Порадник "Використання цифрових інтерактивних технологій в освітньому процесі"

Про матеріал
Порадник для педагогів та майстрів виробничого навчання з впровадження та застосування інтерактивних технологій за допомогою сучасних освітніх засобів у закладах П(ПТ)О
Перегляд файлу

Київське вище професійне училище технологій та дизайну одягу

 

 

 

 

 

Використання цифрових інтерактивних технологій в освітньому процесі

Завдання для дистанційного навчання учнів на період карантину – Черкаська  гімназія № 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.Київ 2021

Маргарита ПАТИЧЕНКО. Використання цифрових інтерактивних технологій в освітньому процесі // Порадник

КВПУТДО 2021

 

 

 

 

Розглянуто і схвалено

На засіданні циклової комісії

Протокол №__ від «__» _________20__р.

Голова комісії_______Маргарита  ПАТИЧЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

Вступ…………………………………………………………………………3

1.Характеристика цифрових інтерактивних технологій………………….4

2.Методика застосування цифрових інтерактивних технологій у навчально-виробничій діяльності…………………………………………………...….7

3.Приклади КМЗ уроків виробничого навчання з використанням  цифрових інтерактивних технологій…………………………………………………..9

Висновки……………………………………………………………………15

Додатки……………………………………………………………………..16

Список використаної літератури………………………………….………17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

За останні роки в Україні певними методичними засадами сформувалися такі основні моделі навчання:

  • пасивна
  • активна
  • інтерактивна

Інтеракція – це безпосередня взаємодія та взаємовплив певної групи людей в ході спілкування. Саме це вкладається в основу інтерактивного методу навчання.

Мета полягає в тому, щоб створити комфортні умови навчання, де кожна дитина буде почутою та побаченою, а також зможе відчути свою інтелектуальну спроможність і успішність. 

Принципи роботи інтерактивного навчання

  • Активність. Залучення всіх учнів до спільної роботи. Діти працюють на спільний результат.
  • Зворотній зв’язок. Заохочення до обговорення, дискусії, висловлення власної думки.
  •  Експеримент. Активний пошук нових ідей та шляхів вирішення поставлених задач.
  • Довіра. Важливо щоб учень не лише поважав педагога, а й довіряв йому, відчував підтримку.
  • Рівність поглядів. Можливість для учня побути в ролі організатора, лідера. Учитель висловлює свою думку на рівні з іншими учасниками процесу.

На відмінну від активної і пасивної моделі навчання, де педагог виступає як «джерело знань», організатор, контролер, в інтерактивній моделі учитель є наставником. Він розкривається перед учнями. Забезпечується демократія між педагогом та учнями. Роль учнів є надзвичайно активною. Оскільки вони приймають важливі рішення, виконують багато завдань самостійно, спілкуються між собою, а також поєднують різні види діяльності. Джерелом мотивації є не оцінка, а прагнення здобути знання. Відсоток засвоєння інформації є високим, оскільки контроль учителя за обсягом і глибиною засвоєння знань є опосередкованим. Передбачені результати роботи. Але варто зазначити, що інтерактивне навчання потребує від педагога додаткових знань з психології спілкування, адже потрібно налагодити контакт з кожною дитиною.

 

 

Характеристика цифрових інтерактивних технологій

 

Цифрова трансформація – це неминучий процес, що відбувається в усьому світі. Високотехнологічні досягнення впроваджуються в наше життя нон-стоп. Відтак, педагогу необхідно вчитися постійно й паралельно з основною діяльністю. Чинниками даної сучасної освітньої взаємодії є процеси глобалізації, Діджиталізація. Значною мірою вони визначають життя сучасної особистості та суспільства XXI століття .

Сьогодні в житті молодих людей технології відіграють набагато більш істотну роль, ніж будь-коли раніше, а відтак, дають учителям приголомшливі можливості для пожвавлення заняття, використовуючи час на уроці для більше захоплюючого спілкування з учнями.

З розвитком сучасних технологій, поширенням і доступністю інтернет-звязку відкриваються унікальні можливості для освіти. Інтернет – це не лише невичерпна скарбниця освітньої інформації, а й джерело активної інтелектуальної діяльності сучасного студента, який має необмежені можливості для одержання знань, удосконалення умінь, навичок. Викладачеві, у свою чергу, надається можливість оптимізувати систему контролю, зокрема переводячи навчання в онлайновий режим.

Існують різноманітні способи застосування цифрових засобів в навчальному процесі, серед яких:

 

  • використання електронних лекторів, тренажерів, підручників, енциклопедій;
  • розробка ситуаційно-рольових ігор;
  • моделювання процесів і явищ;
  • забезпечення дистанційної форми навчання;
  • побудова систем контролю й перевірки знань і умінь здобувачів освіти (використання контролюючих програм-тестів);
  • створення і підтримка сайтів навчальних закладів;
  • створення презентацій навчального матеріалу;
  • здійснення проективної і дослідницької діяльності здобувачів освіти тощо.

Поняття «інтерактивний» походить від англ. «іnteract» («іnter» – «взаємний», «асt» – «діяти»). М. Кларін, розглядаючи проблеми інтерактивного навчання, стверджує, що «це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності учнів, що включає конкретні цілі, а саме створення комфортних умов навчання, за допомогою яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну спроможність, що робить продуктивним сам процес навчання» Ю. Фокін, розглядаючи використання інтерактивних методів навчання, дає їм таке трактування: «Інтерактивні методи навчання орієнтовані на більш широку взаємодію учнів не тільки з вчителем, а й один з іншим і на домінування активності учнів в процесі навчання».

Він також наголошує та тому, що роль вчителя в інтерактивних уроках зводиться до керування діяльністю учнів на досягнення цілей уроку. Вчитель також розробляє план уроку (інтерактивні вправи і завдання, в процесі розв’язання яких учень вивчає матеріал).

Таким чином, основними складовими інтерактивних уроків є вправи і завдання, які виконуються учнями.Важлива відмінність інтерактивних вправ і завдань від традиційних полягає в тому, що виконуючи їх, учні не стільки закріплюють раніше вивчений матеріал, скільки вивчають новий.

Тому, організовуючи навчальний процес, який спирається на використанні інтерактивних методів навчання, треба враховувати включеність до процесу пізнання всіх учнів, студентів групи. Спільна діяльність означає, що кожен вносить свій особистий індивідуальний внесок, у процесі роботи йде обмін знаннями, ідеями, засобами діяльності.

 Інтерактивні методи можуть застосовуватися під час організації викладачем таких видів праці з учнями: організація тематичних занять; в організації тимчасових творчих колективів у процесі роботи над навчальним проектом; формування портфоліо студента (учня); організація дискусій і обговорень спірних питань, що виникли в колективі; для створення освітніх ресурсів (курсів лекцій, тренінгових матеріалів, дипломних робіт, творчих робіт, аудіо- і відеоматеріалів та ін.)

Для вирішення навчальних завдань викладач використовує такі інтерактивні форми: використання кейс-технологій; проведення відео конференцій; «круглих столів»; «мозковий штурм»; дебати; фокус-групи; ділові і рольові ігри; casе-study (аналіз конкретних, практичних ситуацій); навчальні групові дискусії; тренінги.

Цифрові інтерактивні технології - це поєднання сучасних технологій навчання та засобів взаємозв’язку між здобувачами освіти та викладачем, й учнями між собою. Забезпечення ефективної взаємодії студентів по видах «студент-контент», «студент-викладач» і «студент-студент» – умова ефективної реалізації будьякої моделі навчання. Однак, якщо в традиційному навчанні всі види взаємодії організовуються викладачем в процесі живого спілкування, а будь-які відхилення регулюються при безпосередньому контакті, в електронному навчанні здобувачі освіти в більшій мірі залишаються один на один з навчальними матеріалами. Опосередкований і переважно асинхронний характер взаємодії, відсутність живого спілкування, дефіцит вербальних (інтонація, тембр голосу) і невербальних засобів (міміка, жести) спілкування призводять до необхідності формування нових механізмів впливу викладача на освітній процес з метою забезпечення якості навчання. Акцент в забезпеченні ефективності електронного навчання переноситься на спеціально організоване викладачем середовище навчання – електронний навчальний курс, при розробці якого необхідно змоделювати реальні умови навчання – забезпечити умови для усіх видів навчальної взаємодії, а також ефект постійної присутності викладача в курсі.

Система супроводження учнів може бути забезпечена лише за

умовами: інтерактивності – наявності зворотнього зв'язку (тести для

самоконтролю та поточного контролю; інтерактивне відео; тести, вбудовані в

лекції; анкети); мультимедійності – задіяності різних систем сприйняття та

різноманітності форм контенту (відео лекції, відео коментарі, аудіокоментарі та ін.); активної форми роботи – розвитку творчого і алгоритмічного мислення(віртуальні лабораторні роботи та тренажери; сервіси Веб 2.0 для обробки інформації – ментальні карти, сервіси анотування, редагування, спільного читання та ін.); керованої викладачем взаємодії – наявності інструкцій, методичних матеріалів, рекомендацій, прикладів.
           Використання хмарних сервісів у освітньому процесі дає можливість педагогам гнучко використовувати різні освітні методики, сприяє створенню інтерактивного навчального середовища освітнього процесу шляхом співпраці. Сьогодні в мережі розміщено величезну кількість інтерактивних матеріалів, різних тренажерів та інших освітніх ресурсів, які можна застосовувати в процесі вивчення різних дисциплін. Більшість з них пропонується в уже готовому вигляді, без можливості внесення змін. Проте готові матеріали не завжди відповідають індивідуальним особливостям учнів, класу або конкретній меті вчителя.

 Тому сучасному педагогові важливо створювати свої інтерактивні матеріали, відповідно до актуальних запитів.

Наведемо короткий огляд сервісів, які також дають можливість створювати різноманітні інтерактивні дидактичні матеріали:

  • Padlet (https://uk.padlet.com/) – інтерактивна дошка з можливістю організації спільної роботи;
  • Wizer (https://app.wizer.me/) – створення інтерактивних робочих аркушів;
  • Puzzlecup (http://puzzlecup.com/crossword/) – фабрика кросвордів,
  • Canva (https://www.canva.com/) – дизайн та візуалізація навчального матеріалу;
  •  Thinglink (https://www.thinglink.com/) – робота з інтреактивними плакатами;
  •  Moovly (https:// www.moovly.com/) – презентації у вигляді анімацій,
  • Сoggle (https://coggle.it/) – хмарні ментальні карти;
  • OnlineTestPad (https://onlinetestpad.com/ua) – багатофункціональний сервіс для проведення тестування;
  • Kahoot (https://kahoot.com/) – сервіс, для розробки дистанційних ігор.

 

 

 

 

 

 

 

 

Методика застосування цифрових інтерактивних технологій у навчально-виробничій діяльності

З професії «Агент з організації туризму» майстрами розроблено інтерактивний дистанційний навчальний клас з виробничого навчання, який функціонує на базі системи Google Classroom. Запропонований клас дозволяє здобувачу освіти: отримувати методичні матеріали для вивчення навчальної дисципліни у зручний учню час з будь-якого комп’ютера, підключеного до мережі Інтернет; переглянути необхідний матеріал в режимі онлайн і перевірити свої знання з навчальної дисципліни – пройти тестування; ознайомитися з додатковими джерелами, які точно відповідають темам дисципліни. Контроль знань такого навчання передбачає оперативний зворотній взаємозв’язок. Пояснення по різним розділам у класі, оголошення, анкетування привертають увагу здобувачів освіти до активних навчальних дій. Досвід показує, що ефективне навчання стає реальністю за умови значних особистісних витрат викладача як на етапі розробки електронного курсу, так і в процесі супроводу навчального процесу. Саме особистісна позиція, відображена в класі як система «присутності» викладача, буде залучати та утримувати учнів.

За допомогою системи Google Clasroom можна створювати

електронні навчальні курси і проводити як аудиторне (очне) навчання, так і

навчання на відстані (заочне/дистанційне). Вона надає можливість закладам П(ПТ)О:

  • реалізувати модульну організацію навчального процесу;
  • реалізувати повнокомплектне науково-методичне забезпечення

дисциплін;

  • створити Internet-середовище для електронних форм навчання;
  • забезпечити оперативний контроль навчального процесу тощо.

Google Клас – це безкоштовний сервіс для навчальних закладів, некомерційних організацій і користувачів з особистими обліковими записами Google. Він економить викладачам час, спрощує організацію навчального процесу та спілкування зі учнями.

Переваги Класу:

  • Легке налаштування. Викладачі можуть додавати учнів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин.
  • Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.
  • Зручна організація. Завдання доступні студентам у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео тощо) автоматично додаються в папки на Google Диску.
  • Швидка комунікація. Викладачі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а здобувачі освіти – ділитись один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.
  • Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета G Suite for Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані учнів для рекламних цілей та надається безкоштовно.

Також за допомогою даної системи учасникам навчального процесу,

викладачам і учням, створюються нові можливості підвищення ефективності процесу навчання. Для викладачів: мати у структурованій формі навчально-методичне забезпечення дисципліни; мати зручний інструмент для обліку та контролю навчальної діяльності здобувачів освіти; встановлювати потрібні терміни виконання завдань; використовувати текстові, графічні, аудіо- та відео-матеріали при організації навчального процесу тощо.

Для учнів дані можливості полягають в: доступі до логічно структурованого та укомплектованого навчально-методичного матеріалу, що

покращує умови для самостійного опанування змістом дисципліни; мати засоби для самотестування і виконання завдань; розширеному доступі до Internet-ресурсів; дистанційно опановувати навчальний матеріал тощо.

Розглядаючи питання ефективного використання інтерактивних технологій підготовки фахівців ми наголошуємо на організаційно-методичній складовій забезпечення навчального процесу, яка повинна включати в себе наступні етапи:

- етап планування, активною фазою якого повинно бути дослідження

потреб аудиторії у навчанні, аналізі складу учасників групи, постановки цілей навчання, визначенні очікуваного результату тощо;

- етап підготовки, до складу якого слід віднести розробку змісту інтерактивних методів навчання з визначеною структурою імітаційних і не імітаційних методів по кожній темі дисципліни, підготовку допоміжних засобів, розробку критеріїв оцінки знань здобувачів, самопідготовку викладача;

- етап реалізації, основною складовою якого повинна стати презентація

класу. Формування сприятливого мікроклімату в навчальній групі та обговорення визначених завдань, це те, без чого реалізація даного етапу буде неможливою;

- етап контролю, основне завдання – порівняння, співставлення запланованого і отриманого результату. Контроль повинен здійснюватись на

основі моніторингу учбового процесу і його результатів. Заключною фазою

процесу контроль повинно бути представлення звіту .

За результатами послідовної реалізації відповідних етапів навчального

процесу відбувається взаємодія здобувача освіти з майстром й іншими учасниками таким чином, де викладач створює умови для самостійної навчальної активності виконуючи роль скоріше консультанта, помічника ніж керівника курсу, що здійснює контроль. Це і є важливим психологічним фактором, стимулятором самостійної творчої роботи учнів, мотивацією до навчання.

 

 

Приклади КМЗ з використанням  цифрових інтерактивних технологій для проведення уроків виробничого навчання

Усе більше науковців та педагогів звертають увагу на можливість використання LearningApps.org в освітньому процесі. LearningApps.org є додатком Web 2.0 для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів. Сервіс є безкоштовним, тут на основі готових шаблонів можна створити власні завдання та опублікувати їх для інших користувачів.

(Створені за допомогою сервісу LearnіngApps.org та розміщені на онлайн-дошці Padlet.com)

Онлайн - дошка Padlet

Завдання №1.

Учень відкриває завдання і бачить перед собою опис того що йому необхідно зробити. В даному випадку це визначити номер реквізиту, який виділений червоним маркером. На оформленому документі здобувач освіти бачить червоні маркери на певних реквізитах, він наводить курсор на цей маркер і натискає праву кнопку миші. Зявлється ось таке вікно.

 

 

 

 

 

Здобувач освіти обирає номер реквізиту, який на його думку, відповідає тексту що виділений саме цим маркером. Дане Завдання має 10 маркерів, які необхідно розшифрувати. По закінченню виконання знизу у правому куті є блакитна галочка, її необхідно натиснути і правильні відповіді підсвітяться зеленим кольором, а не правильні – червоним. Так як показано на малюнку нижче.

Завдання №2.

Здобувач освіти відкриває завдання і бачить опис «Зєднайте номер реквізиту з правилом його оформлення». Учень бачить перед собою ось таке вікно в,  якому є комірки, які необхідно правильно зєднати по парам.

 

 

 

 

 

 

 

 

Такі комірки під час виконання можна зєднувати і розєднувати, аж поки усі назви реквізитів не знайдуть свій варіант оформлення в документі.

Цікаво, аби ускладнити завдання комірок з назвамии реквізитів чи правилом оформлення може бути більше ніж іншх. Тобто, по закінченню виконання вони залишаються без пари, цим самим ускладнивши завдання пошуку правильної відповіді. Такий варіант показано на малюнку.

Після завершення виконання учень тисне блакитну галочку у нижньому правому куті і бачить свої помилки.

 

 

Оцінювання за допомогою онлайн-програм

Виконання таких інтерактивних вправ можна включити до картки денного завдання або у вступний інструктаж уроку виробничого навчання. Плюси від  застосування такого завдання очевидні:

  • активізація пізнавальної діяльності учнів на уроці
  • зміна роду занять
  • ігрова форма завдання
  • можливість обговорення, дискусії з учнями
  • академічна доброчесність

Наразі, майже всі сучасні онлайн-програми, якими користуються у освітньому середовищі, пропонують вбудовану у свої функції, опцію оцінювання. Тобто, педагог прописує завдання у деталях, заповнює критерії по яким виставляється оцінка, зберігає і надає це завдання учням. Здобувачі освіти в свою чергу, виконують їх, а закінчивши одразу ж отримують результат, тому що кількість правильних відповідей порахувала програма. Це виключає можливість впливу особистих емоцій викладача на оцінювання конкретного учня. І в свою чергу, полегшує роботу викладача.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приклад подачі цифрових інтерактивних задач

 у  картці-денного завдання

Картка завдання №1

Ви працюєте агентом з організації туризму в навчальній туристичній агенції «Туристична країна». Сьогодні Ви продовжуєте вивчати основні умови функціонування туристичного ринку, а саме служби харчування та розваг у готелі. Керівник доручив Вашому колективу промоніторити туристичний ринок певного курорту на предмет якості та кількості закладів харчування у 5, 4, 3 - зіркових готелях 2 регіонів та представити свій аналіз в усному вигляді для керівництва. Для цього потрібно виконати ряд завдань

Завдання 1. Маючи лише назву готелю створити та заповнити інформацією свою колонку у 2 таблицях під назвою :

  • «Послуги харчування та розваг у готелях Кемеру»
  • «Послуги харчування та розваг у готелях Лондону»

Використовуючи спільний доступ до документу, разом зі своєю творчою групою заповнювати свої колонки в таблиці матеріалами.

«Заклади харчування у готелях Шарм-ель Шейху»

Назва готелю

Розташування

 

Кількість закладів харчування та їх вид

Фото

Види запропонованих розваг

Оцінка туристів (відгуки)

 Назви колонок

Вимоги:

 

Завдання 2. На основі виконаного 1 завдання усно презентувати свій аналіз, наголосивши на подібних та розбіжних якостях готелів, розташованих у 2 різних туристичних регіонах Світу. Також виступ буде оцінюватися комісією, обраною з поміж учнів.

Вимоги:

  • виступ державною мовою;
  • регламент до 2 хвилин;
  •  можливе використання телефону;
  • виразно;
  • без запинань, відволікань;
  • з можливістю донести інформацію без електронного носія

 

Також для учнів, бажаючих підвищити оцінку та глибше розібратися в темі, можна запропонувати розв’язання виробничого завдання (також в парі)

Завдання 3. Вирішити виробничу ситуацію:

Ви та Ваш колега працюєте агентами в туристичній фірмі. Вам надійшла скарга туристів, що відпочивали в Португалії:

«Ми купили морську екскурсію, що передбачала полювання на акул. Пробули в морі  4 години, промокли, змерзли, але акула так і не з'явилася. Просимо відшкодувати вартість поїздки і моральний збиток за втрату здоров'я.».

Вирішіть даний конфлікт, не втративши клієнтів та зберігши репутацію Вашого підприємства.

Вимоги:

  • Розписати аналіз ситуації,  всі способи вирішення, вибір 1 варіанту, пояснення вибору саме цього варіанта, результат, заходи для запобігання у майбутньому.
  • Шрифт Times New Roman; розмір -14; інтервал – 1,5; червоне підкреслення прибрати; вирівнювання заголовків по центру; основного тексту по ширині.

 

 

Завдання 2. Обрахувати у вигляді таблиці собівартість та повну вартість туристичного маршруту, складеного Вашим колегою на минулому уроці та створити перелік переваг та недоліків складових цього туристичного маршруту на Вашу думку.

Таблиця має такі колонки (№, Назва витрати, Кількість, Вартість за 1 одиницю, Вартість загальна)

Таблиця може мати рядки

1

Транспорт (метро 3 рази для 15 осіб)

45 поїздок

8 грн

360 грн

2

Вхідний квиток до музею «_______» (15 осіб)

15 білетів

10 грн

150 грн

3

Послуги перекладача

4 години

200 грн

800 грн

….

………

 

 

 

10-12

……

 

 

 

Всього

…. грн

 

Вимоги до таблиці:

-Times; 12; 1,15; вирівнювання по середині, оформлення заголовків.

- Обовязково не менше 10 пунктів у таблиці


 

Висновок

 

Традиційна форма навчання орієнтована на наслідування, а інтерактивна - на перетворення педагогом себе в процесі різних способів взаємодії з учнями. Інтерактивні методи навчання спрацьовують через осмислення кожним учнем своєї діяльності. Воно допомагає учню сформувати вміння, навички

Процес навчання - це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи учня та його власної активної участі в цьому процесі. Пояснення й демонстрація самі по собі ніколи не дадуть справжніх, стійких знань, цього можна досягти лише за допомогою активного (інтерактивного) навчання.

Інтерактивне навчання має на меті:

  • створення умов для залучення всіх учнів класу до процесу пізнання;
  • надання можливості кожному учню розуміти, що він знає і думає, та рефлексувати із цього приводу;
  • вироблення життєвих цінностей;
  • створення атмосфери співпраці, взаємодії;
  • розвиток комунікативних якостей і здібностей;
  • створення комфортних умов навчання, які б викликали в кожного учня відчуття своєї успішності, інтелектуальної спроможності, захищеності, неповторності, значущості.

Цифрове інтерактивне навчання передбачає:

  • моделювання життєвих ситуацій, вирішення творчих завдань;
  • використання розминок (енергізаторів), рольових ігор;
  • спільне розв’язання проблем тощо.

Цифрові інтерактивні технології варто застосовувати як на уроках виробничого навчання, так і вцілому на всіх навчальних дисциплінах. Їхнє застосування має позитивний характер, який проявляється як і на оцінках так і на вміннях та зацікавленості самих здобувачів освіти.

 

 

 

 

 

 

Інтерактивне навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пишко О. Л. Інтерактивні методи навчання як спосіб розвитку творчих  здібностей учнів на уроках історії та правознавства »

 

Список використаної літератури

1. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід роботи /уклад. О. Пометун, Л. Пироженко. Київ: А.П.Н., 2002. 136 с.

2. Карпук В.І., Чемерис А.О., Шевчук П.І. Курси дистанційного навчання.Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2005. 72с.

3.ДосякІ.М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій 1- 4класи.-Х. :Вид.група "Основа",2007.-ст.68-71.

4.Стребна О.В., Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи.-Х.:Вид.група "Основа", 2007.-174с.

5. Пометун О.І. Сучасний урок: Інтерактивні технології навчання. – К.:

Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.

6. https://inkluzia.com.ua/interaktivni-metodi-navchannya/

7.http://journal.osnova.com.ua/article/50628

8. https://pidru4niki.com/73736/pedagogika/interaktivne_navchannya

9. https://www.pedrada.com.ua/article/2316-interaktyvni-metody

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 червня 2021
Переглядів
9164
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку