ПОРТФОЛІО
Вчителя історії та мистецтва
Селецького ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Олега Ващишина
Хомич Людмили Михайлівни
Хомич Людмила Михайлівна
Освіта- вища
Педагогічний стаж - 22 роки
Кваліфікаційна категорія –
” спеціаліст вищої категорії ”
Педагогічне звання – “ старший учитель ”
Курси підвищення кваліфікації - 30.11.2020-03.12 2020 р. та
08. 02.-11.02.2021 р. РОІППО, 14.02.2021р.,21.02.2021р., 23.03.2021 р.- EDERA
Педагогічне кредо :
“ Знання у власному розумінні слова повідомити неможливо . Можна їх людині запропонувати , підказати ,але оволодіти ними він повинен шляхом власної діяльності. Можна наповнити чимось тіло , але розум наповнити не можна. Він повинен самостійно все охопити , засвоїти , переробити ”.
Фрідріх Дестервег
Життєве кредо :
«Всі перемоги починаються з перемоги над собою»
Леонід Леонов
Науково - методична проблемна тема :
“ Використання активних форм і методів навчання
на уроках історії ”
Сучасне суспільство диктує нові вимоги до навчання і виховання учнів. Тепер мета уроку це не тільки отримання знань, умінь і навичок, а й підготовка школяра до реалій життя. Сьогодні школа повинна формувати людей з новим типом мислення, ініціативних і комунікабельних, творчих особистостей, сміливих в прийнятті рішень, здатних постійно підвищувати свою освіту і орієнтуватись у різних життєвих ситуаціях.Саме тому на уроках історії я використовую активні форми і методи навчання. Вони орієнтовані не тільки на засвоєння учнями певної суми знань , а й на розвиток його особистості, його пізнавальних і творчих здібностей та формування ключових та предметних компетентностей .Ми маємо допомогти здобувачам освіти стати особистістю , яка:
- Володіє знаннями про світ
- Вміє діяти у світі
-Має активну життєву позицію
-Готова до саморозвитку
-Готова до безперервної освіти
Саме тому,сучасний освітній процес потребує постійного оновлення та вдосконалення , активні методи навчання є найбільш прийнятним і ефективним педагогічним інструментом, який допомагає на кожному уроці історії системно здійснювати навчання, розвиток і соціалізацію учнів, виховання в дусі патріотизму, реалізуючи, таким чином, нові державні освітні стандарти. Я розумію, що мені як сучасному вчителю потрібно не лише прийти і викласти новий навчальний матеріал , а в першу чергу сприяти тому , щоб учні навчились критично мислити, аналізувати різні події та явища , висловлювати власну думку , робити висновки , прищепити йому навички практичних дій. Використання активних форм і методів навчання найбільш сприяють цьому. До того ж, знання, засвоєні «активно», краще і на довший час запам'ятовуються і легше актуалізуються.
Метою сучасної освіти є розвиток особистості дитини, виявлення його творчих можливостей, збереження фізичного та психічного здоров'я. Проблема активності особистості в навчанні - одна з актуальних у психологічній, педагогічній науці, як і в освітній практиці. Сучасним здобувачам освіти , які незабаром вийдуть зі стін школи у широкий світ, необхідно мати певні навички мислення і якості особистості . Уміння
порівнювати,аналізувати і виділяти головне, вирішувати проблему, здатність до самовдосконалення і вміння дати адекватну самооцінку, бути відповідальним, самостійним, вміти творити і співпрацювати - ось з чим дитині необхідно увійти в цей світ. І моя задача так побудувати процес навчання, щоб допомогти розкритися духовним силам дитини.
Знання , які засвоєні в процесі самостійного опрацювання та пошуку інформації , міцніше запам`ятовуються і легше актуалізуються . Вирішення проблемних завдань виступає своєрідним тренінгом в розвитку інтелекту . Знання, засвоєні «активно»,більш глибокі, систематизовані і мають властивість переносу в інші ситуації ефект розвитку, творчого мислення Нарешті, подібного роду засвоєння підвищує інтерес до предмету. покращує ефект психологічної підготовки до професійної діяльності .
На уроках історії , на різних етапах вивчення теми, є можливість використовувати всі активні методи навчання. У своїй роботі я використовую такі методи та прийоми: «Мозковий штурм», «Метод проектів»(працюючи на проектом здобувачі освіти опрацьовують безліч джерел , аналізують їх та систематизують), групова робота (допоможе в майбутньому співпрацювати в колективі , вислуховувати різні погляди та приходити до спільного рішення) , «Фішбоун», «Чиста дошка», «Хмаринка слів», «Займи позицію» , «Мікрофон», ігри та вікторини.
Особливості активних методів навчання полягають у тому, що в їх основі закладено спонукання до практичної та розумової діяльності, без якої немає руху вперед в оволодінні знаннями. Поява і розвиток активних методів обумовлено тим, що перед навчанням постали нові завдання: не тільки дати учням знання, а й забезпечити формування і розвиток пізнавальних інтересів і здібностей, творчого мислення, умінь і навичок самостійної розумової праці. Виникнення нових завдань обумовлено бурхливим розвитком інформації. Якщо раніше знання, отримані в школі, технікумі, вузі, могли служити людині довго, іноді протягом усього його трудового життя, то в століття інформаційного буму їх необхідно постійно оновлювати, що може бути досягнуто головним чином шляхом самоосвіти, а це вимагає від людини пізнавальної активності і самостійності. Пізнавальна активність означає інтелектуально-емоційний відгук на процес пізнання, прагнення учня до навчання, до виконання індивідуальних і загальних завдань, інтерес до діяльності викладача та інших учнів.
Під пізнавальної самостійністю прийнято розуміти прагнення і вміння самостійно мислити, здатність орієнтуватися в новій ситуації, знаходити свій підхід до вирішення завдання, бажання не тільки зрозуміти засвоювану
навчальну інформацію, а й способи добування знань; критичний підхід до суджень інших, незалежність власних суджень.
Працюючі з сучасними дітьми я усвідомила , що викладання в школі сьогодні вимагає від нас творчого підходу , особливо у виборі методичних прийомів і засобів наочного матеріалу. Сьогоднішнім учням потрібен інший темп та форми викладання : проблемні групи( 8-11 класи) ; рольові ігри (5-7 класи), різні активні форми навчання та виконання завдань через різні освітні платформи. Саме тому в останні роки розробляю різного типу завдання на сайтах Всеосвіта , “На Урок” для учнів 5-11 класів. Діти мають можливість виконувати завдання онлайн і відразу бачити свій рейтинг. Також відкрила для себе та для дітей дуже цікаву програму “ Kahoot!” для створення завдань у вигляді пазлів, головоломок, тестові завдання виконня яких супроводжується музичним супроводом та побудовою рейтингової таблиці . Робота з такими вправами активізує пізнавальну діяльність учнів , викликає у них захоплення і прагнення до перемоги. Застосування саме таких методів та прийомів роботи допомогли моїм учням стати призерами олімпіади .
ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з історії:
2016-2017 н.р. – Хомич Владислав , 8 клас-ІІ місце
2017-2018 н.р.- Хомич Владислав ,9 клас-ІІ місце
2018-2019 н.р.- Кузіна Василина , 9 клас –ІІ місце,
Воробей Максим , 10 клас –ІІ місце
2019-2020 н.р. Кузіна Василина , 10 клас – ІІІ місце
Воробей Максим , 11 клас – І місце( ІІ тур),
ІІІ місце (ІІІ тур)
У своїй роботі використовую технології диференційованого навчання , тому що у кожному класі є діти з різними можливостями і ми маємо допомогти розкрити свій потенціал кожному. Дуже полюбляють учні 5-7 класів ігрові технології “ Впізнай особу” , “Портретна галерея” , “Рольова гра “ ігри “ Що?Де? Коли?”, уроки-вікторини.
У старших класах де здобувачі освіти вже мають сформовані компетентності ефективними є : проблемне навчання ( дискусія, “Обговорення в колі” , “ Круглий стіл” . Ну і звичайно в сучасному інформаційному світі дуже хороший результат дають інформаційно-комунікаційні технології . На уроках історії використовую презентації, відео, ілюстрації що дозволяє учням розвивати свою просторову та інформаційно-комунікаційну компетентність.
Дуже часто особливо під час вивчення тем з культури ми здійснюємо віртуальні подорожі , а діти самостійно укладають туристичні маршрути цікавими історичними місцями нашої країни та світу.
В позауроний час з метою виховання патріотів власної держави проводжу з дітьми виховні заходи приурочені пам`ятним подіям . Флешмоб “ Герої Небесної Сотні” , виховна година «Крізь пекло афганської війни» ,” , Квест “ Козацька доба”, виховний захід“ Чорнобильська катастрофа” , квести під час Тижнів історії , урок-реквієм « Допоки пам`ять в серці не згасає …» про Голодомор 1932-1933 рр. В Україні.
Своїми напрацюваннями ділюсь з колегами та на сайті lydmila1.ucoz.ua
З метою самоосвіти проходжу курси підвищення кваліфікації на базі РОІППО, на онлайн-платформі EDERA,опрацьовую методичну літературу, слідкую за прийняттям нових законів та постанов, що стосуються освіти в нашій державі. Знайомлюсь та використовую у своїй роботі нові ресурси за допомогою яких можна працювати дистанційно та створювати різного виду завдання :Kahoot! https://kahoot.com, https://learningapps.org (платформа готових завдань з різних предметів) , https://osvitoria.media https://naurok.com.ua , https://vseosvita.ua/ , https://prometheus.org.ua ,
Отже, використання активних форм та методів роботи на уроках історії активізує розумову та пізнавальну діяльність здобувачів освіти , сприяє формуванню та розвитку ключових та предметних компетентностей . Допоможе підготуватись сучасному учневі до дорослого життя , сформувати і проявити власне “Я” .
На могилі воїнів УПА День Вишиванки
Індивідуальний план підвищення кваліфікації
І.2021-2022 н.р.
1. Пройти курсову перепідготовку на базі РОІППО та онлайн –платформі EDERA з метою розвитку загальних( громадянська) та професійних ( мовно-культурна, прогностична , оцінювально-аналітична, предметно-методична) компетентностей.
2.Опрацювати нормативно-правові документи.
№ з/п |
Назва |
Дата |
Література |
Форма діяль-ності |
Приміт-ка |
1 |
Закон України «Про освіту» |
Протягом року |
Сайт Верховної Ради України № 2145-VIII |
Тези |
|
2 |
«Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». |
Протягом року |
Сайт КМУ |
Тези |
|
3 |
«Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи» |
Протягом року |
Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 №283 |
Тези |
|
4 |
Вересень |
Лист Міністерства освіти і науки України |
Тези |
|
|
5 |
Вересень Січень |
Лист Міністерства освіти і науки України |
Тези |
|
|
6 |
«Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (5-10 класи) |
Вересень Січень |
Наказ МОН від 21.08. 2013 № 1222 |
Тези |
|
8 |
Вересень |
Постанова МОЗ № №42 від 30.07.2020р |
Тези |
|
|
9 |
Про окремі питання діяльності закладів загальної середньої освіти у новому 2021/2022 навчальному роц |
Вересень Жовтень |
Постанова МОН України від 28.08.2021 № 1/9-433 |
Тези |
|
10 |
Брати участь у засіданнях методичного об`єднання вчителів.Провести відкритий урок. |
Квітень |
|
Розробка уроку |
|
ІІ. 2022-2023 н.р.
Формувати та розвивати лідерську та підприємницьку компетентності та професійні: інформаційно-цифрову, організаційну,здатність до навчання впродовж життя , інноваційну ,педагогічне партнерство.
1 |
Ознайомлення з досвідом роботи вчителів |
Протягом року |
Відвідування уроків |
Тези, ведення щоденника спостережень |
Примітка |
2 |
Методика викладання історії та мистецтва в школі |
Протягом року |
Мережа Інтернет Фахові видання |
Тези |
|
3 |
Опрацювання періодичних видань з історії та мистецтва |
Протягом року |
Електронні посібники, мережа Інтернет |
Тези |
|
4 |
Перегляд онлайн-семінарів та вебінарів |
Протягом року |
мережа Інтернет |
Тези |
|
5 |
Перегляд вебінарів з метою самоосвіти на освітній платформі «Всеосвіта» |
Протягом року |
|
Тези |
|
6 |
Підвищення кваліфікації з ІКТ |
2022-2023 рік |
РОІППО EDERA |
Тези |
|
7 |
Розроблення тестових завдань та розміщення їх на платформі «На урок» |
Протягом року |
«На урок» |
Розробка завдань |
|
8 |
Пройти курси « СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ»
|
Травень 2023 р. |
EDERA |
|
|
9 |
«Використання інноваційних комп’ютерних технологій на уроках історії та мистецтва як засіб підвищення освітньої компетентності учнів»
|
Березень |
Інтернет – мережа, фахові видання |
Розробки уроків, презентацій. |
|
10 |
Участь в засіданнях методичного об’єднання вчителів. |
Протягом року |
|
Обмін досвідом
|
|
11 |
Підготувати та провести відкритий урок з історії. |
Квітень |
|
Розробка уроку |
|
ІІІ .2023-2024н.р.
Формувати та розвивати соціальну та професійні:психологічну, емоційно-етичну , здоров`язбережувальну та інклюзивну компетентності.
1 |
Вивчення особливостей викладання історії та мистецтва , ознайомлення з переліком підручників та посібників 2023/2024 н.р. навчального року |
Вересень |
Інструкційно- методичні рекомендації щодо викладання історії та правознавства. |
Тези |
|
2 |
Опрацювати статтю «СОЦІАЛЬНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНО - ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ» |
Жовтень |
Мережа інтернет, автор В.А.Ковальчук http://eprints.zu.edu.ua/12961/1/2.pdf |
Тези |
|
3 |
Розробити фізкультхвилинки для використання на уроках історії та мистецтва
|
Грудень |
|
Розробка матеріалів |
|
4 |
|
Протягом року |
|
Тези, перегляд,
|
|
5 |
|
Протягом року |
«На урок»
|
Наповнення інтернет-сторінки |
|
6 |
Пройти курс «ПРО.ШКОЛУ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ»Працювати вчителем непросто: іноді робота приносить багато задоволення, а інколи — стрес. Про те, як зберігати спокій та справлятися з різними ситуаціями шкільної рутини.
|
Лютий |
EDERA |
Тези |
|
7 |
Переглянути інформацію про академічну доброчесність |
Березень |
Мережа Інтернет |
Тези, діалог із здобувачами освіти |
|
8 |
Ознайомитись з новими відомостями які з`явились про інклюзивну освіту. |
Травень |
Мережа Інтернет, фахові видання |
Тези |
|
IV. 2024-2025 н.р.
Формувати та розвивати культурну та професійні ( мовно-культурну,емоційно-етичну,інформаційно-цифрову компетентності)
1 |
Опрацювати методичні рекомендації викладання історії та мистецтва в 2024-2025 н.р. |
Серпень Вересень |
Сайт МОН Мережа інтернет |
Тези |
Примітка |
2 |
Опрацювання методики проведення нетрадиційних уроків |
Жовтень |
Профільні журнали, мережа Інтернет, науково- методична література |
Тези Розробка уроків |
|
3 |
Опрацювати статтю Р.Бойд Джонсон «КУЛЬТУРНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ В УКРАЇНІ» |
Березень |
мережа Інтернет http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/13226/1/%D0%94%D0%B6%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BE%D0%BD%20%D0%A0..pdf |
Тези |
|
4 |
Опрацювати статтю О.Є.Кравчиної «Розвиток ІКТ компетентності вчителів в процесі впровадження автоматизованих систем управління»
|
Лютий |
мережа Інтернет https://lib.iitta.gov.ua/610/1/''ST-Kravchina-2011.pdf |
Тези |
|
5 |
Пройти курс «Про дистанційний та змішаний формати навчання»
|
Березень |
EDERA https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:MON-DECIDE+1+2020/about |
|
|
6 |
Переглянути відео «Ігри та завдання для формування мовленнєвої компетентності НУШ» |
Квітень |
Тези , обговорення із здобувачами освіти |
|
|
7 |
Участь в засіданнях методичного об’єднання вчителів. |
Протягом Року |
|
Обмін досвідом |
|
8 |
Підготувати та провести відкритий урок з мистецтва. |
Травень |
|
Розробка уроку |
|
V. 2025-2026 н. р.
Формувати та розвивати громадянську і соціальну та професійні (рефлексивну, проєктувальну, предметно-методичну , здатність до навчання впродовж життя ) компетентності.
№ з/п |
Назва |
Дата |
Література |
Форма діяль-ності |
Приміт-ка |
1 |
Закон України «Про освіту» |
Протягом року |
Сайт Верховної Ради України № 2145-VIII |
Тези |
|
2 |
Переглянути документ «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». |
Протягом року |
Сайт КМУ |
Тези |
|
3 |
Вересень |
Лист Міністерства освіти і науки України |
Тези |
|
|
4 |
Вересень
|
Лист Міністерства освіти і науки України |
Тези |
|
|
5 |
Опрацювати « Тези на тему: "Рефлексивна компетентність вчителя школи" Л.І.Кіяшко
|
Жовтень |
Тези |
|
|
6 |
Пройти онлайн-курс « «Бери й роби» — це онлайн-курс, в основі якого — практичні інструменти. З їх допомогою можна урізноманітнити свої уроки й змінити їх форму, а часом і зміст. Настільні ігри Інформаційні промови
|
Грудень |
https://courses.ed-era.com/courses/coursev1:EdEra_Osvitoria_Lenovo+BR101+2019/about#:~:text=EdEra_Osvitoria_Lenovo%3A%20BR101%20%D0%91%D0%B5%D1%80%D0%B8%20%D0%B9%20%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B8 |
Тези |
|
7 |
Опрацювати матеріали з теми« Проектні технології на уроках історії» Автор: Тамара Гончар
|
Вересень Жовтень |
Інтернет джерела http://tatjanavaskivska.blogspot.com/p/blog-page_85.html |
Тези |
|
8 |
Брати участь у засіданнях методичного об`єднання вчителів. Провести відкритий урок з історії. |
Лютий |
|
Розробка уроку Обмін досвідом |
|
9 |
Організовувати та проводити позаурочні заходи приурочені пам`ятним історичним подіям. |
Протягом року |
Інтернет ресурси, методична література |
Розробка та прове-деня заходів |
|
10 |
Розробка тестових завдань , квестів, історичних вікторин , презентацій та розміщення їх на власному сайті та освітніх платформах. |
Протягом року |
«На Урок»
|
|
|
Реєстр курсів
1.30.11.2020-03.12.2020 р.
Курси з розвитку професійних компетентностей при РОІППО за програмою підвищення кваліфікації вчителів суспільних предметів ( історія,основи правознавства ,основи філософії,етика ,християнська етика , громадянська освіта ,предмет «Людина і світ»)
2.08.02.2021-11.02.2021 р.
Курси при РОІППО за програмою підвищення кваліфікації вчителів мистецтва.
3.14.02.2021 р.
Онлайн – курс « Академічна доброчесність» на онлайн - платформі EDERA
4.21.02.2021 р.
Онлайн-курс « Історія : Зародження української нації» на онлайн - платформі EDERA
5.23.03.2021 р.
Онлайн-курс « Робота вчителів початкових класів з дітьми з особливими потребами» на онлайн- платформі EDERA
6. 23.03.2021 р.
Онлайн - курс « Участь батьків у організації інклюзивного навчання» на онлайн - платформі EDERA
Сертифікати
Методична робота
Своїми напрацюваннями ділюсь з колегами та на сайті lydmila1.ucoz.ua