Мета: ознайомити учнів з розміщенням предметів у просторі; сприяти засвоєнню відповідної термінології; формувати навички лічби; розвивати логічне мислення.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
Повторення й закріплення вивченого матеріалу.
• Лічба предметів (іграшок, фруктів, овочів, квітів, кубиків).
• Гра «Будь уважний!»
Учитель показує картку з цифрою, а діти повинні стільки ж разів плеснути в долоні.
• На набірному полотні виставлені іграшки. Діти повинні порахувати їх зліва направо і справа наліво.
• Назвати, яка іграшка стоїть першою, яка третьою, шостою, останньою.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення учнів з поняттями, зазначеними в темі уроку
На столі стоять чотири кубики різного кольору (червоний, синій, жовтий, зелений).
Завдання:
• Полічити, скільки всього кубиків.
• Якого кольору останній кубик?
• Якого кольору кубик, що стоїть попереду?
• кубик якого кольору стоїть між синім і зеленим?
• Який кубик стоїть поруч з кубиком червоного кольору?
• Які кубики є сусідами кубика жовтого кольору?
2. Гра «Назви своїх сусідів»
Учитель пропонує дітям використовувати у своїй мові слова поруч, позаду, спереду, справа, зліва.
3. Фізкультхвилинка
Руки на пояс ставим усі.
Будем стрибати, мов горобці.
Скік вперед і скік назад.
Крильця вниз всі опустили
І на місці походили.
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з підручником.
— Полічити кружечки зліва направо, потім справа наліво.
— На якому місці зелений кружечок?
— Назвати першу пташку.
— Назвати решту пташок.
— Полічити пташок зліва направо. На якому місці ластівка?
— Полічити пташок справо наліво. На якому місці ластівка?
— Який висновок можна зробити?
2. Робота за таблицею на дошці. (На таблиці намальовані будинки.)
Завдання:
Скільки всього будинків? Назвати номери будинків від найнижчого до найвищого. Між якими будинками стоїть будиночок за номером 3?
3. Вправи на вироблення графічних навичок
Написання коротких похилих паличок: / / .
4. Завдання на розвиток мислення
Підручник (С. 5). Чим відрізняються будинки на малюнку?
5. Завдання на закріплення знань про геометричні фігури
З яких геометричних фігур складена іграшка?
IV. Підсумки уроку