Поняття комп’ютерної графіки.

Про матеріал
Урок використовується для вивчення теми "Поняття комп’ютерної графіки" в 9 класі.
Перегляд файлу

Урок  № 39. Поняття комп’ютерної графіки.

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття комп’ютерна графіка, знання про основні поняття растрової та векторної графіки;
  • розвивальна: розвивати дослідницькі навички, логічне мислення, уміння самоорганізації навчальної діяльності;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру та сприяти розширенню кругозору учнів.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, графічний редактор.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

Із розвитком інформаційних технологій комп’ютерна графіка набула поширення в  усьому світі. Сьогодні вона застосовується в  різних сферах  людської діяльності: на виробництві, в науці, медицині, рекламі, поліграфії та ін. Вам добре відомі здобутки комп’ютерної графіки, наприклад, у  створенні спецэфектів у кіноіндустрії, комп’ютерних іграх тощо. Вивчаючи цей розділ, ви дізнаєтесь багато нового про комп’ютерну графіку, навчитеся створювати зображення за допомогою векторного графічного редактора.

III. Сприйняття та усвідомлення нового матеріал

Комп'ютерна графіка (машинна, цифрова графіка) - область діяльності, в якій комп'ютери використовуються як інструмент для створення зображень, а також для обробки візуальної інформації, отриманої з реального світу. Також комп'ютерною графікою називають і результат цієї діяльності.

Області застосування цифрової графіки

Наукова графіка - перші комп'ютери використовувалися лише для вирішення наукових і виробничих завдань. Щоб краще уявити отримані результати, проводилася їх графічна обробка, будувалися графіки, діаграми, креслення розрахованих конструкцій. Перші графіки на машині отримували в режимі символьної друку. Потім з'явилися спеціальні пристрої - графопостроители (плоттери) для викреслювання креслень і графіків чорнильним пером на папері. Сучасна наукова комп'ютерна графіка дає можливість проводити обчислювальні експерименти з наочним представленням їх результатів.

Ділова графіка - область комп'ютерної графіки, призначена для наочного представлення різних показників роботи установ. Планові показники, звітна документація, статистичні зведення - для них за допомогою комп'ютерної графіки створюються ілюстративні матеріали. Програмні засоби ділової графіки включаються до складу електронних таблиць.

Конструкторська графіка використовується в роботі інженерів-конструкторів, архітекторів, винахідників нової техніки. Цей вид комп'ютерної графіки є обов'язковим елементом САПР (систем автоматизації проектування). Засобами конструкторської графіки можна отримувати як плоскі зображення (проекції, перетини), так і просторові тривимірні зображення.

Ілюстративна графіка - малювання, креслення, моделювання на екрані комп'ютера. Пакети ілюстративної графіки відносяться до прикладного програмного забезпечення загального призначення. Програмні засоби ілюстративної графіки називаються графічними редакторами.

Художня і рекламна графіка популярна багато в чому завдяки розвитку фотографії, реклами і телебачення. За допомогою комп'ютера створюються друковані матеріали, різного роду рекламна продукція, мультфільми, комп'ютерні ігри, інтерактивні і відеоуроки, слайд- і відеопрезентації. Крім графічних редакторів, для цих цілей використовуються графічні пакети, що вимагають великих ресурсів комп'ютера по швидкодії і пам'яті. Відмінною рисою цих графічних пакетів є можливість створення реалістичних зображень і рухомих картинок. Отримання малюнків тривимірних об'єктів, їх повороти, наближення, видалення, деформації пов'язані з великим обсягом обчислень. Передача освітленості об'єкта в залежності від положення джерела світла, розташування тіней, фактури поверхні потребує розрахунків, що враховують закони оптики.

Комп'ютерна анімація - створення рухомих зображень. Художник створює на екрані малюнки початкового і кінцевого положення рухомих об'єктів, всі проміжні стану розраховує і зображує комп'ютер, виконуючи розрахунки, що спираються на математичний опис даного виду руху. Отримані малюнки, що виводяться послідовно на екран з певною частотою, створюють ілюзію руху.

Мультимедіа - об'єднання високоякісного зображення на екрані комп'ютера із звуковим супроводом. Найбільшого поширення системи мультимедіа отримали в галузі навчання, реклами, розваг.

Наукова робота. Комп'ютерна графіка є також однією з областей наукової діяльності. В області комп'ютерної графіки захищаються дисертації, а також проводяться різні конференції. На факультеті обчислювальної математики і кібернетики (ВМиК) МДУ ім. М. В. Ломоносова діє лабораторія комп'ютерної графіки.

Види комп'ютерної графіки

За способами завдання зображень комп'ютерну графіку можна розділити на категорії. Три основних категорії - растрова, векторна і тривимірна графіка.

Двовимірна графіка (2D - від англ. Two dimensions - два виміри) - це зображення на площині, що має довжину і ширину. Двовимірна комп'ютерна графіка класифікується за типом представлення графічної інформації та наступними з нього алгоритмами обробки зображень. Зазвичай комп'ютерну графіку розділяють на векторну і растрову, хоча обособляют ще й фрактальний [3] тип представлення зображень.

У растровій графіці всяке зображення розглядається як сукупність точок різного кольору. У векторній графіці зображення є сукупністю простих елементів: прямих ліній, дуг, кіл, еліпсів, прямокутників, закрасок та ін., Які називаються графічними примітивами.

  •             Примітив (графічний примітив) - найпростіша геометрична фігура.
  •             Векторний редактор - програма для створення і редагування векторних зображень.
  •             Фрактал (від лат. Fractus - що складається з фрагментів) - структура, що формується з нерегулярних окремих елементів, які подібні цілого. Описати такий об'єкт можна всього лише декількома математичними рівняннями.

 

Робота в групах по картках (1-в створити онлайн текстовий документ який буде містити таблицю «Недоліки і переваги растрової графіки», 2 - в текстовому редакторі Word створити таблицю «Недоліки і переваги векторної графіки», 3- підготувати презентацію онлайн «3-D графіка», 4- підготувати презентацію «Фрактальна  графіка», 5- підготувати презентацію про напрямки в малюванні «зентангл» та «дудлінг»)

Представники груп доповідають про своє дослідження.

 

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером (індивідуальна)

Створити малюнок (на вибір) за зразком  в Draw (пояснення вчителя).

Особливості побудови й опрацювання векторних зображень » storinka ...

IV. Підбиття підсумків уроку

Розв’язати кросворд онлайн.

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 8.1 ст. 209-213

ІХ Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
26 серпня 2020
Переглядів
1430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку