Положення про гурткову роботу

Про матеріал
Розробка положення про гурткову роботу в дитячому садочку по предмету англійська мова
Перегляд файлу

                                                                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО:

                                                                                                       педагогічною радою

                                                                                                       протокол №

                                                                                                       від            

 

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ГУРТОК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ                  ДОШКІЛЬНОГО ПІДРОЗДІЛУ «ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ № 5 ІНТЕГРАЛ » ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ  МІСКОЇ РАДИ

1. Загальні положення

1.1.         Гурткова робота в дошкільному навчальному закладі є додатковою організаційною формою освітнього процесу.

1.2.         Діяльність гуртка є однією з форм безкоштовної додаткової освіти в дошкільної освіти.

1.3.         Положення про гурткову роботу розглядається та схвалюється на педагогічній раді та затверджується наказом по дошкільньому підрозділу закладу .

2. Особливості гурткової робити:

   2.1.  Цілеспрямоване використання вільного часу для повноцінного розвитку потенційних можливостей дитини;

- свобода вибору профільного спрямування, напрямів діяльності та парціальної програми;

- творчий характер освітнього процесу, який здйснюється на основі додаткових освітніх та парціальних програм;

- співпраця, співтворчість, індивідуальний підхід до кожної дитини, педагога та батьків.

2.2.   Мета і основний зміст роботи гуртка з англійської мови;

  -- ознайомлення мовним матеріалом для вільного спілкування в усному   мовленні;

 -- ознайомлення з системою знань про культуру та традиції англомовних країн;

 -- формування комунікативних умінь: уміння слухати співрозмовника, реагувати на його мову, починати, підтримувати і завершувати розмову;

 -- формування особистості через залучення до культури і побуту іншого народу, через виховання доброзичливого, поважного ставлення до всіх людей та  норм поведінки в суспільстві;

 -- формування і розуміння значення іноземної мови в суспільстві, залучення вихованців до діалогу культур;

 -- виховання культури спілкування;

 -- розширення світогляду;

 -- виховання естетичного сприйняття пісенно-поетичного матеріалу;

 -- виховання толерантного ставлення до інших культур,

 -- розвиток позитивних якостей;

3. Основні напрями і форми діяльності гурткової роботи

3.1.         Основні напрями гурткової роботи:

  • навчити вихованців  здобувати знання, сформувати творчий підхід до використання знань на практиці;

• створити належні умови для реалізації вихованцем знань, враховуючи вікові й індивідуальні особливості кожної дитини;

• забезпечити гармонійний та різнобічний розвиток кожного вихованця;

• викликати у вихованців інтерес до вивчення англійської мови та

підтримувати його впродовж усього періоду навчання;

• актуалізувати в процесі навчання позитивні риси характеру, сприяти

формуванню культури спілкування, загальнолюдських моральних якостей;

• розвивати здібності до використання англійської мови як інструменту

спілкування в діалозі культур.

-  аналіз підвищення якості освіти засобами організації гурткової роботи.

3.2.         Основні форми гурткової роботи:

-         різновиди форм освітньої діяльності з дітьми дошкільного віку (спеціальні заняття, інтегрована освітня діяльність, ігри, самостійна творчість та індивідуальна робота);

-         різновиди співпраці з батьківською громадою з питань реалізації гурткової роботи.

4. Організація гурткової роботи

4.1.             Гурткова робота здійснюється на базі дошкільного підрозділу закладу освіти.

4.2.             Гурток об єднує до 24-30 дітей .

4.3.             Освітня діяльність в рамках реалізації гурткової роботи здійснюється під час організації життєдіяльності дітей в груповому приміщенні.

4.4.             В приміщенні, в якому здійснюється гурткова робота, створюється предметно-розвивальне середовище для інтенсивного розвитку дітей у відповідності до обраного виду діяльності.

4.5.             Зміст гурткової роботи відображають у річному плані роботи та узгоджують із  базовим компонентом дошкільної освіти.

4.6.             Діти, охоплені гуртковою роботою, виявляють добровільне бажання щодо участі в освітній діяльності.

4.7.             Гурткова робота проводиться відповідно до програми, затвердженої на засіданні педагогічної ради дошкільного підрозділу та плану роботи гуртка (затвердженого керівником).

4.8.             Час та періодичність проведення різновидів освітньої діяльності в рамках гурткової роботи визначається розкладом роботи гуртка та групи (затверджених наказом керівника дошкільного підрозділу освіти).

4.9.             Наповнюваність груп для гурткової роботи встановлюється керівником дошкільного підрозділу, залежно від профілю та можливостей організації навчально-виховного процесу.

4.10.             Діяльність гуртка здійснюється на безкоштовній основі.

4.11.        Ефективність діяльності гуртка оцінюється за результатами контролю з боку адміністрації  дошкільного підрозділу освіти, моніторинговими даними.

4.12.        Керівник гуртка звітує про перебіг гурткової роботи перед педагогічним колективом на педагогічній раді.

4.13.        Керівник  звітує про результати та досягнення гурткової роботи перед батьківською громадськістю.

  1. 5. Права та обов’язки педагога, який здійснює гурткову роботу

(Наказ Міністерства освіти і науки України від 17.10.2014 № 1183.

Лист Міністерства освіти і науки України «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» від 18.09.2014 №1/9-473.)

5.1.         Педагог, який здійснює гурткову роботу зобов’язаний:

- планувати, організовувати та здійснювати навчально-виховну, організаційно-масову роботу гуртка;

- здійснювати набір вихованців до гуртка на основі їх інтересів та потреб; забезпечувати збереження контингенту, обираючи індивідуальні маршрути розвитку дитини;

- виявляти здібності вихованців та сприяти їх розвитку;

- надавати практичну допомогу вихованцям в оволодінні вміннями та навичками з обраного виду діяльності;

- створювати безпечні умови організації освітньої діяльності;

- обирати ефективні форми, методи та засоби навчально-виховної роботи;

- надавати кваліфіковану консультаційну та практичну допомогу батькам дітей, охоплених гуртковою роботою;

- брати участь у роботі педагогічної ради  ;

- виконувати посадові інструкції, інструкції з охорони праці, правила внутрішнього трудового розпорядку  та інші правила;

- постійно підвищувати свій професійний рівень, займатись самоосвітою;

- звітувати перед педагогічним колективом про перебіг гурткової роботи у встановлені терміни;

- вести необхідну документацію за встановленою формою та забезпечувати її зберігання;

- забезпечувати збереження обладнання, устаткування, інвентарю.

5.2.          Педагог, який здійснює гурткову роботу має право:

- використовувати методики навчання і виховання, програми та посібники відповідно до напряму роботи гуртка;

- вносити пропозиції до плану роботи закладу;

- приймати участь у створенні відповідних умов здійснення гурткової роботи;

- брати участь у методичних об’єднаннях та науково-методичних заходах;

- поширювати досвід роботи  з гурткової роботи у методичних заходах різного рівня; публічно презентувати педагогічні ідеї, авторські напрацювання щодо організації гурткової роботи.

6. Складові організації гурткової роботи в закладі дошкільної освіти:

- Положення про гурткову роботу, схваленою педагогічною радою та затверджено керівником закладу дошкільної освіти;

- наказ « Про організацію гурткової роботи у закладі дошкільної роботи» ;

- робочі програми гуртків, схвалені на засіданні педагогічної ради;

- соціальне замовлення батьків (за підсумками анкетування);

- посадові обов язки педагога керівника гуртка;

- графік роботи керівника гуртка;

- письмові заяви, угоди з батьками;

- розклад занять гуртків;

- список дітей, для кожного окремо;

- план роботи гуртка;

- журнал планування та обліку роботи гуртка;

- картотека дидактичних ігор і методичних розробок;

- матеріали контролю за якістю та результативністю, роботи гурткової роботи, звіти;

 Перспективний план (сітка гурткових занять) розробляється на навчальний рік, затверджується завідувачем та керівником ЗДО

У ньому зазначаються дати проведення, тематика й основна мета занять. Календарно-тематичний план містить розробки занять на 1—2 тижні (з орієнтовного розрахунку — два заняття щотижня). Зазначаються тема, програмові завдання, обладнання, матеріал та хід кожного заняття. Робота гуртка планується на рік на початку навчального року, але в II півріччі можна провести корегування плану. Теми, які включені в план, можуть бути замінені в залежності від можливостей і здібностей дітей.

Робота гуртків припиняється під час літнього оздоровчого періоду.

З метою активізації роботи гуртків та забезпечення диференційованого підходу керівники можуть розробляти для вихованців індивідуальні завдання.