Поняття вертикальної лінії. Види ліній: пряма, крива, ламана.

Про матеріал
Розробка уроку спрямована на забезпечення цілісності здійснення геометричної пропедевтики знань учнів початкових класів. Може використовуватися вчителями під час вивчення елементів геометрії на уроках матемитики.
Перегляд файлу

Тема.  Поняття вертикальної лінії. Види ліній: пряма, крива, ламана.

Мета: розширити та поповнити знання  учнів про види ліній, ознайомити з поняттями «вертикальна пряма», «ламана пряма»; закріпити поняття «пряма», «крива», «точка»; розвивати просторову уяву, логічне мислення.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  •                    визначати види ліній на площині;
  •                    бачити види ліній в навколишньому середовищі;
  •                    будувати лінії.

Методи: словесні, наглядні, практичні, інтерактивні.

Прийоми: колективна робота, індивідуальна робота, робота в парах «Цікавий квадрат», гра «Увага!»,демонстрація слайдів.

Обладнання: слайди мультимедійної презентації, картки із зображенням різних фігур, завдання на картках (ст.3 «Система вправ до уроків геометрії» ), лінійки, олівці, мотузка,пластилінові кульки.

Тип уроку : комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу.

 Встали всі рівненько,

Вийшли всі з- за парт

Урок геометрії

Будем починать.

ІІ. Розвиток уваги учнів (довільності, зосередженості, сталості)

Гра «Увага!»(див. урок 1)

ІІІ. Повторення матеріалу , вивченого на минулому уроці.

  •                    З якою фігурою ми ознайомилися?
  •                    Позначте у своєму зошиті дві точки. Назвіть їх.
  •                    Пригадайте вірш , який ми вивчили про пряму.
  •                    Проведіть у зошиті пряму лінію. Як це зробити?
  •                    Позначте на ній три точки. Чи можна поставити поруч ще точку? Скільки точок можна поставити на прямій?

ІV. Ознайомлення з поняттям «вертикальна лінія»

  •                    Як називається лінія, яка йде зверху вниз?
  •                    Хто бачив, як майстри перевіряють вертикальні стінки?

Візьміть мотузки, прикрипіть на один кінець кульку пластиліну. Підніміть мотузку за інший кінець.

- Яка лінія вийшла?

- Правильно , пряма лінія протягнулася точно зверху вниз. Така пряма називається вертикальною.

Фізкультхвилинка.

  •                    Щоб краще запам’ятати назву лінії, вивчимо віршик.

Я мотузку довгу маю –

На кінець висок чіпляю.

І тепер стає вона

Вер – ти – каль – на .

  •                    Знайдіть вертикаль в класі.

V. Ознайомлення з кривою та ламаною.

- Візьміть мотузки в руки і натягніть. Яка лінія вийшла?

- Покладіть мотузку на парту. А яка лінія вийшла зараз?

 Робота на картках. (ст.2 «Система вправ до уроків геометрії» ) (додаток)

Офтальмологічна пауза.

VІ. Практичне закріплення.

Завдання 1.

Викладіть різні зігнуті лінії за допомогою мотузки. Замалюйте їх у зошиті.

Завдання 2

Робота  в парах.

Разом зі своїм сусідом по парті покладіть мотузки так, щоб вони перетиналися. Намалюйте їх у зошиті.

  •                    Якщо пряму «зламати» , вона стане ламаною.
  •                    Побудуйте ламану з лічильних паличок.
  •                    Як бачите, ламана складається з кількох частин. Кожна частинка називається ланкою.
  •                    Намалюйте ламану, яка складається з чотирьох ланок.

VІІ. Закріплення. Демонстрація слайдів1,2,3. (додаток )

VІІІ. Рефлексія.

Гра «Цікавий квадрат» (додаток)

ІX. Підсумок уроку.

Що вам сподобалося на уроці найбільше?

 

docx
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
2974
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку