Після вивчення теми учень:
Розробка уроку
Тема: Поняття події, види подій, опрацювання подій у середовищі Scratch.
Мета:
Після вивчення теми учень
Обладнання й матеріали: ПК з встановленими ОС і Scratch.
Структура уроку
Хід уроку
1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
2. Актуалізація опорних знань
3. Вивчення нового матеріалу
Подія (у середовищі Scratch) — натискання на клавішу, клацання клавішею миші на об'єкті (виконавцю або сцені), надходження повідомлення, зіткнення виконавців тощо.
При виконанні проекту виконавці можуть реагувати на події — опрацьовувати події.
Види подій:
Після того, як визначено, на які події повинні реагувати виконавці, потрібно продумати алгоритми опрацювання подій — описи послідовностей дій, які необхідно виконувати у випадку виникнення тієї чи іншої події. Найчастіше це реалізують шляхом запуску певних скриптів за умови появи події з використанням блоків-заголовків. Інший спосіб полягає у перевірці наявності події або значення певної величини.
Події, які запускають скрипти
|
Натискання кнопки |
|
Вибір виконавця |
|
Натискання клавіші на клавіатурі |
|
Вибір сцени |
|
Отриманя повідомлення |
Події, які можуть запускати певні дії у скриптах
|
Дотик до вказаного об'єкта |
|
Дотик до вказаного кольору |
|
Дотик одного кольору до іншого |
|
Натискання клавіші на клавіатурі |
|
Натискання кнопки миші |
Величини, які можна використати в означенні подій
|
Координата вказівника мишки по горизонталі |
|
Координата вказівника мишки по вертикалі |
|
Відстань між виконавцем та іншим об‘єктом |
|
Значення таймера в секундах |
|
Значення гучності відтворення звуків (1 : 100) |
|
Координата виконавця по вертикалі (–240 : 240) |
|
Координата виконавця по горизонталі (–180 : 180) |
|
Розмір виконавця у відсотках від початкового розміру |
|
Поточний номер образу виконавця |
|
Темп звучання в ударах за хвилину |
|
Гучність звуку |
4. Інструктаж з ТБ
5. Вироблення практичних навичок
Завдання 1. Скласти проект, у якому виконавець Привид рухається по сцені за вказівником миші та промовляє слова: «пляж» або «море» залежно від свого розташування.
Вказівки до виконання
Завдання 2. Створити проект, у якому відбувається взаємодія трьох кульок між собою.
Вказівки до виконання
Кулька 1 |
Кулька 2 |
Кулька 3 |
|
|
|
6. Закріплення вивченого матеріалу
7. Підбиття підсумків уроку
Аналіз результатів роботи учнів на уроці та виставлення оцінок
8. Домашнє завдання
Повторити матеріал, вивчений на уроці. Створити проект з опрацюванням подій. Наприклад, рух кульки на більярдному столі.