Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних. Властивості полів, типи даних.

Про матеріал
Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних. Властивості полів, типи даних. Конспект для учнів 11 класу за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класів, яка затверджена Наказом МОН України від 14.07.2016 № 826 «Про затвердження навчальних програм для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Перегляд файлу

УРОК № 18.       11 (А, Б) клас  ____________ (дата)

 

Тема: Поняття таблиці, поля, запису. Основні етапи роботи з базами даних у середовищі системи управління базами даних. Властивості полів, типи даних.

Мета:

  • навчальна:  сформувати поняття: таблиця; конструктор; поле; пояснити: етапи роботи з базами даних;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

 

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор,  інтерактивна дошка, презентація до уроку, додаток Kahoot.

 

Результат пошуку зображень за запитом "ривкінд інформатика 11 клас рівень стандарту"Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

 

(конспект уроку та презентація розроблені на основі матеріалу підручника «Інформатика (Ривкінд, Лисенко, Чернікова, Шакотько) 11 клас рівень  стандарту»)

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Мотивація навчальної діяльності
  4. Вивчення нового матеріалу
  5. Формування практичних умінь і навичок
  6. Підведення підсумків уроку
  7. Домашнє завдання

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

1) Привітання із класом

2) Повідомлення теми і мети уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перевіряю вивчений на минулому уроці матеріал за допомогою додатку Kahoot.

1)

 

2) Встановіть відповідність

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Тема і мета уроку…

Інформація теми сьогоднішнього нашого уроку та наступних уроків допоможе вам послідовно, на доступному рівні розібратись з теорією баз даних, з роботою програми MS-Access. Ви навчитесь проектувати бази даних, створювати таблиці, запити, форми і звіти.

Навчившись працювати з MS-Access ви зрозумієте, яке значення має ця програма для ведення бізнесу та керування підприємством. Системи керування базами даних – це інформаційний фундамент всіх сфер людської діяльності.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Реляційна модель даних — логічна модель даних. Вперше була запропонована британським ученим співробітником компанії IBM Едгаром Франком Коддом (E. F. Codd) в 1970 році в статті «A Relational Model of Data for Large Shared Data Banks» (російський переклад статті, в якій вона вперше описана, опублікований в журналі «СУБД» № 1 за 1995 р.). У даний час ця модель є фактичним стандартом, на який орієнтуються практично всі сучасні комерційні СУБД.

Ознайомлення з інтерфейсом та структурою MS Access

Зовнішній вигляд програми подібний до інших програм пакету Microsoft Office, які ми вивчали раніше. Але є важливі відмінності:

  •  потрібно спочатку зберегти новостворену базу, а вже потім створювати в ній об’єкти, подальше збереження програма про­понує виконати в разі зміни будь-якого об’єкта бази даних;
  •   відсутня робоча область, потрібно спочатку створити певний об’єкт;
  •   панель інструментів може змінюватись, наприклад, залежно від того, з яким об’єктом працювати.

Основна перевага СКБД Access полягає в тому, що вона має засоби обробки декількох таблиць в одній базі даних.

Бази даних Access мають розширення *.accdb.

По закінченні роботи з Access необхідно правильно вийти з програми. Це можна зробити у декілька способів:

  • через меню Access, вибравши “Файл”, “Вихід”;
  • натиснувши <Alt + F4>;
  • за допомогою подвійного клацання на піктограмі заголовка головного меню Access.

При виході з Access на екрані може з'явитися повідомлення про збереження всіх змін. Можна вибрати відповідь “Так”, зберегти зміни і продовжити операцію виходу. Відповідь “Ні” приведе до виходу без збереження змін. Відповідь “Відміна” поверне до роботи з Access, кнопка “Довідка” покаже додаткову інформацію про вихід з Access.

Об’єкти СУБД Access

Таблиця — організація збереження даних у вигляді двовимірного масиву. Вона є основним об’єктом БД. Решта — похідні від таблиці.

Форми — допомагає створювати інтерфейс користувача і може використовуватися для введення, редагування або відображення даних.

Запити — об’єкти для вибору та фільтрування даних таблиці за визначеними критеріями.

Звіт — формування документа.

Макроси — опис дій у вигляді послідовності команд та їх автоматичного виконання.

Модулі — програми на Visual Basic, які розробляє користувач для реалізації нестандартних процедур.

Створення таблиць

Таблиці — це об’єкти, у яких безпосередньо зберігаються дані.

Створити таблицю можна, вибравши у вікні БД вкладку Таблиця і використавши Конструктор або Майстер. Але є й інші способи. Вони наведені в таблиці.

Для заповнення таблиці необхідно перейти в режим заповнення таблиці, відкривши її.

Заповнення таблиць

Таблиці складаються з полів та записів. Полями називають стовпці, а записами — рядки. Назви полів – атрибути. Увести запис до таблиці означає заповнити даними рядок. Щоб створити таблицю, необхідно визначити її поля, типи даних цих полів, а іноді й деякі додаткові властивості. Не всі дані займають в комп’ютері однаковий об’єм. Для їх компактного зберігання необхідно чітко визначити їх тип.

У таблицях MS Access можна вказати типи даних.

Основні типи даних в Access:

  • Текстовий. Використовується для зберігання звичайного тексту (до 255 символів). За замовчуванням — 50 символів.
  • Числовий. Будь-який тип чисел. Використовуються при проведенні розрахунків. Застосовується для зберігання дійсних чисел.
  • Дата/Час. Застосовується для зберігання дат та часу (наприклад, чч.мм.рр). Дата і час відносно рокам з 100 по 9999 включно (8 байтів).
  • Грошовий. Грошові значення і числові дані, які використовуються в математичних розрахунках з точністю до 15 знаків в цілої  і до 4 знаків після десяткової коми.
  • Логічний. Поля вміщають одне із двох логічних значень в 1 біт (True/False, Так/Ні).
  • Поле МЕМО. Довгий текст або комбінація тексту і чисел (до 65535 символів/64 Кбайт).
  • Гіперпосилання. Спеціальне поле для зберігання адреси URL Web-об’єктів Інтернету.
  • Лічильник. Унікальні послідовно зростаючі на 1 або випадкові числа, які автоматично вводяться Access при додаванні кожного нового запису в таблицю. Значення полів типа лічильник обновляти не можна.
  • Поле об’єкта OLE. Об’єкт (наприклад, таблиця Microsoft Excel, документ  Microsoft Word, малюнок або інші дані) зв’язаній або “вбудований” в таблицю Microsoft Access (до 1 Гбайт).

При створенні поля Access автоматично запропонує зробити  його текстовим. Але за допомогою списку (переліку) можна змінити тип поля.

Структура бази даних — це сукупність записів, тобто сукупність імен полів, їх типів та властивостей. Для створення структури бази даних використовують вікно:

V. Формування практичних умінь і навичок

Складаємо модель даних банку:

  1. H:\ЛИЦЕЙ № 22\11 клас\II семестр\УРОК № 18\Модель бази даних\крок 1.jpg 2) H:\ЛИЦЕЙ № 22\11 клас\II семестр\УРОК № 18\Модель бази даних\крок 1_таблиці.jpg

3) H:\ЛИЦЕЙ № 22\11 клас\II семестр\УРОК № 18\Модель бази даних\1 таблиця.jpg

 

Комплекс вправ для очей

Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд — прямо, відвернувшись від комп'ютера.

Варіант 1

1.  Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вверх-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.

2.  Закрити очі на рахунок «раз-два», відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок «три-чотири».

3. Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.

Варіант 2

1. Швидко кліпати очима протягом 15 с.

2.  Заплющити очі. Не відкриваючи очей, начебто подивитися ліворуч на рахунок «раз-чотири», повернутися у вихідне положення. Так само подивитися праворуч на рахунок «п'ять-вісім» і повернутися у вихідне поло­ження. Повторити 5 разів.

3. Спокійно посидіти із закритими очима, розслабившись протягом 5 с.

 


  1. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Що таке таблиці в БД?
  2. Назвіть основні об’єкти таблиць.
  3. Назвіть два основних способи створення таблиць бази даних.
  4. Яке поле створюється автоматично під час створення таблиці, який тип даних цього поля?
  5. Чим відрізняється режим Конструктора від Майстра таблиць?

Поради щодо грамот­ного та раціонального створення таблиць:

  1. Інформація в таблицях не повинна дублюватися.
  2. Бажано, щоб кожна таблиця містила інформацію лише на одну тему.
  3. Не рекомендується вміщувати в таблицю дані, що утворюються внаслідок обчислень.
  4. Інформацію про об’єкт бажано розбивати на мінімальні одиниці.

Оцінювання роботи учнів.

 

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

  1. Домашнє завдання

Опрацювати за підручником п.3.3, п. 3.4 вивчити конспект.

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
8 травня 2019
Переглядів
5895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку