Поради батькам першокласників

Про матеріал

Цього року ваша дитина стане школярем. Від того, як ви підготували дитину до школи, залежать його успіхи в навчанні, а, отже, відчуття радості та задоволення від кожного дня, проведеного в школі.А що означає – бути підготовленим до навчання в першому класі? Що повинна знати та вміти дитина? Наведено рекомендації для розвитку у дітей мовлення, навичок читання, письма, математичних операцій, логічного мислення, уяви, фонематичного слуху, загальної обізнаності.

Перегляд файлу

Поради батькам першокласників

 

Цього року ваша дитина стане школярем. Вітаємо вас із цією знаменною подією!

Від того, як ви підготували дитину до школи, залежать його успіхи в навчанні,

 а, отже, відчуття радості та задоволення від кожного дня, проведеного в школі.

 

 

 

А що означає – бути підготовленим до навчання в першому класі?

 Що повинна знати та вміти дитина?

Читання

Читання – це основа всієї підготовки до школи, до життя загалом. Саме від читання залежать уміння й навички дитини.  Навчайте читати дитину, граючись. Часто діти легко запам’ятовують звуки, але їм важко з’єднувати їх у склади. Запропонуйте дитині проспівати звуки, склади, слова, допоможіть своїм прикладом, співайте разом, і  ваша дитина значно краще засвоїть процес читання, що в майбутньому стане для неї не стражданням, а радістю пізнання. Добирайте тексти з великими літерами, прості, цікаві, з ілюстраціями.

Шестирічна дитина повинна вміти:

  • переказати почуте (стисло або детально);
  • знати напам’ять вірш, його назву, автора (не змушуйте вчити складну класику! Нехай це буде віршик про близьке й зрозуміле);
  • повторити чотири римовані рядочки за вчителем. Таке завдання свідчить про якість того, як дитина чує, слухає, запам’ятовує.

  

Математика

 Завдання всі діти виконують залюбки, сміливо демонструють «домашні заготовки». Той лічить до мільйона, інший завчив таблицю множення… але вимоги до дитини полягають у наступному:

  • вільно лічити в межах першого десятка;
  • лічити «двійками», «трійками», виконувати математичні дії;
  • знати склад числа;
  •  уміти порівнювати числа (на скільки більше чи менше);
  • знати, що таке попереднє число, наступне число;
  • розв’язувати задачі типу: «У мене 7 яблук. Скільки не вистачає до десяти?»

Зверніть увагу й на розв’язування прикладів. Задачу «7 птахів сиділо на дереві, два полетіло. Скільки залишилося?» дитина розв’яже одразу, а от над прикладом: «7 відняти 2» - буде довго думати…

 

Письмо

                

 Діти повинні:

  • розмежовувати та поєднувати предмети за ознаками.

 Наприклад: транспорт – це…(назвати види); дерева – це…(назвати кілька дерев); лисиця, ведмідь, вовк – це…(дикі тварини); стіл, ліжко, крісло – це…(меблі).

  • вилучити зайве слово і пояснити, чому це слово зайве.

Наприклад: «іде, біжить, стрибає, їде»; «береза, клен, ялина, тополя»; «веселий, сумний, спокійний, зелений».

  • регулярно проводити фізичні вправи для розвитку м’язів руки, ліпити (пластилін, глина), малювати, штрихувати, конструювати;
  • писати елементи літер, палички, овальні, півовальні елементи, дугоподібні лінії;
  • застібати - розстібати дрібні ґудзики, замки, шнурувати взуття, нанизувати дрібні  предмети.

                

  Це одне з найдошкульніших питань у підготовці до першого класу.

Враховуючи особливості розвитку шестирічних учнів (слабкість дрібних м’язів руки, недостатня регуляція рухів під час письма, значна втомлюваність при тривалому напруженні , недостатня сформованість зорового сприйняття графічного

образу літери) рекомендуємо:

 

Зверніть увагу на ліворуких дітей. Не наполягайте, щоб вони писали правою рукою, адже ви таким чином можете «нагородити» їх безліччю психологічними комплексами.

Логічне мислення

 

 

Розвиток  уяви

  Уява – це ознака творчих здібностей, шлях до успішного навчання, сприйняття образів, вміння передбачати, мислити тощо.

Є чимало способів розвитку уяви. От, хоча б такий. Запропонуйте дитині розповісти про будь-який предмет чи образ за схемою. Наприклад, нехай малюк опише людину: змалює її обличчя, вкаже вік, опише одяг, настрій... Потім ускладніть завдання: нехай дитина опише людину певної професії.

 

 

 

Фонематичний слух

  Розвинений фонематичний слух – це умова уважності на уроці, сприйняття завдань, грамотного письма. Дитина повинна бути ознайомлена із звуками (голосні, приголосні, м’які, тверді, шиплячі), уміти виділяти перший, другий, останній звук у слові.

Слух потрібно розвивати за допомогою спеціальних вправ-ігор. Наприклад, запропонуйте дитині послухати, як ви повторюєте одне й те саме слово. Попросіть, щоб вона плеснула в долоні, коли почує інше слово:

слива, слива, злива, слива, слива;

малина, малина, машина, малина, малина;

звук, звук, звук, стук, звук;

царівна, царівна, царівна, чарівна, царівна;

ліс, ліс, ліс, ліс, лис, ліс.

Розвиток  мовлення

На час виповнення дитині шести років вона повинна мати в активі чималий запас слів (2000 – 2500). Дитина має вміти описати предмети, пояснити, що означає слово, і навпаки – за певними ознаками реконструювати слово.

Запитуйте, що таке «стіл», «машина», «парасолька»? Нехай дитина пояснює по-своєму, навіть неправильно, але вміє це робити, йде на розмову, підтримує діалог. Якщо ж малюк не може пояснити значення слова, то зробіть спочатку це самі, потім – разом із дитиною. Слова добирайте цікаві, зрозумілі. Розв’язуйте елементарні кросворди:

  • будиночок, де живуть бджоли (Вулик);
  • ціле поселення з бджолиних будиночків (Пасіка) тощо.

Загальна  обізнаність

  Це питання соціальної компетентності дитини. Вона повинна знати:

  • ім’я, по батькові батьків, їхні професії;
  • домашню адресу, в якому місті чи селі, в якій країні проживає;
  • знати назви пір року, місяців, днів тижня;
  • орієнтуватися в часі тощо.

              

       Готуючи дитину до школи, батьки часто намагаються придбати різноманітні посібники, порадники, навіть суто педагогічну літературу. Це добре, але звичайне «натаскування» не допоможе, якщо дитина не отримає уваги, розуміння, терпіння, підтримки зі сторони батьків. Розумні, відкриті до дитини батьки заохочують  своїх майбутніх школярів  до спілкування з книгою, природою, навколишнім світом – найкращими посібниками у підготовці  до школи.

     Отож сьогодні, коли ви разом з дитиною будете повертатися з адаптаційних занять, ідучи вулицею, запитайте її : "А скільки машин проїхало повз нас? П’ять, молодець, ти такий спостережливий! А якого кольору?..."

 

doc
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
933
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку