Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Форми подання алгоритмів

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Форми подання алгоритмів" Ціль: розрізняти вказівки від речень, що не є вказівками, об’єкти та події; пояснювати зв’язок системи вказівок алгоритму та їх виконавця; виявляти випадки, коли виконавець не може виконати алгоритм, вказівку; роль планування в житті, зокрема при навчанні.
Перегляд файлу

 

6-A_______  6-Б ________ 6-В _______

 

Тема.  ПОНЯТТЯ АЛГОРИТМУ. ВИКОНАВЦІ АЛГОРИТМІВ.
ФОРМИ  ПОДАННЯ  АЛГОРИТМІВ

Мета навчальна: сформувати уявлення про такі поняття вказівка, алгоритм, виконавець алгоритму, система вказівок виконавця, середовище виконання алгоритму, форми подання алгоритму. Навчити:

  • розрізняти вказівки від речень, що не є вказівками, об’єкти та події;
  • пояснювати зв’язок системи вказівок алгоритму та їх виконавця;
  • виявляти випадки, коли виконавець не може виконати алгоритм, вказівку;
  • роль планування в житті, зокрема при навчанні.

розвивальна: розвивати логічне мислення на основі спостережень, порівнянь, усвідомлення отриманого матеріалу; продовжувати розвивати навички роботи з інформаційними технологіями. Подавати приклади:

  • виконавців алгоритмів та систем вказівок виконавців алгоритмів;
  • алгоритмів із життя;
  • структури слідування в алгоритмах із життя та навчальної діяльності;
  • використання планів виконання завдання;
  • об’єктів і подій, пов’язаних з ними.

Визначати: виконавців алгоритму та прості вказівки виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.

виховна: стимулювати інтерес до предмету, пізнавальну активність, акуратність, терпимість та інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Структура уроку

  1. Організаційний етап.
  2. Перевірка домашнього завдання
  3. Актуалізація опорних знань.
  4. Мотивація навчальної діяльності
  5. Оголошення теми, мети, завдань уроку
  6. Вивчення нового матеріалу.
  7. Закріплення вивченого матеріалу.
  8. Фізкультхвилинка.
  9. Робота за комп'ютером.
  10. Домашнє завдання.
  11. Підбиття підсумків уроку.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

IV. Мотивація навчальної діяльності

Люди щоденно користуються різноманітними правилами, інструкціями, рецептами, що складаються з певної послідовності вказівок, алгоритмів. Деякі з них настільки увійшли до нашого життя, що ми виконуємо їх, майже не замислюючись. Алгоритм розв’язання будь якої задачі може бути поданий по-різному. Якщо ви тренуєте собаку, команди подаєте усно. Якщо потрібно пояснити іншій людині, як проїхати до центру міста, можна описати маршрут словесно або намалювати схему на папері. Можна скористатися жестами. Алгоритм для комп’ютера складають спеціальною мовою програмування. На цьому уроці ми ознайомимося з поняттям алгоритму, виконавцем алгоритму та формами подання алгоритмів

V. Оголошення теми, мети, завдань уроку

VI. Вивчення нового матеріалу.

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Алгоритм  це запис скінченої послідовності вказівок, виконання яких призводить до розв'язання певної задачі.

Виконавець (алгоритму) це жива істота (людина або тварина) або автоматичний пристрій (робот, електронна обчислювальна машина тощо), спроможна діяти відповідно з алгоритмом.

Система вказівок виконавця  це множина (сукупність) всіх вказівок, які може виконувати даний виконавець.

Словесна форма подання алгоритму запис алгоритму у вигляді послідовності команд, кожна з яких має свій порядковий номер і записана мовою людською спілкування, наприклад, українською. Допустимі вставки — математичні формули.

Графічна форма подання алгоритму  подання алгоритму блок-схемою. У цьому випадку кожну вказівку записують у зображенні геометричної фігури (блоці) певного вигляду. Блоки з’єднують між собою стрілками, які вказують напрям переходу до виконання наступної вказівки.

Робота з підручником: § 3.

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

Подайте приклади речень, які є вказівками.

  1. Подайте приклади речень, які не є вказівками.
  2. Що таке алгоритм? Подайте приклади з лінійною структурою.
  3. Що таке виконавець?
  4. Що таке система вказівок виконавця?
  5. Що таке середовище виконання?
  6. Поясніть відмінність між словесною та графічною формами подання алгоритму.

VIIІ. Фізкультхвилинка.

Гімнастика для очей. Використання навчальної презентації

ІХ. Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

 

Х. Домашнє завдання

Підручник ст. 22-24

ХІ. Підсумки уроку

Під час уроку я

  дізнався...

  зрозумів...

  навчився...

2. Найбільше мені сподобалося...

3. На уроках найкраще в мене виходило...

4.  Я мав (-ла) труднощі з...

 

1

 

docx
Додано
2 жовтня 2022
Переглядів
4606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку