Поняття про показники якості виробу

Про матеріал
Засвоїти поняття про показники якості виробу. Виховувати основи культури праці, потребу в праці. Розвивати в учнів увагу, пам’ять, спостережливість.
Перегляд файлу

УРОК №______                                        ДАТА_________                                    КЛАС_____

 

Тема: Поняття про показники якості виробу

Мета уроку: Засвоїти поняття про показники якості виробу. Виховувати основи культури праці, потребу в праці. Розвивати в учнів увагу, пам’ять, спостережливість.

Об’єкт навчальної праці: зразки виробів різної конструкції.

Обладнання зразки виробів різної конструкції.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І.Організаційна частина

  • перевірка присутності учнів на уроці;
  • призначення чергових;
  • перевірка наявності спецодягу.

ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів

(Фронтальна бесіда)

 ІІІ.Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Показники якості продукції

Завдання і заходи з підвищення якості продукції розробляють з урахуванням результатів аналізу якості продукції, виходячи з:

  • потреб ринку в продукції певної якості;
  • основних напрямків розвитку галузі;
  • вимог технічного прогресу;
  • вимог прогресивних стандартів.

Якість продукції залежить від:

  • якості сировини і матеріалів;
  • рівня розвитку науки і техніки;
  • прогресивності технології;
  • організації праці та виробництва;
  • кваліфікації кадрів.

Рівень якості продукції складається з технічного рівня виробів або якості моделі. Наприклад, для машин рівень якості визначають: продуктивність, стандартизація і уніфікація моделей, надійність, простота і безпека у використанні, а також технічна новизна і патентна чистота, довговічність, термін служби без ремонту.

Рівень якості продукції в експлуатації характеризується такими показниками:

  • коефіцієнт дефектності;
  • витрати на усунення браку.

 

Таблиця 3 - Показники надійності виробів

Показники

Властивості виробів

Безвідмовність

Властивість виробу зберігати працездатність протягом певного часу без змушених перерв

Довговічність

Властивість виробу зберігати працездатність до граничного стану з необхідними перервами для технічного обслуговування

Збереженість

Властивість виробу зберігати обумовлені експлуатаційні показники протягом і після терміну зберігання і транспортування, вказаного у технічній документації

Таблиця 4 - Показники ергономічності виробів

Показники

Властивості виробів

Гігієнічні показники

Відповідність виробу гігієнічним вимогам працездатності та життєдіяль-ності людини при її взаємодії з виробом, діючим нормам і рекомендаціям

Антропометрич-ні показники

Відповідність виробу, який контактує з людиною, розмірам і формі тіла людини (та її окремих частин)

Фізіологічні та психофізичні показники

Відповідність виробу фізіологічним властивостям функціювання органів чуття (наприклад швидкісним і силовим можливостям людини, порогу слуху, зору та ін.)

Психологічні показники

Відповідність виробу психологічним особливостям людини, що знахо-дять відбиття у інженерно-психологічних вимогах психології праці та загальної психології і ставляться до виробів

Оцінюючи ергономічність виробу, в ньому виділяють ті елементи, які впливають на працездатність, продуктивність і стомлюваність людини. У сучасних машинах, наприклад, виділяють такі елементи:

  • кабіна та її обладнання (люки, вікна, освітлювальні пристрої, вентиляційні пристрої, комунікації і т. ін.);
  • індикаторні й сигнальні пристрої (прилади, табло, схеми, сигнальні лампи);
  • органи управління (важелі, рукоятки, маховики, кнопки, клавіші).

Показники естетичності характеризують естетичні властивості виробів – інформаційну виразність, раціональність форми, оригінальність, гармонійність, цілісність композиції, відповідність середовищу або стилю та ін. Склад показників встановлюється з урахуванням специфічних особливостей і призначення виробів. Наприклад, як показники естетичності можна прийняти: показник зовнішнього вигляду (підбір за кольором і текстурою матеріалів, оздоблення, якість покриття, симетричність або необхідна асиметричність розташування зовнішніх вузлів і пристроїв, гармонійність оформлення, з призначенням виробів, оригінальність і т. ін.);

показник сучасності форм (сучасність і оригінальність форм і силуету; відповідність форми і функцій; гармонійність пропозицій).

Ресурсозберігаючі показники якості виробів діляться на дві групи:

властивості, що обумовлюють певні витрати ресурсів на розробку і виготовлення виробів, а також на відновлення і підтримання якості сфері споживання (технологічність виробів);

властивості, що визначають ступінь використання ресурсів, необхідних для безпосереднього використання виробів за призначенням (ресурсоємність робочого процесу діючого виробу).

Технологічність оцінюють матеріало-, енерго-, трудо- і хроноємністю виробів.

Показники ресурсоємності робочого процесу виробів можуть мати різний вид, який визначається видом виробів, видом використаного ресурсу і способом його переробки, характером отриманих продуктів або робіт.

Природоохоронні показники якості виробів характеризують вплив виробів на навколишнє середовище і людину.

Показники екологічності відбивають рівень шкідливого впливу на навколишнє середовище у процесах виробництва та експлуатації. Номенклатура показників екологічності встановлюється на підставі результатів аналізу можливих шкідливих впливів (хімічних, механічних, світлових, звукових, біологічних, радіаційних, тощо) виробів.

Показники безпеки характеризують особливості виробів, які повинні забезпечувати безпеку виробничого, обслуговуючого і ремонтного персоналу при виготовленні, транспортуванні, зберіганні та експлуатації цих виробів.

  1. Оцінка якості обслуговування споживачів

Поняття якості обслуговування багатоплановим і охоплює різні сторони взаємовідносин споживачів і персоналу. До поняття якості обслуговування населення входить:

  • час, який витрачає споживач, отримуючи послугу;
  • застосування прогресивних форм обслуговування;
  • широта асортименту;
  • культура обслуговування;
  • режим роботи підприємства;
  • якість товарів, що пропонуються;
  • інтер’єр підприємства;
  • зручність форм розрахунку та ін.

Якість обслуговування споживачів разом з рівнем цін багато в чому визначають конкурентоспроможність підприємств. Це залежить від стану матеріально-технічної бази торгівлі, рівня технічної оснащеності магазинів (наявності сучасного технологічного обладнання, обчислювальної техніки, засобів механізації та ін.).

ІV.Практична робота

Продовжуємо працювати над своїми виробами

V.Заключна частина

Запитання для контролю знань:

  1. Що таке якість продукції або послуги?
  2. Назвіть три характеристики якості об’єкта.
  3. Розкрийте зміст „петлі якості”.
  4. Як поліпшення якості на конкретному підприємстві може вплинути на боротьбу з безробіттям?
  5. Від чого залежить якість продукції?
  6. Які показники надійності виробів Ви знаєте?
  7. Що характеризують показники ергономічності виробів7
  8. Наведіть приклади показників естетичності?
  9. Як оцінити технологічність виробів?
  10. Що характеризують природоохоронні показники якості виробів?
  11. Що входить у поняття якості обслуговування?

 

docx
Додано
1 червня 2023
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку