Конспект уроку з природознавства у 5 класі
підготувала учитель географії Богданівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів –ДНЗ (ясла-садок)» імені Катерини Білокур
Поливанчук Світлана Федорівна
Тема: Поняття сузір’я. Практичне заняття: Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
Мета: Ознайомити учнів з поняттям сузір’я; навчитися користуватися картою зоряного неба;формувати в учнів навички творчості,дослідництва; виховувати любов до природи,навколишнього середовища.
Тип уроку:комбінований.
Обладнання:карта зоряного неба,зошити для практичних робіт з картою зоряного неба,атласи,інтерактивна дошка.
Опорні поняття:сузір’я,Великий Віз,Малий Віз.
Хід уроку
1)Організація класу.
2)Актуалізація опорних знань.
Робота з термінами. Гра «Мяч зі словами» (кидаючи м’яча учневі,учитель називає термін-запитання з теми,а учень повинен дати визначення-відповідь)
1.Небесна сфера-…(це внутрішня поверхня уявної кулі довільного радіуса,на якій розташовані небесні тіла так,як спостерігач бачить їх на зоряному небі)
2.Небесні тіла-…(Сонце,зорі,Місяць,планети)
3.Зорі-…(розжарені небесні тіла кулеподібної форми,що випромінюють світло).
4.Зорі відрізняються одна від одної-…(за кольором,яскравістю,розмірами,за температурою)
5.Класифікація зір за кольором-…(білі,блакитні,жовті,червоні)
6.Які зорі мають найвищу температуру-…(блакитні)
7.У яких зір найнижча температура-…(червоні)
8.Сонце відносять до яких зір-…(жовтих)
9.Назвати основні хімічні елементи,з яких складаються зорі-…(гідроген і гелій)
10.Туманності-…(це хмари міжзоряних газів і пилу)
3)Повідомлення теми,мети уроку.
Девіз уроку: Природа- єдина книга,
Кожна сторінка якої
Наповнена глибоким змістом. (Й.Гете)
4)Вивчення нового матеріалу
І) Сузіря – ділянка зоряного неба з умовно,але чітко окресленими межами.
Астрономи поділили небо на 88 сузірїв. Назви багатьох сузір’їв запозичені зі Стародавньої Греції і пов’язані з персонажами міфів та легенд (перегляд слайдів ,де описані легенди про Велику і Малу Ведмедицю)
ІІ)Практичне заняття.
Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.
Завдання: Для того ,щоб дізнатися,які сузір’я необхідно позначити на карті зоряного неба, потрібно спочатку переставити літери у словах і отримаєте назви сузір’їв(інтерактивна дошка)
А) МИЙЛА ЗІВ (Малий віз)
Б)ССІКАОЯПЕ (Кассіопея)
В)РЕПЙСЕ (Персей)
Г)КОНДРА (Дракон)
Д)ЛИКАВЕ ДИМЕВЕДЦЯ (Велика Ведмедиця)
5)Підсумок уроку
Гра «Ромашка» (діти на інтерактивній дошці вибирають по пелюстці, на яких написані запитання і вони повинні дати відповідь)
1.Що таке сузір’я?
2.Скільки виділяють сузірь?
3.Які сузір’я ми постійно бачимо в північній півкулі?
4.До складу якого сузір’я входить Полярна Зоря?
5.Яку сторону горизонту можна визначити за Полярною Зорею?
6.Хто дав назви сузір’ям?
6)Домашнє завдання: 1)Опрацювати параграф підручника
2)Скласти кросворд на тему «Зорі»