Попередження конфліктів у шкільному середовищі

Про матеріал
Тренінг для поглиблення знаннь учнів про поняття конфлікт; навчитись використовувати у спілкуванні з іншими людьми мирну тактику; знаходити конструктивні способи вирішення проблемних ситуацій; ознайомити з способами розв’язання конфліктних ситуацій.
Перегляд файлу

Тема : Попередження конфліктів у шкільному середовищі

Мета: сформувати знання про шляхи запобігання та розв’язання конфліктів серед учнів.

Матеріали: стікери, кошик, листи а4, скриньки, кульки.

 

Структура тренінгу:

Етап тренінгу:

Час

1

Знайомство. Вправа “Привітання”

5 хв

2

Вправа “Очікування”

2 хв

3

Вправа “Асоціація”

5 хв

4

Вправа “Три шляхи”

15 хв

5

Вправа “Подорож”

8 хв

6

Вправа “Кошик сміття”

7 хв

7

Вправа “Рефлексія”

3 хв

 

 Знайомство.

Сьогодні ми поговоримо з вами про поняття конфлікт, про їх виникнення та шляхи розв’язання конфліктів.

Щоб наша зустріч була успішною і щоб у всіх був гарний настрій, потрібно дотримуватися деяких правил. Пам’ятаймо про них!

(тренер зачитує правила тренінгу)

 

 Правила тренінгу

- називати учасників по імені;

- ставитися до всіх учасників з повагою;

- бути доброзичливим;

- толерантним;

 - активним;

- говорити по черзі;

- не перебивати;

- не давати порад, що повинні робити інші, а чого не повинні;

- поважати кожного учасника.

 

Вправа “Привітання”

Мета: налаштувати учнів на подальшу роботу.

Потрібно стати в коло. По черзі кожен учасник має привітатись з іншими, якимось незвичним способом.

 

Вправа “Очікування”

Мета: визначити очікування від тренінгу.

Роздати учням липкі стікери, на яких учні висловлять свої очікування, те що вони прагнуть винести з даного заняття. Після оформлення стікера, потрібно повісити його на плакат ( по бажанню можна озвучити).

 

Вправа “Асоціація”

Необхідно на дошці по центру написати слово КОНФЛІКТ. Діти мають підібрати слова які у них асоціюються з словом конфлікт та записати їх поруч. Коли всі думки буде занотовано, потрібно обговорити відповіді дітей.

 

Вправа “Три шляхи”

Завжди коли ми потрапляємо у конфліктну ситуацію ми можемо діяти по різному.

Вчитель пропонує ситуації, на які учні повинні будуть відповісти різними способами: 1) так, як відповідала б груба, підла людина (агресивний вихід); 2) невпевнена (пасивний вихід); 3) упевнена людина (дипломатичний вихід).

Приклад ситуацій:

-ви домовились погуляти з другом чи подругою, але за 5 хв до виходу мама просить вас допомогти їй прибрати у квартирі;

-ваш однокласник заховав ваш підручник і не віддає;

-ви вже повторили два рази, але ваш товариш не розчув.

Учасники програють ці ситуації у групах.

Питання для обговорення:

Який із запропонованих способів вирішення конфлікту, сподобався вам найбільше?

Який із способів був для вас неприйнятним?

Як зазвичай у реальному житті ви вирішуєте конфлікти?

Вправа “Подорож”

Слова вчителя ( на фоні можна увімкнути спокійну мелодію):

Сядьте зручно, зніміть затиски, закрийте очі і спокійно дихайте у ритмі фрази: «Мені чу-до-во». Уявіть великий білий екран. Поставте перед екраном фільтр вашого улюбленого кольору і тепер весь екран такого ж кольору, який ви любите. Поступово він віддаляється від вас, стає меншим і меншим, і ось зовсім розчиняється…А ви розслаблені і спокійні, готові вирушити у велику подорож стародавнього таємничого, покинутого замку. Ви бачите високу кам’яну стіну, обвиту плющем,у якій є невеликі дерев’яні дверцята. Відкрийте їх і загляньте. Ви бачите чудову природу: шовкові трави, чудернацькі  квіти, дивні дерева, які своїми м’якими голосами запрошують вас зайти, тихо нашіптуючи: заходь, заходь, заходь.., і ви опиняєтеся у прекрасному , але занедбаному садку. Рослини так розрослися, що не видно землі і важко знайти стежку. Вам хочеться довести все тут до ладу, і ви починаєте полоти бур’ян,  підрізати гілки, виносити суху траву, все, що вважається зайвим…, обкопуєте…, поливаєте…, словом, наводите повний порядок у садку. Через деякий час оглядаєте те, що зробили, і порівнюєте з тією частиною саду, якої ще не торкалися. Ви задоволені результатом своєї праці, і таємничі голоси шепочуть6 як гарно, як чисто, як дивовижно добре. Ви чуєте слова подяки, із задоволенням відчуваєте, що все  і завжди потребує догляду, турботи і уваги. І навіть сама по собі чудова природа, щоб радувати око, потребує турботливих рук, терпіння і любові. Ви з задоволенням оглядаєте ще і ще раз цю дивовижну красу і повертаєтесь до кімнати упевнені: все в цьому світі створене для краси і Ви – також.

 

Вправа “Кошик сміття”

Щоб не конфліктувати треба постійно самовдосконалюватися, працювати над собою, позбавлятися негативних рис характеру.

Я пропоную вам відкрити себе з іншого боку. Для цього пограємо у гру «Кошик сміття».

Люди є неповторними особистостями, але не досконалими. Кожен хотів би щось змінити у собі: рису характеру, звичку, ваду яка може призвести до конфлікту, або призводить до конфлікту, заважає вам в житті і ви хотіли б її позбутися.

(роздаються листочки)

Подумайте і на цих листочках, які ви отримали я пропоную вам продовжити фразу:

«Я хотів би викинути у кошик для сміття …..(учасники пишуть звички, якості характеру, які їм заважають)»

Лінь,принциповість, впертість, обман, курити…

Зачитайте, зіжмакайте папірець  і викиньте його в кошик

(І кидають у кошик).

Я думаю, що після нашої гри ваші вади, звички чи риси характеру залишаться на завжди у кошику сміття. І в вашому житті буде виникати менше конфліктних ситуацій.

 

Вправа “ Рефлексія”

На столі ви бачите 3 скриньки: “Мені сподобалось, я молодець”; “Нажаль не все вдалось”; “Наступного разу я постараюсь краще”. Вам необхідно взяти кулю і покласти її у відповідний кошик.

 

Дорогі друзі, давайте на прощання подаруємо один одному посмішку і станемо трішечки добрішими один до одного!

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
20 січня 2022
Переглядів
567
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку