Показовий урок "Підсумковий урок за темою"Як не любить той край""

Про матеріал
Уроки даного типу дуже подобаються дітям, граючись, вони повторюють і засвоюють попередньо пройдений матеріал.
Перегляд файлу

ПІДСУМОК ЗА РОЗДІЛОМ «ЯК НЕ ЛЮБИТЬ ТОЙ КРАЙ»

Мета. Систематизувати знання учнів з розділу; розвивати увагу, мислення, пам’ять, зв’язне мовлення; удосконалювати навички  читання, вдосконалювати уміння швидко орієнтуватися у тексті, навички роботи в групі,  ; виховувати повагу до минулого, любов до Батьківщини, до рідного слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі,

Привітаймо в добрий час

Гостей посмішкою й миром.(учні повернулись, привітались до гостей)

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Сідайте! швидше починаймо.

ІІ. Систематизація і узагальнення знань учнів.

1.Ми з вами закінчили опрацьовувати розділ «Як не любить той край». Познайомилися з багатьма творами різних авторів і жанрів. І на сьогоднішньому уроці ми підсумуємо все,що вивчили з цього розділу. Працювати будемо як самостійно, так і в групах.

Спочатку давайте попрацюємо самостійно над тестами, кожний отримає певну кількість балів, які додамо в кінці уроку до балів, які ви отримаєте при роботі в групі. (працюють на стікерах)

  1. Автором вірша «Як не любить той край» є:

А)О.Олесь;

Б)Г.Тютюнник;

В)В.Сосюра.

     2. Вірш «Степ» написав:

          А)М.Пригара;

          Б)О.Олесь ;       В)Т.Шевченко.

      3. Назва твору Михайла Коцюбинського:

           А) «Літній день»;

           Б) «Літній вечір»;

           В) «Літній ранок».

      4. Скільки річок в Україні за прочитаним віршем?

            А)12;

            Б)16;

             В)14.

      5. Ліна Костенко – поетеса :

             А) початку 19 століття;

             Б) сучасниця;

             В) кінця 18 століття.

Молодці!!!

  1. Далі наша робота продовжується в групах, але спершу повторимо правила.(слайд)

ПОДІЛ НА ГРУПИ

Діти, а давайте пригадаємо твори, яких жанрів вам зустрілися в цьому розділі? (вірші й оповідання)

А тепер подумайте і скажіть -  твори, яких літературних жанрів ви ще знаєте, але їх не було в цьому розділі?! (байки, казки, легенди, міфи). А як називають людей,які пишуть байки?(байкарі)А тих, хто складає казки?(казкарі)

Так, молодці!!! А зараз я пропоную вам розділитися на дві групи, одна група «Казкарі», інша «Байкарі». А розділимося ми на хлопчиків та дівчаток. Займайте свої місця.

ЗАВДАННЯ 1.У своєму вірші відома поетеса писала «…оці степи, це небо, ці ліси, усе так гарно, чисто, незрадливо, усе як є – дорога, явори, усе моє, все зветься…». Назвіть, будь ласка, автора цієї поезії.(Ліна Костенко)

Ваше перше завдання – скласти сенкан «Ліна Костенко».

Презентує один учасник з команди біля дошки.

ЗАВДАННЯ 2. Оповідання  «Ласочка» вам ну дуже припало до душі. І наступне ваше завдання створити схему сонечко «Ласочка»(головна героїня).(до 6 промінчиків)

Презентує інший учасник з команди біля дошки.

ЗАВДАННЯ 3. Тлумачення слів.

Дрібушить                              - тонкий шар льоду на поверхні землі, на деревах.

Туркотіли припутні               - витанцьовує, швидко перебирає лапами.

Вепри з виводками               - пискливо тихенько гавкає.

Скімлення                              - дуже захотілося.

Закортіло                               - протяжне, жалібне звучання.

Рибалка                                  - дикі кабани зі своїми малятами.

Нажива                                  - воркували лісові, дикі голуби.

Дзяволить                             - людина, яка ловить рибу.

Ожеледь                           - принада для ловіння риби, наживка

(Самоперевірка)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ЗАВДАННЯ 4. У мене у руках «Таємнича валіза». В ній знаходяться речі з різних творів. Ваше наступне завдання назвати твір, до якого належить вийнята мною річ.

(глиняна посудина, малюнок озера, корабель, яблуко, хвіст лисиці, риба, дерев’яне відерце, качалочки)

 ЗАВДАННЯ 5. Наступним завданням буде з’єднати твір з його автором. Презентувати.

ЗАВДАННЯ 6. Зараз я вам роздам уривки з  твору. Ваше завдання назвати жанр, автора і  назву твору.

ЗАВДАННЯ 7. У цьому уривку знайти рими, порівняння і уособлення. 

 Наступне завдання для найменш активних у групі – розповісти напам’ять уривок із будь-якого твору цього розділу. Або переказати фрагмент -  чому замулився ставок?!   Чи фрагмент – Ласочка навесні!

III. Підсумок уроку.

Закінчились уже всі завдання на сьогодні. А зараз я вас попрошу оцінити наскільки вам сподобався урок. Для цього на стікері напишіть своє ім’я і приклейте біля відповідного числа… від 1…до 10.(цифрова пряма намальована на дошці)

— А закінчити наш урок хочу такими словами української письменниці Оксани Сенатович:

У сльоту і в час негоди,

і в погоду, друже мій,

серцем слухати зумій

звуки рідної природи,

звуки — дивні голоси

незвичайної краси.

Розмовляють доли, води…

Стань, послухай, роздивись.

Мову рідної природи

розуміти серцем вчись.

А на згадку про сьогоднішній урок кожний отримує буклет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Уривки з твору завдання 6.(«Летючий корабель»)

 

Зелений лист тремтить на гілці,

Мов стяг на щоглі корабля.

В навколосонячній мандрівці

Нехай щастить тобі, Земля!

 

 

 

Із року в рік навколо Сонця,

Мов корабель, пливе Земля.

Ми — юнги, юні охоронці,

Матроси цього корабля.

 

 

.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Скільки річок в Україні?»          

«Співуча глина»

«Ласочка»

«Восени пахне яблуками»

«Степ»

«Я хочу на озеро Світязь…»

 

 

 

«Скільки річок в Україні?»          

«Співуча глина»

«Ласочка»

«Восени пахне яблуками»

«Степ»

«Я хочу на озеро Світязь…»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Олександр Олесь

Василь Сухомлинський

Тетяна Кара-Васильєва

Григір Тютюнник

Ліна Костенко

Володимир Лучук

 

 

 

Олександр Олесь

Василь Сухомлинський

Тетяна Кара-Васильєва

Григір Тютюнник

Ліна Костенко

Володимир Лучук

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку