Тема: Підсумковий урок за розділом
«Світ дитинства у поезії і прозі» 2 частина
Мета: систематизувати знання учнів за вивченим розділом; удосконалювати навички
правильного, свідомого виразного читання; збагачувати активний словник учнів;
розвивати монологічне мовлення; вміння робити висновки та узагальнення;залучати
школярів до міркування щодо проблем дружби;
формувати вміння висловлювати власні оцінні судження про вчинки героїв; виховувати
потребу в справжній дружбі.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Ось і дзвоник дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо
І урок розпочинаймо!
Щоб сонечко, яке завітало до нас у гості засяяло - треба дуже постаратися!!!
II. Мовленнєва розминка
- Підготуємо до роботи артикуляційний апарат
1. Гра « Зарядка для язичка та губ»
2. Робота над скоромовкою
Прочитайте очима; прочитайте повільно вголос; прочитайте у швидкому темпі.
Жук у житі зажурився,
Жвавий джміль десь забарився,
Жук дзичить : «Хвилююсь я,
Дружба в нас на все життя»
III. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
— Який розділ ми закінчили вивчати?
— Сьогодні ми підіб’ємо підсумок роботи за розділом «Світ дитинства у прозі», перевіримо набуті знання.
1. Вправи на розвиток техніки читання за Едігеєм.
- Я поспішала , затисла не ту клавішу і в мене переплутались склади у словах. Допоможіть відновити.
тинаха пецьхло нивопися вазли тійтре рочсока лоді риймок хийсу чуспівття |
хатина хлопець опинився злива третій сорочка діло мокрий сухий співчуття |
- Що обєднує всі ці слова? ( З одного твору)
- Прочитайте, спробуйте запамтати.
- Хто може назвати перші 3 слова?
- З якого вони твору? ( В.Сухомлинський « Красиві слова і красиве діло»)
- До якого літературного жанру відноситься цей твір? ( прозовий твір – оповідання)
- Чим оповідання відрізняються від віршів? ( Немає рими; подій відбуваються протягом короткого часу)
Об’єднайтесь у групи, візьміть жовтий аркуш. З наданих прислів’їв оберіть ті, які найкраще передають головну думку твору:
2. З ким поведешся, від того й наберешся.
3. Людина красна не словами, а добрими ділами.
4. Краще своє латане, ніж чуже хватане.
2. Без охоти немає роботи.
3. Слово до слова – зложиться мова.
4. Добре діло роби сміло.
2. Книга вчить, як на світі жить.
3. Вік живи, вік учись.
4. Друзі пізнаються в біді.
2. Все добре переймай, а злого уникай.
3. Слово чемне кожному приємне.
4. Не вір словам, а вір справам.
Чому оповідання має таку назву? Метод « Прес»
2.Відгадайте загадку, впізнайте героя, назвіть твір і його автора.
Вівса просить
І на собі
Хлопців возить. ( В.Сухомлинський « Кінь утік…»
Віталик, Петрик – намалював , Іван Петрович)
- Чи можна за оповіданням визначити, хто з хлопців вчинив правильно?
- Гра « У залі суду» - Як би ви були суддею – чи схвалили б ви , чи засудили вчинок Віталика, Петрика? Два капелюхи: світлий – захист, темний – осуд.
- Хто хоче обґрунтувати свій вибір.
Гра « Я почну, а ти закінчуй…»
Друг – це той, хто…
Справжній друг ніколи не…
Дружити – це значить…
Якщо моя подруга просить списати домашнє завдання, то я…
Якщо мій друг сказав неправду, то я…
Я можу бути гарним другом бо…
3. Загадка 2 Є у лісі хата,
В ній кімнат багато.
Тут живуть невтомні
Санітари добрі. ( Олег Буцень « Наше відкриття», Максимко, Олег)
Знайдіть уривок, який відповідає ілюстрації.
..виходимо, аж тут і акордеоніст…
..сила-силенна…
..здобрені приманкою…
..якусь місцинку…
..його лоскотала…
Самостійна робота за картками
Прізвище:__________________________ 12Т Перевір свої знання 1. Як називається розділ, який ви закінчили читати? А) Твори українських поетів для дітей; Б) Вірші про світ природи і дитинства; В) Оповідання про справи твоїх ровесників. 2. Як можна назвати авторів цих творів: А) поети; Б) письменники; В) казкарі. 3. Головна думка твору “Кінь утік”. А) Дружбу треба берегти. Б) Даруй друзям малюнки на пам’ять. В) Не слід на уроці передавати записки. 4. Хто сказав: Я змалечку рибалю… Вибирали ми вудочки… Митько Ой, держіть мене втрьох!.. Ярослав Глянув я на його вудку… Звичайно, од заздрощів… 5.З’єднай слово та його тлумачення. теревенити • • вудка для ловіння риби закляк • • розумна голова казанок варить • • говорити донка • • завмерз |
IV. Підсумок уроку
Пригадайте Сенкан
Друг Дружба
вірний, щирий міцна, щира
допомагає, любить, захищає рятує, допомагає, підбадьорює
без нього не прожити надає силу у важку хвилину
поруч товариш
-Які прислів’я на цю тему знаєте?
Друзі пізнаються в біді.
Людина без друзів - що дерево без коріння.
Нових друзів май, старих не забувай.
Річ краще нова, а дружба – стара.
Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.
З дурнем дружити – свій розум тратити.
Друга у скруті пізнають.
В лиху годину пізнаєм вірну людину.
Скарб – не друг , а друг – скарб.
Друг – боягуз гірший лютого ворога.
Дружба та братство – найбільше багатство.
Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти.
Сонечко засяяло!!! Дякую за роботу