Поняття про механізми регуляції

Про матеріал

Конспект уроку на тему "Поняття про механізми регуляції"

Мета: розглянути різні способи регуляції процесів в організмі людини; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати біологічні поняття; виховувати культуру поведінки, бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

1

 

Тема. Поняття про механізми регуляції

Мета: розглянути різні способи регуляції процесів в організмі людини; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати біологічні поняття; виховувати культуру поведінки, бережливе ставлення до природи.

 Формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

Тип уроку: комбінований.

Методи навчання: фронтальна бесіда, групова робота, індивідуальне опитування.

Обладнання: опорні схеми і таблиці.

Основні поняття і терміни: нервова регуляція, імунна регуляція, гуморальна регуляція.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку, виявлення відсутніх.

ІІ. Перевірка знань учнів

Індивідуальне опитування:

  1.     Що таке тканина? Охарактеризувати епітеліальну тканину.
  2.     Охарактеризувати сполучну тканину.
  3.     Охарактеризувати нервову тканину.
  4.     Охарактеризувати м’язову тканину.

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь про механізми регуляції в організмі людини.

ІV. Пояснення нового матеріалу

Розповідь з елементами бесіди

Регуляція функцій людини – це сукупність процесів, що забезпечують узгоджену й скоординовану відповідь організму на зміни умов внутрішнього і зовнішнього середовища.

В організмі людини функціонують механізми нервової, гуморальної та імунної регуляції.

Нервова регуляція – регуляція функцій організму нервовими імпульсами, що передаються нервовими шляхами.

Гуморальна регуляція – регуляція за допомогою хімічних сполук, що переносяться рідинами внутрішнього середовища.

Імунна регуляція – регуляція за допомогою хімічних сполук і клітин, що переносяться в організмі рідинами внутрішнього середовища.

Регуляцію забезпечують регуляторні системи – сукупність органів, що здійснюють керівний вплив на діяльність фізіологічних систем, органів і клітин.

Принцип централізації:

  •                 Центральні органи – формують керівні команди
  •                 Периферичні органи – забезпечують розподіл і передачу їх до робочих органів для виконання

Нервова регуляція – нервова система – сукупність органів людини, що сприймають, аналізують та налагоджують діяльність фізіологічних систем органів у найшвидшому режимі.

Нервова система:

  1.               Центральна (головний і спинний мозок)
  2.               Периферична (нерви)

Нервова регуляція здійснюється за допомогою рефлексів. Рефлекс – це реакція-відповідь організму на подразнення, що відбувається за участю нервової системи.

Рефлекси передаються рефлекторними шляхами – дугами – це шлях, яким імпульси передаються від рецепторів до центральних відділів нервової системи та від них – до робочих органів.

C:\Users\Admin\Desktop\image005-149.jpg

Передача інформації від одного нейрона на інший відбувається за допомогою синапсів.

C:\Users\Admin\Desktop\bl_010_2.png

Гуморальна інформація – ендокринна система – сукупність залоз, що виділяють гормони (гіпоталамус і епіфіз – вищі залози, керують іншими).

Імунна регуляція – імунна система – сукупність органів, що утворюють спеціальні хімічні сполуки і клітини для забезпечення захисного впливу на клітини, тканини і органи.

Центральними органами є червоний кістковий мозок і тимус.

Периферичними – мигдалики, апендикс, лімфовузли.

V. Діагностика правильності засвоєння учнями знань

Схематичне зображення рисунків.

VІ. Закріплення нового матеріалу.

Фронтальна бесіда

Що таке регуляція функцій людини?

Які є типи регуляції?

Які системи організму людини забезпечують регуляцію функцій?

VII. Підбиття підсумків уроку

Сьогодні на уроці ми ознайомилися із механізмами регуляції функцій людини, охарактеризували системи організму, що забезпечують регуляцію.

Гра «Мікрофон»

Учні по черзі відповідають на запитання: «Сьогодні на уроці я дізнався (дізналася), що…».

Аналіз роботи учнів на уроці, виставлення оцінок.

VІІІ. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати §3 підручника.

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
16 липня 2018
Переглядів
14807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку