Тема. Поняття вертикальної лінії. Види ліній: пряма, крива, ламана.
Мета: розширити та поповнити знання учнів про види ліній, ознайомити з поняттями «вертикальна пряма», «ламана пряма»; закріпити поняття «пряма», «крива», «точка»; розвивати просторову уяву, логічне мислення.
Очікувані результати:
Після цього уроку учні зможуть:
Методи: словесні, наглядні, практичні, інтерактивні.
Прийоми: колективна робота, індивідуальна робота, робота в парах «Цікавий квадрат», гра «Увага!»,демонстрація слайдів.
Обладнання: слайди мультимедійної презентації, картки із зображенням різних фігур, завдання на картках (ст.3 «Система вправ до уроків геометрії» ), лінійки, олівці, мотузка,пластилінові кульки.
Тип уроку : комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу.
Встали всі рівненько,
Вийшли всі з- за парт
Урок геометрії
Будем починать.
ІІ. Розвиток уваги учнів (довільності, зосередженості, сталості)
Гра «Увага!»(див. урок 1)
ІІІ. Повторення матеріалу , вивченого на минулому уроці.
ІV. Ознайомлення з поняттям «вертикальна лінія»
Візьміть мотузки, прикрипіть на один кінець кульку пластиліну. Підніміть мотузку за інший кінець.
- Яка лінія вийшла?
- Правильно , пряма лінія протягнулася точно зверху вниз. Така пряма називається вертикальною.
Фізкультхвилинка.
Я мотузку довгу маю –
На кінець висок чіпляю.
І тепер стає вона
Вер – ти – каль – на .
V. Ознайомлення з кривою та ламаною.
- Візьміть мотузки в руки і натягніть. Яка лінія вийшла?
- Покладіть мотузку на парту. А яка лінія вийшла зараз?
Робота на картках. (ст.2 «Система вправ до уроків геометрії» ) (додаток)
Офтальмологічна пауза.
VІ. Практичне закріплення.
Завдання 1.
Викладіть різні зігнуті лінії за допомогою мотузки. Замалюйте їх у зошиті.
Завдання 2
Робота в парах.
Разом зі своїм сусідом по парті покладіть мотузки так, щоб вони перетиналися. Намалюйте їх у зошиті.
VІІ. Закріплення. Демонстрація слайдів1,2,3. (додаток )
VІІІ. Рефлексія.
Гра «Цікавий квадрат» (додаток)
ІX. Підсумок уроку.
Що вам сподобалося на уроці найбільше?