Посібник для самостійної роботи з дисципліни «Інформатика».

Про матеріал
Посібник для самостійної роботи студентів 1 курсу з навчальної дисципліни «Інформатика» забезпечує: розвиток здатності до особистісного і професійного самовизначення, соціальній адаптації студентів; формування здатності і готовності до самостійного вивчення навчального матеріалу; придбання досвіду творчої діяльності, досвіду проектно-дослідницької роботи з використанням інформаційних технологій.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

«ІНФОРМАТИКА»

для студентів 1 курсу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024 рік

 

 

Пояснювальна записка

 

Самостійна робота студента є важливою складовою навчального процесу, яка допомагає розвинути навички самостійного вивчення, аналізу, критичного мислення та самоорганізації.

Самостійна робота з навчальної дисципліни «Інформатика» включає в себе різні завдання, такі як:

  • написання індивідуальних і групових навчальних проєктів із дослідження предметної галузі,
  • підготовку до занять,
  • читання навчальної літератури.

Тому метою створеного методичного посібника для самостійної роботи з навчальної дисципліни «Інформатика»  є:

  • розвиток здатності до особистісного і професійного самовизначення, соціальній адаптації студентів;
  • формування здатності і готовності до самостійного вивчення навчального матеріалу;
  • придбання досвіду творчої діяльності, досвіду проектно-дослідницької роботи з використанням інформаційних технологій.

Завдання:

  • збагатити навчальний матеріал у бік  його поглиблення і збільшення обсягу;
  • підвищити інтенсивність навчання та інтерес до нього.

Очікувані результати:

  • розвиток життєвої компетентності;
  • формування і розвиток індивідуальності, самостійності, творчого потенціалу особистості;
  • участь в проєктах, конкурсах.


Виконання індивідуальних і групових навчальних проєктів

 

 Проєкт являє собою самостійне доскональне вивчення будь-якої проблеми з презентацією результатів роботи.

 Навчальний проєкт (НП) — індивідуальна (спільна) навчально-пізнавальна, дослідницька, творча або ігрова діяльність студентів — партнерів, що має спільну мету, узгоджені методи, способи діяльності, спрямована на досягнення загального результату з розв’язування певної проблеми, значущої для учасників проєкту.

 Види навчальних проєктів:

  • Практико-орієнтований проєкт націлений на соціальні інтереси самих учасників проекту або зовнішнього замовника.
  • Дослідницький проєкт за структурою нагадує справжнє наукове дослідження. Він включає обґрунтування актуальності обраної теми, позначення завдань дослідження, обов’язкове висунення гіпотези з подальшою її перевіркою, обговорення отриманих результатів. При цьому використовуються методи сучасної науки: лабораторний експеримент, моделювання, соціологічне опитування й інші.
  • Інформаційний проєкт спрямований на збір інформації про якийсь об’єкт, явище з метою її аналізу, узагальнення та подання для широкої аудиторії. Результатом такого проекту часто є публікація в ЗМІ, зокрема в Інтернеті.
  • Творчий проєкт передбачає максимально вільний і нетрадиційний підхід до оформлення результатів. Це можуть бути альманахи, театралізації, спортивні ігри, твори образотворчого чи декоративно-прикладного мистецтва, відеофільми тощо.
  • Рольово-ігровий проєкт. Учасники беруть на себе соціальні ролі або ролі літературних чи історичних персонажів з метою відтворення через ігрові ситуації різних ситуацій соціальних або ділових відносин.

 

 

 

Робота над проєктами проходить в кілька етапів:

 1. Підготовка до роботи над проєктом.

 2. Вибір теми.

 3. Постановка мети і завдання проєкту.

 4. Пошук інформації різними способами.

 5. Виконання завдань проєкту.

 6. Підготовка до захисту проєкту.

 7. Презентація (захист) проєктів.

 8. Аналіз результатів проектної роботи.

 

План навчального проекту:

 1. Мета

 2. Об’єкт дослідження

 3. Засіб опрацювання даних

 4. Форма подання результатів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1  ВИМОГИ ЩОДО НАПИСАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЄКТІВ

 

Навчальний проєкт може бути оформлений у вигляді презентації, (відеопрезентації), інфографіки.

Навчальний проєкт оформлюється державною мовою.

Текст Навчального проєкту має бути літературною мовою без граматичних та стилістичних помилок.

У тексті Навчального проєкту (окрім цитат) не допускається:

                   застосовувати звороти розмовної мови;

                   застосовувати застарілі чи жаргонні терміни та вирази;

                   застосовувати скорочення слів, окрім установлених діючими стандартами.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2  ТЕМАТИКА НАВЧАЛЬНИХ ПРОЄКТІВ

 

Тематика  Навчальних проєктів визначається у вигляді індивідуальних творчих завдань відповідно до навчальної програми дисципліни «Інформатика» та для забезпечення реалізації наскрізних ліній. Завдання Навчального проєкту – дослідити та описати предметну область відповідно до індивідуального (групового) творчого завдання.

Перелік індивідуальних (групових) творчих завдань Навчальних проєктів :

  1. Епоха Smart. Проблеми, особливості, перспективи розвитку.
  2. Діаграми і їх використання в практичній діяльності.
  3. Рішення завдань за допомогою програми MS Excel.
  4. Сайт «Мандрівка коледжем».
  5. Сайт «Моя персональна сторінка».
  6. Сайт «Моя спеціальність».
  7. Безпека в інформаційному просторі.
  8. Креативне програмування.
  9. Проектування моделі бази даних
  10.  Людина в інформаційному суспільстві.
  11.  Системи електронного врядування.
  12.  Комп'ютер і його дія на поведінку, психологію дитини.
  13.  Кіберспорт – історія розвитку та аналіз.
  14. «Цифрова інформація в нашому житті».
  15.  «Створення тематичного Web-сайту».

 

 

 

 

 

 

 

 

3  ПОРЯДОК ЗАХИСТУ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕКТІВ

 

Навчальний проєкт виконується протягом навчального семестру. За підсумками роботи, не пізніше ніж за тиждень до початку сесії, студент має подати оформлену роботу та захистити її.

Формою контролю виконання НП є поточний та підсумковий контролі.

Поточний контроль здійснюється студентом особисто, шляхом системної перевірки відповідності стану виконання НП.

Підсумковий контроль – захист роботи. Проводиться в термін, визначений графіком виконання НП.

Підсумковий контроль передбачає:

  1.               Доповідь студента щодо реалізованих в системі проектних рішень.
  2.               Перевірку складу та якості проєкту, комплектність проекту відповідно до завдання.

Навчальний проєкт оцінюється комплексним рейтинговим показником, який враховує складові, перераховані в таблиці 1.

Таблиця 1 – Складові комплексного рейтингового показника оцінювання

№ з/п

Критерії оцінювання

Кількість балів

1.

Значимість та актуальність досліджуваної проблеми, їх відповідність тематиці, що вивчається.

0-1

2.

Конкретність, практична спрямованість проекту

0-1

3.

Активність учасника (учасників) проєкту відповідно до його (їх) творчих можливостей

0-1

4.

Рівень самостійності під час роботи над проєктом

0-1

5.

Рівень розкриття теми

0-4

6.

Оригінальність оформлення та застосування комп’ютерних програм

0-2

7.

Уміння представити свій проєкт

0-2

 

Разом кількість балів

12

 

 

 

 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

Базова література:

  1. Бондаренко О.О. Інформатика (рівень стандарту) : підруч. для 10 (11) кл. закл. загал. серед. освіти / [О. О. Бондаренко, В. В. Ластовецький, О.П. Пилипчук,Є. А. Шестопалов]. — Харків : Вид-во «Ранок», 2018.
  2. Морзе Н. В. Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 10(11) кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К.: УОВЦ «Оріон», 2019. — 240 с.: іл.
  3. Ривкінд Й. Я. Інформатика (рівень стандарту).: підручн. Для 10-11 кл. закл. Загал. Серед. Освіти. / Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В. – 2018.
  4. Руденко В. Д. Інформатика (профільний рівень) : підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти /В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. — Харків : / Вид-во «Ранок», 2018.
  5. Руденко В. Д. Інформатика (рівень стандарту) : підруч. для 10 (11) кл. закл. загал. серед. освіти / В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В.О. Потієнко. — Харків :/ Вид-во «Ранок», 2018.

Допоміжна література:

  1. Морзе Н.В. Інформатика 10-11 кл., Навчальна книга, 2010.
  2. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології. Посібник./За ред. Пушкаря О.І. – К.: Академія, 2001. – 696с.
  3. Баженов В.А., Венгерський П.С., Горлач В.М. Інформатика. Комп’ютерна техніка. Комп’ютерні технології: Підручник. – К.: Каравела, 2003. – 464с.
  4. Ярмуш О.В. Редько М.М. Інформатика і комп’ютерна техніка: Навчальний посібник. – К.: Вища школа, 2006. – 359с.
  5. Литвин І.І., Конончук О.М. Інформатика: теоретичні основи і практикум. Підручник. – Львів: «Новий світ», 2004. – 321 с.
  6. Самсонов В.В., Єрохін А.Л. Методи та засоби Інтернет-технологій: навч. Посібник – Х.: Компанія СМІТ, 2008. – 264 с.

Інформаційні ресурси:

  1. Інтерактивне навчання. Видавництво Ранок [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://interactive.ranok.com.ua/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 11 клас (Лисенко Т.І., Ривкінд Й.Я., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
7 червня
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку