Показовий інтегрований урок з образотворчого мистецтва, географії, хімії "Море-на карті, море-у колбі. море-на папері"

Про матеріал
Показовий інтегрований урок з образотворчого мистецтва, географії, хімії "Море-на карті, море-у колбі. море-на папері"
Перегляд файлу

    Тема уроку:    «Море - на карті,  море – у колбі,  море – на папері»

      Клас:  7 клас

      Мета уроку     Формувати  практичні  компетенції  щодо:

  • водних  ресурсів  берегової  лінії  материка  Африка;
  • виготовлення суміші з води, солі та піску;
  • передачі плановості морського пейзажу з різних точок споглядання;

 

                              Встановити  міжпредметні зв'язки  через прагнення до успіху

                              шляхом  виконання  творчих  колективних завдань;

 

                     Розвивати: аналітико-синтетичну діяльність учнів

                     відповідно до  зорової патології, критичне мислення,

                     дрібну  моторику, окомір, кольоросприймання, пам'ять,

                     художню уяву;

 

                     Виховувати: зацікавленість, бережливе ставлення

                     до водних ресурсів, естетичний смак;

 

                     Коригувати  сенсорний досвід, зорове сприймання.

 

     Тип уроку          Інтегрований урок з географії,  хімії  та образотворчого

                             мистецтва з елементами кооперативного навчання.

 

                             Урок  комплексного застосування практичних компетенцій  учнів.

 

     Візуальний ряд   Карта Африки, роздаткові картки, плановість  морських      

                               пейзажів, дитячі роботи.

 

     Обладнання   Лабораторний посуд, вода, морська сіль, пісок, клей, аудіогарнітура.

     Музичний супровід   аудіозаписи:  фізкультхвилинка  «Матроси», шум моря.

 

Хід уроку

 

I . Організація класу

 

         За календарем  –  кінець зими, а ми з вами так і не насолодилися вдосталь зимовими радощами: снігом, морозом, заметілями, ковзанами, санчатами…

А вже треба планувати літній відпочинок. Тож, прямо сьогодні  і розпочнемо… з моря.  А що ви знаєте про моря – перевірить вчителька географії  Анна Вікторівна…

 

ІІ. Мотивація навчально - пізнавальної діяльності

 

 

 

 

 

«МОРСЬКА  ВІКТОРИНА»

 

  1. Скільки  морів  є на планеті?
  • 23.
  • 16.
  • 63.
  1. Яке море насправді — озеро?
  • Аравійське море.
  • Каспійське море.
  • Баренцове море.
  1. Яке море найсолоніше на Землі?
  • Мертве море.
  • Червоне море.
  • Чорне море.

 

  1. Яке  море  немає  берегів?
  • Гренландське.
  • Саргасове.
  • Тасманове.

 

  1. Яке море є найменшим?
  • Біле.
  • Охотське.
  • Балтійське.
  1.     Яке море до нас найближче?...
  1. Чорне.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети

 

        Напевно, вам  досі складно уявити - як саме можна  об'єднати  такі, на перший    погляд, різні уроки: географію, хімію та образотворче мистецтво. Відповіддю стане

ребус:   «Море  -  на карті,  море    у колбі,  море    на папері».  Дійсно, саме море  буде об'єднуючим  фактором. Саме тому ми і просили  вас та гостей уроку  поділитися  своїми  морськими  фотографіями з відпочинку.

 

 

 

        А зараз  вас  запрошує  до  «географічної лабораторії»  Анна  Вікторівна

 

ІV. Коригування та застосування   набутих  практичних  компетенцій  з предметів.

 

«ГЕОГРАФІЧНА  ЛАБОРАТОРІЯ»

 

(робота з картою)

 

На уроках  географії  ми з вами зараз вивчаємо материк Африка та моря, океани, затоки і протоки, що омивають береги материка. Зараз ми  створимо  власну карту Африки, використовуючи знання з попередніх уроків.

  

 

1.  Ця протока розділяє два континенти і проходить між скелястими берегами. З боку Європи підноситься Гібралтарська скеля, а з боку Африки – гора Джебель-Муса (Марокко). У давнину дві ці вершини вважалися «крайніми точками землі». Прохід через протоку був пов’язаний для моряків з небезпеками.    (Гібралтарська протока)

 

 

2. Море омиває  22 країни. Стародавні римляни називали його просто «Наше море». На дні моря лежать багато тисяч затонулих  кораблів. (Середземне море)

 

3. Серед усіх морів це море - найсолоніше.  Це море єдине на Землі, в яке  не впадає жодна річка.  (Червоне море)

 

4.  Затока  на  заході  Аравійського  моря  Індійського океану між Аравійським півостровом  і півостровом Сомалі. Сполучається через Баб-ель-Мандебську протоку з Червоним морем.  (Аденська затока)

 

 

5. Протока утворилася в результаті відокремлення острова Мадагаскар від Африки в далекому минулому. Ця протока є найдовшою у світі.

(Мозамбіцька протока)

 

 

  1. Затока стала найнебезпечнішим на Землі місцем для мореплавців через піратів.  Затока Атлантичного океану омиває Кот-д'Івуар, Гану, Того, Бенін, Нігерію й Камерун. (Гвінейська затока)

 

 

 

 

А зараз на вас чекає у  «хімічній  лабораторії» Анастасія Ігорівна.

 

 

«ХІМІЧНА  ЛАБОРАТОРІЯ»

 

Рада вас вітати у «хімічній лабораторії». Пропоную вам виготовити суміш «море у колбі». Для того, щоб розпочати роботу, нам треба згадати вивчений раніше матеріал.

 

Фронтальне опитування

 

  1. На які групи поділяються речовини? (Чисті та суміші)

 

  1. Що таке суміші? (Суміші – це сукупність різних речовин, які зберігають свої властивості.)

 

  1. Який лабораторний посуд ви бачите перед собою? (хімічний стакан, піпетка, колба плоскодонна, ложечка, скляна паличка)

 

  1. Яке головне правило в хімічній лабораторії? (Без дозволу вчителя нічого не робити)

 

Лабораторний дослід

 

Інструктаж з техніки безпеки №3

 

Тема. Виготовлення суміші. Море у колбі.

Мета. Повторити та закріпити навички використання лабораторного посуду.

 

Хід роботи

 

  1. В заздалегідь підготовлену колбу з солоною  водою за допомогою ложечки насипати пісок.

 

  1. Перемішати отриману суміш скляною паличкою.

 

  1. Додати піпеткою барвник.

 

  1. На дно колби помістити морський камінець.

 

Висновок.  У  ході лабораторного досліду ми закріпили навички використання лабораторного посуду та виготовлення сумішей.

 

 

ДИНАМІЧНА  ПАУЗА

 

«МИСТЕЦЬКА ЛАБОРАТОРІЯ»

 

Рада  вас  зустрічати у «мистецькій лабораторії».  Ви  продемонстрували свої  компетенції  з географії та хімії.  Але  морська тематика  є  дуже  близькою і для образотворчого мистецтва. Мариністичний пейзаж – один з видів пейзажів, що чарує кольорами та відтінками. На питання - «Якого кольору море?» -  зазвичай усі відповідають…синє. Правильно, це локальний (основний) колір морської води. Та ми з вами, як митці, знаємо, що колір морського пейзажу змінюється у залежності від багатьох факторів: від хімічного складу води, дна (мікроорганізми, рослинність, рельєф), освітлення, глибини, від точки споглядання…Тобто, основою передачі кольору у пейзажі є плановість. Давайте  переглянемо  зразки  морських  пейзажів з використанням різних точок споглядання…

 

Практична робота (Музичний супровід)

 

V. Підсумок  уроку

Недаремно ви говорили, що мандрувати  морськими шляхами  поблизу  материка Африка – небезпечно.  Допоки ми з вами мандрували  Гвінейською затокою – нас таки угледіли пірати… Обіцяли  не брати у полон, якщо зможемо розшифрувати їхній таємний лист.

 

1.«Таємний лист від піратів»

 

2.Демонстрація плановості морського пейзажу гостей уроку

 

VІ. Домашнє завдання 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КЗ «Чернігівський навчально - реабілітаційний центр»  Чернігівської обласної ради

 

 

 

 

ПОКАЗОВИЙ  ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК  З  ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА, ГЕОГРАФІЇ, ХІМІЇ

 

«Море-на карті, море-

у колбі,  море-на папері»

 

 

 

                           Вчитель  образотворчого мистецтва  Сила Л. В.

Вчитель географії  Геращенко А.В.

Вчитель  хімії  Московченко А.І.

 

 

 

Чернігів, 2020

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 червня 2022
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку