Порівнюємо число та математичний вираз

Про матеріал
Працювала з дітьми над друкованим зошитом , всі види роботи позначала на квіточках,що розташовані на дошці.Дітям дуже сподобався урок,єдине дуже багато матеріалу, не встигла все провести.
Перегляд файлу

Тема. Порівнюємо число та математичний вираз

Мета.

     Удосконалювати  вміння учнів  порівнювати числа та математичні вирази.

     Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, кмітливість, пізнавальну діяльність учнів.

     Виховувати дисциплінованість, самостійність, товаристськість, бажання вчитись; любов до природи.

Обладнання: ноутбук, мультимедійна презентація, зошит з друкованою основою, віяла,таблиця «трикутник»,дидактичний матеріал для усних обчислень.

Тип уроку: формування вмінь і навичок учнів.

Література.

1. Скворцова С.О. Математика: підруч. для 1 кл. закл. загал. серед. освіти/ С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко. Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 144 с,: іл.

2. Скворцова С.О. Математика.1 клас. Навчальний зошит : У4ч. Ч.3/С.О.Скворцова,О.В. Онопрієнко.- Харків : Вид-во «Ранок», 2017.-72с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           Хід уроку

І.Організація учнів до уроку (1хв)

- Доброго дня дітки, мене звати Надія Андріївна і сьогодні я проведу у вас урок математики. Повторимо девіз урок:

 «Міркуємо – швидко,

Відповідаємо правильно,

Лічимо – точно,

Пишемо – гарно».

-А щоб ви налаштувались на роботу з гарним настроєм, посміхніться один одному і побажайте успіхів на весь урок.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку (2хв)

-А зараз послухайте загадку:

З квітки на квітку пурхає,

Солодкий нектар збирає,

У вулик його принесе,

У соти мед покладе.  (Бджола)

  • Хто відгадав загадку?
  • Так, це бджілка.
  • До нас на урок завітала бджілка, вона дуже весела і працьовита, вона любить збирати нектар і навчатися, тому вона до нас і завітала. Також буде разом з нами виконувати різні завдання. Сьогодні на уроці ми будемо обчислювати вирази, порівнювати вирази. Будьте активні та уважні!

ІІІ. Повторення і застосування знань учнів (35 хв)

1.Усні обчислення

- Для того, щоб бджілка сіла на одну з квіточок, необхідно виконати декілька прикладів.

- Увага на екран. На екрані є бджілка та квіточки з числами, які є відповідями прикладів.

- Для того щоб дізнатися з якої квіточки бджілка має зібрати мед, треба розв’язати приклади.

- Розгляньте перший приклад.(6-4)

- Покажіть відповідь за допомогою віяла. (перша групка- правильно розв’язала, друга теж…). Отже, бджілка може зібрати мед з квіточки з числом -2 (сполучаю приклад і квіточку)

- Розгляньте другий  приклад.(5+2)

- Розв’яжіть його. Покажіть відповідь на віялах. ( правильно розв’язали ). З’єднуємо другий приклад з квіточкою  з числом -7.

- Розгляньте третій  приклад.(1+8)

- Покажіть відповідь за допомогою віяла. (перша групка- правильно розв’язала, друга теж). Отже, бджілка може зібрати мед з квіточки з числом -9

- Розгляньте четвертий  приклад.(7-3)

- Якою буде відповідь? Покажіть відповідь. (Так, правильно розв’язали). Отже бджілка може зібрати мед з квіточки з числом -4

- Розгляньте п’ятий  приклад.(2+3)

- Покажіть відповідь за допомогою віяла. Отже, бджілка може зібрати мед з квіточки з числом -5.

- Розгляньте останній,шостий  приклад.(4+4)

- Покажіть відповідь. Отже, бджілка може зібрати мед з квіточки з числом -8.

 

 

6 – 4                                    

5 + 2                                   

1 + 8                                   

7 – 3                                    

2 + 3                                    

4 + 4                                    

 

Бджілка сідає на першу квіточку.

2.Хвилинка-  веселинка

- А зараз проведемо хвилинку - веселинку. Бджілка пропонує розв’язати віршовані задачі. Будьте уважні!Слухайте першу задачу.

                   ***

Сім цукерок Толя мав,

Дві цукерки мамі дав,

Дві малій сестричці Олі

А лишилось скільки в Толі? (3)

  • То яка ж відповідь? А в тебе?А в тебе?Як ти міркував?

(7-2=5, 5-2=3).

  • Слухайте другу задачу. Увага!

                    ***

Дві Оленки, три Ганнусі,

Дві Яринки і Настуся

Козубочки узяли

Та по ягоди пішли.

Біг по заду пес Кудлатик,

Рахував отих дівчаток.

правильно, мабуть рахував

Довго чулося: «гав, гав, гав». (8)

  • Отож,скільки нарахував Кудлатик дівчаток? Як ти міркував?

(2+3+2+1=8). Правильно!

  • Слухайте третю задачу.

                 ***

Швидко їде Федя

На велосипеді,

А за ним ще п’ять хлоп’ят

Скільки хлопців їде в сад? (6)

- Тож скільки хлопців їде в сад? Як ти міркував? А ти ?(1+5=6)

 - Слухайте останню задачу.

                 ***

Під дубочком п’ять грибочків,

Під сосною їх чотири.

Скільки разом? Полічи. (9)

- Яка відповідь до цієї задачі? Як ти міркував?(4+5=9)

Саме так! Правильно!

-Молодці ви виконали це завдання,тому бджілка сідає на другу квіточку.

- Ви колись задумувалися,  чому бджоли гудуть?

- Відповідь досить проста - бджоли дуже швидко рухають своїми крилами, до двохсот помахів в секунду, через що і з'являється специфічне гудіння.

3.Порівняння числа й математичного виразу

-  Розгорніть  зошит з математики на сторінці 56. (5 і 6),покажіть пальчиком завдання 1.

-  Розгляньте перший запис, який вираз обведено? (3+4)

- Яке число записано справа? (6).

- Необхідно порівняти цей вираз з числом.

-  Ви бачите стрілочку.

-  Що вона підказує? (Вказує,що треба знайти суму чисел 3 і 4).

- То яка сума 3 і 4?

- Чому відповідь 7?(Бо 3 +4=7)

- Записуємо під стрілочкою число 7.

- Після кружечка записуємо число  6.

- Порівняйте числа 7 і 6. (7>6)

- Записуємо в нижньому кружечку знак « >».

- А якщо 7>6,то й сума чисел 3 і 4  більша,ніж число 6.Тому у верхній кружечок ставимо знак більше.

 

 

  6

  

 

                               7 > 6

- Розглянемо другий запис у першому рядку.

- Як же треба міркувати, щоб порівняти різницю чисел 8 і 6 і

 число 4?( знайдемо різницю чисел 8 і 6:  8-6=2).

- Записуємо під стрілочкою число 2,зносимо число 4.

- Порівнюємо числа 2 і 4:  2 менше 4.

- Тоді вираз менше ніж число. У верхній кружечок ставимо знак «менше».

              8-6<4

   2<4

- Розглянемо третій запис у першому рядку.

-  Як же треба міркувати, щоб порівняти число 9 і суму  чисел 8 і 2?

- Зносимо на першу  крапочку  число 9,  на іншу крапочку записуємо число 10,тому що 8+2=10

- Порівнюємо числа 9 і 10:  9 менше 10. Тому  число 9 менше ніж вираз, у верхній кружечок ставимо знак «менше».

            9<8+2

            9<10

- Розглянемо четвертий запис у першому рядку.

-  Як же треба міркувати, щоб порівняти число 3 і  різницю

 чисел 6 і 3 ?(6-3=3).

- Зносимо на першу крапочку  число 3 (перед кружечком) ,на іншу крапочку записуємо  число 3.

 - Порівнюємо числа 3 і 3

- Які ці числа?(вони рівні),ставимо між ними знак «=».

- Який знак поставимо у верхній кружечок між числом і виразом?

(У верхній кружечок ставимо  «дорівнює»)

-  Отже, число 3 дорівнює різниці чисел 6 і 3.

          3=6-3

          3=3

- Погляньте на другий рядочок .

- Це завдання ви виконуєте самостійно.

- Кому треба моя допомога, підніміть руку.

(слідкую за роботою учнів, допомагаю)

- Всі групи виконали завдання.

- А зараз перевіримо,чи правильно ви виконали завдання.

- Читай першу нерівність.(9-4=5,бо 5=5) Всі перевіряємо, чи правильно виконано. Просигналізуйте.(Так, правильно)

- Читай другу нерівність.(6+3=9, бо 9=9). Просигналізуйте.

- Так, треба поставити знак «=».

- Чому в тебе така відповідь? Поясни.

- Читай третю нерівність.(2>6-5) Чому? (6-5=1,а 2>1) Просигналізуйте. Так,правильно.

- Читай четверту  нерівність.(8>4+2)Чому в тебе така відповідь?(Тому що до 4+2=6, а 8>6) Просигналізуйте. Розумничка,правильно виконав.

- Молодці, ви допомогли бджілці пересісти на іншу квіточку.

4.Порівняння чисел і виразів без обчислень .

- Покажіть пальчиком друге завдання. Порівняйте вирази і числа  не обчислюючи значення виразів.

- Читай перший запис у першому стовпчику(8-2…8).

- Не виконуйте обчислень, подумайте і скажіть,який знак можна поставить між виразом 8-2 і числом 8 (<).

- Поясни, чому потрібно поставити знак «менше».

(Тому що у виразі число 2 віднімаємо від 8 і одержимо меншу відповідь ніж 8.) Правильно.

8-2<8

- Читай другий запис у першому стовпчику (7…7+3).

-  Який знак ми поставимо?(<)

- Поясни, чому потрібно поставити знак «менше».

- Правильно,знак «менше». А як ти міркував?

( Тому що 7+3, а це вже більше ніж 7).

Отже число 7 менше ніж сума чисел 7 і 3.

7<7+3

- Розглянемо другий стовпчик записів.                                                             - Читай, перший запис (6…6+3).                                                                                     - Який знак ми поставимо між числом і виразом? (знак «менше»)                   - Поясни, чому потрібно поставити знак «менше» .                                                ( Тому що 6 +3, а це вже більше ніж 6, отже, число 6 менше ніж сума чисел 6 і3 ).

6<6+3

- Читай, другий запис (4+5…4).                                                                                     - Який знак ми поставимо між виразом і числом ? (знак «більше»)                   - Поясни, чому потрібно поставити знак «більше» .                                                ( Тому що 4+5- число більше ніж 4).

- Розглянемо третій стовпчик записів.                                                             - Читай, перший запис (9…9-7).                                                                                     - Який знак ми поставимо між числом і виразом? (знак «більше»)                   - Поясни, чому потрібно поставити знак «більше» .                                                ( Тому що 9-7- це число менше ніж 9, отже, число 9 більше ніж різниця чисел 9 і 7).

9>9-7

- Читай, другий запис (10-6…10).                                                                                     - Який знак ми поставимо між виразом і числом ? (знак «менше»)                   - Поясни, чому потрібно поставити знак «менше» .                                                ( Тому що 10-6- число менше ніж 10).

10-6<10

5.Фізкультхвилинка

 Бджілка вже стомилася літати і хоче трішки  відпочити,тому і ми піднімемося і проведемо фізкультхвилинку!

- Вийдіть із-за парт,розійдіться по класу і станьте так, щоб було зручно рухатись.

-Повторюємо рухи за мною.

 Світить сонце золоте  (показ на вікно)

Квітка поміж трав росте  (Присідаєм)

Бджілка весело кружляє,  (крутимось)

З квіточки пилок збирає. (нагинаємось.раз.два,три)

Бджілко. Бджілко постривай  (взмахи руками)

Меду нам смачного дай.     (руками до себе ).

  • Повторимо ще раз.

Потягніться,посміхніться і тихенько сідайте за парти. Продовжуємо працювати.

 

6.Обчислення виразів на дві  дії

- Бджілка пропонує розв’язати четверте завдання. Знайдіть його. Покажіть це завдання  пальчиком.

- Ви бачите вирази, їх треба обчислити і записати відповідь. Ці вирази мають дві дії.

- Читай перший приклад!(9-7+6=).

-Що показує стрілочка?(що потрібно  від  9 відняти 7,а потім

 додати 6).

-То як треба обчислювати? (9-7=2, 2+6=8).

-Отже правильно відповідь – 8,записуємо.

 

- Читай другий приклад.(6+4-7).

- Поясни, як треба обчислювати.(6+4=10,10-7=3).

- Правильно,записуємо відповідь 3.

 

- Читай наступний приклад. (8-7+4)

- Поясни, як треба обчислювати.( 8-7=1, 1+4=5).

- Записуємо відповідь 5

 

- Читай четвертий приклад,(3+6-8)

- Поясни, як треба обчислювати. (3+6=9, 9-8=1).

Отже записуємо відповідь 1.

 

- Читай п’ятий приклад.(10-5+2).

- Поясни, як треба обчислювати.(10-5=5, 5+2=7)

- То яка правильна відповідь? ( 7).

- Правильно. Записуйте відповідь.

 

- Читай шостий приклад.(3+4-5).

- Поясни, як треба обчислювати. (3+4=7 ,7-5=2).

- Відповідь правильна,записуємо число 2.

 

-А другий стовпчик  прикладів розв’яжіть самостійно,кожна групка окремо.

(слідкую за роботою учнів, допомагаю)

  •  

- Хто виконав завдання, створіть озерце!

- Перевіряємо. Читай перший приклад (1+8-3=6)

- Читай, другий приклад читай.(10-4+2=8)

- Читай третій приклад. (3+2-5=0)

- Читай четвертий приклад. (9-5+2=6)

- Читай п’ятий приклад.(2+8-5=5)

- Читай шостий приклад. (10-6+4=8)

- Розумнички,ви все правильно виконуєте,тому наша бджілка пересідає на іншу квіточку збирати нектар,а ми продовжуємо далі.

 

 

7.Розв’язування задачі на зменшення на кілька одиниць.

- Покажіть пальчиком завдання 5.

- Треба розв’язати задачу.

- Я буду читати,а ви уважно слідкуйте!

- Прочитаємо задачу разом!

- Чого не вистачає в умові задачі?

- Але у нас є малюнок. Полічіть, скільки олівців у Лесі (6 ол.).

Отже, скільки олівців у Лесі?

- Запишіть у віконечко число 6.

- А що сказано про олівці, які має Сашко?(сказано,що  у Сашка на 4 олівці менше ніж у Лесі.)

-  Що запитується в задачі? (Скільки олівців у Сашка?)

- Розгляньте короткий запис задачі.

У Лесі-6 ол.

У Сашка - ?, на 4 ол. менше    

- Повторимо всю задачу разом. Починаємо.

 - Діти, пригадайте,яку дію треба виконати, щоб зменшити число

 на 4?

- То як знайти, скільки олівців у Сашка,якщо відомо,що у Лесі -6 олівців,а у Сашка на 4 олівця  менше. (6-4.)

- То яка відповідь задачі?

-А зараз запишемо розв’язання у зошит,де стоїть велика крапка на клітиночках. Записуємо (пишу на дошці і диктую)

6-4=2,  в дужках - (ол.).

6-4=2(ол.)

Записуємо відповідь: 2 олівці.

8.Складання сюжетної задачі

Покажіть пальчиком завдання 6.

 

- Потрібно скласти умову задачі та виразу.

-У задачі запитується, скільки шоколадних цукерок лежало у вазі?

- Прочитаємо запитання разом.

- Після запитання записано вираз: 8-6

- А зараз розгляньте малюнок. Що ви бачите на малюнку? (вазу)

- Що лежить у вазі ?(цукерки)

 - Порахуйте, скільки всього цукерок лежать у вазі?(8)

- У вазі лежать 2 види цукерок: карамелі, ті що з кольоровими обгортками, і шоколадні цукерки.

- Скільки всього цукерок?(8)

- А скільки карамельок у вазі ? (6)

- А треба знайти, скільки шоколадних цукерок лежало у вазі?

- Як ви думаєте: шоколадних цукерок лежало більше чи менше,чи  всіх 8 цукерок.(менше)

-А яку дію треба виконати,щоб знайти менше число?(віднімання)

-то як розв’язати задачу? (8-6=2(ц.))

-  Розгляньте вираз, записаний у зошиті .(від 8-6).

- Чи правильно складено вираз?(правильно)

- То скільки шоколадних цукерок лежало у вазі?

- Правильно,у вазі лежало дві шоколадні цукерки.

-А ви знаєте, що бджоли це єдині комахи на землі, які можуть виготовляти їжу для людини? (це мед) Наша бджілка пересувається далі,вона не може сидіти на одному місці.
9.Утворення істинних нерівностей.

 - Покажіть пальчиком завдання 7.

- Ви бачите записані нерівності із знаками > і <,а в кружечках потрібно вставити пропущені знаки додавання і віднімання.

- Розгляньте першу нерівність: 6..5<5

- Який знак потрібно  вставити в кружечок?(--)

- Чому?(Бо треба одержати менше число.)

- Перевіримо: 6-5=1,1<5. Ми правильно визначили – це знак -      відняти.

- Поставте знак «-«  в кружечок.

 

- Розгляньте другу нерівність: 4..2>4

- Який знак потрібно поставити,щоб утворилась істинна

нерівність? (+)

- Чому ставимо знак додати?( тому що 4+2=6, 6>4)

 

- Розгляньте третю нерівність:6..4<6

- Який знак потрібно  вставити в кружечок?(--)

- Чому?(Бо треба одержати менше число.)

- Перевіримо: 6-4=2,2<6. Ми правильно визначили – це знак -      відняти.

- Поставте знак «-«  в кружечок.

 

- Розгляньте четверту нерівність: 9>9…7

- Який знак потрібно поставити,щоб утворилась істинна

нерівність? (-)

- Чому ставимо знак віднімання?( тому що 9-7=2, 9>2)

 

- Розгляньте п’яту нерівність: 8<8…1

- Який знак потрібно поставити,щоб утворилась істинна

нерівність? (+)

- Чому ставимо знак додати?( тому що 8+1=9, 8<9)

 

- Розгляньте шосту нерівність: 10>10…3

- Який знак потрібно поставити,щоб утворилась істинна

нерівність? (-)

- Чому ставимо знак віднімання? ( тому що 10-3=7, 10>7)

 

- Розгляньте сьому нерівність: 8>8…2

- Який знак потрібно поставити,щоб утворилась істинна

нерівність? (-)

- Чому ставимо знак віднімання?( тому що 8-2=6, 8>6)

- В кружечок записуємо знак віднімання.

 

- Розгляньте восьму нерівність: 5…3<5

- Який знак потрібно поставити,щоб утворилась істинна

нерівність? (-)

- Чому ставимо знак додати?( тому що 5-3=2, 2<5)

- Розгляньте дев’яту нерівність: 7…3>7

- Який знак потрібно поставити,щоб утворилась істинна

нерівність? (+)

- Чому ставимо знак додати?( тому що 7+3=10, 10>7)

- В кружечок записуємо знак додавання.

10.Геометрична вправа

- Наша бджілка скоро добереться до свого будиночка-вулика. Давайте їй ще трішки допоможемо. 

- Покажіть пальчиком завдання 9.

- Що зображено на малюнку? (трикутник)

-  Назвемо цей трикутник АВС (на дошці - таблиця).

- Цей трикутник поділено на частини двома відрізками.

-  Назвіть перший відрізок (МО).

- Назвіть другий відрізок (КТ).

-  Розгляньте уважно цей трикутник.

- Покажіть утворені трикутники.(КСТ, МСО, ВСА ).

- То скільки всього трикутників на малюнку?(3)

- Назвемо ці трикутники. (КСТ, МСО, ВСА ).

ІІІ. Підсумок уроку (2хв)

- Що ви вчились порівнювати на уроці?(порівнювали вирази і числа)

- Чи правильно поставлено знак в цій нерівності?(9-3<5)-(Неправильно)

- Чому? (бо 9-3=6, 6>5). Отже треба ставити знак «>».

- Ви сьогодні дуже старанно потрудились,мов бджілки. Я вам за це дуже дякую. На цьому наш урок закінчується і щаслива бджілка повертається до вулику. Я бажаю вам бути завжди трудолюбивими,як ті бджілочки. Урок закінчено. Всім до побачення!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 травня
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку