Порівняння десяткових дробів

Про матеріал

Використання на уроках математики інноваційних технологій сприяє професійному зростанню вчителя, змінює атмосферу на уроці, активізує роботу учнів, і як наслідок, покращується якість набутих знань. Звичайно, інновації потребують багато часу для підготовки вчителя, але отриманий результат того вартий.

Перегляд файлу

УРОК №2.

Тема. Порівняння десяткових дробів

Мета:

  • сформувати в учнів поняття порівняння десяткових дробів та правила порівняння десяткових дробів; уміння порівнювати десяткові дроби;
  • розвивати пам'ять, увагу, розвивати культуру мовлення, вміння доводити власну позицію,  знаходити власні способи розв’язання;
  • виховувати активність, кмітливість, самостійність; любов до Батьківщини, бажання бути активним її громадянином.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: конверт із завданнями від Мудрої сови, індивідуальні картки,  Математика для 5 класу - ПІДРУЧНИК                                                        

                                                           ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

Гартуй свою волю і вчись працювати,
Учись досягати мети.
Найперше себе вчися перемагати,
Тоді буде легко іти.

Для того, щоб досягти мети, повинні бути зроблені певні кроки. То ж сьогодні на уроці ми  визначимо кроки,  які ми можемо зробити, для того щоб наша Вітчизна процвітала, була могутньою державою.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

Двоє учнів працюють біля дошки. Учитель перевіряє наявність домашнього завдання вибірково серед учнів класу.

1 крок – «Збереження довкілля»

Вчитель. Перше завдання,  яке стоїть перед нами,  це збереження довкілля і краси рідного краю. А що може зробити для його покращання кожен із вас? 

2.  Інтерактивна вправа  «Мозковий штурм»

  1. Які знаменники мають бути у дробів, щоб до них можна було застосувати десяткову форму запису?
  2. Який знак у записі десяткового дробу відокремлює цілу частину від дробової?
  3. Чому дорівнює ціла частина правильного дробу?

Вчитель. Які будемо ми, така буде і наша держава. Коли кожен буде думати про свій розвиток, то ми всі разом прийдемо до повного порядку. І буде у нас повсюди краса і лад. Бо ж Україна — це ми!

 

 

3.  Мотивація навчальної діяльності

Задача. Троє туристів подорожували Україною в різних напрямах. За перший день один турист  подолав  12, 5 км, другий турист – 12,05 км, а третій – 12,9 км. Хто з туристів подолав найбільшу відстань?

Після обговорення учні доходять висновку, що для того щоб відповісти на запитання задачі, потрібно порівняти числа 12,5 , 12,05 і 12,9.

Отже, завдання уроку: навчитись порівнювати десяткові дроби.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

І. Властивість десяткового дробу

  1. Проблемна ситуація.

Софійка  виміряла довжину вишитого рушника і вона становить 1,4м. А Марійка сказала, що 1,40 м.  Чи може так бути? Чому?

Розв'язання. Довжина рушника  дорівнює 1,4 м. Якщо виразити цю дов­жину у сантиметрах отримаємо 140 см. Але 140 см = 1400 мм, а 1 мм = м. Отже, довжина рушника  дорівнює м = 1,4  м, 1,4 м = 1,40 м.

Взагалі, якщо до деякого десяткового дробу дописати справа нуль, то отримаємо дріб, що дорівнює даному, наприклад

0,62 = 0,620 = 0,6200 = 0,62000

і т. д. і навпаки, якщо десятковий дріб закінчується нулем, то цей нуль можна відкинути. Отримаємо дріб, що дорівнює даному, наприклад, 

      0,600 = 0,60 = 0,6 і т.д.

  1. Робота з підручником

Знайти в підручниках  правила порівняння десяткових дробів сторінка 262. Учні ознайомлюються з  правилом. Сформувавши правила порівняння чисел, учитель робить висновок, що порівняння десяткових дробів можна проводити за алгоритмом:

Порівняння десяткових дробів

  1. Порівняй цілі частини.
  2. Якщо цілі частини рівні, порахуй кількість цифр у дробовій частині. Якщо кількість цифр рівна, порівняй числа, що стоять у дробових час­тинах.

Якщо кількість цифр у дробових частинах різна, порівняй ці кількості, приписавши необхідну кількість нулів справа в тому дробові, де це необхідно, і порівняй дробові частини.

 

ІV. Формування  знань, умінь, навичок.

2 крок – «Шанобливе ставлення до мови»

Вчитель. Ми повинні нести у світ своє щире слово, свою таку багату і колоритну, співочу і дзвінку веселкову мову, щоб вона звучала на цілий світ, ніколи не змовкала і не стала сиротою при живих українцях. Вона вже стала державною, не втратьмо її сьогодні. А відповідальність за це лежить на тобі, на мені, на кожному з нас, хто живе в Україні. Бо Україна — це ми!

Зараз, щоб ви краще розвивали свою мову, виконаймо усні вправи.

1. Виконання усних вправ

1) Назвіть три десяткові дроби, що дорівнюють дробу: а) 0,3; б) 2,46.

2) Які з наведених дробів можна записати коротше: а) 4,900; б) 7,000; в) 6,001; г) 8,0200?

3) З-поміж чисел 9,085; 9,805; 98,5 виберіть найбільше.

4) З-поміж чисел 1,206; 1,026; 1,0206 виберіть найменше.

 

3 крок – «Допомога однин одному»

Вчитель. Так, ми заплатили за все, що у нас є, дорогу ціну, тому сьогодні ми повинні бути єдиними, стояти разом, плече до плеча і довести всьому світові, що Україна найкраща у світі. А що таке Україна? Це ми! Я і ви, усі ми разом у своїх починаннях, у натхненній творчій праці. Докажіть це,  виконавши письмові вправи.

2. Виконання письмових вправ (під керівництвом вчителя на дошці)

1) Спростіть десяткові дроби:

а) 2,500; б) 3,0400; в) 40,0100; г) 9,000.

2) Запишіть три десяткові дроби, що дорівнюють дробу: а) 6,040; б) 7,800; в) 10,0; г) 2,10.

3) Порівняйте числа

а) 85,09 і 67,99; б) 55,7 і 55,7000; в) 0,5 і 0,724;

г) 0,908 і 0,918; д) 7,6431 і 7,6429; є) 0,0025 і 0,00247.

Вчитель. Молодці! Гарно справились із завданням.  Від нашої праці, вашої  і моєї, буде залежати добробут України, нашого народу. Бо Україна — це ми!

  1. Вправа «Відновити цифру» (Учні виконують самостійно, перевіряють самоперевіркою)

Замініть зірочки однаковими цифрами, щоб отримати правильну нерівність.

7,4*˃7,*5                                            

4,*7˂4,6*

18,*33˂18,34*

Вчитель. Ми плідно працювали, тому пропоную вам відпочити.

  1. Фізкультхвилинка

    Встаньте, діти, посміхніться,

    Землі нашій поклоніться

    За щасливий день вчорашній

    І до сонця потягніться!

    В різні боки нахиліться,

    Веретеном покрутіться!

    Раз присядьте, два присядьте –

    І за парти тихо сядьте!

3 крок – «Мудрість у всьому»

Вчитель. Ми лише раз живемо на білому світі, цінуйте те, що маєте. Вчіться бути мудрими, бо мудрий завжди знайде вихід з ситуації, мудрому завжди цікаво, бо він бачить те, чого інші не помічають.

  1. Задачі від Мудрої сови
  • Що легше 0,3 кг заліза чи 0,3 кг пір'я?
  • Одного разу вчитель запропонував Незнайку порівняти дроби 0,31 і 0,6. «Це дуже просто, — розпочав Незнайко. — Цілі частини цих дробів рівні. Порівняймо дробові частини. 31 більше за 6, отже, і 0,31 більше за 0,6». Чи згодні ви з цим твердженням?
  • Деяке число задовольняє одночасно три нерівності. Знайдіть це число:

3,5 < □ < 4,1; 3,7 < □ < 4,0; 3,6 < □ < 3,9.

 Будемо розумними і мудрими я, ви, всі ми, то буде мудра і світла наша Україна, бо Україна — це ми!

V. Підсумок уроку

1. Бліц-опитування

1.1.  Сформулюйте властивість десяткового дробу. Наведіть приклади.

1.2.  Як порівняти десяткові дроби, цілі частини яких різні? Наведіть приклади.

1.3. Як порівняти десяткові дроби, цілі частини яких рівні? Наведіть приклади.

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати §29, вивчити правила

Достатній рівень № 1196,1198

Високий рівень № 1196,1198, 1207

Вчитель. Ми, ти, я, він, вона, всі ми зробимо свою Україну сильною, процвітаючою, щасливою і світлою, бо ж Україна — це ми!

 

 

docx
Додано
17 березня 2023
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку