Мистецтво 4 клас. Портрет як художній образ. Засоби створення виразного портрету казкового образу.

Про матеріал

Портрет як художній образ. Засоби створення виразного портрету казкового образу. Практичне завдання: виконання композиції портрету казкового героя на повний зріст ( матеріал: фарби, олівці, фломастери)

Перегляд файлу

Тема. Портрет як художній образ. Засоби створення виразного портрету казкового образу. Практичне завдання: виконання композиції портрету казкового героя на повний зріст. ( матеріал фарби, олівці, фломастери)

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з ілюстрацією; закріплювати знання про портрет та засоби виразності портретного жанру; закріплювати розуміння поняття «композиція»; навчати спостерігати, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивати в дітей комбінаторні здібності, навички та вміння малювати портрет; формувати образне, логічне, просторове мислення; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати любов до літератури; стимулювати розвиток допитливості, виховувати патріотизм.

Обладнання: навчальні плакати, ілюстрації до казки « Котигорошко», матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи, презентація.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; фломастери, кольорові олівці.

Тип: комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Бесіда за питаннями.

  • Чи любите ви казки?
  • Впізнайте героїв казок ( слайд)

( Колобок, Івасик Телесик, Лисиця та Журавель, Пан Коцький, Вовк та семеро козенят, Рукавичка)

  • А хто ж сьогодні до нас завітав, ви дізнаєтеся відгадавши загадку.

 Хоч маленький цей хлопчина,

Зате має добру силу:

Злого змія подолав,

Сестру Оленку врятував.               ( Котигорошко)

  • З якої казки цей герой? Чи знайома вам вона?
  • Уважно розгляньте його обличчя, його позу, що він тримає в руках, чи можна за його портретом визначити характер героя?
  • Скажіть, а чи актуальним є цей образ в теперішній час?
  • Чому?

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

- Отож, сьогодні ми з вами спробуємо створити портрет цього казкового героя. Темою уроку є:  ( слайд)

Тема

Портрет як художній образ. Засоби створення виразного портрету казкового образу. Практичне завдання: виконання композиції портрету казкового героя на повний зріст. Матеріали, що будуть потрібні на уроці: олівці, фломастери.

Ви дізнаєтеся

  • Що таке портрет
  • Які є види портретів
  • Основні пропорції тіла людини
  • Засоби створення виразного портрету

- Що ви очікуєте від уроку?

- А я від вас очікую: плідної роботи, чудових портретів, гарного настрою.

IV. Вивчення нового матеріалу.

4.1. Організація сприйняття творів мистецтва.  Бесіда за питаннями.

- Перед кожним художником, який береться оформлювати книгу, постають цікаві та складні завдання. Мабуть, найважливішим є створення образів героїв. Їх потрібно зобразити не тільки саме такими, якими їх описав автор, але й вдихнути в них життя, зробити виразними, інакше кажучи — майже живими. Тільки тоді читач повірить художникові та полюбить його роботи.

  • Пригадайте, який жанр образотворчого мистецтва виконує ті самі завдання, тобто передає внутрішній світ людини. (Портрет)
  • Детальне зображення конкретних людей або тварин – портрет .

Портрети бувають : одинарними, парними, груповими, погрудними, поясними, на повний зріст. ( слайд)

4.2. Перегляд портретів ( слайди)

- Перегляньте портрети, героїв – козаків.

- Чи зумів художник показати характер цих героїв? За допомогою чого ?

( жести, поза, міміка обличчя )

 Жести, поза, міміка обличчя , – це і будуть засоби створення виразного портрету.

4.3. Основні пропорції тіла людини.

- Перш ніж створити портрет художникові-ілюстратору потрібно обов’язково знати правила побудови обличчя та фігури людини.

- Тому пропоную уважно переглянути і запам’ятати основні пропорції тіла людини . Одразу скажу, що пропорція тіла дитини та дорослого відрізняється. Ми сьогодні детально ознайомимося з пропорціями тіла дитини і за ними створимо портрет  Котигорошка на повний зріст.

( слайди, які знайомлять з пропорціями тіла людини)

Спочатку малюємо вертикальну лінію – це свого роду скелет людини, ділимо її на 6 рівних частин горизонтальними лініями, перша частина – голова, 2 наступних -  тулуб, до якого домальовуємо шию та плечі, ширина плеч з однієї сторони дорівнює приблизно висоті голови. 3 нижніх частини – це ноги. До тулуба домальовуємо руки, пам’ятаймо, що місце згину рук лікоть розміщений на талії, руки приблизно за розміром такі як ноги.

Тепер подивимося як правильно зообразити голову та обличчя.

( слайд)

Голова – овальної форми, поділяємо її вертикально та горизонтально на 2 рівні частини, очі знаходяться посередині, над ними брови, нижню частину ділимо на 3 рівні частини, перша з них місце де закінчується ніс, 2 – га – де розміщуються губи. Вуха розміром приблизно на відстані брів та кінчика носа.

- Перегляньте технологічні картки, що у вас на партах, ознайомтесь з послідовністю виконання роботи, прочитайте послідовність роботи.

( слайд)

- Який формат аркушу потрібно вибрати? ( вертикальний чи горизонтальний)

V. Практична робота.

 - Намалюйте портрет казкового героя Котигорошка  в повний зріст , користуючись схемою співвідношень частин обличчя та тіла  та технологічною карткою.

- Отож, приступаємо до роботи, бажаю успіхів.

 

VІ. Рефлексія

Коментар

Виконання роботи може викликати в учнів певні труднощі, тому основну увагу під час оцінювання робіт слід спрямувати на майстерність у передаванні настрою. При цьому необхідно м’яко звернути увагу учнів на помилки у співвідношенні окремих частин обличчя.

Із малюнків створюють виставку «Портрет казкового героя».

1

 

doc
Додано
12 жовтня 2022
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку