МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«ІНФОРМАТИКА»
для студентів 1 курсу
2024 рік
|
|
Пояснювальна записка
Самостійна робота студента є важливою складовою навчального процесу, яка допомагає розвинути навички самостійного вивчення, аналізу, критичного мислення та самоорганізації.
Самостійна робота з навчальної дисципліни «Інформатика» включає в себе різні завдання, такі як:
Тому метою створеного методичного посібника для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Інформатика» є:
Завдання:
Очікувані результати:
Проєкт являє собою самостійне доскональне вивчення будь-якої проблеми з презентацією результатів роботи.
Навчальний проєкт (НП) — індивідуальна (спільна) навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність студентів — партнерів, що має спільну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямована на досягнення загального результату з розв’язування певної проблеми, значущої для учасників проєкту.
Види навчальних проєктів:
Робота над проєктами проходить в кілька етапів:
1. Підготовка до роботи над проєктом.
2. Вибір теми.
3. Постановка мети і завдання проєкту.
4. Пошук інформації різними способами.
5. Виконання завдань проєкту.
6. Підготовка до захисту проєкту.
7. Презентація (захист) проєктів.
8. Аналіз результатів проектної роботи.
План навчального проекту:
1. Мета
2. Об’єкт дослідження
3. Засіб опрацювання даних
4. Форма подання результатів.
Навчальний проєкт може бути оформлений у вигляді презентації, (відеопрезентації), інфографіки.
Навчальний проєкт оформлюється державною мовою.
Текст Навчального проєкту має бути літературною мовою без граматичних та стилістичних помилок.
У тексті Навчального проєкту (окрім цитат) не допускається:
– застосовувати звороти розмовної мови;
– застосовувати застарілі чи жаргонні терміни та вирази;
– застосовувати скорочення слів, окрім установлених діючими стандартами.
Тематика Навчальних проєктів визначається у вигляді індивідуальних творчих завдань відповідно до навчальної програми дисципліни «Інформатика» та для забезпечення реалізації наскрізних ліній. Завдання Навчального проєкту – дослідити та описати предметну область відповідно до індивідуального (групового) творчого завдання.
Перелік індивідуальних (групових) творчих завдань Навчальних проєктів :
3 ПОРЯДОК ЗАХИСТУ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕКТІВ
Навчальний проєкт виконується протягом навчального семестру. За підсумками роботи, не пізніше ніж за тиждень до початку сесії, студент має подати оформлену роботу та захистити її.
Формою контролю виконання НП є поточний та підсумковий контролі.
Поточний контроль здійснюється студентом особисто, шляхом системної перевірки відповідності стану виконання НП.
Підсумковий контроль – захист роботи. Проводиться в термін, визначений графіком виконання НП.
Підсумковий контроль передбачає:
Навчальний проєкт оцінюється комплексним рейтинговим показником, який враховує складові, перераховані в таблиці 1.
Таблиця 1 – Складові комплексного рейтингового показника оцінювання
№ з/п |
Критерії оцінювання |
Кількість балів |
1. |
Значимість та актуальність досліджуваної проблеми, їх відповідність тематиці, що вивчається. |
0-1 |
2. |
Конкретність, практична спрямованість проекту |
0-1 |
3. |
Активність учасника (учасників) проєкту відповідно до його (їх) творчих можливостей |
0-1 |
4. |
Рівень самостійності під час роботи над проєктом |
0-1 |
5. |
Рівень розкриття теми |
0-4 |
6. |
Оригінальність оформлення та застосування комп’ютерних програм |
0-2 |
7. |
Уміння представити свій проєкт |
0-2 |
|
Разом кількість балів |
12 |
Базова література:
Допоміжна література:
Інформаційні ресурси: