Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом.
І. Організаційний момент. (1 хв.)
Привітання. Створення емоційного настрою.
Добрий день, ___ усі сідайте, речі в подорож збирайте,
Час не будем марнувати, будем подорожувати!
- Сподіваюсь, ви любите подорожі? Тоді вперед! Пропоную взяти з собою карту маршруту, хороший настрій (посміхніться один одному), і, звичайно, музику, яка вкаже нам правильний маршрут (слухають музику).
Музика фіксики.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.)
Колективне розв’язування кросворду.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
Вчитель. Отже, країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож на потязі – називається Інтернет, а тема нашого уроку має назву «Подорож країною Інтернет». Ми отримаємо багато корисної та цікавої інформації, навчимося шукати потрібні дані в мережі Інтернет, з’ясуємо, як безпечно мандрувати глобальною мережею. У країні Інтернет є свої гроші – фіксики. Ви можете їх заробити за свої знання та роботу на уроці.
Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила:
1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати – підніми руку.
2. Без дозволу – нічого не вмикай.
3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.
4. Будь уважним і старанним.
Вчитель. Наш потяг відправляється зі станції – «Новотроїцька школа»
Фіксик Сімка (Віка). Друзі, відомо, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.
Вчитель. Дякую, Сімко, за цікаву інформацію.
Інтерактивна гра «Інформаційний клубок». (3 хв.)
Фіксик Берда (Настя). Давайте пограємо в гру. Уявимо, що ми в вагончиках потяга і прибуваємо на станцію «Інформаційний клубок». Пропоную всім встати в коло.
- Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.
- Дивіться, як ви гадаєте, на що схоже те, що ми утворили? (Відповіді учнів).
- Дійсно, інформація переплітається, утворюючи глобальну мережу Інтернет.
Гра «Закінчи речення».
Вчитель. Наступна станція «Закінчи речення». Нагадую, що за правильну відповідь ви отримуєте грошову винагороду.
Вчитель. Діти, наш потяг прибув до наступної зупинки нашої подорожі – увага, станція «Інтернет».
Діти, підніміть руку, в кого з вас є комп’ютер? А в кого є Інтернет?
Давайте згадаємо, що таке Інтернет.
Фіксик Фаєр (Сергій). Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних між собою.
Фронтальне опитування. Діти, зараз ви подивитися мультфільм і дасте відповідь на запитання: «Які можливості дає нам Інтернет?»
(Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет»)
Орієнтовні відповіді учнів - (листуватися, відео спілкування, дізнаватися інформацію про погоду, новини, грати в комп’ютерні ігри, читати, книги).
Вчитель. Наступна наша станція - «Браузерна».
Діти, Інтернет – це ніби велика бібліотека, у якій можна знайти інформацію на різні теми, які тільки цікавлять.
Проблемне запитання.
Фікскі Нолік Саша. Для пошуку інформації в Інтернеті існують спеціальні сайти, які називаються пошукові системи, за допомогою яких ми зможемо знайти потрібні дані. Існують різні пошукові системи. Наприклад, Яндекс та Google.
Вчитель. Для перегляду сайтів використовують спеціальні програми – браузери.
Розглянемо алгоритм пошуку інформації в Інтернеті.
Вчитель. Ми завітали до Пошукової станції.
IV. Практична робота. Пошукова робота (10 хв.)
Вчитель. Організація пошуку
Вправа «Доповни думку»
Для того, щоб знайти потрібну інформацію не знаючи точної адреси сайту потрібно використати… (пошукову службу чи веб-каталог)
Найпоширенішими пошуковими службами є… (Яндекс, Google, Мета)
Найбільш потужна, надійна та високошвидкісна пошукова система це…(Google). Її ми з вами і будемо сьогодні використовувати для пошуку потрібної нам інформації. А для отримання інформації потрібно сформувати… (запит).
Завантажте оглядач Google Chrome та роздивіться його панель інструментів, що вгорі, знайдіть поле Адреса та кнопку Перехід. Ваше завдання ввести в поле запиту характерні слова та натисніть кнопку Пошук.
Фіксик. Друзі, я підготував для нас цікаве завдання. Вам потрібно в Інтернеті знайти певну інформацію. (Роздає завдання учням)
Знайдіть в Інтернеті.
І Варіант.
ІІ Варіант.
По закінченні роботи на екрані демонструються правильні відповіді, діти обмінюються роботами та здійснюють взаємоперевірку.
Вчитель. Ми продовжуємо нашу мандрівку і наш потяг прибув до міста Безпечний Інтернет.
Інтерактивна зупинка «Чарівна квітка». Нік – ім’я та можливості Інтернету.
У мене в руках чарівна квітка. Діти, станьте в круг. Придумайте «нік – ім’я», яким ви можете користуватись при спілкуванні. Кидаючи квітку, кожен має назвати своє нове видумане ім’я. А тепер назвіть компоненти інформаційно-комунікаційних технологій, які ви знають і можете використовувати: веб-сторінка, веб-камера, ISQ, Skype, e-mail, чат, форум, певні соціальні мережі, блоги, інше.
Так само під час кидання квітки називається одна з технологій.
Робота в групах «Безпечні і небезпечні сторони Інтернету». (6 хвилин)
Ви сказали, що за допомогою Інтернету можна знайти багато різної інформації. Але вона може бути корисною і шкідливою. А це є небезпечно. Методом жеребкування учні отримують завдання:
• Назвати всі безпечні або небезпечні сторони Інтернету.
Для цього об’єднаємось в команди. Першу команда – команда Берди, друга – команда Нуліка. У вас на це завдання 3 хвилини. Підказки можна знайти в підручнику на с. 98.
Після презентації груп робиться узагальнення і роботи прикріплюються до магнітної дошки.
Безпечні сторони Інтернету |
Небезпечні сторони Інтернету |
1. |
1. |
Вчитель узагальнює відповіді учнів за допомогою плакату «Безпечний Інтернет».
Узагальнення знань
Наш потяг здійснив зупинку на станції «Систематична»
Знайдіть зайве слово (1 хв.)
а) Google Chrome, Wikipedia, Mozilla Firefox, Opera (Wikipedia – це не браузер);
б) Facebook, Wi-Fi, Twitter, Instagram (Wi-Fi – не є соціальною мережею);
в) спілкування, навчання, пошук відомостей, харчування (харчування – неможливо в Інтернеті).
Продовжте речення (2 хв.)
Інтерактивна вправа. Пазл «Робота в Інтернеті» (3 хв.)
Вчитель. Зайдіть на мій блог, на сторінку «5 клас», завдання «Робота в Інтернеті».
Домашнє завдання. Розв’язати ребуси (Додаток 2).
Підсумок уроку
Діти, нарешті ми повернулись до станції «Новотроїцька школа».
Оцінювання учнів. (2 хв.) Наша подорож завершилась. Всі дуже гарно працювали. ___________ отримує фіксик за активність на уроці, _________ – за знання теоретичного матеріалу з теми Інтернет, _______ – за знання правил користуванням Інтернетом. Підрахуйте свої фіксики. Їх кількість – це ваша оцінка за урок.
Рефлексія. У вигляді якої тварини ви зобразили б Інтернет? Чому?
(Асоціації дітей: Тигр – злий, швидкий. Лисиця – хитрий. Павук –мережа. Рись – швидкий. Дельфін – розумний. Жаба – небезпечний.)
На завершення уроку подивимось ще один уривок з вашого улюбленого мультфільму. Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет».
1