Конспект уроку з Мистецтва:музичного мистецтва "Портрет і пейзаж. Канон" 3 клас, до підручника О. Калініченко, Л. Аристова
Тема: Портрет і пейзаж; Канон.
Мета: формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті; всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва; плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини.
Музичний матеріал: М. Різоль «Варіації на українські народні теми»; Д. Кабалевський «Три подружки»; В. Подвала «Капризуля»; Н. Савка «Нехочуха»; Українська народна пісня «Вийди, вийди, Іванку»;
Хід уроку
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Шкільний дзвоник кличе нас.
На урок йде третій клас.
Діти, сьогодні на уроці у нас присутні гості. Тож давайте перш за все привітаємось із ними так, щоб усім було зрозуміло, що ми – гостинні господарі і дуже раді всім нашим гостям.
Урок музики у нас
Запросив усіх у клас.
Привітаймось дружно всі:
До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!
А тепер давайте привітаємось з вами.
Добрий день вам діти! – добрий день.
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб нам не було мороки —
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.На минулому уроці ми говорили про таку музичну форму як варіації. Що це? Так, це музичний твір, у якому основна тема зазнає різноманітних змін. У першій частині звучить головна тема, а в наступних вона змінюється, тобто варіюється.
Давайте ми пригадаємо на прикладі що таке варіації(М. Різоль «Варіації на українські народні теми»)
ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
Отож, темою наших декількох уроків є «Портрет і пейзаж»
Весело й радісно проводити свій час із друзями! Подивися на своїх однокласників/однокласниць. Чи схожі вони між собою? Чи однаково звучать їхні голоси? Як ти їх розрізняєш? Для того, щоб залишити спогади про своїх друзів, можна зробити фото, намалювати їхні портрети. А чи можливо створити музичний портрет людини?
Які характери в подружок? Чи вдалося композитору створити «портрети» дівчаток? Вибери слова для визначення характерів усіх головних героїнь музичних п’єс у вправі "Три подружки" Вигадай подругам імена. Зобрази
дівчат мімікою і жестами. Поміркуй, чи може композитор «написати» портрет людини так само, як це робить художник.
Розспівування.
Спів пісні «Нехочуха»
Слухання української народної пісні «Вийди, вийди, Іванку»
Розучування української народної пісні «Вийди, вийди, Іванку»
Виконання пісні каноном.
ІV ПІДСУМОК УРОКУ
Для того, щоб підсумувати наш урок, ми використаємо криптограму.
Що цікаве ми сьогодні узнали на уроці?
Про що ви розкажете своїм друзям і батькам?