Презентація на тему "Випускник НУШ". Його риси характеру та набуті вміння. За експертними прогнозами, у 2020 році найбільш затребуваними на ринку праці будуть вміння навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі.
Заголовок. Подзаголовок«В наших руках найвеличнішаз усіх цінностей світу – Людина. Ми творимо Людину як скульптор-творецьскульптуру з безформенного шматка мармуру:десь у глибині цієї мудрої глиби заховані прекрасні риси, які треба здобути, очистити від усього зайвого». В. О. Сухомлинський. Модель випускниканової Української школи
«Метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності». Проект Закону України «Про освіту»
Слово міністра «Коли ми говоримо про нову українську школу, ми перш за все говоримо про новий зміст освіти в цій школі . Діти мають здобути уміння і компетентності ХХІ століття, які узгодженні країнами Європейського Союзу, і які сьогодні потрібні сучасному українцю. Окрім знання рідної державної мови, двох іноземних мов, інформаційних технологій, уміння критично мислити, аналізувати, працювати вкоманді, навичок фінансової грамотності, навчатися впродовж життя бути відповідальними громадянами своєї країни. Нашим дітям потрібна освіта для життя. І це головна мета нової української школи» Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич
Випускник школи. Особистість усебічно розвинена, здатна до критичного мислення Інноватор здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя Патріот з активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами і здатний приймати відповідальні рішення
Портрет компетентного випускника:портрет компетентного випускника (суспільно-громадянська компетентність, комунікативна компетентність, освітня компетентність, соціальна компетентність, побутова компетентність, компетентність саморозвитку та самоосвіти);портрет випускника науковця-дослідника (створення необхідної мотивації, постановка проблеми, початок її реалізації, розв’язання завдань, підведення підсумків);портрет випускника-майбутнього підприємця (духовні цінності, значущі для українського підприємця, складові готовності до створення власної справи, найсуттєвіші риси характеру випускника як творчої вольової та інтелектуально розвинутої особистості, уміння випускника школи як дослідника сфери підприємництва, складові фізичного розвитку);
портрет випускника-студента-економіста (умови конкурсного набору учнів до фінансово-економічної школи, формування економічної компетентності школяра);портрет випускника-знавця-інтелектуала (модуль адаптації школярів у спеціалізованому освітньому середовищі, модуль базової шкільної освіти, модуль профільної шкільної освіти); портрет випускника-творчої особистості (Соціальна особистість, інтелектуальна особистість, креативна особистість, інформаційна особистість, комунікативна особистість).
Кожен з портретів не виключає, а вдало доповнює інші. Модель побудовано таким чином, щоб освітній продукт, тобто випускник школи, володів цілим комплексом життєвих компетенцій, які допоможуть йому:швидко адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях;критично мислити;використовувати набуті знання та вміння в навколишній дійсності;бути здатним генерувати нові ідеї, приймати нестандартні рішення, творчо мислити;бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в команді;цілеспрямовано використовувати свій потенціал як для самореалізації в професійному та особистому плані, так і в інтересах суспільства, держави;бережно ставитися до свого здоров’я та здоров’я інших як найвищої цінності;вміти планувати стратегію свого життя, орієнтуватися у системі різноманітних суперечливих й неоднозначних цінностей, визначати своє кредо і свій стиль.
Тож бачимо, що більшість компетенцій, які пропагує нова українська школа, передбачені нами та формуються у процесі навчально-виховної роботи ще з 2010 року. Сьогодні час вимагатиме від нас зосередити більше уваги на умінні навчатися впродовж життя; володінні державною та іноземними мовами. Головним елементом нової української школи мають стати нові методики і технології навчання дітей, особливість яких – не репродукція знань, а діалог з учнем. Критично аналізувати, висловлювати свою позицію – це саме ті принципи, на яких ґрунтується «Філософія для дітей».