ПОНЯТТЯ ПРО ІНФОРМАЦІЮ ТА ПОВІДОМЛЕННЯ

Про матеріал
Формувати початкове уявлення про інформацію, про види повідомлень за способом сприйняття;Розвивати кругозір дітей увагу, зорову пам'ять логічне та операційне мислення;Удосконалювати навички роботи на клавіатурі та з мишею;Виховувати естетичний смак, любов до природи, бережливе ставлення до свого здоров`я;
Перегляд файлу

 

ОЛЕКСІЇВСЬКИЙ  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ  СТУПЕНІВ – ЛІЦЕЙ»

 

 

 

 Урок з інформатики

Тема:

ПОНЯТТЯ  ПРО ІНФОРМАЦІЮ  ТА  ПОВІДОМЛЕННЯ.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           вчитель інформатики

                                                                                                    Іванютенко Т.М. 

 

 

2019 рік.

 

МЕТА  УРОКУ:

Формувати  початкове  уявлення  про інформацію, про види  повідомлень за способом  сприйняття;

Розвивати   кругозір  дітей  увагу,  зорову  пам'ять логічне   та  операційне  мислення;

Удосконалювати  навички  роботи  на  клавіатурі  та  з мишею;

Виховувати  естетичний  смак, любов  до природи, бережливе  ставлення до свого здоров`я;

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійна  презентація, запис  звуків  тварин, співу  пташок, карточки до гри  «Передай повідомлення», картки до гри  «Пригадайка»,  комплекс розвивальних  програм.

ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: проектор, комп’ютери, програма клавіатурний тренажер Poli.

ХІД  УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНА  ЧАСТИНА.

  1. Привітання

Доброго дня,  любі  діти. Сьогодні  у  нас  багато  гостей  тож привітаймося  з  ними.

Знову  день  почався,  діти

Всі  зібрались  на  урок?

Тож  пора нам   поспішати –

Кличе  в  подорож   дзвінок.

А  урок  наш  незвичайний,

«Грою» - всі  його зовуть.

Щоб урок  цей   був  цікавим,

Ти  активним  мусиш  будь.

2.Розминка   ( доповни  віршик)

Ось і пролунав  дзвінок:

Починається ….( урок)

Знань  країна неосяжна –

Слухай вчителя  …( уважно)

Підкорити  всі  науки

І  дістатися  вершин

Допоможе  нам …(комп’ютер)

Надзвичайна  з  машин.

Щоб на ньому  працювати,

Слід  його  добре ….(вивчати).

3.Створення  психологічного  настрію

Сьогодні   ми  вирушаємо  в  подорож  по прекрасній  і  дивовижній  країні  ІНФОРМАТИКА,  а  для  того  щоб  наша  подорож  була  цікавою,  вам  потрібно  пригадати  все  те,  що  ми  з вами  вчили  на  минулих   уроках,  бути  активним,  старанним  та  уважним. А  подорожувати  ми  будемо  не  самі,  а  з  нашими  друзями  ЕЛЬЗИКОМ,   МУДРУНЧИКОМ   ТА   ГАНУСЕЮ.

4. ГРА «ПРИГАДАЙКА».

Діти  а  давайте  ми з вами  пригадаємо  хто  є головним  героєм у  науці  ІНФОРМАТИКА….(КОМПЮТЕР).

КОМПЮТЕР – це електроно – обчислювальна  машина.

  • Яки основні складові комп’ютера? (монітор, миша, сканер, принтер, колонки,системний   блок, клавіатура, мікрофон)
  • Назвіть  пристрої  введення  інформації (миша, клавіатура, сканер,мікрофон)
  • Назвіть  пристрої  опрацювання інформації (системний  блок)
  •  Назвіть  пристрої  виведення  інформації  (принтер, монітор, колонки, наушники)

 

5.  ГРА   «РОЗГАДАЙ  РЕБУС»

  Слово  «ІНФОРМАЦІЯ»

Отже  діти  комп’ютер  працює  з  інформацією,  а що це таке  інформація?  (  відповіді  дітей).

ІНФОРМАЦІЯ – ЦЕ ВІДОМОСТІ  ПРО  НАВКОЛИШНІЙ  СВІТ.

Інформація  надходить  до нас за допомогою ПОВІДОМЛЕННЬ.

ПОВІДОМЛЕННЯ – ЦЕ ЗВУКИ, ЖЕСТИ, УМОВНІ  СИГНАЛИ.

 

ГРА «ПЕРЕДАЙ ПОВІДОМЛЕННЯ»

Учні  виходять  на  середину  класу,  витягують картки,  на  яких  зображено  певний  об’єкт і за допомогою жестів, розповіддю,  звуку передає  зображення  на  картках.

ПОЛУНИЦЯ – солодка,  червона,  соковита,  духмяна,  запашна,  смачна,   маленька,  кругленька;

МЕТЕЛИК – барвистий,  маленький,  кругленький,   крилатий,  красивий;

ЇЖАЧОК – колючий,  сіренький,  маленький,  може  згортатися  у  клубочок,  любить  їсти  яблука,  грибочки.

 

II. ОГОЛОШЕННЯ   ТЕМИ   І  ЗАВДАНЬ   УРОКУ.

Діти,   я  бачу  що  ви  вже  зрозуміли,   що  інформація  передається   за  допомогою  повідомлень.

 

ТЕМА  НАШОГО УРОКУ: « ПОНЯТТЯ  ПРО  ІНФОРМАЦІЮ  ТА  ПОВІДОМЛЕННЯ. СЬОГОДНІ   ви  дізнаєтесь,    що  таке  інформація  та  повідомлення;  навчитися  розрізняти повідомлення  за  способом  сприйняття  та  способом  подання.

 

III. ВИВЧЕННЯ  НОВОГО  МАТЕРІАЛУ.

1.Слухання  казки ( учитель  розповідає).

-  Але  спочатку  послухайте  казочку.

Гномик  Мудрунчик  вирушив  на прогулянку  у  ліс. Там  він  побачив   багато  цікавого – навкруги  росли  високі   дерева,  пахучі    квіти, а  під   ногами   стелилися   малесенька  травичка.

Спочатку Мудрунчик подумав, що він у лісі один-однісінький, адже навкруги не видно було зовсім нікого. Але раптом він почув... (щебечуть пташки). Гномик прислухався - гарно, весело щебетали пташки. От як воно буває, інколи можеш не бачити когось, а лише чути.

Наш друг ще раз поглянув навкруги, прислухався. А потім ще й принюхався. В лісі пахло ягодами та грибами, духмяною травою і свіжою хвоєю. Смачно пахло у лісі! І тут Мудрунчик згадав, що снідав він ще зранку і вже встиг добряче зголодніти. “Чим би це підживитися?” - подумав гномик. Щось дуже вже смачно пахло біля пенька. Виявилось, що це грибочок-боровичок і ягідки. Відкусив Мудрунчик шматочок гриба, та той виявився гірким. Скуштував ягідку, але вона була зовсім кислою. Аж язик затерп. Гномик виплюнув з рота ягідку і почав шукати собі іншої поживи.

Раптом біля пенька щось тихенько зашелестіло, і Мудрунчик побачив маленький сірий клубочок. “Мабуть, мишка,” — подумав він і швиденько торкнувся до клубочка ручкою. “А-а-а-й” - враз закричав гномик від болю - клубочок був колючий, ніби вкритий гострими голочками. Мудрунчик мало не заплакав, але приклав ручку до прохолодної м’якенької травички і біль враз минув. “Та це ж ніяка не мишка - це їжачок,” - зрозумів гномик. “Мудрунчику! Мудрунчику!” - почув він десь здалеку голоси Елзіка та Ганнусі і поспішив додому. “Там і пообідаю, - подумав - все-таки дома найкраще!”

 

  1. АНАЛІЗ  КАЗКИ.
  •      Діти, ви уважно послухали казку. Скажіть, куди прийшов гномик?
  •       У лісі Мудрунчик отримав дуже багато різноманітних повідомлень. Скажіть, що він там –

побачив: (дерева, квіти, травичку, пеньочок); А за допомогою якого органу чуття ?очі (зір)

  •         почув: (він почув спів птахів, шелест біля пеньочка, голос друзів);А за допомогою якого органу чуття? вуха (слух)
  •         понюхав: (Мудрунчик понюхав, що у лісі пахло грибами і ягодами);…?ніс  ( нюх)
  •         спробував на смак: (гномик скуштував грибочок і ягідку);язик (смак)
  •        до чого доторкнувся? (доторкнувся до колючого їжачка і м’якенької травички).шкіра (дотик)

Отже, людина сприймає різноманітні повідомлення за допомогою органів чуття.

  1. РОБОТА  З  ПІДРУЧНИКОМ.

Опрацювання оповідання «Як людина сприймає повідомлення» ст.53

  1. Читання вчителем.
  2. Вибіркове читання.
  3. Висновок.
  •           Назвіть органи чуття, за допомогою яких людина сприймає повідомлення?

 Отже, людина сприймає повідомлення за допомогою очей, носа, вух, язика та шкіри.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Зараз будемо совою:

Покрутімо головою,

Ще й покліпаєм очима

Та познизуєм плечима.

Нахиліться, розпряміться,

Вправо, вліво покрутіться.

До сусіда поверніться

Й щиро всім ви посміхніться.

РОБОТА НАД  ЗАГАДКОЮ.

Карі, сірі, голубі,

Ще й підморгують тобі.

Мов маленькі два озерця,

Поглядом стріляють в серце.

Бачать вдень, не люблять ночі,

Здогадались, що це? (Очі).

Висновок: (на слайді з’являється опорна картинка)

  • То чим ми бачимо? (Ми бачимо очима). Очі - орган зору. Все, що ми бачимо - це зорові повідомлення. То як називаються повідомлення, які ми сприймаємо очима (скажіть хором).

Розповідь вчителя: людина найбільше сприймає зорових повідомлень, тому очі треба особливо берегти (як найбільший дар).

 

5.ГРА   «ВІДГАДАЙ  ЗВУК»

Давайте пограємо у гру “Відгадай звук”. Зараз ви почуєте звуки і скажете мені, кого або що ви уявили, почувши їх.

(за допомогою комп’ютера відтворюються звуки тварин (корови, кота, коня, свиня, гусей, півень, а також удари годинника, дзвону). Діти відгадують.

Висновок: (на слайді з’являється опорна картинка). То чим ми чуємо? (вухами). Вуха - орган слуху. Все, що ми чуємо - це звукові повідомлення. Повторіть хором: все, що ми чуємо - це звукові повідомлення.

 Слух так само, як і очі треба берегти. Гучна музика, різкі звуки, шум - негативно впливає на слух. Необхідно також оберігати вуха від простуди.

6. ГРА « ВІДГАДАЙ  РЕБУС»

H:\інтернет\ребуси\koma2.jpg 

H:\інтернет\ребуси\397.jpgH:\інтернет\ребуси\n.gif H:\інтернет\ребуси\koma1.jpg

 

Висновок.  (на слайді з’являється опорна картинка)

Носом ми відчуваємо запах. Ніс - орган нюху. Повідомлення, які ми сприймаємо з допомогою носа, називається нюховими. Повторіть хором.

Діти, запахи бувають приємні та неприємні. Ви повинні знати, що неприємні запахи переважно попереджують нас про небезпеку. Наприклад, неприємний запах продуктів попереджає, що їх їсти не можна, бо вони зіпсовані.

7.ПРОВЕДЕННЯ  ЕКСПЕРЕМЕНТУ.

 ( дітям закривають очі,  кладуть у рот шматочок яблука, картоплі, буряка, цукерки, потім  кажуть: чим вони відчули смак їжі?) Або:

  • Вчитель показує зображення цукерки та лимона. 
  • Що ви можете сказати про ці об’єкти? (Цукерка солодка, лимон – кислий).

Висновок: (на слайді з’являється опорна картинка). Язиком ми відчуваємо смак їжі, тобто смакові повідомлення   хором  всі повторюємо.

8.ПРОВЕДЕННЯ  ЕКСПЕРЕМЕНТУ.

  • Діти, закрийте свої оченята і не відкривайте, поки я не дам команду. А тепер руками доторкніться до любого об’єкта, який є перед вами. Намагайтеся одержати якомога більше інформації про цей об’єкт, зрозуміти, що це.
  • Відрийте очі. Скажіть, чи зрозуміли ви, до чого були доторкнулися?

Висновок: (на слайді з’являється опорна картинка). Ми відчуваємо предмети, які торкаються нашої шкіри, тобто сприймаємо дотикові або тактильні повідомлення.

Словничок

Тактильне відчуття – це відчуття, що виникає при дії на шкіру.

Мусите пам’ятати, що не до всіх предметів можна торкатися. Слід берегти руки від гарячого, холодного, брудного.

 

III. ЗАКРІПЛЕННЯ  ВИВЧЕНОГО  МАТЕРІАЛУ.

Робота з картками.

 

 

1. Знади відповідність між  малюнками і типами  повідомлень за способом  сприйняття. Постав поряд з малюнками відповідні номера.

1.Нюхове.

2.Зорове.

3.Смакове.

4.Дотикове.

5.Слухове.

2. Покажи стрілками за допомогою яких органів чуття  людина  отримує  повідомлення:

  • СЛУХОВІ
  • ЗОРОВІ
  • НЮХОВІ
  • СМАКОВІ
  • ДОТИКОВІ

 

IV. ПІДГОТОВКА ДО  ПРАКТИЧНОЇ  РОБОТИ.

  1. Повторення правил безпечної роботи.

Повторення правил безпеки ланцюжком.

1.Не вмикати  комп’ютер  без  дозволу  вчителя.

2. Не торкатися  дротів  і  розеток.

3. Не  клади  речі  на  клавіатуру.

4.Не торкайся екрана монітора.

5. Не торкайся задніх  стінок  системного  блока та  монітора.

6. Не ремонтуй  комп’ютер  самотужки – негайно  позви  вчителя.

  1. Ознайомлення з інструкцією, визначення завдань.
  • Сьогодні ми будемо удосконалювати свої навички роботи з мишею, а саме відпрацьовувати одинарне та подвійне клацання лівої кнопки миші.

V. ПРАКТИЧНА  РОБОТА  З  КОМПЮТЕРОМ.

VI. ВПРАВИ  ДЛЯ  ОЧЕЙ.

Спостереження  за  котиком.(додається)

VII. ПІДСУМОК  УРОКУ.

  • Назви вид повідомлення, яку одержав Елзік, коли:
  • послухав пораду друга; (слухове)
  • відчув мамині ніжні руки; д
  • вдихнув аромат квітів; (нюхові)
  • прочитав цікаву книжку;(зорові)
  • надкусив кусочок лимона і скривився.(смакові)

Вчитель робить загальний висновок, що ми одержуємо інформацію, сприймаючи різні повідомлення.

Вправа «Мікрофон»

  • Чи сподобалося вам на уроці?
  • Що нового ви дізналися?
  • Які є повідомлення за видом передачі інформації?
  • Які є повідомлення за способом сприйняття інформації?

VII. ДОМАШНЕ  ЗАВДАННЯ.

  1. Опрацювати матеріал в підручнику на ст. 52 – 55.

 

Слово вчителя.

  Працюйте завжди залюбки,

  Діліться радощами з другом.

  Навчайтесь в школі, діточки,

  Хай знання ваші міцними будуть!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2019
Переглядів
3710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку