Урок-гра «Знавець-міколог»

Про матеріал

Мета уроку:

- узагальнити і систематизувати знання учнів про царство Гриби;

- виявити вміння знаходити риси спільного у представників царства з рослинами і тваринами;

- перевірити знання учнями основних термінів та вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби;

- виховувати бережне ставлення до представників царства Гриби;

Обладнання: таблиці «Гриби», малюнки грибів, набір карток з відповідями;

Тип уроку: узагальнення знань, заключний урок за розділом «Гриби»;

Перегляд файлу

Урок-гра «Знавець-міколог»

Мета уроку:

   - узагальнити і систематизувати знання учнів про царство Гриби;

- виявити вміння знаходити риси спільного у представників царства з рослинами і тваринами;

- перевірити знання учнями основних термінів та вміння розрізняти їстівні та отруйні гриби;

- виховувати бережне ставлення до представників царства Гриби;

Обладнання: таблиці «Гриби», малюнки грибів, набір карток з відповідями;

Тип уроку: узагальнення знань, заключний урок за розділом «Гриби»;

Хід уроку: урок проходить у вигляді змагання, між трьома командами. Кожна команда вибирає собі капітана. Журі, яке буде оцінювати змагання складається з трьох-чотирьох учнів, які мають сильні знання і можуть контролювати вірність відповідей команд.

 

ЗАВДАННЯ 1.(домашнє)

Кожна команда повинна представити знаки, які виготовляє заздалегідь (за аналогією з дорожніми знаками), що мають стосуватися грибів, їх значення в екосистемах, правил збору грибів).за цей конкурс команди максимально можуть отримати 3 бали.

 

ЗАВДАННЯ 2.

Скласти схему «Риси подібності грибів із рослинами і тваринами». На чистих картках учні записують по одній ознаці, яка робить подібними їх чи до рослин чи до тварин.

 На оцінку впливають швидкість та кількість вірно названих рис.

Спільні риси грибів із :

Рослинами

Тваринами

1.Прикріплений спосіб життя

1. Хітин у складі клітинної оболонки

2. Необмежений ріст

2. Відсутність хлорофілу в клітинах

3. Міцна клітинна оболонка

3. Гетеротрофний спосіб живлення

 

4. Наявність в обміні речовин сечовини

 

5. Утворення запасного продукту глікогену

 

ЗАВДАННЯ 3

Кожна команда має набір карток  з  відповідями, які вони підіймають, відповідаючи на питання. По одному балу за кожну правильну відповідь отримують при цьому команди.

 

ЗАПИТАННЯ

  1. До якого царства живих організмів належать дріжджі?(Гриби)
  2. Як назвати групу організмів, тіло яких складається з гриба та водорості?(Лишайники)
  3. Як називається співіснування грибів з коренями рослин?(Мікориза)
  4. Як називаються гриби, що живляться рештками відмерлих організмів?(Сапрофіти)
  5. Де утворюються спори у шапкових грибів?(У шапці)
  6. Як називаються присоски, за допомогою яких гриби-паразити прикріплюються до субстрату?(Гаус торії)
  7. Як називається клітини, з яких утворюється грибниця?(Гіфи)
  8. Як у нижчих грибів називається органи, де утворюються спори?(Спорангії)
  9. Як називається гриб, що оселяється на стовбурах дерев і призводить до їх загибелі?(Трутовик)

 

ЗАВДАННЯ 4

Командам необхідно швидко дати відповідь на поставлене запитання «так» чи «ні». Одна правильна відповідь – 1 бал.

 

1-ша команда.

1. Наука, що вивчає гриби, - мікологія. (так)

2. Із чого складаються шапкові гриби?(грибниці - ні, з плодового тіла – так)

3. Тіло слизовиків не має постійної форми і називається слань? (ні)

 

2-га команда.

1. Шапкові гриби поділяються на трубчасті і пластинчасті?(так)

2. Гриби гетеротрофні?(так)

3. На трубках та пластинках шапкових грибів утворюється насіння?(ні)

 

3-тя команда

1.Вегетативне тіло лишайників називається плазмодієм?(ні)

2. Гриби – гетеротрофні організми?(так)

3. На трубках та пластинках шапкових грибів утворюється насіння?(ні)

 

ЗАВДАННЯ 5

Зібрати набірну таблицю «Їстівні та отруйні гриби». Цей конкурс дає змогу перевірити вміння дітей розрізняти за зовнішнім виглядом їстівні й отруйні гриби. Максимальна кількість балів – 3.

 

 

ЗАВДАННЯ 6

Розв’язати кросворд , кожне розгадане слово 1 бал.

 По горизонталі:

  1. Наука про гриби.
  2. Організми, що живляться готовими органічними речовинами живих організмів.
  3. Організми, що утворюються внаслідок співжиття грибів з водоростями.
  4. Організми, що живляться готовими органічними речовинами відмерлих організмів.
  5. Вегетативне тіло гриба.
  6. Мікроскопічні гриби, що розмножуються брунькуванням.

По вертикалі:

5.   Клітини, з яких утворюється грибниця.

7.   Гриб, що селиться на харчових продуктах та спричиняє їх псування.

8.   Відділ царства Гриби, особини якого не мають постійної форми.

9.   Видозмінені гіфи, за допомогою яких гриби-сапрофіти  прикріплюються до субстрату.

 

 

Гра «Знайди зайве»

Завдання:

серед запропонованих грибів знайдіть зайвий і поясніть свій вибір.

      Лисичка, підосичник, мухо­мор, опеньок, боровик.

{Відповідь. Зайвий мухомор, тому що це отруйний гриб.)

      Підберезник, маслюк, опе­ньок, лисичка.

 {Відповідь. Зайвий опеньок, тому що він за способом живлення — гриб\паразит.)

      Печериця, маслюк, сироїж­ка, білий гриб.

{Відповідь. Зайва печериця, тому що вона не утво­рює мікоризи.)

      Білий гриб, підберезник, маслюк, підосичник, рижик.

{Від­повідь. Зайвий рижик, тому що це пластинчастий гриб.)

 

Вікторина „Чи знаєте ви гриби?” (5-6 кл.)

 

 1. Під осикою гриб. Шапочка у нього оранжево-червона, дуже схожа на опале листя осики. Здогадалися, що це за гриб? Якщо ні – розріжте ножем шапочку, чи ніжку гриба. М’якуш гриба – білий і враз починає синіти, і чим далі – тим більше.

(Красноголовець)

2. Згадай, у яких грибів шапочки різного кольору, але всі вони носять одне ім’я.

(Сироїжки)

3. Трухлявий пеньок допоможе вам правильно знайти дорогу до цих грибів. Які ж гриби ростуть на пеньках і руйнують їх?

(Опеньки)

4. В листяних лісах їх не знайдеш. Вони ростуть в ялинових, а частіше в соснових лісах. Та не по одному, а цілим сімейством. В хорошу погоду цей гриб сухий, шапочка шовковиста, блискуча. Шкірка на шапочці легко відділяється і шапочку можна обчистити, як яйце. А в дощову погоду шапочка гриба стає слизькою, маслянистою. Тому цей гриб називається...?

(Маслюк)

5. Його добре видно здалеку. На високій білій ніжці, в червоній шапочці, покритій білими краплинками. Але якщо гриб не ховається під деревом, а сам запрошує грибника, то тут щось не те. Напевно, це отруйний гриб. Але топтати його не потрібно. Хай собі росте, а як постаріє, краї шапочки загнуться доверху і він перетвориться в блюдце на ніжці. Пройде дощ і у блюдечко потрапить вода. Але це вже буде не проста вода, а отрута. Якщо муха захоче напитися води, вона гине не встигнувши злетіти. Тому гриб назвали...?

(Мухомор)

6. Ім’я для нього не дуже підходить. Якщо гриб росте під сосною, шапочка його має колір соснової кори. А під ялиною росте гриб з шапочкою зовсім іншого кольору – зеленувато-синього. Якщо невпевнений – обріж ножем оранжеву ніжку. На зрізі виступить краплинка оранжевого соку. Спробуй язиком на смак, і відчуєш присмак смоли. Що це за гриб?

(Рижик)

7. А оцей навіть на гриб не схожий. Все у нього не так. По-перше, з’являється раніше інших, тільки сніг зійде. По-друге, у грибів добре видно шапочки і ніжки, а у нього все зрослось, не розумієш, де що. І все-таки це - перший їстівний гриб, що виріс цього року. А тому, що він такий смішний і зморщений, його назвали...?

(Зморшок)

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Дарина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
2984
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку