ТЕМА Послідовність чисел від 0 до 10. Порівняння чисел в межах 10.
Складання і розв язування задач за малюнками.
МЕТА: узагальнити знання про натуральний ряд чисел, закріпити вміння
учнів порівнювати числа в межах 10,формувати вміння складати і
розв язувати задачі за малюнками;
розвивати навички каліграфічного письма, допитливість;
виховувати інтерес до математики.
Обладнання: мультимедійний проектор, роздатковий геометричний
матеріал для роботи в парах.
Хід уроку
Продзвенів дзвінок
Починається урок.
До нас гості завітали.
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим:
Добрий день!
2 .Оголошення теми і мети
3.Актуалізація опорних знань.
А) Фронтальне опитування. Гра «Мікрофон»
Полічити від 0 до10;
Полічити від 10 до 0;
Назвати сусідів числа 7;
Назвати сусідів числа 9;
Назвати попереднє число до числа 5;
Назвати наступне число до числа 9;
Яке число стоїть між числами 5 і7?
Яке число стоїть між числами 3 і 5?
У садок до годівниці прилетіло 3 синиці,
потім ще 4 птиці. Скільки птиць на годівниці?
4. Хвилинка каліграфії. Написання цифри-відповіді 7. Конкурс красунь.
Повторення вірша « Свій я зошит відкриваю…»
Цифра 7 складається з 3 елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії. Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони клітинки і ведемо хвилясту лінії у правий верхній куточок, потім вниз на середину нижньої сторони клітинки. Відірвавши руку, посередині другого елемента пишемо коротку горизонтальну лінію.
5.Встановлення послідовності чисел від 0 до10.
- Осінь - чудова пора. Її можна відрізнити від інших пір року по різнобарвному килиму листя, яке потихеньку кружляє в повітрі, одне за одним лягає під дерева. Вітерець не тільки перемішав усі листочки, але деякі з них взагалі поніс від дерева, з якого вони опали.
Яке найменше? Назвіть числа в порядку зростання.
( Учень записує на дошці, а всі інші в зошитах)
Пальчикова гімнастика
Зустрілися два котики: няв-няв
Зустрілися два песики: гав-гав
Зустрілися дві кізоньки: ме-ме
Зустрілися дві корівки: му-му
Зустрілися два півники :куку-ріку.
6. Складання задачі за предметним малюнком.
Наша подорож осіннім лісом продовжується і назустріч нам ось хто:
Загадка
У лісі живе, горішки гризе, грибочки збирає, на зиму складає.
- Ось і зустрілася нам білочка, яка готується до зими.
За малюнком складіть задачу про білочку.
- Що білочка заготовила на зиму?
- Скільки горішків заготовила білочка?
- Скільки грибочків?
- Яке запитання ви б поставили до задачі? (Скільки всього продуктів вона заготовила?)
- Хто бажає розв язати задачу? (Учень записує приклад на дошці, а всі інші в зошиті).
- А тепер настав час відпочити.
- Наступне завдання від мудрої сови.
7.Складання задачі за предметним малюнком.
Фізкультхвилинка
Шумить вітер, шумить ліс,
Тихо лісом ходить лис.
Заховався зайчик в кущ.
Із куша піднявся хрущ.
Не хитайте ви куща,
Не лякайте ви хруща.
Хай росте угору ліс.
Не чіпа хай зайця лис.
Тільки вітер : Шу- Шу- Шу!
Сядьте тихо,вас прошу.
8. Порівняння чисел в межах 10. Робота з підручником с. 51.
- Ну а далі нам на зустріч у лісі
Гостроносий і малий, сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок. Як він зветься?
- Їжачок дав нам завдання дав нам завдання: Бачу, дітки, ви сміливі, і розумні, й добрі, й милі, щоб математику гарно знати, спробуйте числа порівняти .
Це завдання виконаємо з підручника с. 51 , завдання 2.
( Діти по одному біля дошки записують нерівності).
9.Завдання від білочки. Поставити потрібний знак + чи - ,щоб рівність була правильна. Допомогти білочці поставити знаки.
8. Їжачок просить допомогти зібрати грушки
9. Робота з геометричним матеріалом. Робота в парах.
- А ось ще хто зустрівся нам у лісі
Швидкі лапи, куций хвіст,
Довгі вушка, чорний ніс.
Хліба з рук бере окрайчик
Сірий і пухнастий зайчик.
_ Діти, врятуємо зайчика від вовчика. Побудуємо зайчику будиночок з геометричних фігур.
(На парті лежать геометричні фігури. Діти працюють в парах).
10. Підсумок.
- Чи досягли ми очікуваних результатів? Що на уроці ми робили?
- Що найбільше сподобалось на уроці?
- Яким тваринкам ми допомагали?
- Ви сьогодні гарно працювали на уроці. ( Відмічаю найстаранніших і найактивніших учнів) Молодці!