Аналіз виховної роботи школи за 2021-2022 навчальний рік

Про матеріал
Матеріал містить Аналіз виховної роботи школи за 2021-2022 навчальний рік за основними напрямками: формування у дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, вживання наркотичних i психотропних речовин, запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми тощо.» (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-486)
Перегляд файлу

Аналіз  виховної роботи

  •  загальноосвітньої школи I-III ступенів №_
  • (          )
  • за 2021-2022 н.р.
  •  

Протягом 2021-2022 навчального року виховну роботу школи було організовано з урахуванням основних положень Конституції України згідно з Законами України „Про освіту”, „Про загальну середню освіту”, „Про мови в Україні”, „Про охорону дитинства”, «Про попередження насильства в сім'ї», інформаційними матеріалами «Про деякі питання  організації виховного процесу у 2021-2022 н.р. щодо формування у дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, вживання наркотичних i психотропних речовин, запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми тощо.» (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-486)

Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання, виховання та розвитку ( ст. 6 Закону України «Про освіту»).Серед основних завдань школи з виховного напрямку  - національне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

Працюючи над вирішенням виховної проблеми: « ________»   в рамках реалізації завдань виховної роботи школи була проведена певна робота.

 

Особлива увага в школі приділялася національно-патріотичному вихованню.

 

Стратегічні підходи до національно-патріотичного виховання дітей та молоді в системі освіти визначено Указом Президента України від 18.05.2019 № 286/219 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 № 932 «Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки» та  від 30 червня 2021 р. № 673 «Державну цільову соціальну програму до національно-патріотичного виховання на період до 2025 року». Керуючись ст. 26,59,73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою формування національно свідомої, активної, всебічно розвиненої, патріотично налаштованої української молоді.

Протягом  2021-2022 навчального року в школі були проведені наступні заходи:

До Дня захисника України: єдина година спілкування до Дня захисника України «Слава героям України»; випуск газети чергового класу «Свято Покрови та День українського козацтва: історія та сучасність»; конкурс малюнків  «Дякую солдатам за мирне небо!»; виставка квіткових композицій з штучного матеріалу.

Пройшли заходи до Дня Гідності та Свободи України: онлайн-конкурс читців патріотичних віршів до Дня гідності та свободи серед учнів початкових класів, акція « Долонька єдності», конкурс плакатів «Україна - вільна країна» серед учнів 5-11 класів також проведений музичний дивограй "Гідні бути українцями", та акція «Запалимо свічки за єдину Україну» з метою вшанування пам’яті загиблих за гідність та свободу в Україні.

Проведені  до Дня українського добровольця наступні заходи: бесіди за темою «Немає більшої сили, ніж стійкість духу добровольця», тематичні уроки з історії України «З вдячністю за світле майбутнє», учні 10 класу переглянули відеофільм «Добровольці».

Виховна робота в умовах воєнних дій продовжувалася і в онлайн форматі. Класні керівники в мережі FB висвітлювали заходи-марафони до Дня вишиванки, Дня сім’ї, Дня захисту дітей. Відбулося привітання з Днем пам’яті та примирення та Днем перемоги у другій світовій війні, пройшов урок історії України в 10 класах: "Масові  репресії  в  нашому  краї".

До Дня Небесної сотні пройшли: тематичні уроки пам'яті «Герої сьогодення», круглий стіл за участю учнів старших класів «За що ми заплатили кров’ю», перегляд документальних фільмів з обговоренням, присвячених подвигу Героїв Небесної Сотні, шкільна акція «Небесна Сотня – Герої сьогодення».

Заходи до Дня Соборності України: флешмоб «Україна – єдина соборна держава», урок-квест «Соборна Україна», загальношкільна акція "Соборна мати Україна - одна на всіх , як оберіг", перегляд фільму «Свято Злуки. Політика пам’яті» учнями 11 класу, виступила міському фестивалі « Соборна, вільна моя Україно!», створена фотозона «Я люблю Україну».

До Дня вшанування учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС проведені: онлайн відео-спогад «Чорнобильський набат», відеопрезентація «Дзвони Чорнобиля», єдиний тематичний онлайн-урок «Мій біль – Чорнобиль», перегляд фільму «Метелики» з обговоренням.

До Дня пам’яті та примирення і 77-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні учні школи долучилися до онлайн марафону «Квіти пам'яті», в режимі онлайн пройшла єдина виховна година «А мак цвіте», " Пам'ять єднає покоління", "Ніхто не забутий, ніщо не забуте", "Україна у Другій світовій війні.". Пройшли онлайн заходи до Дня Європи в Україні: віртуальні подорож країнами Європи.

Не можна не згадати, про ІІІ місце на міському рівні у обласному конкурсі відеороликів-візитівок «Національне виховання – майбутнє держави» та також ІІІ місце в міському конкурсі календарів «Знай історію-плекай майбутнє».

 

Педагогічний колектив протягом 2021-2022 н.р. працював за регіональним планом заходів, щодо реалізації Постанови Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 р. N 502 „Про затвердження Державної цільової програми інформування громадськості з питань євроатлантичної інтеграції України на 2008-2011 роки”, яка продовжує діяти, а ми, як законослухняні громадяни, повинні її виконувати. Робота орієнтована саме на інформування і підвищення рівня обізнаності учнів із питаннями євроатлантичної інтеграції. В школі проходили : інформаційні компанії   з питань співробітництва України з НАТО розміщена на офіційному веб-сайті школи; позакласні заходи в 1-11 класах: «Відкрий Європу для себе», «Як влаштований Європейський союз»; інформаційні години “Євроатлантична інтеграція України як умова нового світового соціально-політичного порядку”, "Історія створення Європейського Союзу."; круглий стіл «Місце України в європейському суспільстві»; учні здійснили віртуальну подорож   «Україна – держава європейська», відео "Дітям про Євросоюз" та взяли участь у брейн - ринзі "Історія створення Європейського Союзу".

 

Школа тісно співпрацює з _____ історичним музеєм та бібліотеками _________. Учні постійно відвідують тематичні виставки, відеолекторії, приурочені до пам’ятних дат.

 

 У 2021-2022 навчальному році робота щодо профілактики злочинності, правопорушень, бездоглядності, безпритульності, проявів негативних явищ в учнівському середовищі, насилля в сім’ї  була спрямована  на виконання Закону України «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 658 «Про порядок взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі», наказів Міністерства освіти і науки України  від 01.02.2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми» та від 29.10.2010 № 1023 «Щодо  профілактики злочинності і  правопорушень  серед  дітей, захисту їх прав на освіту», розпорядження від 16 грудня 2020 року №1578-р «Про затвердження плану заходів з реалізації зобов’язань уряду України, взятих в рамках міжнародної ініціативи “партнерство біарріц” з утвердження гендерної рівності», враховуючи рекомендації листа МОН України  № 1/9-362 від 16 липня 2021 року «Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»,  наказу по ЗЗСО №__ від ___ року  №___  «Про створення  безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок протягом 2021-2022 н.р»,  з метою запобігання вчинення дітьми злочинів, правопорушень, проявів булінгу в освітньому просторі, формування позитивних соціальних установок, попередження вживання алкогольних, наркотичних речовин, тютюнових виробів учнівською молоддю.

Програма дій Кабінету Міністрів України передбачає створення у кожній школі до 2025 року сприятливого освітнього середовища, забезпечення компетентнісного навчання учнів і постійного підвищення кваліфікації педагогів. Безпечна і дружня до дитини школа (БДДШ) — це місце, у якому діти і дорослі почуваються безпечно і комфортно, яке дарує дітям особливе відчуття єдності, дає точку опори і можливість проявити себе, вселяє надію породжує впевненість у майбутньому. В рамках реалізації поставлених завдань у школі розроблений, затверджений та запущений в дію «План  заходів щодо створення безпечного освітнього середовища на 2021 -2022 н.р», який охоплював всіх учасників навчально-виховного процесу: учнів та їх батьків, працівників школи, громадськість. Напрямки діяльності:  Формування здорового способу життя, попередження вживання наркотичних речовин та алкогольних напоїв. Профілактика правопорушень, злочинності та дитячої бездоглядності. Правова освіта і виховання. Організаційно-методичне забезпечення превентивного виховання учнів.

 

Адміністрація школи тісно співпрацює з Службою у справах неповнолітніх, сектором ювенальної превенції  _____ відділення поліції ГУНП в ____ області, «Центром пробацій» ___ області. Для формування правосвідомості у підростаючого покоління були організовані зустрічі з представниками ____ міського суду. Служба у справах дітей та Ювенальна превенція _______міської ради провела заходи із здобувачами освіти,  на яких обговорювали   згубний вплив груп в  соціальних мережах. З метою запобігання тенденцій розширення ризиків і загроз впливу на соціально-психологічну безпеку особистості педагоги отримали рекомендації щодо профілактики суїцидальної поведінки серед здобувачів освіти.

Організовані зустрічі з представниками  ЮП _____ районного управління ВС України в _____області для учнів: бесіди  «Кібер-буліг: способи розпізнання та захист дитини», корисні правила-поради для  профілактики і подолання кібер-булінгу. Бесіди з учнями мали на меті формувати у них ефективні стратегії поведінки в таких ситуаціях, вчили, як захистити себе і допомогти іншому. В школі є представники «Ліги майбутніх поліцейських», які беруть участь у заходах як в школі так і поза її межами з питання правоосвіти.  Проходили: тижні права та місячник права; декади: антиалкогольної, антинаркотичної пропаганди; інформаційна компанія щодо проблеми сексуального насильства над дітьми  «Школа безпеки ТЯМ»; розроблені презентації (відеоматеріали) щодо забезпечення батьківського контролю над поведінкою дитини в Інтернеті з метою демонстрації в закладі освіти: Серіал для батьків «Безпека дітей в Інтернеті», відео «Шкідливий контент: що варто знати батькам. Як говорити з дитиною», відео «Запобігаємо кібер - булінгу», презентації: «Небезпека в Інтернеті: порада  батькам», «Батьківський конртоль онлайн- виклики сьогодення» ; просвітницькі уроки від ЮНІСЕФ: «Знаю права і змінюю світ», «Захищай себе та інших», «Про кібербулінг», «Гаряча лінія». Поради для учнів, батьків, вчителів  акцію до Всесвітнього дня боротьби з ВІЛ/СНІДом та порозуміння з ВІЛ-інфікованими людьми “Це стосується кожного”.

Заходи, які були проведені, спрямовані на активізацію діяльності педагогічного та учнівського колективів в напрямку правових знань та правової пропаганди  із запровадженням інноваційних методик профілактики правопорушень: Всеукраїнський урок «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини; виховні години для учнів різних вікових категорій; круглий стіл для учнів  9 класів «Права людини» з нагоди проголошення «Загальної декларації прав людини», квест для учнів 8 класів  «Права дитини в міжнародних стандартах», «Правова відгадайка» для молодших школярів, анкетування учнів 7-8 класів «Діти і протиправна поведінка», пройшли заняття з профілактичної програми «Сімейна розмова», година спілкування «Чи важко бути добрим», бесіда- диспут «Чи можна прожити без конфліктів», Інформаційна компанія  «Насилометр »- звертайся за допомогою; Он- лайн челендж «1000 обійм та поцілунків».

 

Актуальною у 2021/2022 н. р. залишається профілактична робота щодо протидії торгівлі людьми. До  Міжнародного дня боротьби з рабством для учнів старшої школи було проведено перегляд вистави з обговоренням щодо питань ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми, кінолекторій «Трудова експлуатація»,  «Станція призначення – життя». Інформаційний вісник «Методи вербування» Історії, які описують шляхи потрапляння людей в небезпечні ситуації (за матеріалами Громадської спілки “А21 Україна”). Щоб привернути  увагу батьків до основних  потенційно небезпечних моментів, з якими може зіштовхнутись дитина на своєму життєвому шляху було надані «Практичні поради, як захистити дітей від торгівлі людьми» .

 

На   інформаційних стендах та сайті розміщена інформація, що стосуються збереження життя та здоров’я дітей, захисту їх прав та інтересів; розміщені в кожному кабінеті банери Національної дитячої «гарячої лінії» -116111, яка є безкоштовною, анонімною та конфіденційною.

Проведена системна профілактична робота з метою попередження самовільного залишення дітьми школи. На  початку навчального року пройшов Всеукраїнський профілактичний  захід “Урок” задля своєчасного виявлення сімей, які ухиляються від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов навчання та виховання дітей відвідано сім’ї, в яких виховуються діти- сироти та позбавлені батьківського піклування, діти  з малозабезпечених сімей, сім’ї з СЖО. За результатами перевірки дітей, які не приступили до навчання без поважних причин не виявлено.

  На постійному контролі знаходиться відвідування учнями школи. У зв’язку з пандемією COVID-19, у школі було запроваджено звітування по відсутнім у онлайн форматі. Проводився щоденний моніторинг на хворих учнів, вчителів та працівників на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену корона вірусом SARS-CoV-2і у разі їх виявлення приймалися відповідні рішення. Заходи, які були проведені, спрямовані на підвищення ефективної діяльності,  активізацію діяльності педагогічного та учнівського колективів в напрямку правових знань та правової пропаганди  із запровадженням інноваційних методик профілактики правопорушень.

 

Також, у зв’язку з воєнними діями та оголошеним військовим станом у країні та необхідністю евакуюватися з небезпечних регіонів питання контролю за дітьми стало особливо гостро. Тому адміністрація школи тримала на постійному контролі пересування колективу школи. Класними керівниками налагоджений тісний контакт з кожною сім’єю. Проводився  щоденний моніторинг за пересуванням сімей і дітей в них. Створена онлайн таблиця, в яку кожного ранку вносяться зміни щодо пересування і навчання дітей в таких складних умовах. Учнів, які не виходять на зв'язок і не приступили до занять немає.

Із метою профілактики правопорушень серед учнів школи, подальшого  розвитку їхньої правової освіти та виховання у дусі поваги до закону, прав людини у школі працює Рада  з профілактики з правопорушень.

 У 2021-2022 н.р було проведено 3 засідання. Кількість учнів, які перебувають на обліку 1- _____клас (поведінкові порушення). Класним керівником, ____ ведеться постійний контроль за присутністю у школі та на уроках, контроль за поведінкою та успішністю учня, проводяться бесіди з батьками, ведеться щоденник спостереження за цим учнем.

В 2021-2022 році за підсумки проведення громадського огляду з охорони дитинства було встановлено, що у школі навчаються  __ учня, яких виховують опікуни. На шкільному обліку перебувають __сімей (__ учнів) які  опинилися в складних життєвих обставинах. В жовтні 2021 року класними керівниками ___  було здійснено перевірку умов проживання учнів з   та малозабезпечених родин,  що перебувають в складних життєвих обставинах і складені відповідні акти.

 

На виконання листа Департаменту освіти і науки ____ОДА від 14.01.2020 № 01-22/80/0/160-20 «Про здійснення повноважень у сфері запобігання булінгу (цькуванню)», зі зростанням випадків конфліктних ситуацій у школах та з метою попередження жорстокого поводження по відношенню до дітей,  насилля та булінгу, поширення роботи  з комплексу просвітницьких, профілактичних заходів для учасників освітнього процесу виданий наказ від ____ року  «Про запобігання випадкам булінгу (цькування)  в школі на 2021-2022нр» і відповідно,  розроблений та затверджений План заходів. Адміністрацією  школи були проведені семінари для вчителів. Практичним психологом _____ проведені тренінгові заняття для учнів, практикуми для батьків, батьківські збори, на яких розглядалися питання батьківського виховання та батьківсько- дитячих стосунків. Антибулінгові  хвилинки, цикл психологічних практикумів для здобувачі освітив 1-4 класів, «Різнокольоровий тиждень», профілактичні бесіди,  квест – гра «Тест Білборда та кохання в інтернеті». Організований консультативний пункт для батьків та дітей, які потребували вирішення конфліктних ситуацій. Проходить просвіта здобувачів освіти школи та батьків у мережі Фейсбук через долучення до групи «Травлі NET».

Згідно наказу Міністерства освіти «Деякі питання реагування на випадки булінгу та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти» від 28.12.2019 № 1646 у школі розроблені  План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню),  Процедура подання учасниками  освітнього процесу заяв про випадки булінгу (форма заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду, відповідно законодавства тощо); Порядок реагування на доведені випадки булінгу та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування).

Традиційно з з 25.11 по 10.12. 2021 року року у школі пройшла акція «16 Днів Активізму проти ґендерно зумовленого насильства». В цьому році кампанія в нашій школі проходила  під гаслом:  «Розфарбуємо світ помаранчевим: фінансуй, реагуй, запобігай, збирай дані!». Система  виховної роботи в нашому закладі спрямована на формування свідомого громадянина – людини з притаманними їй почуттями, вчинками та поведінкою, які органічно поєднуються з потребою й умінням діяти компетентно, забезпечувати в реальному житті гуманістичність ідеалів, стійких ціннісних орієнтирів; вихованню толерантної поведінки, розвитку комунікативних навичок, моральної сфери та реалізації творчого потенціалу. З цією метою учні нашого закладу взяли  участь у міському конкурсі форум – театрів «Проти насильства»", де команда школи посіла 1 місце.  Були проведені  наступні заходи: Компанія «16 помаранчевих днів», Онлайн акція «Родина. Мир. Безпека», Марафон написання листів «Ти маєш силу врятувати», Ток шоу «Boys girls» між учнями 10а та 10б, Тренінг  для вчителів 1-4 класів «Попередження домашнього насилля», Квест «Діти проти СНІДУ» до всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.

На виконання листа ____ «Методичні рекомендації щодо здійснення профілактики булінгу (цькування) в закладах освіти в мовах воєнного стану» від  12.05.2022 № 01/03-81 були враховані рекомендації і проводиться відповідна робота для розвитку у дітей соціальної та комунікативної компетенції (тобто здатність поважати думку інших людей і вміти пояснити свою позицію, ефективно співпрацювати в колективі). Проведені консультації для вчителів, учнів. Постійно у групі шкільній групі ФБ надаються дієві поради та посилання на практикуми для дітей та підлітків, батьків та вчителів,  що можуть знизити напруження та отримати стійкість та опору. Проведена он-лайн зустріч "Рецепт стійкості: мистецтво маленьких кроків" з  педагогами.

 

 З питань протидії  торгівлі  людьми, гендерної політики та запобігання домашньому насильству і насильству за ознакою статі в 2021-2022 навчальному році пройшли наступні заходи: профілактичні уроки  для учнів 1-2 класів з ознайомлення учнів з основними правилами онлайн-безпеки “Моя суперсила - безпека в Інтернеті”; кінолекторій з подальшим обговоренням щодо питань ризиків потрапляння в ситуації торгівлі людьми «Трудова експлуатація»,  «Станція призначення – життя»; інформаційний вісник  «Методи вербування». Заступник директора з ВР _____ пройшла курс навчання «Гендерна рівність та інклюзія в освітніх установах» ГО «Інша освіта».

Профорієнтаційна робота в 2021-2022 навчальному році проводилася як в очному так і в дистанційному форматі. Проведений  профорієнтаційний захід ___ з випускниками стосовно вступної  кампанії в 2022 році та специфічні умови навчання у виші.

Також,  ___ проводив профорієнтаційні бесіди, щодо вступу до вищих навчальних закладів країни за новими професіями у військовій справі.

Продовжується співпраця з___ в рамках якої проходять зустрічі, квести, брейн – ринги. Виші Харківської, Донецької, Київської області, професійно – технічні навчальні заклади, коледжі проводили профорієнтаційні заходи, щодо вступної кампанії в 2021-2022 році.

 

 Проводилася цілеспрямована профілактична робота з безпеки життєдіяльності з учасниками навчально-виховного процесу.

Видані накази, які стосуються питань безпеки життєдіяльності та запобігання дитячого травматизму, ці питання систематично розглядалися на нарадах при директорові, педагогічних радах. З метою створення безпечних умов навчально-виховного процесу, запобігання травматизму серед учнів, вихованців, забезпечення впровадження відповідних вимог державних і галузевих нормативних документів з питань безпеки життєдіяльності,  охорони праці  у навчально-виховний процес  на початку навчального року був виданий наказ від ___  № ___ «Про організацію роботи з безпеки життєдіяльності учнів (вихованців) 2021-2022н.р.»  відповідно до якого був «обмежений доступ до приміщення школи осіб, які не задіяні в проведенні навчально-виховного процесу» і «заборонив учням до кінця навчального дня покидати школу без поважних причин». Переглянуті програми вступного інструктажу з безпеки життєдіяльності учнів, проведені первинні, цільові, позапланові  інструктажів з безпеки життєдіяльності, проведені первині інструктажі  з безпеки життєдіяльності  учнів на початку занять  в  кабінетах  інформатики, фізики, хімії, біології,  лабораторіях, майстернях, спортзалах  тощо. З метою унеможливлення нещасних випадки та затримку під час евакуації людей у разі виникнення пожеж й  інших надзвичайних ситуацій проведені з учасниками навчально-виховного процесу (17.09.2022) згідно з оновленими схемами евакуаційних шляхів і виходів практичне відпрацювання евакуації з приміщень і будівель зі складанням відповідних актів.  Розроблений графік чергування вчителів по школі та складений план чергування класів відповідно до «Положення про черговий клас», метою якого є  підтримка дисципліни на перервах, запобігання проявів конфліктних ситуацій та запобігання травмування учнів. Розроблена «Циклограма   проведення  комплексу  бесід (занять)  із попередження дитячого  травматизму класними  керівниками». 

Постанова МОЗ від 26.08.2021 р. №9 “Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)”, рішення педради ЗОШ№___ (протокол № 1 від 31.08.2021 року) «Про протиепідемічні заходи у загальноосвітній школі I-III ступенів №__ на період карантину у зв’язку  із поширенням коронавірусної хвороби»,  з метою організації освітнього процесу з дотриманням протиепідемічних норм та правил, безпечних умов для збереження життя і здоров’я учасників освітнього процесу у школі дотримано «Рекомендацій щодо організації роботи та створені безпечні умови освітнього процесу у 2021-2022н .р». Розроблений Алгоритму дій у випадку виявлення ознак гострої респіраторної хвороби або у випадку надзвичайної ситуації, пов’язаною з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) в учасників освітнього процесу.

 В рамках тижнів БЖД у школі були організовані закріплення основних знань з педагогічними працівниками «Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16.05.2019 року № 659, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 червня 2019 р. за N 612/33583). Класними керівниками поновлені стенди і куточки БЖД  «Пам’ятками щодо поводження із виявленням підозрілими вибухонебезпечними та підозрілими предметами». Медичною сестрою школи ___ проведене практичне заняття для учнів «Надання першої допомоги при нещасному випадку», переглянули відеофільм «Правила поведінки в екстремальних ситуаціях», для учнів 1-4 класів пройшли мультгодини «Безпека нашого життя». Розроблена Циклограма   проведення  комплексу  бесід (занять)  із попередження дитячого  травматизму класними  керівниками 1-11 класів, яка охоплює всі сфери безпеки, а саме: комплекс   бесід  з ПДР, повторення правил протипожежної безпеки, під  час  користування  газом, електроприладами, ВНП, безпеки на воді   із попередження дитячого  травматизму для учнів 1-11 класів: «Небезпека вдома, на вулиці», «Небезпека при зустрічі зі свійськими та дикими тваринами», «Безпека на дорогах», «Правила поведінки під час пожеж», «Наслідки ураження електричним струмом», «Правила безпеки при користування газоприладами» «Правила  поведінки при користуванні вибухонебезпечними речовинами», «Правила поводження з ВНП, невизначеними предметами та речовинами».

 На  період запровадження воєнного стану в Україні ( Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») в школі, на постійній основі, проходить інформування учасників освітнього процесу та працівників (олайн зустрічі, хвилинки спілкування)про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації; презентовано чат бот  «У разі надзвичайної ситуації або війни», в якому зібрані поради, як захистити себе у кризовій ситуації. Також адміністраторами групи ФБ розповсюджується корисні поради від  UNICEF Ukraine «Важливо, як ніколи», «Дітям про вибухонебезпечні предеми»; ДСНС України «Мінна безпека. Що потрібно знати та виконувати»; базові правила поведінки та як діяти в разі виявлення мін та інших вибухонебезпечних предметів у серії коміксів «Мінна безпека не без ПЕКа» в-ва «Ранок».

Проведені цільові профілактичні заходи, інструктажі напередодні літніх канікул, доведені до відома батьків у класних групах. У школі наявний журнал реєстрації інструктажів з безпеки життєдіяльності для учнів при проведенні позашкільних та позакласних заходів.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про дорожній рух»

     Відповідно до ст. 20 Закону України «Про дорожній рух», Плану заходів щодо реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні, з метою проведення комплексної профілактичної роботи щодо запобігання дитячого дорожньо-транспортного травматизму, для забезпечення широкої роз’яснювальної роботи щодо пропаганди безпеки дорожнього руху  протягом  2021-2022 навчального року проводились місячники, тижні, Єдині дні безпечного руху (за окремим планом). У  вересні місяці 2021 року колектив школи взяв активну участь у Всеукраїнському конкурсі-рейді «Увага! Діти на дорозі». Під час проведення місячника були оновлені класні куточки з ПДР, проведена акція «Трафаретом по асфальту», розроблені та вклеєні у щоденники схеми безпечної дороги в школу та додому «Мій безпечний шлях додому» (враховуючи Методичні рекомендації щодо профілактики дитячого дорожнього травматизму).

Під постійним контролем у 2021-2022 навчальному році було проведення класних годин за Програмою з  правил вивчення дорожнього руху відповідно віковим категоріям, на які були запрошені представники представники транспортного відділу міста.

Під час проведення тижнів безпеки дорожнього руху (перед зимовими та літніми канікулами) та Єдиних днів безпеки руху (перед осінніми канікулами) застосовувалися різноманітні форми їх проведення.

На перших батьківських зборах обговорені питання дорожньо-транспортних пригод за участю дітей тощо. У результаті цілеспрямованої роботи з учнями у школі протягом навчального року не зареєстровано жодного ДТП.

На батьківських зборах обговорені питання дорожньо-транспортних пригод за участю дітей. Розглядались питання безпечної поведінки дітей під час канікул, «Будь обережним на дорогах». Розповсюджені листівки для батьків щодо дотримання правил поведінки на залізниці. Класними керівниками були проведені інструктажі з безпеки учнів напередодні осінніх,  зимових, весняних та літніх  канікул.

Питання екологічного виховання в умовах сьогодення теж набуло не аби якої актуальності. Згідно річного плану виховної роботи на 2021-2022н.р. у школі проходили заходи до Міжнародного Дня захисту тварин,  акції «Турбота про птахів», «Пташині їдальні» по встановленню годівничок; акції «Happy Мяу для Мурчика», метою якої є допомога безпритульним тваринам. Взяли  участь у проекті від фонду Володимира Кличко «Zero Waste School» та в обласному конкурсі відеороликів «Стоп сміття!» (2 місце). Члени самоврядування турбуються про те, щоб не знищувати еко світ нашої місцевості, дбають про його примноження, тому організовують та беруть участь у прибиранні й посадці квітів і дерев на території школи. Школа  бере участь у проекті «Друге життя відходів у школах», метою якого є свідоме роздільне сортування відходів, так на території школи встановлені спеціальні баки і контейнери для сортування, а представники учнівського самоврядування регулярно проводять інформаційні хвилинки для учнів, щодо необхідності роздільного сортування сміття.

З 08.11. по 12.11.2021 року в школі пройшов Тиждень енергозбереження в рамках якого пройшли заходи для всіх категорій учнів. Перегляд пізнавального мультфільму 1-4 класи: «Добре світло», челендж «Здай батарейку», виставка поробок з вторинної сировини: «Я – дбайливий господар», екологічна учнівська конференція: «Екологічні проблеми сучасності» (для 11-х класів), екомодуль  на уроці «Вода – джерело життя» де піднімалися екологічні проблеми гідросфери, шляхи їх вирішення, еко-інновації, світові та місцеві еко-дослідження.

 

Основою формування учнівського колективу є наявність такої діяльності як учнівське самоврядування.  Члени учнівського самоврядування традиційно беруть активну участь у проведенні загальношкільних свят та лінійок: Свято першого дзвоника, «Boy c Girls», концерт до дня вчителя, свято Миколая,    новорічні ранки для учнів 1-4 класів, брали участь у міських заходах таких як: 100 питань дорослому, міському фестивалі «Біля ялинки новорічної»,  брали участь в акціях «Монетки дітям», «Марафон написання листів», «Добро кожному».

Члени самоврядування активно проявляють себе і за межами міста, так протягом року учні нашої школи активно брали участь у проєктах: «Лідерки покоління F», «Обрії майбутнього», « ELE mentor», « Zero Waste School», « Синергія», «Школа миру», у рамках проекту Youth MediaLab-East взяли участь в конкурсі відеороликів» Гайда на кухню»,  де стали переможцями, випробовували свої сили беручи участь у проєктах «Школа змін», «Агенти змін», «Цінуй, бережи, дій», тощо.

Для того, щоб залучити молодші класи до активного життя в школі членами учнівського самоврядування були організовані динамічні перерви, тематичні виховні години від Ліги Майбутніх Поліцейських, агітаційні хвилинки та години спілкування.

На постійній основі в школі проводяться Дні самоврядування. У 2021-2022 навчальному році День самоврядування проходив в жовтні, де учні мали змогу відчути себе в ролі учителя, а представники вищих органів учнівського самоврядування – заступниками директора і директором відповідно. Також наприкінці навчального року пройшов загальношкільний флешмоб «Моменти життя ЦІЄЇ ВЕСНИ» та «Останній_Дзвоник____

#Освітній_____» до якого доєдналися не тільки учні, а і спільнота педагогів та батьків.

Прес центром школи під керівництвом ________ протягом 2021-2022 року було випущено 3 номери  шкільної газети «School Info».

Продовжує роботу гурток «Відеостудія» під керівництвом _____. Гуртківці активно висвітлюють всі події шкільного життя, щомісяця пропонуючи до перегляду відео-новин, вихованці гуртка стали переможцями конкурсу «Гайда на кухню» в   рамках проекту Youth MediaLab-East, та взяли участь в конкурсі « Репортер».

Вокальний гурток «Музичний дивограй », керівник _____ брали участь у проведенні заходів до Свята  дня вчителя, Дня Збройних Сил України, Новорічних ранків, у міському фестивалі колядок « Різдво єднає нас в громаді».

Протягом року у нашій школі працював гурток з англійської мови під назвою "Speaking club", керівники ____ . На заняттях учні розвивали свої вміння та використовували набуті знання на практиці, розвивали творчі здібності, самостійність, виховували позитивне ставлення до вивчення англійської мови.  

Вихованці гуртка «Робототехніка»  керівник _____, протягом року власноруч конструювали, будували діючі пристрої і моделі,  оволоділи знаннями з інформаційних технологій, електротехніки та електроніки.

Вихованці гуртка «Соціальне шкільне підприємництво «Фабрика подарунків», під керівництвом ____,  продовжили роботу  з виготовлення подарункової продукції: іменні блокноти, фетрові прикраси, підставки під чашки, брелки тощо.

 

Виходячи з вищевказаного рекомендовано:

 

  1.                     Педагогічному колективу:
    1.                    Продовжити  працювати над вирішенням виховної проблеми: «______».
    2.                    Використовувати у своїй роботі інноваційні технології, чітко ставити  виховну мету і прикладати достатньо зусиль щодо її досягнення.
    3.                    Залучати до проведення виховних заходів батьків та громадськість.
    4.                    Здійснювати вивчення індивідуальних, вікових, психологічних особливостей учнів їхніх інтересів, нахилів, уподобань.

2.  Класним керівникам 1-11 класів в  рамках реалізації завдань виховної роботи школи: 

2.1 Систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, залучати батьків до участі в  роботі Ради профілактики правопорушень.

2.2 Постійно контролювати стан відвідування учнями школи навчальних занять. Вживати невідкладних заходів щодо попередження пропусків без поважних причин, тісно співпрацювати з  відповідними службами.

2.3 Припиняти будь-які прояви глузування, насилля, цькування і просто нетолерантного ставлення у класі. Виконувати свої функціональні обов’язки щодо об’єднання класу, згуртування учнів.

2.4 Проводити виховні години на теми мобінгу, булінгу, психологічні практикуми за участю практичного психолога, кампанії, батьківські збори з розглядом питання про попередження домашнього насильства.

2.5 Інформувати учнів про наслідки насилля, цькування, про відповідальність за такі дії, формувати у них ефективні стратегії поведінки в таких ситуаціях, вчити, як захистити себе і допомогти іншому.

2.6 Постійно контролювати питання попередження дитячого травматизму  та правопорушень серед учнів школи, з’ясовувати та аналізувати причини травм та правопорушень.

2.7  Постійно повторювати базові правила поведінки та як діяти в разі виявлення мін та інших вибухонебезпечних предметів.

3. Педагогу-організатору школи продовжити працювати з учнівським самоврядування школи.

 

 

 

Заступник директора з ВР                                              _________

                                                            (підпис)                          (ПІБ)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Полтавець Світлана Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Веденіна Марина Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
9 червня 2022
Переглядів
18040
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку