Потфоліо вчителя початкових класів. Досвід роботи .Тема:"Психолого-педагогічні умови організаці навчально-виховної роботи учнів з підручником учнів початкової школи"
Моє завдання. Виростити дітей активними співбесідниками. Зробити навчання цікавим. Виховувати дітей, впевненими у своїх силах та можливостях. Як садівник доглядає молоді саджанці, так і я – одопомагаю своїм учням тягнутися до світла знань, бо вірю, що вони виростуть мудрими, творчими, здатними примножувати добро. Я вірю в своїх учнів!style.colorfillcolorstroke.colorfill.type
Моя педагогічна філософія. Розвивати, навчати, виховувати одночасно. Максимально враховувати індивідуальні здібності учня. Створювати позитивний мікроклімат. Всебічно розвивати творчі здібності дітей. Формувати свідому, активну особистість та громадянина своєї країни. Учень – це не посудина, яку потрібно заповнити, учень – факел, який треба запалити.
Актуальність проблеми. Аналіз спеціальної літератури свідчить про те,що зазначена проблема не є новою у психолого-педагогічній літературі. Проблема формування в молодших школярів уміння працювати з підручником тісно пов’язана з теорією шкільного підручника-галуззю науки,що вивчає основні характеристики цього виду навчальної літератури. Досліджувалися зокрема –питання сутності підручника.,Структури та функціонального забезпечення.,Роботи з підручником(текстом)на уроках .,особливостей підручника початкової школи. ОБ’ЄКТ ДОСЛІДЖЕННЯ : організація роботи з підручником на уроках у початкових класах . ПРЕДМЕТ ДОСЛІДЖЕННЯ: психолого-педагогічні умови організації роботи з підручником в учнів початкових класів. МЕТА ДОСЛІДЖЕННЯ полягає у розробці ,теоретичному обгрутуванні й експерементальній перевірці психолого-педагогічних умов ефективного формування в учнів початкових класів уміння працювати з підручником.
В основу дослідження покладена така гіпотеза: формування в учнів початкових класів уміння самостійно працювати з підручником залежить від використання на уроках дидактичних методів та засобів навчання. Завдання дослідження: Розглянути теоретичні основи. Розглянути систему дидактичних засобів та методів навчання, які спрямовані на формування уміння самостійно працювати з підручником. Експериментально дослідити методику використання, роль та місце дидактичних засобів та методів навчання, що сприяють формуванню уміння самостійно працювати з підручником. • Довести ефективність використання дидактичних засобів та методів навчання, що формують уміння самостійно працювати з підручником.
Підручник — це особлива дидактична система, яка не тільки розкриває зміст навчання, а й є специфічною моделлю процесу навчання. Це означає, що підручник має двоєдину суть. З одного боку, для переважної більшості учнів він є джерелом знань, носієм змісту навчання, з іншого, він є засобом навчання, який володіє матеріальною формою, пов´язаною зі змістом навчання, з процесом засвоєння цього змісту. Підручник - це ядро системи засобів навчання, тому існує ціла теоретична система розроблення підручників. Це теорія підручника, яка спирається на вікову психологію, на досягнення психологічної науки, особливо на психологію сприймання. Нині гостро стоїть питання не просто підручника, а цілого навчального комплексу, до якого, крім підручника, входять ті засоби навчання, що доповнюють підручник: посібники, дидактичні матеріали, словники, довідники, хрестоматії та ін. У побудові змісту підручника використовують ідею "ядра" й лонки" підручника. "Ядро" - це той матеріал, який є стабільним, незмінним і покликаний служити школі до 10 років. Друга частина, за потреби, може змінюватися, оновлюватися з часом.
Уміння працювати з підручником. Уміння працювати з текстом. Виділяти головну думку. Складати план. Переказувати. Ставити запитання. Працювати над правилом Уміння працювати з позатекстовими компонентами. Виконувати завдання. Працювати з інструкцією. Працювати з таблицею і схемою. Працювати з ілюстрацією Уміння користуватися апаратом орієнтування. Орієнтуватися у структурі підручника. Орієнтуватися у шрифтових та кольорових виділеннях і сигналах-символах
Схема моєї професійної діяльностіМетодична робота. Методичні розробки уроків, заходів. Семінари, педради. Робота в МО вчителів початкових класів. Самоосвіта. Навчальна робота. Позакласна робота. Урок. Стандартний НестандартнийІндивідуальні бесіди. Робота з обдарованими дітьми. Робота з учнями по підготовці до конкурсів. Робота з батьками
Основні напрямки виховної роботи. Взаєморозуміння. Творчий підхід. Формування учнівського колективу. Толерантність. Співпраця вчитель-батьки. Виховна робота з класом має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим задоволенням приймають участь у позакласних заходах, дуже активні.
Початкова школа – це перша сходинка, на яку стають шестирічні школярі, піднімаються все вище й вище на шляху до знань. Спогади про першу вчительку, про шкільних друзів, про дзвінкі перерви, екскурсії будуть все життя зігрівати вже дорослих людей, які досягли чогось у житті. Тому так важливо в молодшому шкільному віці закласти в дитину тягу до знань, відчуття шкільного товариства, повагу до старших наставників. Ось чому на вчителеві початкових класів лежить особлива відповідальність за подальші успіхи своїх вихованців. Початкова школа – це перша сходинка, на яку стають шестирічні школярі, піднімаються все вище й вище на шляху до знань. Спогади про першу вчительку, про шкільних друзів, про дзвінкі перерви, екскурсії будуть все життя зігрівати вже дорослих людей, які досягли чогось у житті. Тому так важливо в молодшому шкільному віці закласти в дитину тягу до знань, відчуття шкільного товариства, повагу до старших наставників. Ось чому на вчителеві початкових класів лежить особлива відповідальність за подальші успіхи своїх вихованців.
ВИСНОВКИ: 1. Уміння працювати з підручником є невід’ємною складовою уміння вчитися.2. Уміння працювати з підручником є уміння працювати з кожним зі структурних компонегтів навчальної книги.3. Психолого-педагогічними умовами формування у молодших школярів уміння працювати з підручником є:мотиваційне забезпечення працювати з навчальною книгою.,комплексність і поетапність структурних компонентів працювати з підручником.,міжпредметний характер вироблення зазначеного уміння.,поєднання прямого й опосередкованого способів формування.