Посібник " Інтерактивні вправи над словами у 1 класі"

Про матеріал

У цьому посібнику є види інтерактивних вправ, які допомагають учням 1 класу краще запам'ятати словникові слова ,що поділені на умовно-смислові блоки. Кожному слову із змістового блоку , яке опрацьовується на уроці , передує яскрава ілюстрація, фото ,або малюнок . Під зображенням написані слова вимову і написання , яких потрібно запам'ятати . А також вказана і коротко описана інтерактивна вправа , яка допоможе вчителю, використовуючи нескладні сучасні інноваційні технології , сформувати в учнів інтерес до ефективного пізнання та запам'ятовування слів згідно вимог Державного стандарту початкової освіти НУШ.

Перегляд файлу

 

 

  Інтерактивні вправи

над  словами

 у 1 класі

 

                                                                                                                                   

 

 

 2023р.

 

     Організація роботи над словниковими словами у початкових класах має бути систематичною, добре організованою , відповідати вимогам оновлених програм та формуванню освітніх компетентностей.

   У цьому посібнику є види  інтерактивних вправ, які учням 1 класу , допомагають краще запам'ятати словникові слова  . Рекомендую їх поділити на умовно-смислові блоки. Кожному слову  із змістового блоку  , яке опрацьовується на уроці , передує яскрава ілюстрація, фото ,або малюнок .           Під зображенням написані слова вимову і написання , яких потрібно запам'ятати . А також вказана і коротко описана інтерактивна вправа , яка допоможе вчителю, використовуючи нескладні  сучасні  інноваційні             технології , сформувати в учнів інтерес до ефективного пізнання  та запам'ятовування слів згідно вимог Державного стандарту початкової освіти НУШ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

«Треба так перебудувати навчально-виховний процес,

Щоб учні не були пасивними об'єктами його ;

Щоб вони брали активну участь  у ньому під керівництвом  педагога».

Григорій Ващенко

       Сучасна українська мова має дуже  великий словниковий запас. Багатство словника – ознака високого розвитку  як суспільства в цілому , так і кожної людини зокрема. Інтерактивне спілкування на уроці – вимога сьогодення.

     Через слово люди пізнають закони мови , її красу ,виразність та складність. Словами позначають окремі предмети та абстрактні поняття, висловлюють почуття і наміри.

  Словникова робота на уроках навчання грамоти  в початкових класах є однією із складових з розвитку мови учнів. Оволодіння словниковим складом  літературної мови  стає необхідною умовою вивчення української мови: її орфоепії, орфографії , граматики , правильного  слововживання і зв'язного мовлення загалом.

   У мовній змістовній лінії програми з навчання грамоти чітко визначено зміст навчального матеріалу, де  зазначені  34 слова , значення , вимову  і написання  яких учні повинні засвоїти . У графі , де вказані державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів ,прописано , що учень правильно  вимовляє і пише загальновживані слова , передбачені програмою для запам'ятовування.

    Як зробити процес, спрямований на запам'ятовування слів, вказаних  у програмі, для збагачення словникового запасу сучасних  дітей ,цікавим , легко доступним до їх свідомості. Як підібрати інтерактивні вправи ? Адже  це  дасть учням  можливість у подальшому їх житті працювати з різними напрямками роботи, а саме:

  • ознайомлення із лексичним значенням  нових слів, словосполучень;
  • засвоєнням граматичних форм ,утворення яких викликає у дітей труднощі;
  • навчання дітей орфоепічній вимові слів ,зокрема правильній постановці наголосу;
  • формуванню правописних вмінь.
  • вмінню критично мислити  грамотно висловлюватись та записувати свої думки.

Використання інтерактивних вправ

 

   До школи  прийшла особистість.  Як її помітити? Як донести до її

свідомості необхідний багаж знань , який їй буде потрібний у подальшому житті ?Значною мірою цього можна досягти , використовуючи сучасні освітні технології , зокрема технологію інтерактивного спілкування , перетворюючи таким чином традиційний урок в інтерактивний.  Вправи,  запропоновані в посібнику,  допоможуть сформувати увагу учнів на  проблемі і викликати інтерес до засвоєння вимови і написання  відповідного слова.             

             Працюючи над окремим словом  в умовно-смисловому  блоці, наприклад , « Тваринний світ», в посібнику вказано , що вчитель використовує гру «Мікрофон» ,щоб відпрацювати навички ,вміння досконало  практично  володіти цією вправою. Але якщо діти легко справляються з цією вправою, то є можливим практично застосовувати і вправи та технології , ігри з інших блоків.

Працюючи над  блоком слів « Україна - родина », пропонується інтерактивна технологія «Незакінчене речення» та вправа «Роз'єднай слова» ,але вчитель  може використати і іншу технологію, на свій розсуд. Наприклад,  у блоці «У магазині» , вправу «Мозковий штурм», з блоку «Школа»  - вправу «Вилучи зайве». У блоці «Будинок» пропонується вправа «Навчаючись –вчися»,використання якої можливе в кінці  післябукварного  періоду, в залежності від підготовки класу.

     Вчитель не повинен забувати , що протягом навчального року відбувається повторення  слів шляхом швидкого  промовляння , систематичного введення у речення ,  каліграфічні хвилинки, диктанти , а завдяки використанню ІКТ проектуванню їх на екран та розподілу їх на блоки , розміщення на         стенді або на класній дошці.

 

 

Умовно – смисловий блок «Тваринний світ»

Гра «Мікрофон»

      Вчитель пропонує скласти  словосполучення  або речення зі словом , яке опрацьовується на уроці. Також може запропонувати визначити наголошений склад .  Учні швидко , по черзі висловлюють свою думку, передаючи уявний мікрофон.

Умовно – смисловий блок «Рослинний світ»

Вправа «Асоціативний кущ»

        Учні  підбирають різні асоціації  до слова, над яким проводиться вчителем робота, спрямована на запам'ятовування.

Умовно – смисловий блок «Україна -родина»

Інтерактивна технологія «Незакінчене речення»

    Дітям пропонується підготовлена сторінка «Мої думки»

Завдання :закінчити речення одним із варіантів відповіді. Наприклад.

  1. На мою думку  місто Київ – велике…
  2. На мою думку  місто Київ  - давнє…

Або використати вправу «Роз'єднай слова» . Вчитель добирає вислів , гасло уроку , записуючи всі  слова  разом і дає учням вираз прочитати.

Наприклад:  Українанашабатьківщина (Україна наша батьківщина)

 

Умовно – смисловий блок «Школа»

Вправа «Вилучи зайве»

  1. Пластилін, ручка , виразно, клей.
  2. Приклад , задача, відрізок ,загадка.

 

Робота в парі

     Вчитель дає завдання парам зашифрувати  серед інших  10-15 букв щойно опрацьоване на уроці слово . Потім обмінюються картками та  розшифровують слова . Ця вправа має назву  «Дишифрувальник».

 

Умовно – смисловий блок «У магазині»

Вправа «Мозковий штурм»

 

     Діти абсолютно всі  по черзі висловлюються стосовно слова , яке опрацьовується . До закінчення висловлювання  не критикуються навіть  аналогічні думки. Головне, щоб учні спілкувались, обмінювались  думками і запам'ятали  слово , що вивчається на уроці .

Вправа «Задом на перед»

Щоб краще запам'ятати слова вчитель використовує  елементи вправи «Задом на перед».

«Новий» - «Старий» .

«Загадка» - «Відгадка»

    Тобто, розгляд проблеми з протилежної точки зору.

 

Умовно – смисловий блок «Будинок»

 

Вправа «Навчаючись - вчуся»

 

      У кожного учня , що працює  на уроці є своя інформація. Діти її озвучують, обмінюються думками . Вчитель  узагальнює, робить висновок на головному. Школярі  запам'ятовують передачу інформації один  одного.                                                                                                                           Отже , застосовуючи інтерактивні вправи при роботі над словом у 1 класі , вчителі-практики   , які надають перевагу інтерактивному спілкуванню на уроці, за умови творчого розподілу словникових слів на умовно-смислові блоки і у 2-4 класах зможуть підібрати інші вправи та активізувати пізнавальну діяльність учнів.

 

Умовно – смисловий блок «Тваринний світ»

C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\D1EE52V8\250px-Apis_mellifera_focus_stack[1].jpg                     C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\BVETRRHZ\Bombus_lucorum_drone_-_Belgian_Ardennes[1].jpg                                                                                БДЖОЛА                      ДЖМІЛЬ

C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\Z73BQH74\200px-Pelecanus_crispus-20030720[1].jpg                           C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\D1EE52V8\4245954196_1df9ae8f94[1].jpg

 ДЗЬОБ                  ЗОЗУЛЯ

C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\AA6H8ZIQ\Erinaceus_roumanicus_2013_G5[1].jpg     ЇЖАК      C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9BHR5MFU\%D0%9F%D1%8F%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%8B%D0%B9_%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%8C_III[1].jpg    

                                                             ОЛЕНЬ

              C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9BHR5MFU\leleka[1].gif ЛЕЛЕКА        

 Умовно – смисловий блок «Рослинний світ»

               

C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\W8YOZETV\275px-Maispflanze[1].jpg   КУКУРУДЗА

                                                  C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\BVETRRHZ\10735-1[1].jpg

 

 

Умовно – смисловий блок «Україна -родина»

                                                      

  Україна  українська  Київ

                                      дідусь  бабуся ім’я  подруга        

                                                                                                                                                                          

 

 

 

Умовно – смисловий блок «Школа»

                                                  ВІРШІ   ЧИТАННЯ    ДОПИТЛИВИЙ                      

 ВИРАЗНО         ЗАГАДКА  - ЗАГАДКА              

           ГУМКА  ЛІНІЙКА                                   ПАПІР                          

                  ОЛІВЦІ

                                       

Умовно – смисловий блок « У магазині»

    лялька                    

ҐУДЗИК                 ПАРАСОЛЬКА                                 

C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9BHR5MFU\5105f245afbe-405x550[1].jpg                ЦУКЕРКА        

  ДЗИҐА        

                                НОВИЙ            

     Умовно –смисловий блок «Будинок»

C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\D1EE52V8\600px-Computer.svg[1].pngКОМП'ЮТЕР

 

C:\Users\Алексей\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\9BHR5MFU\phone_x_phone_iphone_dock_turns_your_iphone_into_telephone_1[1].jpg

 

                                       ТЕЛЕФОН

 

 

 

                            

РАДІСНИЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІДГОТУВАЛА  ВЧИТЕЛЬКА    

ВЕЛИКОРИБИЦЬКОЇ ФІЛІЇ

МИРОПІЛЬСЬКОГО  ЛІЦЕЮ

ЗАМУЛА  Н.П.

 

 

 

                                  

 

                                               

 

 

 

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Замула Ніна
Додано
7 березня 2023
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку