Урок №23 Поняття мови програмування |
|
Урок 23. Поняття мови програмування. Складові мови програмування.
Цілі:
формування поняття мови програмування, складових мови програмування;
формування ключових компетентностей:
Предметні ІКТ-компетентності учнів виявляються в:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне обговорення понять: програма, мови програмування, система програмування.
Мови програмування — це алгоритмічні мови, призначені для опису алгоритмів, що орієнтовані для виконання на комп’ютері, або система позначень для точного опису алгоритму, який треба виконати за допомогою комп’ютера. Мова програмування, як і будь-яка інша мова, являє собою набір символів (алфавіт), систему правил складання базових конструкцій мови (синтаксис) та правила тлумачення мовних конструкцій (семантика). Ця система позначень і правил призначена для одноманітного і точного запису алгоритму. Алфавіт, синтаксис і семантика — три основні складові мов програмування, як і звичайних мов спілкування у світі.
Мова програмування (англ. Programming language) — це штучна мова, створена для передачі команд машинам, зокрема комп’ютерам. Мови програмування використовуються для створення програм, які контролюють поведінку машин, та для запису алгоритмів.
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Прийнято вважати, що зараз існує 2795 мов і близько 3-х тисяч діалектів. Тому природна мова не може служити ідеальним засобом для спілкування з обчислювальною машиною. Для спілкування з комп’ютером потрібна мова, близька за своєю точністю і однозначністю до мови математики і в той же час зрозуміла більшості людей після навчання. На противагу природним мовам, які виникли стихійно, природним шляхом, існує цілий ряд мов, створених для певних цілей штучно, і тому їх прийнято називати штучними мовами (наприклад, есперанто). Для спілкування з комп’ютером теж створені штучні мови, які називають алгоритмічними або мовами програмування.
Історична довідка. Свої статки Білл Гейтс заробив, пишучи програми. Уже в 13 років він написав першу комп’ютерну програму. Свій перший заробіток, у розмірі 4 200 доларів, Білл одержав за створену ним програму, відповідальну за складання розкладу занять у школі. У 15 років написав програму для регулювання руху міського транспорту і заробив 20 000 доларів. До сімнадцяти років Гейтс отримав пропозицію щодо написання програмного пакета з розподілу енергії Бонневільської греблі, проти роботи над яким його батьки вже не заперечували. За річну роботу над цим проектом Гейтс отримав 30 000 доларів, чи треба тоді згадувати про суми грошей після створення мови Basic для перших серійних комп’ютерів, яких потім вистачило створити компанію Microsoft. Та справа не в грошах, а в цілеспрямованості в роботі.
Ви вивчаєте програмування не для того, щоб стати програмістами, а щоб «привести розум до порядку», навчитися логічно та алгоритмічно мислити, приймати рішення та робити в житті правильний вибір (не без відповідної винагороди за свою працю). Уміння виділяти алгоритмічну суть явищ, будувати алгоритм надзвичайно важливе для людини будь-якого фаху. Адже все наше життя зводиться до виконання певних алгоритмів.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 163. Рубрика «Виконайте завдання»
VI. Підсумки уроку
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІ. Домашнє завдання
Підручник § 5.1 ст. 154-56
ІХ Оцінювання роботи учнів
Куришко С.В. © |
1 |