Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок "Створення таблиць, форм, запитів на вибірку даних і звітів за допомогою майстрів. Редагування запитів і форм за допомогою конструктора."

Про матеріал
Урок "Створення таблиць, форм, запитів на вибірку даних і звітів за допомогою майстрів. Редагування запитів і форм за допомогою конструктора." Для учнів 11 класу за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 10-11 класів, яка затверджена Наказом МОН України від 14.07.2016 № 826 «Про затвердження навчальних програм для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Перегляд файлу

УРОК №22     11 (А, Б) клас     Дата:

Тема: Створення таблиць, форм, запитів на вибірку даних і звітів за допомогою майстрів. Редагування запитів і форм за допомогою конструктора.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів зі створенням таблиць, запитів, форм на вибірку даних і звітів з використанням майстра; проаналізувати відмінності створення об’єктів за допомогою майстра і конструктора; формувати вміння чітко й лаконічно висловлювати думки;

розвиваюча: розвивати пам’ять, логічне мислення; вміння працювати з програмою MS Access;

виховна: виховувати старанність, працелюбність, зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал, вміння раціонально використовувати робочий час, дисциплінованість під час роботи за ПК.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: конспект уроку, презентація, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, комп’ютери.

 

Структура уроку

  1.       Організаційний момент (1 хв.)
  2.   Актуалізація опорних знань (4 хв.)
  3. Мотивація навчальної діяльності (2 хв.)
  4.  Виклад нового матеріалу (15 хв.)
  5.   Формування знань, умінь та навичок (20 хв.)
  6. Підсумок уроку (2 хв.)
  7. Домашнє завдання (1 хв.)

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Вітаюся з учнями, відмічаю відсутніх, налаштовую учнів на роботу.

II. Актуалізація опорних знань

  1.     Виконайте завдання:

Відповіді:

Таблиціце основний об'єкт бази даних, в якому зберігаються всі дані, наявні в базі, а також структура бази.

Запити – дозволяють вибирати дані з однієї або декількох пов'язаних таблиць.

Форми – служать для введення і перегляду даних у зручному для користувача вигляді, який відповідає звичному для нього документу.

Звітипризначені для формування вихідних документів і виведення їх на друк.

Макросиінструмент програми Access, за допомогою якого можна автоматизувати завдання та розширити можливості форм, звітів і елементів керування. 

  1.     Які способи створення цих об’єктів ви знаєте? (за допомогою конструктора, за допомогою майстра)

 

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми розглянемо: У чому схожість та відмінність між формами й звітами? (Процес  побудови  звіту  за  допомогою майстра  схожий  на  процес  створення  форми, відмінність: у звіті не можна вносити змін)

2) Чи можна змінити умову в запиті створеного за допомогою Майстра? (Тільки, якщо перейти до режиму конструктор)

Оголошення теми і мети уроку.

 

IV. Виклад нового матеріалу

При створенні об’єктів БД у режимі конструктора завжди є можливість редагування і доповнення об’єктів деякими даними.

 Автоматизовані засоби надає Майстерспеціальний програмний засіб, що створює структуру об’єкта в режимі діалогу з розробником.

  1. Майстер форм.

Виділимо потрібну таблицю і на вкладці «Створення» в категорії «Форми» виберемо «Майстер форм».

Потім з категорії «Доступні поля» натиснувши «>>» переводимо всі поля в категорію «Вибрані поля»

І натискаємо «Далі» поки не перейдемо до виду:

 

Натискаємо кнопку «Готово» отримуємо форму для введення:

Для оформлення форми у вигляді плаваючого вікна виконаємо наступні дії:

Закриємо форму і відкриємо її в режимі конструктора.

  1. Майстер запитів.

Відкриємо меню «створення» кнопку «Майстер запитів».

Вибираємо «Простий запит» і «ОК».

У вікні «Таблицы и запросы» вибираємо об’єкти, на основі яких будемо створювати запит.

У формі створення «простих запитів» вибираємо в категорії «Доступні поля», ті поля, які нам необхідні і натискаємо далі.

    

Вибираємо тип запиту (підсумковий або докладний), натискаємо «Далее»

Задаємо імя запиту і натискаємо «Готово».

Приклад запита:

 

 

 

 

 

 

Для формування конкретного запита, відкриваємо цей запит в режимі конструктора.

  1. Майстер звітів.

У меню «Створення» в блоці «Звіти» вибираємо «Майстер звітів».

У вікні «Таблицы и запросы» вибираємо об’єкти, на основі яких будемо створювати запит.

Перенесемо необхідні поля з блоку «Доступні поля» в блок «Вибрані поля».

 

 

 

 

 

 

Натискаємо «Далі».

Далі визначте, чи потрібно згрупувати дані по якому-небудь з полів і, якщо потрібно, то виберіть варіант групування.

Інтервал групування може бути змінений після натискання кнопки Группировка.

 

 

 

 

 

 

Далі задайте порядок сортування записів звіту. У разі потреби включення в звіт підсумкових полів, натисніть кнопку Итоги й установіть необхідні прапорці, що визначають тип підсумкових обчислень для запропонованих полів. Натисніть кнопку ОК.

 

 

 

 

 

 

 

На наступних двох кроках створення звіту за допомогою майстра необхідно визначити вид макета звіту і стиль його оформлення.

Майстер звітів дозволяє підготувати наступні типи звітів:

  • звіт, що містить інформацію, розташовану в один стовпець чи у вигляді таблиці;
  • звіт з угрупованням і обчисленням підсумкових величин;
  • поштові наклейки.

Далі задаємо ім’я звіту і переглядаємо:

При необхідності відредагуємо шаблон звіту. Для цього відкриємо звіт в режимі «конструктора» і виконаємо необхідні перетворення.

 

V. Формування знань, умінь та навичок

 

  1. Відкрити БД "Школа", що знаходиться у папці Мої документи.
  2. Створити за допомогою Майстра форму "Успішність_учнів".
  3. Створити за допомогою Майстра запит на основі форми.
  4. Створити за допомогою Майстра звіт на основі побудованого запиту.
  5. Проаналізувати результати роботи.

Детальні пояснення до роботи можна знайти у папці Мої документи під назвою «Школа.docx».

 

VI. Підсумок уроку

  1. Для чого призначений режим «майстер»?
  2. Чим відрізняється робота у режимі «конструктор» та «майстер»?
  3. Які об’єкти можна створювати за допомогою «майстра»?

4. Як відредагувати об’єкти після створення у режимі «майстра»?

 

  1. Домашнє завдання

Повторити п. 3.6-3.9; підготуватися до практичної роботи.

doc
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
8 травня 2019
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку