Поглиблене вивчення теми "Прикметник"

Про матеріал
Для використання під час вивчення теми "Прикметник" 6 класу. Для кращого розуміння граматичної природи прикметника учнів корисно ознайомлювати з новими підходами до витлумачення частин мови, залучати до обговорення теоритичних проблем граматики.
Перегляд файлу

Поглиблене вивчення теми: «Прикметник»

1.Розширте текст, підібравши до іменників означння, виражені прикметниками.

Дуб стоїть на околиці села самотиною. Коли налітає вітер, він починає лопотіти листям, наче бурчить, наче щось розповідає. Його розуміють гречки, розуміють поля, розуміє дорога, що стомлено виплескується з-поміж хат, та ще, мабуть, зрозуміло б небо, якби воно не було так далеко. Зелено й глибоко дихає зело навкруги: соняшники всміхаються, гречки бризнули окропом, жито котиться хвилею, сокирки іскрами пропалюють, прохромлюють його шепіт. А ген струни бджіл напинаються в повітрі, а над будяками – зітхання джмелів, а ген – метелики з вогниками на крилах.

2. Складіть із поданими прикметниками по кілька речень, у яких би вони виконували різні синтаксичні функції.

Сміливий, рожева, наполегливі, подібний, солодка, складні, найцікавіше, незліченні, привабливіша, особлива.

3. Утворіть з поданими словами по два речення, в дному з яких вони виступали б прикметником, а в іншому – іменником. Поясніть відмінності в реченнєвій «поведінці» прикметника та іменника.

Колискова, старенька, загальнолюдське, минуле, солодке, безробітній, приголосний, знайомий, передова, учительська, військовий.

4. Опишіть своє місто (улюблену пору року, краєвид за вікном, улюблену квітку, естрадного кумира тощо), максимально використавши прикметники.

5. За допомогою прикметників скажіть компліменти один одному, підготуйте їх для батьків, братів, сестер та ін. (спочатку слід з’ясувати, що таке компліменти, коли і як потрібно говорити)

6. Учень повинен підібрати найточніші, найвиразніші прикметники-означення до записаного на картці іменника, щоб інші змогли його відгадати. Наприклад:

Барвиста, сумна, жовтогаряча, дощова, тепла, нежарка, щедра – осінь.

Ароматний, бурштиновий, солодкий, липкий, запашний – мед.

Пишна, пахуча, колюча, свіжа, розкішна, здебільшого темно-червона – троянда.

Можливі іменники: барвінок, каштани, вітер, здоров’я, сміх, танець, держава, погляд.

Слід врахувати, що до конкретних іменників підібрати означення легше, ніж до абстрактних.

 

docx
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку