Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом.

Про матеріал
Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом. - Урок - подорож.
Перегляд файлу

Пошук відомостей у мережі Інтернет. Безпечне користування Інтернетом.

 

І. Організаційний момент. (1 хв.)
Привітання.  Створення емоційного настрою.

Добрий день, ___ усі сідайте,  речі в подорож збирайте,

Час не будем марнувати, будем подорожувати!

- Сподіваюсь, ви любите подорожі? Тоді  вперед! Пропоную взяти з собою карту маршруту, хороший настрій (посміхніться один одному), і, звичайно, музику, яка вкаже нам правильний маршрут (слухають музику).

Музика фіксики.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.)

  • Діти, чи впізнали ви цю музику? Хто є героями мультфільму? (Відповіді учнів).
  • Чудово. Отож, щоб сьогодні під час подорожі вам потрібно згадати все те, що ми вчили на минулих уроках, бути активними, старанними та уважними. А назву загадкової країни ви дізнаєтесь, коли розгадаєте цей кросворд.

Колективне розв’язування кросворду.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

 Вчитель. Отже, країна по якій ми здійснимо віртуальну подорож на потязі – називається Інтернет, а тема нашого уроку має назву «Подорож країною Інтернет». Ми отримаємо багато корисної та цікавої інформації, навчимося шукати потрібні дані в мережі Інтернет, з’ясуємо, як безпечно мандрувати глобальною мережею. У країні Інтернет є свої гроші – фіксики. Ви можете їх заробити за свої знання та роботу на уроці.

   Кожен, хто подорожує, повинен виконувати такі правила:

1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати – підніми руку.

2. Без дозволу – нічого не вмикай.

3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.

4. Будь уважним і старанним.

 

Вчитель. Наш потяг відправляється зі  станції – «Новотроїцька школа»

Фіксик Сімка (Віка). Друзі, відомо, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

Вчитель. Дякую, Сімко,  за цікаву інформацію.

Інтерактивна гра «Інформаційний клубок». (3 хв.)

       Фіксик Берда (Настя). Давайте пограємо в гру. Уявимо, що ми в вагончиках потяга і прибуваємо на станцію «Інформаційний клубок». Пропоную всім встати в коло.

  - Уявіть собі, що ось цей клубок – інформація. Передайте клубок тому учаснику, з ким би ви хотіли поділитися інформацією.

         - Дивіться, як ви гадаєте, на що схоже те, що ми утворили? (Відповіді учнів).

- Дійсно, інформація переплітається, утворюючи глобальну мережу Інтернет.

Гра «Закінчи речення».

Вчитель. Наступна  станція «Закінчи речення». Нагадую, що за правильну відповідь ви отримуєте грошову винагороду.

  1. Комп’ютерна мережа – це…(Сукупність комп’ютерів, які об’єднані між собою.)
  2. Комп’ютерні мережі бувають…? (Локальні і глобальні).
  3. Локальні комп’ютерні мережі відрізняються від глобальних тим, що …(локальні – в межах будівлі, а глобальні – в межах країни).
  4. Прикладом глобальної комп’ютерної мережі є …(Інтернет.)

Вчитель. Діти, наш потяг прибув до наступної зупинки нашої подорожі – увага, станція «Інтернет».

Діти, підніміть руку, в кого з вас є комп’ютер? А в кого є Інтернет?

Давайте згадаємо, що таке Інтернет.

Фіксик Фаєр (Сергій). Інтернет – це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних  між собою.

 

Фронтальне опитування. Діти, зараз ви подивитися мультфільм і дасте відповідь на запитання: «Які можливості дає нам Інтернет?»

 (Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет»)

Орієнтовні відповіді учнів - (листуватися, відео спілкування, дізнаватися інформацію про погоду, новини, грати в комп’ютерні ігри, читати, книги).

Вчитель. Наступна наша станція - «Браузерна».

Діти, Інтернет – це ніби велика бібліотека, у якій можна знайти інформацію на різні теми, які тільки цікавлять.

 Проблемне запитання.

  • Кожна книжка в бібліотеці має своє місце на поличці, щоб її можна було швидко знайти. А як знайти потрібний сайт? (Треба знати адресу).
  • Але що мені робити, якщо я забув адресу потрібного сайту або не знаю цієї адреси? Вихід з цієї ситуації знає фіксик …?

Фікскі Нолік Саша. Для пошуку інформації в Інтернеті існують спеціальні сайти, які називаються пошукові системи, за допомогою яких ми зможемо знайти потрібні дані. Існують різні пошукові системи. Наприклад, Яндекс та Google.

Вчитель. Для перегляду сайтів використовують спеціальні програми –  браузери. 

  • Робота зі схемою

Розглянемо алгоритм пошуку інформації в Інтернеті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • А хто мені може сказати, що таке сайт? (Сукупність веб-сторінок, які об’єднані спільною темою).
  • А чи можна порівняти сайт з книгою?
  • Що у них спільного?
  • А що відмінного? (У книзі міститься інформація з однієї теми. Наприклад у Енциклопедії про тварин)
  • Як можна на сайті знайти інформацію, про будь-яку, наприклад, рослину? (Через пошук, або можна скористатися гіперпосиланням)
  • А як можна знайти інформацію в енциклопедії? (По змісту)

Вчитель. Ми завітали до Пошукової станції.

IV. Практична робота. Пошукова робота (10 хв.)

Вчитель. Організація пошуку

Вправа «Доповни думку»

      Для того, щоб знайти потрібну інформацію не знаючи точної адреси сайту потрібно використати… (пошукову службу чи веб-каталог)
Найпоширенішими пошуковими службами є… (Яндекс, Google, Мета)
Найбільш потужна, надійна та високошвидкісна пошукова система це…(Google). Її ми з вами і будемо сьогодні використовувати для пошуку потрібної нам інформації. А для отримання інформації потрібно сформувати… (запит).

Завантажте оглядач Google Chrome та роздивіться його панель інструментів, що вгорі, знайдіть поле Адреса та кнопку Перехід. Ваше завдання ввести в поле запиту характерні слова та натисніть кнопку Пошук.

Фіксик. Друзі, я підготував для нас цікаве завдання. Вам потрібно в Інтернеті знайти певну інформацію. (Роздає завдання учням)

Знайдіть в Інтернеті.

І Варіант.

  1. Коли було створений «ютуб» (youtube). Дата заснування? – 2005 рік.
  2. Яка висота найвищої будівлі світу «Бурдж Дубай»? 828 метрів. 
  3. Як називається найвищий водоспад в світу, його висота? – Анхель, 978 м.
  4. Яка площа Чорного моря? – 422 000 км2.
  5. Яка відстань від Землі до Місяця? – 384 400 км.
  6. Столиця Канади? – Оттава.

 

ІІ Варіант.

  1. Яку назву мала перша комп’ютерна мережа? – Arpanet.
  2. Яка найвища споруда України? – Київська телевежа (385 м).
  3. Висота найвищого дерева у світі Гіперіон – 115 м.
  4. Яка площа Азовського моря? – 38 000 км2.
  5. Яка відстань від Землі до Сонця? 149 600 000 км.
  6. Столиця Австралії? – Канберра.

По закінченні роботи на екрані демонструються правильні відповіді, діти обмінюються роботами та здійснюють взаємоперевірку.

Вчитель. Ми продовжуємо нашу мандрівку і наш потяг прибув до міста Безпечний Інтернет.     

Інтерактивна зупинка «Чарівна квітка».  Нік – імя та можливості Інтернету.

У мене в руках чарівна квітка. Діти,  станьте в круг. Придумайте «нік – ім’я», яким ви можете користуватись при спілкуванні. Кидаючи квітку, кожен має назвати своє нове видумане ім’я. А тепер назвіть компоненти інформаційно-комунікаційних технологій, які ви знають і можете використовувати: веб-сторінка, веб-камера, ISQ, Skype, e-mail, чат, форум, певні соціальні мережі, блоги, інше.

Так само під час кидання квітки називається одна з технологій.

Робота в групах «Безпечні і небезпечні сторони Інтернету». (6 хвилин)

    Ви сказали, що за допомогою Інтернету можна знайти багато різної інформації. Але вона може бути корисною і шкідливою.  А це є небезпечно. Методом жеребкування учні отримують завдання:

     Назвати всі безпечні або небезпечні сторони Інтернету.

Для цього об’єднаємось в команди. Першу команда – команда Берди, друга – команда Нуліка. У вас на це завдання 3 хвилини. Підказки можна знайти в підручнику на с. 98.

Після презентації груп робиться узагальнення і роботи прикріплюються до магнітної дошки.

Безпечні сторони Інтернету

Небезпечні сторони Інтернету

1.

1.

 Вчитель узагальнює відповіді учнів за допомогою плакату «Безпечний Інтернет».

Узагальнення знань

Наш потяг здійснив зупинку на станції «Систематична»

Знайдіть зайве слово (1 хв.)

а) Google Chrome, Wikipedia, Mozilla Firefox, Opera (Wikipedia – це не браузер);

б) Facebook, Wi-Fi, Twitter, Instagram (Wi-Fi – не є соціальною мережею);

в) спілкування, навчання, пошук відомостей, харчування (харчування – неможливо в Інтернеті).

 Продовжте речення (2 хв.)

  • Дверцята, які відкривають нову сторінку називають … (гіперпосиланням)
  • Пристрій, який дозволяє підключити комп’ютер до мережі – … (модем)
  • Сторінка з якої користувач починає свою роботу в Інтернеті – …(домашня сторінка)
  • За допомогою неї можна обмінюватися листами з друзями по мережі Інтернет, її називають … (електронною поштою)
  • Віртуальним магазином ще називають … (Інтернет-магазин).

Інтерактивна вправа. Пазл «Робота в Інтернеті» (3 хв.)

Вчитель. Зайдіть на мій блог, на сторінку «5 клас», завдання «Робота в Інтернеті».

Домашнє завдання. Розв’язати ребуси (Додаток 2).

Підсумок уроку

Діти, нарешті ми повернулись до станції «Новотроїцька школа».

Оцінювання учнів. (2 хв.) Наша подорож завершилась. Всі дуже гарно працювали.  ___________ отримує фіксик за активність на уроці, _________ – за знання теоретичного матеріалу з теми Інтернет, _______ – за знання правил користуванням Інтернетом. Підрахуйте свої фіксики. Їх кількість – це ваша оцінка за урок.

Рефлексія. У вигляді якої тварини ви зобразили б Інтернет? Чому?

(Асоціації дітей: Тигр – злий, швидкий.  Лисиця – хитрий.  Павук –мережа. Рись – швидкий.   Дельфін – розумний. Жаба – небезпечний.)

На завершення уроку подивимось ще один уривок з вашого улюбленого мультфільму. Перегляд уривку з мультфільму «Фіксики. Інтернет».

1

 

docx
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку