Вагіла Маіря 8 клас   )     

 

 

1

 

docx
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку