Порушення писемного мовлення у дітей молодшого шкільного віку

Про матеріал
В презентації розкривається актуальність теми, яка полягає в тому. що порушення письма є поширеною формою мовної патології. Розкриті основні чинники актуальності проблеми порушення письма і читання. Визначені біологічні та соціально-психологічні причини виникнення дисграфії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Порушення писемного мовлення у дітей молодшого шкільного віку. Підготувала: АЛЕКСАНДРОВИЧ НАТАЛІЯ МИКОЛАЇВНАвчитель-логопед логопедпункту

Номер слайду 2

Останніми роками значно зросла кількість дітей, що зустрічаються з різними труднощами навчання в початковій школі. Проблема порушень письма та читання - одна з найактуальніших для шкільного навчання, оскільки письмо та читання перетворюється на засіб подальшого отримання знань . Інтерес до виявлення такого роду проблеми в ранньому віці, попередження і корекція порушень письма(дисграфія) у дітей обумовлений тим, що письмо,як діяльність, відіграє важливу роль в житті людини.

Номер слайду 3

Актуальність цієї теми полягає в тому, що порушення письма є найбільш поширеною формою мовної патології у молодших класах. Відомо, що порушення формування письма перешкоджають успішності навчання, ефективності шкільної адаптації, часто викликають вторинні психічні нашарування, відхилення у формуванні особистості дитини,

Номер слайду 4

а специфічний розлад письма(дисграфія) спричиняє за собою і труднощі в оволодінні орфографією, особливо при засвоєнні складних орфографічних правил.

Номер слайду 5

Психолінгвістичний аналіз процесу продукування писемного мовлення(О. О. Леонтьєв, О. Р. Лурія, Е. Ф. Соботович) дозволяє виявити його багаторівневу структуру. У складному процесі породження писемного мовлення виділяється мотиваційний, мовний рівень, рівень моторної реалізації зорових образів букв. Кожен з цих рівнів здійснюється за участю багатьох розумових операцій: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, абстрагування.

Номер слайду 6

Біля третини учнів що вчаться в загальноосвітніх школах, мають відхилення в розвитку мовлення, виявляються неуспішними по одному, двом предметам. Вони насилу опановують грамоту, при читанні і письмі допускають велику кількість різноманітних помилок, обумовлених недоліками їх усного мовлення.

Номер слайду 7

Учні масових шкіл,які мають різні відхилення в мовному розвитку, підрозділяються на декілька груп. Кожна з таких груп учнів потребує особливого підходу в процесі навчання і виховання. Досить частим у учнів початкових класів, є порушення письма, обумовлене недорозвиненням фонетико-фонематичної сторони мовлення. При цьому у дітей фонетичні порушення поєднуються з порушеннями фонемного сприйняття і слухової диференціації, що проявляється в неточності і нестійкості мовних уявлень і узагальнень, а це ускладнює оволодіння звуковим аналізом і синтезом слів, перешкоджає співвідношенню букви з узагальненим звуком(фонемою) і ускладнює сприймання букв.

Номер слайду 8

Нині існують наступні чинники актуальності проблеми порушення письма та читання :1.велика поширеність серед перших класів порушень оволодіння письмом і подальше переростання їх в стійкі дисграфії; 2. необхідність організації своєчасної профілактики, повноцінної діагностики, ефективної корекції порушень письма; 3. різноманіття причин виникнення і складність механізмів порушень письмової мови.

Номер слайду 9

4. Систематичне перевантаження енергетичного забезпечення психічної діяльності в ранньому віці призводить до безповоротних(чи оборотним тільки при спеціальній корекції) змін. 5. Збільшуються шкільні вимоги при прийомі в перший клас. Це обумовлює форсовану підготовку дитини до шкільного навчання, що суперечить закономірностям дозрівання і спеціалізації мозкових структур.

Номер слайду 10

Порушення письма часто має під собою фізіологічну основу1. Біологічні причини: - ураження або дисфункція певних мозкових ділянок;- недорозвинення або ураження головного мозку в ранні періоди розвитку мовлення дитини ( пренатальний, натальний, постнатальний);- патології вагітності;- травматизація плоду;- асфіксії;- менінгоенцефаліти;

Номер слайду 11

- тяжкі соматичні захворювання та інфекції. Які виснажують нервову систему дитини. В результаті страждають відділи головного мозку, які забезпечують психічні функції, що беруть участь у процесі письма.

Номер слайду 12

При наявності органічного ураження головного мозку дисграфії у більшості випадків передують дизартрія, алалія, афазія або вана виникає на фоні ДЦП,ЗПР, затримки психомоторного розвитку.

Номер слайду 13

2. Соціально-психологічні причини. До таких причин відносяться: - недостатність мовленнєвих контактів- педагогічна занедбаність.

Номер слайду 14

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

pptx
Пов’язані теми
Логопедія, Презентації
Інкл
Додано
16 грудня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку