Використання на уроках математики інноваційних технологій сприяє професійному зростанню вчителя, змінює атмосферу на уроці, активізує роботу учнів, і як наслідок, покращується якість набутих знань. Звичайно, інновації потребують багато часу для підготовки вчителя, але отриманий результат того вартий.
УРОК №2.
Тема. Порівняння десяткових дробів
Мета:
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: конверт із завданнями від Мудрої сови, індивідуальні картки, Математика для 5 класу - ПІДРУЧНИК
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Гартуй свою волю і вчись працювати,
Учись досягати мети.
Найперше себе вчися перемагати,
Тоді буде легко іти.
Для того, щоб досягти мети, повинні бути зроблені певні кроки. То ж сьогодні на уроці ми визначимо кроки, які ми можемо зробити, для того щоб наша Вітчизна процвітала, була могутньою державою.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання
Двоє учнів працюють біля дошки. Учитель перевіряє наявність домашнього завдання вибірково серед учнів класу.
1 крок – «Збереження довкілля»
Вчитель. Перше завдання, яке стоїть перед нами, це збереження довкілля і краси рідного краю. А що може зробити для його покращання кожен із вас?
2. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Вчитель. Які будемо ми, така буде і наша держава. Коли кожен буде думати про свій розвиток, то ми всі разом прийдемо до повного порядку. І буде у нас повсюди краса і лад. Бо ж Україна — це ми!
3. Мотивація навчальної діяльності
Задача. Троє туристів подорожували Україною в різних напрямах. За перший день один турист подолав 12, 5 км, другий турист – 12,05 км, а третій – 12,9 км. Хто з туристів подолав найбільшу відстань?
Після обговорення учні доходять висновку, що для того щоб відповісти на запитання задачі, потрібно порівняти числа 12,5 , 12,05 і 12,9.
Отже, завдання уроку: навчитись порівнювати десяткові дроби.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
І. Властивість десяткового дробу
Софійка виміряла довжину вишитого рушника і вона становить 1,4м. А Марійка сказала, що 1,40 м. Чи може так бути? Чому?
Розв'язання. Довжина рушника дорівнює 1,4 м. Якщо виразити цю довжину у сантиметрах отримаємо 140 см. Але 140 см = 1400 мм, а 1 мм = м. Отже, довжина рушника дорівнює м = 1,4 м, 1,4 м = 1,40 м.
Взагалі, якщо до деякого десяткового дробу дописати справа нуль, то отримаємо дріб, що дорівнює даному, наприклад
0,62 = 0,620 = 0,6200 = 0,62000
і т. д. і навпаки, якщо десятковий дріб закінчується нулем, то цей нуль можна відкинути. Отримаємо дріб, що дорівнює даному, наприклад,
0,600 = 0,60 = 0,6 і т.д.
Знайти в підручниках правила порівняння десяткових дробів сторінка 262. Учні ознайомлюються з правилом. Сформувавши правила порівняння чисел, учитель робить висновок, що порівняння десяткових дробів можна проводити за алгоритмом:
Порівняння десяткових дробів
Якщо кількість цифр у дробових частинах різна, порівняй ці кількості, приписавши необхідну кількість нулів справа в тому дробові, де це необхідно, і порівняй дробові частини.
ІV. Формування знань, умінь, навичок.
2 крок – «Шанобливе ставлення до мови»
Вчитель. Ми повинні нести у світ своє щире слово, свою таку багату і колоритну, співочу і дзвінку веселкову мову, щоб вона звучала на цілий світ, ніколи не змовкала і не стала сиротою при живих українцях. Вона вже стала державною, не втратьмо її сьогодні. А відповідальність за це лежить на тобі, на мені, на кожному з нас, хто живе в Україні. Бо Україна — це ми!
Зараз, щоб ви краще розвивали свою мову, виконаймо усні вправи.
1. Виконання усних вправ
1) Назвіть три десяткові дроби, що дорівнюють дробу: а) 0,3; б) 2,46.
2) Які з наведених дробів можна записати коротше: а) 4,900; б) 7,000; в) 6,001; г) 8,0200?
3) З-поміж чисел 9,085; 9,805; 98,5 виберіть найбільше.
4) З-поміж чисел 1,206; 1,026; 1,0206 виберіть найменше.
3 крок – «Допомога однин одному»
Вчитель. Так, ми заплатили за все, що у нас є, дорогу ціну, тому сьогодні ми повинні бути єдиними, стояти разом, плече до плеча і довести всьому світові, що Україна найкраща у світі. А що таке Україна? Це ми! Я і ви, усі ми разом у своїх починаннях, у натхненній творчій праці. Докажіть це, виконавши письмові вправи.
2. Виконання письмових вправ (під керівництвом вчителя на дошці)
1) Спростіть десяткові дроби:
а) 2,500; б) 3,0400; в) 40,0100; г) 9,000.
2) Запишіть три десяткові дроби, що дорівнюють дробу: а) 6,040; б) 7,800; в) 10,0; г) 2,10.
3) Порівняйте числа
а) 85,09 і 67,99; б) 55,7 і 55,7000; в) 0,5 і 0,724;
г) 0,908 і 0,918; д) 7,6431 і 7,6429; є) 0,0025 і 0,00247.
Вчитель. Молодці! Гарно справились із завданням. Від нашої праці, вашої і моєї, буде залежати добробут України, нашого народу. Бо Україна — це ми!
Замініть зірочки однаковими цифрами, щоб отримати правильну нерівність.
7,4*˃7,*5
4,*7˂4,6*
18,*33˂18,34*
Вчитель. Ми плідно працювали, тому пропоную вам відпочити.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній
І до сонця потягніться!
В різні боки нахиліться,
Веретеном покрутіться!
Раз присядьте, два присядьте –
І за парти тихо сядьте!
3 крок – «Мудрість у всьому»
Вчитель. Ми лише раз живемо на білому світі, цінуйте те, що маєте. Вчіться бути мудрими, бо мудрий завжди знайде вихід з ситуації, мудрому завжди цікаво, бо він бачить те, чого інші не помічають.
3,5 < □ < 4,1; 3,7 < □ < 4,0; 3,6 < □ < 3,9.
Будемо розумними і мудрими я, ви, всі ми, то буде мудра і світла наша Україна, бо Україна — це ми!
V. Підсумок уроку
1. Бліц-опитування
1.1. Сформулюйте властивість десяткового дробу. Наведіть приклади.
1.2. Як порівняти десяткові дроби, цілі частини яких різні? Наведіть приклади.
1.3. Як порівняти десяткові дроби, цілі частини яких рівні? Наведіть приклади.
VІ. Домашнє завдання
Опрацювати §29, вивчити правила
Достатній рівень № 1196,1198
Високий рівень № 1196,1198, 1207
Вчитель. Ми, ти, я, він, вона, всі ми зробимо свою Україну сильною, процвітаючою, щасливою і світлою, бо ж Україна — це ми!