ТЕМА: Понятття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення.
МЕТА: навчальна: ознайомити учнів з інформаційною системою; поняттям, призначенням і класифікацією систем управління базами даних; дати поняття комп’ютерної бази даних, моделі даних;
виховна: виховати в учнів прагнення працювати і вдосконалювати свої знання в певній галузі;
розвиваюча: розвивати любов і самоосвіту.
ТИП УРОКУ: урок вивчення нового матеріалу.
ОБЛАДНАННЯ: підручники, зошити.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.
Привітання. Перевірка присутності. Перевірка підготовки робочого місця до заняття.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Бліц – опитування.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
1.Слово вчителя.
Необхідність пошуку потрібної інформації у людини виникає повсякчас, незалежно від сфери її професійних інтересів: з якої платформи відправляється потяг на Тернопіль, як приготувати вареники з вишнями, яку будову має молекула води, скільки днів тривала Друга світова війна тощо. Відповіді на частину з цих питань людина може отримати зі своєї пам’яті, для отримання інших необхідно звернутися до інформаційної системи залізничного вокзалу, переглянути кулінарну книгу, довідник з фізики, історії. Для полегшення пошуку потрібної інформації людство придумало багато засобів – універсальні енциклопедії, довідники, словники, довідкові бюро та інформаційні табло та ін.
2. Опитування.
IV. ФОРМУВАННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Розповідь - пояснення учителя.
Обсяги повідомлень, які накопичувало людство невпинно зростають. Сьогодні бібліотеки вражають обсягами даних. Учені запевняють, що зберігання великих обсягів даних виправдано тільки за умови, якщо пошук потрібних даних здійснювати швидко і подаються вони в доступній для розуміння формі. Ці умови забезпечують сучасні технології зберігання даних. Основою цих технологій є комп’ютеризовані бази даних.
Бази даних – це впорядкований за певними правилами набір взаємопов’язаних даних.
2. Короткий запис конспекту уроку
- поняття БД;
- поняття сутності, моделі «сутність - зв’язок»;
3. Робота з підручником (& 3.1, розгляд і аналіз рис. 3.2, рис. 3.3).
4. Робота з таблицею (таблиця 3.1 – ознайомлення з основними елементами графічного подання моделі «сутність-зв’язок», ст..132).
VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
VII. ЗАКРІПЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.
Робота з підручником.
1. Ст.. 133 – відповідаємо на питання.
2. Виконуємо завдання 1.
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
Обговорення.
Підбиття підсумків уроку та виставлення оцінок.
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
& 3.1 вивчити, виконати завдання 2 на ст.. 134.