Порядок пуску суднового дизеля. Зупинка дизеля

Про матеріал
Методична розробка уроку з предмету суднові енергетичні установки. Мета: ознайомити учнів з видами робіт, які забезпечать безперебійну і безпечну роботу дизеля; розвивати технічне мислення, стимулювати пізнавальний інтерес, уміння співвідносити теоретичні знання з практикою; виховувати уважність, культуру обслуговування і ремонту суднової силової установки.
Перегляд файлу

План уроку

Тема уроку: Порядок пуску дизеля. Зупинка дизеля

Мета: ознайомити учнів з видами робіт, які забезпечать безперебійну і безпечну роботу дизеля;

розвивати технічне мислення, стимулювати пізнавальний інтерес, уміння співвідносити теоретичні знання з практикою;

виховувати  уважність, культуру обслуговування і ремонту суднової силової установки.

Методи та методичні прийоми: бесіда  з елементами розповіді,  робота з роздатковим  матеріалом.

Тип уроку: систематизація та узагальнення нових знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент. (доповідь старости групи про відсутність учнів на уроці, перевірка конспектів).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.  Дати визначення терміну технічна експлуатація?

  1. Організаційні заходи підготовки дизеля до пуску після тривалої зупинки?
  2. Які види робіт необхідно зробити, щодо пуску дизеля після короткочасної зупинки?
  3. З якою метою виконують пробне провертання дизеля?
  4. Правила охорони праці при обслуговуванні ССУ?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку,плану уроку (все записано на дошці).

План уроку:

1. Порядок пуску дизеля

2. Зупинка дизеля

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

 1. При якій температурі зовнішнього середовища необхідно прогрівати системи дизеля?

      2. З якою метою виконують пробне провертання дизеля?

      3. Який порядок пуску суднового дизеля?

      4. Які механізми потрібно від’єднати від нереверсивного дизеля перед пуском?

5. Тепловий стан дизеля вважають сталим коли?

6. Від чого залежить час прогрівання дизеля?

7. До яких наслідків призводить тривала робота дизеля на холостому ходу (без навантаження)?

8. При якій температурі охолоджувальної води і мастила дизель можна навантажувати?

9. Чому швидка зупинка дизеля є особливо небезпечною?

10. При якій температурі охолоджувальної води можливо встановлювати рукоятку в положення «Стоп»?

V. Самостійна робота учнів.

      1. Підготовка проблемних запитань.

      2. Робота учнів з опорними конспектами

      3. Робота з підручниками

      4. Робота з питаннями закріплення матеріалу

VІ. Підсумок уроку.

Оцінювання  роботи учнів на уроці та аналіз відповідей.

VІІ. Домашнє завдання.

Навчальний матеріал

Періоди пуску і маневрування, пов'язані з зупинками і реверсуванням, є найбільш напруженими, на них припадає найбільша кількість аварійних пошкоджень дизелів. Для полегшення пуску (підвищення надійності самозаймання палива і зниження механічних напруг в деталях) дизелі зазвичай підігрівають перед пуском гарячою водою, що прокачується через систему охолодження. Деякі дизелі для цієї ж мети обладнані підігрівниками масла, змонтованими в мастилозбірнику мастильної системи. У двокамерних дизелях запальні пристрої (електричні спіралі) підігрівають повітря перед надходженням його в циліндри. Обов'язково повинен бути прогрітий дизель перед пуском в холодну пору року, коли температура повітря в машинному приміщенні нижче 8 °С. Деякі дизелі, наприклад 12ЧСН 18/20 та ін., взагалі забороняється пускати без попереднього підігріву.

Рейки ПНВТ при пуску дизеля встановлюють в положення такої подачі палива, при якій забезпечується мінімально стійка частота обертання колінчастого вала. При обертанні вала із заданою частотою і появі перших спалахів палива в циліндрах дизеля рукоятку (маховик) управління переводять з положення «Пуск» в положення «Робота». Затримка в перемиканні органів управління викликає підвищену витрату повітря, а передчасний переклад їх в положення «Робота» є причиною зупинки дизеля. Якщо при подачі палива в циліндри дизель зупиняється, орган управління ставлять в положення «Стоп», з'ясовують причини зупинки і тільки після усунення їх повторюють пуск. Невдалий запуск не рекомендується повторювати більше двох-трьох разів.

Нереверсивні дизелі пускають без навантаження, при відключених реверс-редукторах, реверсивних муфтах або генераторах. Пуск реверсивних дизелів в залежності від обстановки (за погодженням з вахтовим начальником) виконують на передній або задній хід. Після нетривалої стоянки (менше 1,5 год.) пуск дизеля можна здійснювати з ДПУ без попередньої підготовки. Надійність пуску дизеля залежить від того, наскільки швидко створюються сприятливі умови для самозаймання і згоряння палива в його циліндрах. При нормальних умовах тривалість пуску зазвичай становить 2-5 с. Режим роботи (умови експлуатації) дизеля на стиснутому повітрі в період до переходу на паливо називають пусковим, а час роботи на цьому режимі - часом розгону. Із завершенням пуску зупиняють насос попередньої прокачування мастильної системи і закривають вентиль на пусковому балоні.

Режим роботи дизеля після пуску характеризується несталим тепловим станом. Одні деталі нагріваються швидко, інші повільно. Тепловий стан дизеля вважають сталим, якщо температура охолоджуючої води і мастила стабілізувалася і припинилося її зміна. Режим роботи дизеля після пуску до сталого теплового стану називають прогріванням. Тривалість прогріву залежить від потужності, частоти обертання колінчастого вала, конструктивних особливостей дизеля, початкової температури води, масла та інших факторів. Зазвичай час прогріву високооборотних дизелів становить 10-15 хв., середньообертових 15-25 хв. і малообертових 30-50 хв. У літню пору тривалість прогріву дизелів може бути зменшена. Тривала робота дизеля на холостому ходу (без навантаження) забороняється, так як призводить до зайвої витрати палива, закоксування отворів розпилювачів форсунок, погіршення процесу згоряння палива, пригорянню поршневих кілець і клапанів.

В інструкціях по експлуатації дизелів, як правило, вказують допустиму температуру охолоджуючої води і мастила, при якій після закінчення прогріву можна навантажувати дизель. З досягненням температури пом'якшеної води на виході з дизеля 50-55°С і мастила 40-45°С СЕУ вважають підготовленої до роботи при навантаженні 100%.

Зупинка дизеля. Перехід СЕУ з одного навантаження на інший, в тому числі і при зниженні її, пов'язаний зі зміною теплового стану дизеля. Особливо небезпечна швидка зупинка дизеля, що працює з повним навантаженням. Зупинка дизеля без попереднього охолодження може привести до перегріву головок поршнів, кришок і втулок циліндрів, задирам поршнів, відкладенню нагару на робочих поверхнях втулок циліндрів і накипу в порожнинах охолодження, появі тріщин в деталях, вибуху парів масла в картері і іншим дефектам. Для попередження пошкоджень, які можуть виникнути при різкій зміні теплового стану дизеля, зупиняти його слід поступово протягом 10-15 хв. з певною витримкою часу на кожному ступені навантаження. Спочатку дизель перемикають на полегшений тепловий режим з навантаженням 25-30%, а потім - на режим малого ходу. Рукоятку управління в положенні «Стоп» встановлюють тільки при зниженні температури води, що виходить з дизеля, до 50-60 ° С. Нереверсивні дизелі повинні для цього 3-5 хв. пропрацювати вхолосту.

Негайна зупинка СЕУ допускається тільки у виняткових випадках, коли її робота загрожує життю людей або збереження вантажу. Якщо дизель був зупинений на повному ходу засобами захисту, обслуговуючий персонал повинен вжити заходів для поступового охолодження його деталей (прокачати мастильну магістраль резервним насосом, провернути колінчастий вал валоповоротним пристроєм і ін.).

docx
Додано
28 квітня 2022
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку