23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору
Огляд вебінару, присвяченого інтернет-ресурсам для візуалізації знань

Краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Із цією істиною складно сперечатися, тож просто визнаємо неймовірну ефективність візуалізації навчального матеріалу. Більшості учнів значно легше сприймати нову інформацію завдяки яскравим інтерактивним матеріалам. Тому цілком закономірно, що інтерактивність та візуалізація стали невід’ємною частиною сучасного навчального процесу.

Як привернути увагу учнів, особливо в умовах дистанційного навчання? Які завдання можна вирішити, використовуючи сучасні онлайн-сервіси для створення наочних матеріалів? Як користуватися цими ресурсами і де брати ідеї для реалізації? Відповіді на ці запитання дав Віктор Немченко на вебінарі «Краще раз побачити: універсальні інтернет-ресурси для унаочнення навчального матеріалу».

Цінність візуалізації навчального матеріалу

Унаочнення інформації має багато переваг:

  1. Інтенсифікація навчання (допомагає коротко передати значні обсяги інформації). 
  2. Використання об’єктивних можливостей зорового сприйняття людини.
  3. Активізація навчальної та пізнавальної діяльності (дозволяє зацікавити дітей та мотивувати їх до навчання).
  4. Концентрація уваги на навчальному матеріалі, а також на найголовніших моментах. 
  5. Активізація емоційного компоненту навчання. 
  6. Розвиток креативного, критичного мислення, медіаграмотності, асоціативних навичок. 
  7. Урізноманітнення навчального процесу, орієнтація на інтереси конкретної дитини.

Ресурси для візуалізації

1. Draw.io – безкоштовний сервіс для створення та редагування візуального навчального контенту

Це надзвичайно простий і зручний  інструмент (особливо в умовах дистанційного навчання). Його варто використовувати для планування роботи, систематизації інформації, а також для створення опорних і роздаткових матеріалів. У користувачів є можливість інтегрувати свою роботу з використанням Google-Документів, Google-Формам, Excel, Dropbox, OneDrive, Chrome.

Як використати:

  • для створення схем із різних предметів,
  • для створення та редагування інфографіки,
  • для генерування інтелект-карт,
  • для підготовки графіків та діаграм, 
  • для виготовлення інтерактивних матеріалів, 
  • для моделювання фізичних процесів, хімічних сполук тощо,
  • для проєктної роботи. 

2. Thinglink – сервіс, що дозволяє додавати на зображення інтерактивні відео, картинки, музику, тести та інші мітки

За допомогою цього сервісу можна створити: 

  • інтерактивну карту (чудова наочність для уроків географії, історії, економіки тощо); 
  • інтерактивну таблицю (у такій таблиці можна розмістити набагато більше корисних матеріалів та посилань); 
  • інтерактивну опорну схему (може стати справжньою підказкою для учнів);
  • інтерактивне відео. 

Ресурс умовно безкоштовний: є платні послуги, але тих функцій, що надаються безкоштовно, цілком удосталь для якісної роботи.

3. Matific – онлайн-сервіс, у якому зібрані яскраві та динамічні ігри, які допомагають зробити вивчення математики дійсно захопливим

Тут можна знайти цікаві завдання для учнів 1-6 класів. Матеріали сервісу можна використовувати для розвантаження дітей та зміни форм роботи, для самостійної роботи, а також для розвитку критичного мислення та уважності (іноді в українськомовному перекладі трапляються описки).

4. Timeline Knightlab – безкоштовний онлайн-сервіс для створення стрічок часу

Ресурс має англомовний інтерфейс, але користувачі можуть обрати потрібну їм мову (наприклад, українську) в налаштуваннях браузера. Для початку роботи навіть не потрібно реєструватися. Достатньо лише мати Google-акаунт. На сторінці створення таймлайнів є чітка та зрозуміла інструкція щодо алгоритму роботи. А всі дані для створення стрічки часу можна внести через Google-таблицю.

5. Google arts & culture – інтерактивні галереї та онлайн-екскурсії

Цей додаток можна завантажити на свій смартфон. За допомогої цього ресурсу учні можуть познайомитися з:

  • історичними постатями (є можливість ранжувати дані за часом і алфавітом);
  • історичними подіями (є можливість ранжувати дані за часом і алфавітом);
  • місцями (є можливість ранжувати дані за алфавітом); 
  • мистецькими напрямками (є можливість ранжувати дані за часом і алфавітом).
  • колекціями (є можливість ранжувати колекції за алфавітом і картою).
  • техніками (є можливість ранжувати дані за алфавітом). 

Бажаєте дізнатися більше про роботу з інтернет-ресурсами для створення інтерактивних візуальних матеріалів? Цікаво отримати більше ідей для підготовки наочних матеріалів, які стануть у пригоді вчителю на початку навчального року? Тоді неодмінно перегляньте вебінар!

Підписуйтесь на нас у Telegram https://t.me/naurok
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Поширити у соціальних мережах
facebook viber telegram Twitter