Поняття форуму. Спілкування в чатах. Етикет інтерактивного спілкування

Про матеріал
Навчальна дисципліна: Інформатика Тема заняття: Поняття форуму. Реєстрація на форумі та участь в обговореннях. Спілкування в чатах. Етикет інтерактивного спілкування
Перегляд файлу

Навчальна дисципліна: Інформатика

Тема заняття: Поняття форуму. Реєстрація на форумі та участь в обговореннях. Спілкування в чатах. Етикет інтерактивного спілкування

Мета заняття:

  •                 ознайомити студентів принципами функціонування електронної пошти, робота з електронною поштою, спілкування в чатах, інтерактивне спілкування;
  •                 виховувати інформаційну культуру, уважність, охайність, дисциплінованість, вміння шукати вихід з тяжких ситуацій;
  •                 розвивати пізнавальні інтереси, вміння самостійно працювати з літературою та конспектувати необхідний матеріал.

Вид заняття – комбіноване заняття.

Методи проведення заняття – пояснювально-ілюстративний в поєднані з евристичною бесідою.

Хід заняття

  1.               Організаційна частина (перевірка наявності студентів, чергових, готовності студентів до заняття).
  2.               Повідомлення теми, мети і завдання заняття. Мотивація теми.

Уміння грамотно працювати з поштою через веб-інтерфейс та швидко орієнтуватися на сторінках незнайомих веб-сервісів — обов’язкова умова сьогодення.

  1.               Ознайомлення з коротким змістом матеріалу.
  2.               Основна частина.

Теоретичний матеріал

Поняття форуму

 Обговорення певної теми групою співрозмовників, які знаходяться на значній відстані один від одного, називають телеконференцією. Можливості для проведення таких тематичних обговорень надають різні служби Інтернету: групи новин, електронна пошта, в тому числі й служба форумів.

Форум — це довготривалі (постійно діючі) телеконференції, в ході яких співрозмовники надсилають і читають текстові повідомлення в зручний для них час.

Форумом також називають службу Інтернету, що призначена для організації довготривалих телеконференцій, доступ до ресурсів якої можна отримати, використовуючи веб-інтерфейс.

 При користуванні послугами цієї служби говорять про спілкування на форумі.

Для організації форумів можуть створюватися спеціальні веб-сайти. Наприклад, на сайті Domivka.net (http://www.domivka.net/forum) організований форум для тих, хто любить спілкуватися українською, на сайті Aquaforura (http://aquaforum.iciev.ua) - український форум акваріумістів, на сайті ЛітФорум (http://www.litforum.net.ua) - літературний форум.

Для організації форуму може бути надана частина сайта. У такому ви­падку тематика форуму, як правило, відповідає тематиці веб-сайта. Так, форуми на сайтах шкіл найчастіше присвячені обговоренню різних пи­тань шкільного життя, на веб-сайтах музичних груп або виконавців - об­говоренню їхньої музичної творчості, на сайтах міських адміністрацій - проблемам міського життя тощо.

 Для пошуку форумів, на яких обговорюють цікаві для вас питання, можна скористатися тематичними каталогами або пошуковими системами.

Форуми здебільшого мають таку структуру: одна або кілька категорій, які поділяються на розділи, розділи можуть містити підрозділи і т. д. У розділах або підрозділах визначаються теми, в яких користувачі можуть залишати повідомлення.

 Обговорення окремих тем можуть продовжуватися місяцями і роками. Тому на багатьох форумах реалізована можливість пошуку повідомлення, у базі даних.

Права користувачів на форумах розрізняються. Так користувачі з правами адміністраторів (як правило, власники сайту або призначені ними особи) створюють категорії, розділи та підрозділи форуму. Крім того, адміністратори форуму мають можливість редагувати і видаляти пові­домлення, встановлювати права для інших користувачів, присвоювати звання або титули учасникам форуму за активну участь в обговореннях. Користувачі, яким надані права модераторів (англ. moderator - арбітр, голова зборів), слідкують за дотриманням теми обговорення та контролюють виконання правил спілкування на форумі.

Коли користувач уперше потрапляє на форум, йому надається статус Гість (Відвідувач). На всіх відкритих форумах Гість може переглядати повідомлення, але для того щоб узяти участь в обговореннях, більшість форумів вимагають реєстрацію. Щоб мати право запропонувати нову тему для обговорення, реєстрація обов'язкова. Для зручності надання прав ко­ристувачам форуму адміністратори об'єднують учасників у групи. Права, визначені для групи, автоматично розповсюджуються на всіх її членів. На багатьох форумах за замовчуванням створюються групи Користувачі, Друзі, Перевірені та ін., для яких наперед визначені права. Щойно зареє­стровані учасники автоматично включаються в групу Користувачі.

Існують закриті форуми, доступ до яких визначається адміністрато­ром індивідуально для кожного користувача. На деяких форумах частина розділів може бути відкритою, а частина - закритою для більшості відвідувачів.

 J0309710Форуми одержали свою назву за назвою головної міської площі Давнього Риму. На цій площі розміщувався ринок, постійно збиралося багато людей. Вони спілкувалися на різноманітні теми, обговорювали новини міста. Пізніше на ній з'явилась курія - місце засідань Сенату та коміції - місце народних зборів. Схоже призначення мають і тематичні Інтернет-форуми.

 На кожному форумі визначені правила для учасників. Вони стосуються процедури реєстрації, порядку поведінки на форумі, публікації пові­домлень і стосунків між користувачами та адміністрацією форуму. Пра­вила встановлюються для забезпечення ділових та доброзичливих умов

Порушенням правил, наприклад, вважаються повідомлення, що виходять за межі теми обговорення, їх позначають офтопік (англ. off topic – за межами теми). Порушеннями вважаються надсилання однакових повідомлень у різні теми одного чи різних розділів, а також повідомлень, які не мають сенсу, - флуду (англ. flood - повінь; a flood of words - потік слів). Неприпустимі на форумах образи на адресу когось із учасників або провокації конфліктів - флейм (англ. flame - полум'я, пристрасть; to fan the flame - розпалювати пристрасті). Особи, які цілеспрямовано намага­ються спровокувати конфлікти між учасниками форуму, отримали назву тролі (швед, trvll - злобні істоти в скандинавській міфології).

При порушенні правил форуму адміністратори або модератори можуть відредагувати повідомлення, перемістити повідомлення у відповідну тему або в розділ Офтопік, видалити повідомлення а форуму, висловити зауваження учаснику, обмежити його права, тимчасово або остаточно заблокувати доступ учасника до форуму. При цьому вживають терміни: бан (англ.. ban – забороняти, оголошувати поза законом) – покарання за порушення, забанити - накласти бан на порушника.

 J0309710Поняття бан вживається в комунікаційних службах Інтернету, які можуть використовуватися для проведення телеконференцій. Слово бан у Речі Посполитій означало вигнання з королівства за рішенням суду, подібне значення воно має і в наш час. У сучасному Інтернеті навіть з'явився термін банхаммер (англ. ban hammer - молот заборони) як умовне позначення інструмента, що призначений для накладання бану.

 Спілкування в чатах

 Чат (англ. chat - дружня розмова, бесіда, балачки) - це теле-конференція, що відбувається в реальному часі.

Чатом також називають службу Інтернету, що призначена для організації спілкування групи користувачів у режимі реального часу.

При користуванні цією службою говорять про спілкування в чаті.

 Чат, організований на веб-сайті, називається веб-чатом.

POZMOBA - Народний чат (http://www.rozmova.in.ua). Для пошуку чату можна скористатися засобами пошукових служб.

Іншою можливістю є організація чатів з використанням спеціального програмного забезпечення, наприклад програм миттєвого обміну повідомленнями.

 Спілкування у веб-чаті здійснюється в одній або кількох кімнатах для розмов (англ. chatrooms). Це віртуальний простір, в якому здійснюється обмін повідомленнями на різні теми або взагалі без визначеної тематики.

Наприклад, у чаті на сайті Чат Просточат - Український ЧАТ (http://prostochat.org.ua) створено дві кімнати - Головна кімната та Кімната знайомств, на сайті Розмова (http://chat.kremeiichug.ua/voc.php) -п'ять кімнат для спілкування.

Кімнати мають імена, які окреслюють основну тему спілкування. Вибір кімнати користувачем може здійснюватися за колом інтересів, віком, місцем проживання тощо.

 У веб-чаті вибрати для себе іншу групу співрозмовників, крім відвідува­чів певної кімнати, неможливо. Використовуючи спеціальне програмне за­безпечення, наприклад програми миттєвого обміну повідомленнями, можна проводити текстові або голосові чати, самостійно обираючи співрозмовників.

Для проведення персонального чату можна, наприклад, використову­вати програму миттєвого обміну повідомленнями Skype. Таке обговорення є чатом з двома учасниками.

Для організації чату з кількома користувачами з вашого списку кон­тактів можна вибрати групу імен у списку контактів.

Якщо учасників чату вибрано не більше чотирьох, то у верхній частині Області повідомлень відобразяться їхні аватари та імена, в іншому випадку - тільки імена. Після надсилання текстового повідомлення його отримають усі користувачі, об'єднані в групу. Повідомлення, надіслані членами групи, будуть відображатися в кожного в Області показу повідомлень.

У ході обміну текстовими повідомленнями до обговорення можна залучити інших користувачів. Для цього потрібно вибором кнопки Додати людей у цю групову розмову, у верхній частині області повідомлень тих, кого ви хочете залучити до чату. Вибраним користувачам будуть надіслані всі повідомлення поточного сеансу чату, і вони зможуть брати участь у подальших обговореннях.

У текстовому чаті, організованому з використанням програми Skype, можуть брати участь до ста осіб.

Етикет інтерактивного спілкування

 Для того щоб спілкування в Інтернеті було для всіх приємним і корисним, необхідно дотримуватися правил етикету (франц. etiquette - ярлик, етикетка, порядок проведення церемонії). Що неприпустимо в традиційному спілкуванні - неприпустимо й у мережі. Ці правила розповсюджуються на спілкування в службах миттєвого обміну повідомленнями, на форумах та в чатах.

 *   Вітайтеся зі своїм співрозмовником на початку спілкування. Якщо спілкуєтеся з незнайомою людиною - назвіть себе. Дякуйте за допо­могу. Перепрошуйте за незручності,

*   Намагайтеся не припускатися граматичних помилок у ваших текстових повідомленнях - це ознака поваги до себе і співрозмовників.

*   Намагайтеся чітко та лаконічно висловлювати ваші думки, щоб спів­розмовнику не доводилося перечитувати ваше повідомлення кілька разів і перепитувати вас.

*   Якщо ви не отримали відповіді на важливе для вас повідомлення, не соромтеся звернутися до співрозмовника повторно. Можливо, ваше повідомлення випадково загубилося. Але враховуйте, що, можливо, людині потрібен час, щоб обміркувати ваше повідомлення та підготу­вати відповідь на нього.

*   Якщо вас зацікавив певний матеріал в Інтернеті та ви бажаєте обгово­рити його, надсилайте гіперпосилання з коротким описом змісту ма­теріалу.

*   Відповідайте на отримані повідомлення, не ігноруйте співрозмовни­ків. Відповідь не обов'язково повинна бути великою, достатньо одного слова, щоб людина зрозуміла, що її почули.

*   Якщо одне повідомлення містить кілька запитань, дайте відповідь на

*   Якщо ви бажаєте поспілкуватися з кимось у режимі реального часу, запитайте в співрозмовника, чи має він на це вільний час. Не кожний співрозмовник може бути доброзичливо налаштований відносно вас. Ігноруйте негативно налаштовану особу, щоб не створю­вати ситуацію конфлікту. Але будьте й самі стриманими, терплячими та уважними, щоб не образити людину.

 Соціальні мережні сервіси

Останнім часом швидко розвиваються сервіси Інтернету, які засновані на технологіях Веб 2.0 та спрямовані на створення мережних спільнот. Такі сервіси отримали назву соціальних. Їхнім призначенням є створення умов для організації спільної діяльності в Інтернеті:

пошуку даних у мережі - соціальні пошукові системи, наприклад, Флексум (http://flexum.ru). Swlcki (http://www.swicki.com).

створення колективних каталогів посилань - народні класифікатори або служби соціальних закладок, наприклад, БобрДобр (http://www.bobrdobr.ru), Делішес (http://del.icio.us).

спільної розробки нових інформаційних матеріалів - вікі-проекти, наприклад, ВікіОсвіта (http://www.eduwiki.uran.net.ua), Вікіпедія (http://uk.wikipedia.org), системи керування контентом, наприклад, Joomla (http://joomlaportal.ru), он-лайн офіси, наприклад, ThlnkFree Office Online (http://member.thinktree.com),

зберігання документів різних видів для спільного користування – соціальні медіа-сховища, наприклад, он-лайн фотоальбом Filokr (http://www.flickrcom), он-лайн редактор презентацій Слайд Шаре (http://www.slideshare.net),

організації спільної проектної діяльності - органайзери або менеджери проектів, наприклад, Organizeit.ru (http://www.organizeit.ru), Memos.ru (http://www.memos.ru), ZohoProject (http://projects.zoho.com).

Індивідуального та колективного планування - он-лайн календарі, наприклад, Календар Google (http://www.google.com/calencjar), ЗО boxes (http://www.30boxes.com),

спілкування - ресурси соціальних мереж Connect.ua (http://connect.ua), PROFEO (http://www.profeo.ua), В Контакте (http://vkontakte.ru), Одноклассники.ги (http://odnoklassniki.ru). Мой Мир®таіІ.ги (http://my.mail.ru).

 Одним із видів соціальних сервісів є сервіс мережних щоденників - блогів (ангп. web log - мережний журнал). Блоги створюються для висловлення своїх думок, свого ставлення до тих чи інших подій. При цьому кожен користувач Інтернету може залишити свій коментар на повідомлення у блозі, якщо це дозволено блогером - власником блогу. Блоги можна створити на сайтах Вlog.net.ua (http://Dlog.net.ua), Блоги®Mall.Ru (http://blogs.mail.ru), Blogger (http://bloоger.com) та ін.

 Подальшим розвитком ідеї блогів стало створення мережі мікроблогів Twitter (англ. tweet - щебетати, базікати) (http://twitter.com). Повідомлення у мережу Twitter можна надсилати, використовуючи веб-інтерфейс, програми-клієнти або SMS. Унаслідок простоти надси­лання повідомлень і швидкості розповсюдження новин мережу Twitter називають новим видом ЗМІ, а деякі періодичні видання мають своє представництво у цій мережі.

 Інтерактивне спілкування

Інтерактивне спілкування – це обмін повідомленнями в режимі реального часу.
В залежності від програм спілкування може виконуватися шляхом передавання голосу, відео зображення чи тексту. Для участі в голосовій конференції необхідно мати мікрофон і динаміки, для відео конференції – ще й відеокамеру.

Для функціонування повноцінного інтерактивного спілкування необхідні наступні компоненти:

  •                  Сервер – програма, яка приймає повідомлення від клієнта, обробляє інформацію в ньому і відправляє їх за потрібною адресою. Працює на віддаленому комп’ютері в мережі.
  •                  Клієнт – програма, яка відправляє повідомлення на сервер для інших абонентів та приймає повідомлення від них. Працює на локальному комп’ютері кожного співбесідника.
  •                  Мережа – середовище, в якому передаються повідомлення. Це може бути, наприклад, Інтернет або локальна мережа на основі протоколу TCP/IP

Основні види інтерактивного спілкування:

Інтернет-пейджер – це програма для інтерактивного спілкування двох користувачів.

http://kabinet-info.narod.ru/pages/materialy/ganna/pages/img/11.gifВ 1996 році чотири ізраїльських програмісти створили компанію Mirabilis, за допомогою якої була створена служба ICQ (I Seek You). Служба забезпечує визначення факту перебування користувача в мережі в даний момент, встановлення з’єднання з ним, відправлення та отримання повідомлень і файлів тощо.

Найпопулярнішими програмами-клієнтами в службі ICQ є:

  •                  ICQ
  •                  ICQ Lite
  •                  Miranda

http://kabinet-info.narod.ru/pages/materialy/ganna/pages/img/12.gifЧат (chat – розмова, бесіда) – інтерактивне спілкування декількох осіб.

Служба IRC (Internet Relay Chat – почергова розмова в Інтернет) забезпечує спілкування користувачів у рамках обраного каналу. Усі повідомлення, відправлені до каналу, відразу ж на ньому й відображаються.

Найпопулярнішими програмами-клієнтами в службі IRC є:

  • mIRC
  • Microsoft Chat

При участі в інтерактивному спілкуванні слід дотримуватись таких правил: http://kabinet-info.narod.ru/pages/materialy/ganna/pages/img/13.gif

  •                  Будьте ввічливі.
  •                  Пишіть коротко.
  •                  Не «кричіть» великими літерами.
  •                  Не повідомляйте про себе конфіденційну інформацію.
  •                  Не погоджуйтесь на особисті зустрічі.

Intranet Chat – це програма для створення чату в локальній мережі.

VI. Формування вмінь і навичок

Практична робота № 8 «Електронне листування через веб-інтерфейс» Інструктаж із техніки безпеки. Інструктивна картка 1. Створіть новий документ у текстовому процесорі Microsoft Word. 2. Зареєструйте поштову скриньку на одному із популярних вебСервісів. Для всіх пунктів реєстрації створіть скріншоти та збережіть їх у текстовому документі. 3. Увійдіть до веб-інтерфейсу своєї поштової скриньки. 4. Дослідіть роботу веб-інтерфейсу. 5. Надіслати листа на адресу особистої поштової скриньки вчителя (вказану вчителем), у темі листа вкажіть «Практична робота. «Веб-інтерфейс»», а в листі, окрім привітання вказжіть своє прізвище та ім’я, школу, клас, групу. 6. Перевірте поштову скриньку на наявність непрочитаних листів. Відкрийте та прочитати лист від учителя. Скіншот відкритого листа Збережіть в текстовому документі. 7. Коректно завершіть роботу з поштовим веб-сервісом та закрийте браузер. 8. Збережіть текстовий документ (С:\10А(Б…)\Електронна пошта\Email_Прізвище.doc).

VII. узагальнення вивченого матеріалу

Експрес-опитування

1. Що таке електронна пошта? 2. Які способи доступу до електронної пошти ви знаєте? 3. Що таке веб-інтерфейс? 4. Який вигляд має електронна поштова адреса? Наведіть приклади. 5. Назвіть найпопулярніші безкоштовні поштові Сервіси. 6. Чим відрізняється електронна пошта від інших служб доставки повідомлень? 7. Поясніть переваги електронної пошти над звичайною. 8. Де розміщується електронна скринька? 9. Що таке SMTP, POP3? 10. Вкажіть переваги протоколу IMAP над POP3. VIII. Підбиття підсумків уроку Коментоване оцінювання роботи учнів на уроці.

Контрольні питання по темі

1.     Повідомлення яких видів можуть передаватися ІМ-службами?

2.     Опишіть основні функції програм обміну миттєвими повідомленнями.

3.     Що таке форум?

4.     Кого називають адміністраторами, модераторами форумів?

5.     Що таке чат?

6.     Що таке офтопік, флуд, флейм?

7.     Основні правила етикету інтерактивного спілкування.

 

Домашнє завдання

Верлань А.Ф., Апатова Н.В. «Інформатика» пункт 1.9

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
4176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку