Покритонасінні – панівна група сучасних рослин

Про матеріал

Ходжа Насреддін

Мета уроку: - узагальнити й закріпити знання учнів про квіткові рослини та їх

різноманітність, показати екологічне та практичне значення;

-розвивати вміння працювати в групах проявляючи індивідуальність вміння висловлювати та відстоювати власну позицію;

- виховувати екологічну свідомість;

Обладнання: виставка малюнків «Покритонасінні рослини»

картки з завданнями, малюнки, ППЗ .

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Перегляд файлу

Відкритий урок – гра

Покритонасінні – панівна група сучасних рослин

 

Хай ті, хто знає, розповість тим, які не знають

Ходжа Насреддін

Мета уроку: - узагальнити й закріпити знання учнів про квіткові рослини та їх

                        різноманітність, показати екологічне та практичне значення;

                  - розвивати вміння працювати в групах проявляючи  індивідуальність вміння висловлювати  та відстоювати власну позицію;

                       - виховувати екологічну свідомість;

Обладнання:  виставка малюнків «Покритонасінні рослини»

                        картки з завданнями, малюнки, ППЗ .

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент:

Учні об’єднуються в 3 групи й сідають за окремими столами.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Зачитування притчі

Учитель. Одного разу Ходжа Насреддін зайшов до мечеті читати проповідь. «О миряни, - запитав він, - а чи знаєте ви,  про що я буду розповідати?». «Не знаємо», - відповіли вони. «Якщо ви не знаєте, про що ж мені з вами розмовляти», - сказав він і пішов з мечеті. Другого дня , коли він прийшов до мечеті і звернувся до людей з тим самим запитанням, вони відповіли: «Знаємо!». «Якщо ви знаєте, то про що мені з вами розмовляти?» - відповів Ходжа і знову пішов. На третій день миряни відповіли: «О шановний, деякі знають, про що ти розповідатимеш, інші -  ні». «Тоді, - сказав Ходжа, - хай ті, хто знає, розповість тим, які не знають». І ми сьогодні зробимо так само.

Розминка : показ презентації квіткових рослин (10 слайдів)ППЗ. Завдання учнів назвати рослину та родину до якої вона належить.

ІІІ. Актуалізація опорних знань:

Вікторина «так» - «ні»:

1.Покритонасінні мешкають лише на суходолі;-

  1. Серед покритонасінних є дерева, кущі, трави;+
  2. Корінь і пагін – це генеративні пагони;-
  3. Квіткові розмножуються насінням;+
  4. Квітка – це вегетативний орган;-
  5. Головні частини квітки – маточка і тичинки;+
  6. Квіткові рослини запилюються водою;-
  7. Покритонасінним властиве подвійне запліднення;+
  8. Дводольним рослинам властива стрижнева коренева система;+
  9. Листки однодольних мають сітчасте жилкування;-
  10. До дводольних рослин належить родина Лілійні;-
  11. Дводольні рослини мають камбій. +

 

ІV. Перевірка та узагальнення знань:

Конкурс 1 «Знайдіть помилку»

Кожна команда повинна знайти помилку на малюнку-схемі будови квітки та виправити її (3 бали)

Конкурс 2 «Ознаки однодольних та дводольних рослин»

Кожна команда отримує картку відповідей де знаком «+» відмічає клас родин, для якого твердження буде правильним (1 бал за правильну відповідь)

Конкурс 3 «Зайва рослина»

Кожна команда отримує картки із завданнями :де необхідно з’ясувати, до якої родини належать перераховані рослини, визначити зайву рослину та обґрунтувати причину за якою її виділили.(3бали)

Конкурс 4 «Відгадайте загадки…»

Команди відгадують рослину, про яку йде мова в загадці, називають родину, до якої вона належить, розповідають ознаки родини, називають представників та їх значення. Оцінка за відгадку -2 бали, розповідь-3 бали;

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Конкурс 5 « Бліц - турнір»

Кожна команда за одну хвилину має дати якомога більше відповідей.

 За кожну правильну – 1 бал.

Конкурс 6  «Рослини Червоної книги»

Учні мали випереджаюче завдання підготувати розповідь про одну з рослин Червоної книги України. Оцінка - 10 балів.

V. Підсумки уроку:

1.Поки журі підбиває підсумки конкурсів, учні роблять висновок:

- Чому покритонасінні рослини є панівною, найбільш високоорганізованою та розповсюдженою групою рослинного світу?

2. За загальною кількістю балів журі визначає команду-переможницю.

3. Кожна команда оцінює участь своїх гравців:

 І-місце -12 балів, ІІ- місце – 11 балів, ІІІ- місце – 10 балів;

 

VІ. Д/з:

-  повторити параграфи  47-54;

-  випереджаюче завдання підібрати цікавинки про гриби;

                  -  підготувати кольорові малюнки їстівних (1 варіант)

                                                                    та отруйних (2   варіант) грибів;

 

 

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
1502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку