Поняття мови програмування. Складові мови програмування.

Про матеріал
Поняття мови програмування. Складові мови програмування. Цілі: формування поняття мови програмування, складових мови програмування; формування ключових компетентностей:  уміння вчитися: розуміти мету навчальної діяльності, уміння здобувати ін-формацію, виділяти головне, аналізувати, оцінювати і використовувати її на практиці, організовуватись до навчальної діяльності у взаємодії;  соціальна: уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі і функції в колективі, підтримувати взаємини;  математична: генерувати різні способи розв'язування проблеми, уміння аналізувати;  Інформаційно-комунікаційна: уміння раціонально використовувати комп'ю-тер для пошуку та опрацювання інформації.
Перегляд файлу

code, coding, html, programming, web icon Урок №23 Поняття мови програмування

 

Урок 23. Поняття мови програмування. Складові мови програмування.

Цілі:

формування поняття мови програмування, складових мови програмування;

формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: розуміти мету навчальної діяльності, уміння здобувати інформацію, виділяти головне, аналізувати, оцінювати і використовувати її на практиці, організовуватись до навчальної діяльності у взаємодії;
  • соціальна: уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі і функції в колективі, підтримувати взаємини;
  • математична: генерувати різні способи розв'язування проблеми, уміння аналізувати;
  • Інформаційно-комунікаційна: уміння раціонально використовувати комп'ютер для пошуку та опрацювання інформації.

Предметні ІКТ-компетентності учнів виявляються в:

  • здатності логічно та критично мислити у процесі планування та організації діяльності, зокрема навчальної;
  • здатності ефективно планувати та здійснювати свою діяльність із використанням ІКТ;
  • здатності спілкуватися та співпрацювати з використанням ІКТ для виконання різноманітних завдань, у тому числі комплексних;
  • готовності дотримуватися правових і морально-етичних норм під час роботи з даними та програмними продуктами, а також у комп'ютерних мережах.

Тип уроку: Комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання, перевірка присутніх, перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне обговорення понять: програма, мови програмування, система програмування.

Мови програмування — це алгоритмічні мови, призначені для опису алгоритмів, що орієнтовані для виконання на комп’ютері, або система позначень для точного опису алгоритму, який треба виконати за допомогою комп’ютера. Мова програмування, як і будь-яка інша мова, являє собою набір символів (алфавіт), систему правил складання базових конструкцій мови (синтаксис) та правила тлу­мачення мовних конструкцій (семантика). Ця система позначень і правил призначена для одноманітного і точного запису алгоритму. Алфавіт, синтаксис і семантика — три основні складові мов програмування, як і звичайних мов спілкування у світі.

Мова програмування (англ. Programming language) — це штучна мова, створена для передачі команд машинам, зокрема комп’ютерам. Мови програмування використовуються для створення програм, які контролюють поведінку машин, та для запису алгоритмів.

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

Прийнято вважати, що зараз існує 2795 мов і близько 3-х тисяч діалектів. Тому природна мова не може служити ідеальним засобом для спілкування з обчислювальною машиною. Для спілкування з комп’ютером потрібна мова, близька за своєю точністю і однозначністю до мови математики і в той же час зрозуміла більшості людей після навчання. На противагу природним мовам, які виникли стихійно, природним шляхом, існує цілий ряд мов, створених для певних цілей штучно, і тому їх прийнято називати штучними мовами (наприклад, есперанто). Для спілкування з комп’ютером теж створені штучні мови, які називають алгоритмічними або мовами програмування.

Історична довідка. Свої статки Білл Гейтс заробив, пишучи програми. Уже в 13 років він написав першу комп’ютерну програму. Свій перший заробіток, у розмірі 4 200 доларів, Білл одержав за створену ним програму, відповідальну за складання розкладу занять у школі. У 15 років написав програму для регулювання руху міського транспорту і заробив 20 000 доларів. До сімнадцяти років Гейтс отримав пропозицію щодо написання програмного пакета з розподілу енергії Бонневільської греблі, проти роботи над яким його батьки вже не заперечували. За річну роботу над цим проектом Гейтс отримав 30 000 доларів, чи треба тоді згадувати про суми грошей після створення мови Basic для перших серійних комп’ютерів, яких потім вистачило створити компанію Microsoft. Та справа не в грошах, а в цілеспрямованості в роботі.

Ви вивчаєте програмування не для того, щоб стати програмістами, а щоб «привести розум до порядку», навчитися логічно та алгоритмічно мислити, приймати рішення та робити в житті правильний вибір (не без відповідної винагоро­ди за свою працю). Уміння виділяти алгоритмічну суть явищ, будувати алгоритм надзвичайно важливе для людини будь-якого фаху. Адже все наше життя зводиться до виконання певних алгоритмів.

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.

Підручник ст. 163. Рубрика «Виконайте завдання»

  1. Практична робота за комп’ютерами.
  2. Вправи для очей.

VI. Підсумки уроку

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

VІІ. Домашнє завдання

Підручник § 5.1 ст. 154-56

ІХ Оцінювання роботи учнів

Куришко С.В. ©E:\Робота\Вчитель Інформатики\~~~Сайт~~~\teach-inf.at.ua\FTP\krfb_6465.png 

1

 

docx
Додано
20 серпня 2020
Переглядів
5384
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку