Положення про методичні об'єднання вчителів

Про матеріал
Методичне об'єднання– структурний підрозділ внутрішньої системи управління навчально-виховним процесом, який координує методичну, організаційну роботу вчителів одного або кількох близьких за змістом предметів.
Перегляд файлу

 СХВАЛЕНО                                                                                                               Затверджую

 Рішення педагогічної ради № 1                                                                                Директор     

 від  31 серпня  2023 року                                                                       

 

 ПОЛОЖЕННЯ

                про  предметні методичні об'єднання  

             педагогічних працівників

         Варварівського ліцею

 

1. Загальні положення

  1. Методичні  об'єд­нання (далі МО) вчителів-предметників ліцею  — це структурний підрозділ науково-методичної служби школи.
  2. МО створюється за наяв­ності не менше трьох учителів, які викладають один навчальний предмет. Можливе створення  предметних МО гумані­тарного, суспільно-гуманітарного, математично-природни­чого, ху­дожньо-естетичного, фізкультур­но-оздоровчого напрямів.
  3. Керівництво роботою МО здійснює голова, який призна­чається наказом по ліцею,  а за його відсутності — секретар МО.

1.4  МО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи  методичного об'єднан­ня узагальнюються у вигляді звітів.

1.5. Засідання МО проводяться 4-5 разів упродовж навчального року:

   Організаційне засідання, ви­вчення нормативної бази. (Ве­ресень)

Методична тема, вивчення ме­тодичних рекомендацій усіх рівнів. (Жовтень)

  • Методична тема, аналіз участі в І і II етапах предметних олімпіад, звіти про курсову перепідготовку, за календарний рік. (Лютий)
  • Творчі звіти вчителів, які ате­стуються. (Квітень)

1.6.  Загальний контроль за роботою МО здійснює заступник директора з НВР, який контролює окремий предмет або цикл предметів.

  1. Уся діяльність МО здійсню­ється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспек­тиву згідно з програмою розвитку ліцею та цим Положенням і пе­редбачає багатопланову та різно­манітну за змістом і формами ро­боту з метою забезпечення безпе­рервного зростання професійного рівня вчителів і реалізації науко­во-методичної проблеми ліцею.
  2. Зміст роботи МО має пе­реважно інформаційно-консуль­тативне, психолого-педагогічне, методичне, фахове спрямування.

1.9.  У своїй роботі методичні  об'єднання підзвітні  педагогічній раді ліцею.

2. Діяльність  методичного об'єднання спрямовується на виконання таких завдань:

  1. Вдосконалення науково-тео­ретичної, психолого-педагогічної, загально-дидактичної, методичної і фахової підготовки членів мето­дичного об'єднання з метою на­дання якісної базової і повної за­гальної середньої освіти.
  2. Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, пси­хологічного забезпечення вчителів.
  1. Вивчення, впровадження пер­спективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.

2.4.  Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю учасників освітнього процесу.

  1. Забезпечення засвоєння і впро­вадження найбільш ефективних технологій, методик і технік нав­чання та виховання здобувачів освіти.
  2. Конкретне відбиття загально-дидактичних, загально-педагогічних, психологічних положень сто­совно конкретного курсу, розділу, теми, уроку або виховного заходу.

3. Зміст та основні напрями діяльності МО

  1. Проведення проблемного ана­лізу результатів освітнього процесу.
  2. Подання пропозицій щодо зміни змісту та структури обов'яз­кових навчальних курсів, їхнього навчально-методичного забезпе­чення, корегування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних курсів.

3.3.  Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять педагоги до навчальних програм і які забезпечують засвоєння здобувачами освіти вимог Державних освітніх стандартів.

  1. Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації пе­дагогів.
  2. Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення за­своєння здобувачами освіти навчального ма­теріалу відповідно до Державних освітніх стандартів.
  3. Прийняття рішень про підго­товку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, ор­ганізація їхньої розробки та за­своєння.
  4. Розробка методичних реко­мендації для учасників освітнього процесу щодо найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці та відпочинку.
  5. Організація роботи диферен­ційованих методичних семінарів для різних груп учителів.
    1.   Діяльність методичного  об'єднання:
  • розробка та експертиза кон­цепції нових навчальних курсів як обов'язкових, так і додат­кових, відповідних навчальних програм, освітніх техно­логій і методик;
  • інтеграція нових навчальних програм у цілісну освітню програму ліцею;
  • обговорення, рецензування, опанування різних матеріалів, підготовлених на МО;
  • аналіз ходу та результатів інно­ваційної діяльності;
  • прогнозування необхідного науково-методичного забезпе­чення навчальної роботи за профілем;
  • проведення проблемного ана­лізу результатів нововведень, які безпосередньо ініціює МО;
  • подання пропозицій з поліп­шення науково-методичної ро­боти в ліцеї;
  • організація різних творчих кон­курсів;
  • організація роботи зі створен­ня та збагачення банків даних про перспективні нововведен­ня та інноваційні ідеї в межах своєї компетенції та за своїм профілем;
  • встановлення і розвиток твор­чих зв'язків і контактів з ана­логічними підрозділами інших навчальних закладів, ВНЗ, дослідника­ми в інтересах вдосконалення своєї роботи;
  • розробка методичного інстру­ментарію для встановлення ефективності нововведень, що проводяться, результатів досліджень.
  •  

3.10. Методичне  об'єднання має право:

  • подавати пропозиції щодо по­ліпшення освітнього  проце­су в ліцеї;
  • звертатись за консультаціями з проблем навчання та на­вчальної діяльності здобувачів освіти до за­ступника директора ліцею  НВР;
  • ставити питання про заохочен­ня своїх членів за успіхи в ро­боті, активну участь в інно­ваційній діяльності;
  • готувати свої пропозиції під час проведення атестації вчителів;
  • ставити питання про публіка­цію матеріалів про кращий досвід, накопичений у рамках методичного об'єднання;
  • рекомендувати своїм учасни­кам різні форми підвищення кваліфікації за межами ліцею.

 

 

 

 

 

 

 

СХВАЛЕНО                                                                                                            Затверджую

рішенням педради №1                                                                                           Директор

від 31.08.2023р.                                                                                      

Положення про керівника  методичного  об’єднання 

  1. Керівники  методич­них об'єд­нань, далі МО, обираються з числа найбільш досвідчених, ав­торитетних, творчо працюючих учителів членами предметної комісії і затверджуються наказом директора .
  2. Керівник  методич­ного об'єднання:
  1. Чітко і конкретно визначає зміст роботи МО відповідно до цілей і завдань методичної роботи закладу, визначених програмою його розвитку, науково-методич­ною проблемою, нормативною базою викладання предметів, ме­тодичними рекомендаціями всіх рівнів.
  2. Визначає пріоритетні напрями роботи, завдання МО, функ­ціональні обов'язки його членів; організовує практичну реалізацію змісту, напрямів і завдань МО.
  3. Складає план роботи  методичного об'єднання на навчальний рік на аналітико-діагностичній основі.
  4. Активізує і систематизує робо­ту МО, організовує науко­во-дослідницьку, експеримен­тальну, інноваційну роботу вчи­телів.
  5. Відповідає за ведення належ­ної ділової документації МО.
  6. Готує і проводить загальні засі­дання МО (4-5 разів на рік).
  7. Проводить щомісяця інфор­маційно-оперативні наради з чле­нами МО, присвячені різним аспектам його діяльності.
  8. Організовує взаємовідвідування уроків учителів, відвідує уроки.
  9. Організовує методичні вистав­ки, видавничу діяльність членів МО, участь учителів ліцею в районному  ярмарку педагогічних ідей, професій­них конкурсах «Учитель року», «Класний керівник року»,  тощо.
  10.   Забезпечує готовність  команд ліцею до участі в олімпіа­дах, конкурсах, учнівських кон­ференціях різних рівнів; прове­дення І етапу Всеукраїнської предметної олімпіади;
  11.   Збирає, аналізує і надає за­ступнику директора інформацію про результати проведених моніторингових контрольних робіт.
  12.   Керує організацією проведен­ня предметної  тижня.
  13.   Бере участь у вивченні стану викладання предмета, перевірках виконання навчальних програм, ведення учнівських зошитів, підготовці і проведенні педа­гогічних рад, нарад при директо­рові.
  14.  Проводить діагностику вчи­телів, здійснює її аналіз з метою корекції роботи МО;
  15. зЗа результатами роботи за рік подає аналітичний звіт заступни­ку директора закладу з НВР та визначає мету, завдання і зміст ді­яльності МО на наступний рік;

Перелік документації методичного об'єднання

  1. Наказ про створення  методичного об'єднан­ня або витяг з протоколу рішен­ня педради.
  2. Наказ про призначення керів­ника МО.
  3. Положення про методичне об'єднання, затверджене педагогічною  радою школи.
  4. Атестаційний лист керівника МО.
  5. План роботи МО на на­вчальний рік.
  6. Банк даних про вчителів: кіль­кісний і якісний склад МО (вік, освіта, спеціальність за ди­пломом, посада, педагогічний стаж роботи, рік атестації, вста­новлена кваліфікаційна кате­горія, педагогічне звання, дата проходження останньої курсової підготовки, нагороди, домашня адреса, телефон, методична проб­лема, над якою працює вчитель, фахова проблема).
  7. Графік проведення методич­них заходів  МО на рік.
  8. Перспективний план атестації вчителів.
  9. Графік проведення атестації на навчальний рік.
  10. Перспективний план курсової підготовки вчителів.
  11. Графік підвищення кваліфіка­ції на поточний навчальний рік, звіту про курсову підготовку.
  12. Графік проведення контроль­них робіт і тематичного оціню­вання учнів.
  13. Графік моніторингових контрольних робіт.
  14. Перспективний план вивчен­ня стану викладання предметів на 5 років.
  15. Графік вивчення стану викла­дання предметів у поточному на­вчальному році.
  16. Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів вчи­телями.
  17. Адреси перспективного педа­гогічного досвіду.
  18. Зведена діагностична карта вчителів (відомості про профе­сійні потреби і здобутки).
  19. План проведення і матеріали предметного тижня.
  20. Примірники навчальних про­грам, їх навчально-методичне за­безпечення.
  21. Програми факультативних курсів, спецкурсів, курсів за ви­бором учнів.
  22. План роботи з молодими і но­вими вчителями.
  23. Матеріали внутрішньоліцейного аналітичного контролю: ін­формаційні, аналітичні довідки, результати моніторингових дослі­джень рівня навченості учнів з предметів, діаграми результа­тивності участі учнів в предмет­них олімпіадах, інтелектуальних конкурсах, змаганнях.
  24. Протоколи засідань МО.
  25. Нормативні документи щодо викладання предметів.
  26. Методичні рекомендації всіх рівнів.
  27. Рекомендації МО, окремих учителів.
  28. Картотека перспективного пе­дагогічного досвіду членів МО.
  29. Друковані роботи членів МО(якщо такі є).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сіміненко Олена Євгенівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 січня
Переглядів
3072
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку